Every review we hold for the Brighton office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleDan and the team at eightfold have gone above and beyond my expectations while looking after my portfolio of 8 residential properties across Eastbourne. We have developed a great working relationship over the years and I look forward to working together for many more.
Jim · 2 June 2024
★★★★★ 5/5
GoogleNever had any issues with Eightfold Property, which I can't say with other estate agents I've used in the past. Everything has been sorted within reasonable time and they have been very helpful for any problems we've had throughout our time here. Would use again in the future.
Zack · 10 June 2020
Agent replied · 11 June 2024
Thanks for your kind words Zack. If you ever need anything, please give us a call!
★★★★★ 1/5
TrustpilotDO NOT RENT WITH THESE PEOPLE
Overcharged on our checkout reports, didn't respond to our emails and when we go to small claims court they pull some dodgy tactics to get us to drop it.
Josha · 10 May 2026
★★★★★ 5/5
GoogleEightfold took over the property Iv been living in for the last 11 years. Very soon after they took over the landlord decided it was time to sell no reflectionon the team . Dan and his team have helped me find a lovely new home and have gone above and beyond to get me in there before winter. I couldn't be happier at the momentPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Sarah · 10 June 2022
★★★★★ 1/5
GoogleEightfold has quite honestly been the worst letting agency I have used. The house we rented from them for 12 months was covered in mould (which was hidden by painting over the walls before we moved in so it would only appear a month into living there). We had a rodent infestation to which they took over a month to send pest control. After pest control agreed that the issue was severe and need immediate attention Eightfold proceed to take over 14 weeks before taking any meaningful action (even though we called them daily, they would either not pick up or tell us they didn't have any maintenance crew available). They only attempted to resolve the issue two weeks before our tenancy ended.
Additionally, once we moved out they decided to take over half of our deposit, none of the charges were backed up by invoices even after we requested them. The photos they took for the opening inventory were few. However, on the move out inventory report they sent us a detailed 90 page pdf. They charged us for mould removing in the house, even though when we reported it and documented it they didn't come to fix throughout our tenancy (even after requesting this to be fixed, we were told to go to B&Q to buy anti mould remover).
Moreover, once we agreed to the amount after 6 weeks ( in which they wouldn't reply to our emails) they finally got back to us with an unreasonable deposit return. However, all of us being students and not being able to take proper legal action / dispute this further due to lack of means to spend 12+ months until we got our money back (which is what happened to other friends who used Eightfold) we had to agree to settle the amount. Even after this they took 2 weeks to send us our money. The said multiple times we would receive our money and when we wouldn't they would come up with cheap excused of why we didn't. We requested a bank statements proving payment had been made and this was denied (even though we had to do so when we paid our deposit).
I would highly recommend not ever having to use them. Completely incompetent and will try take advantage of students knowing they can't dispute deposit returns thru legal means, as we don't have the resources.
Recommend using other agencies it is not worth all the stress, health, safety and monetary loss.
Nicolas · 25 October 2024
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible across our entire tenancy. Did not want to help with the majority of the problems we faced. Leaving us with over a month without heating in the winter, flooded kitchens. And terrible support over the phone.
When we moved out they took a month and a half to return our deposit. We were repeatedly told by Katie and Paul that they would be in contact with us, but we never received any email updates.
If you can, never rent with eightfold. Especially if you’re a student!
Ilan · 9 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleDan, James and the team at Eightfold have done an excellent job at managing my properties. They have been highly responsive to any of my queries, and are on the ball when it comes to dealing with any issues that have arisen. I’d recommend them to any landlord.
Andrew · 12 December 2023
★★★★★ 5/5
GoogleGreat service, would recommend.
Angela · 4 October 2026
★★★★★ 1/5
GoogleLetting through Eightfold has been a nightmare. Even from the point we moved in. Any issues we had would be either met with no response or unhelpful and empty promises. In the end, even our Landlord told us to report any issues to themself as Eightfold wouldn't help us. We're now almost month out of our tenancy and despite our contract saying we would receive our deposits in 10 days, we're still waiting. Not for having tried to contact them multiple times only to be met with the same unhelpful promises and a blunt, rude attitude as to when it will turn up. They're operating under the premise that they're really busy at the moment and that they're trying their best, but it really boils down to two options. They either don't have the staff or the facilities to help people get their deposits back under the terms of the contract, or they really just don't care. Not a business that should be operating either way. Avoid if you can!NegativeResponsiveness, Professionalism
Jack · 14 June 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Jack, as outlined in our response to your housemate's near identical review yesterday. This deposit has been returned in our system. If you have not received funds, please get in touch with our office, so that we can look into the matter further for you.
★★★★★ 1/5
GoogleNothing but hassle and rudeness. Our tenancy ended over a month ago, I have been promised the deposit money would be returned about 6 different times over 2 weeks and we still have not had it. Many of my emails get ignored and I can sit on hold for 30 minutes with no response.
Staff have been overall generally unhelpful and rude, despite it being a 'busy time' as they say, they've known our tenancy end date since the beginning of the contract so there is really no excuse. Would not recommend.NegativeResponsiveness, Professionalism
Amy · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Amy,
I'm not sure where these comments are coming from, as I can see in our system that your deposit has already been returned and was paid into your account directly to the details you provided. Please get in contact with the office and we will look into this for you.
★★★★★ 5/5
GoogleKatie was super helpful throughout the property letting process. She kept us to date of progress and ensured we were able to move in hassle free. Great job Katie!
Gavin · 2 October 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThe team was professional, friendly, and always quick to respond, not sure they could have done more!
They made the whole process stress-free and were always available to answer any questions I had.
Highly recommend to anyone looking for a reliable and helpful letting agent!
James · 11 October 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI've always found Dan and the team at Eightfold extremely professional and responsive over the last six years. They have managed all aspects related to my property to the highest standard. Based on my experience, I've no hesitation in recommending them strongly.
James · 12 December 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotNothing but hassle and rudeness
Nothing but hassle and rudeness. Our tenancy ended over a month ago, I have been promised the deposit money would be returned about 6 different times over 2 weeks and we still have not had it. Staff have been overall generally unhelpful and rude, despite it being a 'busy time' as they say, they've known our tenancy end date since the beginning of the contract so there is really no excuse. Would not recommend.As a response to the reply from eightfold, if they spent more time responding to the two emails from me they have ignored in the last 24 hours and less time responding to trustpilot reviews, they may be able to solve my issues.
Amy · 21 September 2021
Agent replied · 10 June 2024
Hi Amy,I'm not sure where these comments are coming from, as I can see in our system that your deposit has already been returned and was paid into your account directly to the details you provided. Please get in contact with the office and we will look into this for you.You're more than welcome to keep updating your review, but this isn't going anywhere towards resolving your concern. Please contact the office and we can look into why you haven't received funds that were sent.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNothing but hassle and rudeness
Nothing but hassle and rudeness. Our tenancy ended over a month ago, I have been promised the deposit money would be returned about 6 different times over 2 weeks and we still have not had it.
Staff have been overall generally unhelpful and rude, despite it being a 'busy time' as they say, they've known our tenancy end date since the beginning of the contract so there is really no excuse. Would not recommend.
As a response to the reply from eightfold, if they spent more time responding to the two emails from me they have ignored in the last 24 hours and less time responding to trustpilot reviews, they may be able to solve my issues.
Amy · 21 September 2021
Agent replied · 7 June 2026
Hi Amy,
I'm not sure where these comments are coming from, as I can see in our system that your deposit has already been returned and was paid into your account directly to the details you provided. Please get in contact with the office and we will look into this for you.
You're more than welcome to keep updating your review, but this isn't going anywhere towards resolving your concern. Please contact the office and we can look into why you haven't received funds that were sent.
★★★★★ 1/5
GoogleTenants avoid! They were late giving back our deposit. It had been several days with tenants already living at the property and they only proposed charges after we chased for our deposit nearly a month after moving out. They wanted nearly £400 for cleaning fees for a 1 bed. They are profiteering despicable letting agents. This is during the covid-19 pandemic and my wife is pregnant. The documents they gave us for moving out said to leave it in the state we found it. The inventory taken for our move in said domestic clean. We cleaned it ourselves the day of leaving. This is clearly a way they make extra money and take advantage of tenants. They have been unprofessional and uncaring throughout and only care about maximising their profits.
Edit: Their below response shows again the lack of care. Couldn't justify the cleaning fees and also claimed to help our move which they did in no way. All they did is cause financial strain by forcing us to dispute the deposit. We still didn't get it all back (£150 out of pocket after disputing). We even had to dispute the whole thing because they did not give it back with the £400 off. Not sure how they are claiming to have helped me, we rented with a different company after. How do they find this review out of the blue when they tried to take £400 for cleaning a 1 bed which was dirty when we arrived and didn't even have a working lounge light among other issues.
The below response is clearly an attempt to save face. They either don't know who they are talking to and making false claims that they helped me which I think is the case considering the dispute has already been resolved and they are asking me to put in a dispute. Or they do and are putting a false message out there to seem like they care.NegativeResponsiveness, Professionalism, Value
Sam · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for taking the time to write us a review. We have to say, after all the work we put in to help you with your move in a very difficult time during the pandemic, we are a little surprised to see such a review coming through.
We don't make any money on any cleaning carried out and invoices are paid to cleaning companies. WE include a detailed best practice guide with any deposit returns outlining how to dispute any proposals you are unhappy with directly with the deposit protections scheme. If you were unhappy, this is something we would have been able and more than willing to assist you with.
Edit: thank you for adding further detail. As you have outlined in your review, the independent adjudicator considered your case didn't warrant the return of the full deposit.
They are there for a reason, to handle cases where tenants and landlords don't agree on deposits and where there is disagreement, we always direct tenants there for the best possible response, as is the correct procedure.
We would suggest that the best way to avoid such a problem in the future would be to adequately clean properties on the way out.
★★★★★ 1/5
GoogleDo not rent from them! After your tenancy ends they will withhold your deposit, and expect you to chase up other tenants to pay absurd fees, without bothering to contact them themselves. They also try to charge you random bills, hoping to get more money if you don't question it! Every time you email or try to contact them they brush you off and put NO effort into doing their actual jobs and resolving issues, just so they can hold onto your deposit for months after the tenancy ends!NegativeResponsiveness, Professionalism
Kristen · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Kristen, thank you for taking the time to leave us a review. I'm afraid we have no record of you ever having been a tenant of ours, so we're unable to comment on any of the points you have raised. Please get in touch with the office and we'll be more than happy to discuss.
★★★★★ 1/5
GoogleStudents - Beware, do not use this company and do not be fooled by the name change. Continuous issues that have had little to no action. Very clear that they dont check the condition of houses before new people move in
When I signed the contract, I was told than the overgrown garden would be seen to => Did not happen
Shelf left damaged by previous tenant and over five months later, we are still waiting for this to be fixed
Heating wasn't fixed until we had to take the initiative and get a engineer to look at it because the agency didn't want to. Engineer said that there was a issue with the central heating which they then helped resolve.
Broken plug sockets left by previous tenants
One issue have been reported NINE times since we moved in in September and not a single thing has been done about it
Please avoid
Update: Still waiting for our deposit nearly two months after moving out!!
Sean · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Sean, thank you for your review. We've not tried to fool anyone with the name change and have heavily publicised the change and the reasons for it. If you'd like more information, we'd be happy to provide it, or you can find details on our website. Yes, unfortunately there were a few things at the property that required attention on move in. The previous tenants overstayed their tenancy leaving the landlord very little time to address issues and he carries out the majority of his maintenance personally. I believe the issues have all been addressed, but if there are any issues, please feel free to get in touch.
★★★★★ 4/5
GoogleAfter a couple of issues with the property at the beginning, now coming to the end of my tenancy with eightfold has sorted all issue leaving me with little to no issue with the company.
Dan (the manager) was the one to show me around the property and who I’ve largely dealt with my whole time whilst being at the property every issue has been dealt with and had always been understanding and reasonable with the current COVID situation that effected my income.
In general no real complaints.
Jordan · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Thanks Jordan, we're glad to have rectified things after a rocky start! If you ever need anywhere from us again, hopefully we can get your opinion up to 5 stars next time.
★★★★★ 5/5
GoogleEightfold Property have been an outstanding company. Communication has been clear and quick, staff have been supportive and very accommodating! I would highly recommend.
Rachael · 19 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleI own a block of 20 flats and switched to Charlie and Kirsty just over a year ago, having been with another well known company for nearly a decade. The difference is night and day. The Eightfold team are consummate professionals. Accessible, knowledgable and reliable. I honestly can’t fault them.
Seth · 16 July 2025
★★★★★ 5/5
GoogleEightfold were instructed to carry out a valuation in relation to major works at a property. Their thorough work enabled us to save £120,000 on a premium demanded. Rebecca's service in particular was fantastic
Hemmat · 16 December 2025
★★★★★ 5/5
GoogleThe team at Eightfold were extremely efficient and professional in supporting a person with a child in obtaining a rental property - all concluded from viewing to obtaining keys within 5 days, 2 of which were Saturday and Sunday - it made a huge difference. A really great experience after being let down by some other agents in the area. Highly recommended.
Trevor · 10 June 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thanks Trevor! It always helps when incoming tenants are on the ball to work together to get things turned around quickly. We hope you're settling in well to your new home, but don't hesitate to get in touch if there's anything you need from us.
★★★★★ 5/5
GoogleJack bree and Max pollock have been absolutely wonderful. Jack was so patient when showing us around the two properties we had an eye on. He answered all of our questions with a smile. Honestly appreciate you guys! Thanks a lot!
Dimyana · 13 October 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.