Trusted Agent profile · Brent

99Home Ltd Brent reviews

4.8

★★★★★ Excellent

1,784 reviews across 3 platforms

38A Court Parade, East Lane, Wembley, London, HA0 3HS, Brent, HA0 3HS

99Home Ltd's office in Brent, at 38A Court Parade, is rated 4.8 out of 5 across 1,784 reviews on three platforms, including 303 Google reviews rated 4.2.

Google logo

4.2 / 5

303

Reviews on Google

This office

Facebook logo

3.2 / 5

11

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

1,470

Reviews on Trustpilot

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. 99Home Ltd hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Brent.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Brent office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Give it ago you will be surprised how easy it is.

After a sale falling through with a high street agent (because I wouldn't accept the 10% down valuation) as well as giving a south African online agent a chance to sell my property (big mistake) they tried to get me to drop my property 15% after lockdown and wanted a £5000 fee for the privilege. I thought I can sell this myself and after finding out about 99homes through Martin Lewis website I thought what have I got to lose it's worth a punt and I'll give it ago as there is no sole contract period to be tied into. I've never sold a property before but was confident I could sell it myself once it was on right move . From what I've seen whilst viewing properties myself, estate agents are not worth their extortionate fees. They know very little if not nothing about the property being  viewed and do not seem that interested during viewings.No one knows a home and the area better than the owner of a property and no one else will put as much effort into selling it as you! The whole process of creating the advert was straight forward and verification of documents didn't take long. Everyone I spoke to at 99homes was friendly, efficient and proffessional. Less than 24 hours after my advert went live I had a viewer and accepted an offer for the asking price. The process was simple enough to create a memorandum of sale. I would never go with any other estate agent in future after seeing how easy it was with 99homes not to mention that I also saved  £3-5000 in estate agent fees. My friends can't believe it when I tell them I sold my property for £94.50 (I had an NHS 10% deposit).  I hope as many people as possible find out about 99homes as they really do show high street estate agents up for being overpriced. Thank you to everyone at 99homes who helped me.

Kerry · 3 January 2021

Agent replied · 22 October 2024

Dear KerryMany thanks for your kind review. Really appreciate it! We are glad to know that you have sold your property through 99home and of course it didn't cost you much. Indeed it's teamwork (Vendor &99home team) which executed very well so a massive thanks to you too for trusting us. Sometimes people think about hidden fees or surprises which are none :-) Wish you a very happy new year and please stay safe.Kind regards99home team

5/5

Trustpilot

Great experience, went above and beyond

Anil Sharma was very helpful, nothing was too much trouble. Even working late so we could get our paperwork sorted the same day with no delay. Highly reccommend. Thank you Anil!

Zoe · 15 May 2024

5/5

Trustpilot

Akash and his team are the best

Akash and his team at 99home provided an excellent service in helping me to sell my home for the asking price. The online valuation was thorough and very accurate and the whole team were very informative and helpful through the selling process.

Ezra · 12 September 2023

4/5

Trustpilot

Harry was well on the ball.....

Harry was well on the ball and extremely keen to help straight from initial contact. In the end we opted for the more traditional route, although it wasn't an easy choice to make. Even when he didnt get the business, Harry was still very professional and showed a lot more consideration compared to the majority of local agents we contacted and did not go with.

Kevin · 4 September 2020

5/5

Trustpilot

99homes .. thanks for pleasent experience…

Puja was very professional and cordial in our dealing. Initially we had few queries but she was able to provide answers to all our questions.. I am happy to recommend her and 99 homes to others.

Praneet · 30 January 2024

5/5

Trustpilot

My property was listed in no time with…

My property was listed in no time with 99home and the communication between the agency and myself has been prompt and effective. It's useful that I had a choice of fee options and could select what is most suitable for my circumstances. Thank you to Anil Sharma for sorting out the MOS and timely updates.

Anna · 27 June 2022

1/5

Google

Tried to book a viewing through them 4 days ago to view a property today. Assuming at the time has now passed that the booking was never made. Called their office yesterday and spoke to someone who called the vendor and left my personal details with them (without checking with me first), I also emailed them this morning and have heard nothing. I imagine this review will be called fake as all other negative ones have, but going forward I will actively avoid viewing houses through them as I do not trust them with my personal data, and am not happy with it being passed on to a vendor without my consent.NegativeResponsiveness

Claudia · 12 November 2020

Agent replied · 11 November 2024

Dear Claudia, Apologise for the inconvenience. We can see your request on our system. 1. 99home offers DIY property sales and letting services where we allow vendors and buyers to connect by using our platform to save a hefty commission and fast transaction. You have directly requested for viewing to the vendor on 30th June 2020 for 4th July 2020. The vendor has got more than 80 viewing requests so far and perhaps that's why you didn't get a reply from the vendor. 2. As you mentioned about the data shared with the vendor: We have clearly mentioned on our site about GDPR:** Applying for the above property means you are giving us permission to pass your details to the vendor or landlord for further communication related to viewing arrangement or more property related information. If you disagree, please write to us in the message so we do not forward your details to the vendor or landlord or their managing company.** We have requested the vendor to get in touch with you if the property is still available. Please feel free to get in touch with us if you have any further questions. Kind regards, The 99home Team

1/5

Google

So after posting a review I get all call from 99 home. Saying they have seen the review and the refund was done yesterday (27/7) even though I have spoken to them 3 times today (28/7) trying to get it back.. Hillarious Then get a technically it was done and an email saying how much they will refund.... Then to top it off I have to remove the review and get threatened that they will me to HMRC.... for what !!! A refund.... absolutely a joke. Seriously people is this a company you want help from ?#%NegativeQuality, Professionalism

Little · 12 November 2020

Agent replied · 11 November 2024

Dear Little Smeg Please find the link of HMRC AML which is a mandatory exercise of all the agents. Without clearing AML we can not list a property. Here is the link https://www.gov.uk/guidance/registration-guide-for-estate-agency-businesses At £99 means £99 and we never asked any client to pay more unless they need additional services. Your refind was done yesterday and we can only refind what we get into our account. Everything is very clearly mentioned on our website, refund policy, and T&C's. Please let us know if you have any further questions. Many thanks 99home team

1/5

Google

Cheap and functional. Means to an end. Only used them as i was forced to by housing association as was selling shared ownership The seller has to do almost everything themselves once the listing. Is up. Organise viewings and take queries and emails directly from the interrsted party. If you dont reply immediately to the queries you get a call from the estate agent asking why you are not replying. Customer sevice was also terrible. Whenever I did call I was just bounced from person to person and then promised a callback that never happened The only benefit they offer is being able to provide the listing on the major portals like rightmove and zoopla. Felt more like I was the estate agent and I was basically paying someone to list the property online

Antonio · 12 November 2020

Agent replied · 11 November 2024

Dear Antonio That's correct. £99 service is a DIY package. We do offer £999 full estate agency package too where you have a single point of contact and you do nothing. Hope this help. Many thanks 99home team

5/5

Trustpilot

Outstanding Service from Komal at 99 Home Ltd

I recently had the pleasure of working with Komal from 99 Home Ltd, and I couldn’t be happier with the service he provided. Komal swiftly arranged the transfer of management agents, ensuring seamless communication between the tenant and myself. Her proactive approach extended to coordinating contractors for essential tasks like EICR and gas certificates. The entire process was efficient, and I am 100% satisfied with both Komal’s exceptional service and the management company as a whole.

Lee · 27 June 2024

1/5

Trustpilot

I had an extremely negative experience…

I had an extremely negative experience with 99 Home Ltd. They attempted to scam me and even tried to take me to court over a property they had already sold. Their practices are dishonest and unprofessional.Avoid this company at all costs. Terrible company.

Simcha · 12 July 2024

Agent replied · 22 October 2024

Seems like a fake review! Dear Simcha,I am sorry to hear about your experience; however, I can not find any of your details on our database. Could you please confirm the details for us to look into the matter?Regards,99home

5/5

Trustpilot

Highly recommend

99 home is amazing! I would highly recommend to use them. They have been great from start to finish, Lav has been so supportive throughout, he has been so quick to respond to all of my emails (Within an hour of me sending) If I ever move again in the future, I would not even hesitate to use them again. Thanks again 99home for you amazing service.

Georgia · 1 October 2019

5/5

Google

Excellent service from start to finish. A big thank you to Komal for her help, kindness and professionalism. Would not hesitate to use them again.

Kenneth · 13 August 2024

5/5

Trustpilot

Pooja is always helpful and she dealt…

Pooja is always helpful and she dealt with my issues in a professional way.Her positive approach really helped me to reduce my burden off my shoulder.

Sid · 26 July 2024

5/5

Trustpilot

Fantastic, amazing, supportive agents

I have been dealing with Craig at 99home for a few years now. I’ve sold several properties through him. He really does give it his all and is very supportive. I can honestly say he is one that will always keep you updated with matters no matter how big or small of an update. With regards to the letting of my properties, he has done 100s of let’s for me and he finds the best tenants and gets the best possible results always. He is always on call to deal with matters. It helps that the network at 99home works incredibly efficient with him. I would take him on for my own business if he ever parted ways with 99home!!! I will continue to use for years to come.

Shehzad · 29 September 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear Mr KhanWe're so pleased you found our 99home expert Craig, very helpful, and well informed !! Indeed he is a very hard working professional. Thank you for recommending 99home to others and sharing your experience. Please feel free to get in touch if you have any suggestions for us. :-)Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

5/5

Trustpilot

Well I can't fault 99 homes extremely…

Well I can't fault 99 homes extremely helpful always attended to my needs for anything, nothing was to much trouble, Komal my agent went over and beyond, always kept me upto date with everything that was happening, we got to know each other very well. I'd like to think one day I will be able to thank komal in person for her attentiveness she is a credit to 99home.

David · 14 October 2024

5/5

Trustpilot

Highly recommend

Fantastic! A very easy straightforward process for sharedownership properties. Can't thank them enough with how quick and efficient they were from setting up the account, to taking pictures of the property I was selling, to being sold within 7 days. 99home team was so helpful and stayed in touch all the way throughout my first experience of selling my home. Can't thank her enough and the photographer who came out and done a fantastic job of the photos for me too. Would highly recommend to friends and family

Jane · 27 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear Jane Ridler,We are pleased to know that you found the sales expert Khushboo friendly, helpful, and well informed !! Every review helps us to improve and enhance our services further.We are glad to know that you like our professional photography services, at the same time we believe an image of the property is the first impression to attract the buyer's attention. Thank you for recommending 99home to others and leaving such a wonderful review.Please feel free to get in touch if you require any other services from us. :-)Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

1/5

Trustpilot

Wouldn't recommend them for selling a home in and around Manchester

Unfortunately, I had a really bad experience with 99home. I put my flat on the market with them almost a year ago. Despite a lot of interest, only 1 of about 18 requests to view the property turned into an actual viewing. Since moving to a traditional high street agency, I have had 4 viewings in 6 weeks. The stats speak for themselves.Their staff are but not proactive. I felt that the gap between requests to view my property and the time that 99homes actually made contact with the prospective buyer was far too long. I had to constantly chase them for updates too. Additionally, one of their staff was aggressive towards my tenant on numerous occasions which upset her and he was rude to me on the phone despite me being polite with him. Maybe I was unlucky and other employees of 99home are more professional. I definitely wouldn't recommend them for selling a home in and around Manchester it's a total waste of money and they refuse to take any responsibility for their poor level of service.

Bappa · 24 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear BappaMany thanks for your review. Please, could you give us your invoice number and date?Kind regards99home team________Dear Bappa,Please, could you provide us your invoice number, date, and property ref number?Many thanks 99home team

1/5

Trustpilot

Room listed as an House resulted in NO LET

Reply to 99Home: I have the link and a screenshot of the property listed on Rightmove. You listed the place as a "3 bedroom semi-detached house to rent" instead of an house share. Dear 99Home the people enquiring weren't dumb, you wrongly advertised this property as an entire house! Please issue a refund and be ashamed of the lies you wrote below.I used 99home to list a room to let in a shared property. I advised them when listing the property that I could provide the land certificate within a few weeks and they agreed to list the property under this condition.I clearly stated what this was a room in a flatshare in their form and the first words in my advert description clearly mentioned that this was a flatshare.Unfortunately they listed the property as an entire house instead of a room in a shared property so the only enquiries I received on their website were from people interested in an entire property.The same property was listed also with one of their competitors, Openrent. I was able to let the property thanks to an enquiry received through Openrent and a few days later I receive an email from 99home saying that they were taking the listing offline because they didn't receive the land certificate, 12 days after listing the property. I informed them that they wrongly listed the property as an entire house and that anyway this was too late, didn't even receive a reply back apologizing for their mistake.Update 16/08: 99Home have marked the property I was advertising as "Let Agreed" on their website knowing, they have just declared below, that the listing resulted in no letting. This is a classic dodgy practice of estate agents in order to gain more customers in the area. Dear 99Home screenshots have been just sent to The Property Ombudsman.

GB · 16 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear GBMany thanks for your review. We can see from our logs, we had listed properties as House share only. We can understand your concern and here is an example which will give you some idea. Please follow the below link and you will see 99home, as well as Rightmove, have clearly mentioned this property as "Shared ownership" property. https://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-95974559.htmlBut more than 50% queries maker completely ignored that it's a shared ownership property and they want to view. When we/vendor vet them then only they realised that it's a shared ownership property. This is pretty much the same scenario with your property. With compliance, we can not take any chance. If our competitors are not following compliance, unfortunately, we can not do anything. If you will see your email logs, you promised us that you will provide the documents within a few days. You have received around 15 queries and we think a one-star review is a bit unfair on us. We will kindly request you to update your review accordingly if possible.Please, feel free to get in touch with us if you still have any questions. Kind regards99home team

5/5

Trustpilot

Outstanding service

It's still early days, but the service from 99 Homes, especially follow-up and attention to detail by Naresh, has all been outstanding.The web site is easy to use and loading up data and pictures should be easy, even for the unconfident computer user.We've already had 2 enquiries including 1 viewing in the first 6 hours of going online. The emailed form we received from 99 Homes with all the buyer details was excellent, so we continue to have high expectations!

Claire · 9 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear ClaireWe're so pleased you found our 99home sales expert Naresh to be very helpful, and well informed !!Thank you for recommending 99home to others and thanks for leaving your review.Please feel free to get in touch if you have any suggestions for us. :-)Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

2/5

Trustpilot

You get what you pay for

You get what you pay for! Sure it's cheap and it gets your property listed on the major portals (for 3 months!) but the company portal is poor quality, emails from the company have often been littered with spelling errors. I have had numerous contacts with people wanting to buy who have said they had to repeatedly spell their name or restate information they had given as the staff answering the call could not understand them. We did get some leads but most turned out to be rubbish and rarely did any follow through. The company say they will promote the property etc but every edit and change must go through an approvals process before it can be uploaded to the property portal which can take a long time. In general, yes the service is cheap, but it isn't worth it for 3 months of listings. Crucially, I don't see any 'added value' in what they provide. A lot of the promised materials were never sent such as weekly performance reports etc. I think in general these guys are nice enough but they're trying desperately to be one of the big boys without the infrastructure behind them to back it up!EDIT (5/8/20) : I am rarely inclined to edit a review once I have posted it. However 99 home have now posted a reply and edited/changed it three times since I posted this review. (Trustpilot have helpfully notified me each time a reply has been posted). I have had the opportunity to send my property details but have elected not to do so. The company are beginning to appear desperate to protect their brand, understandable in the light of a review which is less than favourable, nevertheless it is rather concerning that a response to a genuine customer has to be edited repeatedly because of mistakes/errors in grammar and spelling. The company offer to a review of the case but in my view part of regular quality assurance is that they audit their internal records and phone calls. I have tried to be fair in reviewing them as 2 stars due to the fact that their price is competitive but there are too many issues at present for a score any higher. Finally, the company state they are selling homes in days - I am sure this is true, but so are their competitors, it also does not reflect those properties which do not sell in days but rather sit for months. Anyone's home can sell in days! The market is volatile, particularly in light of COVID-19 and I don't think anyone is under the impression that all homes sell at the same pace or within the same timescale so I am not sure that this really adds anything to dissuade me of the opinion that whilst the service is cheap it is also fairly badly put together and by responding to reviews/editing replies frequently they simply appear desperate.

A · 5 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear Random customer,Sorry for the inconvenience.Please, could you share your property reference number, and invoice number so we can run through an investigation? We do send weekly performance reports but only upon request. We try our best to support our customers even out of office hours, but apologies again for any inconvenience you had from 99home. Most of our team members are still working from home due to COVID-19 and phone lines at times may not be clear.Regarding your property, you might want to recheck the 3P's = Property Price (maybe high), Property Presentation(photo & virtual tour), and Promotion (premium or feature listing) in case you are getting leads but the property is still unsold. We at 99home are selling properties in days. £99 package is a DIY package where you as a landlord/vendor does all the work. If you want 99home to do everything for you, the best package would be the £999 package.Hope this helps.Update: 05/08/2020Dear Random customer,Thank you for your response.It is uncommon for us to receive a review like this, however, we thank you for your time to help us to improve as a company and make sure this does not happen again. We would have appreciated an email or direct phone call before sharing your opinion on Trustpilot to ensure that the situation did not escalate, nevertheless, we must stress we value your views.We have carefully analysed this review to avoid any further dispute and our team is working hard to rectify any issues caused, hence why we have "edited/changed it three times". As a well-established business we have to ensure that everything we do is done in a professional manner, however, we apologise for the inconvenience this has caused yourself. We strongly advise you to send us your property reference number/invoice number so that we can investigate this matter further and ultimately resolve the outcome, however, we appreciate if you do not want to do this and we apologise again if we have upset you in any form.We appreciate your comment in regards to our company having competitive prices. We try our hardest to achieve what is best for the customer and are constantly competing to be the best.Thank you for your feedback.Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

5/5

Trustpilot

Great service and professionalism & best value for money

I have now let several flats and sold a property through 99 Home. On each occasion the properties have been advertised on the major portals such as Right Move and the quality of applicants / prospective buyers has been very high. I could not be more delighted with the quality of the service, especially from Bhanu who has looked after all aspects of the various transactions. I have saved £000s compared to the fees charged by conventional estate agents and will never use a high street agency again. 99 Home for me from now on!

Dear · 5 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear Ms EllisonMany thanks for your time to write a wonderful review. I can see my team members are highly motivated.Please feel free if you have any suggestions for us. :-)Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

4/5

Trustpilot

Decent service for a cheap price

I used 99Homes £99 service to save money and because I felt confident enough to complete the ad and negotiations myself. The service I received was okay.The online platform is fine to use if not a little clunky but it serves it’s purpose. The service I received from the sales team was also okay and they were friendly/efficient enough. They were a little slow to come back to emails on occasion. The biggest issue I had is that I found that only brief information was added to the online portal when interest was added however. This meant specific questions from potential buyers on property websites was sometimes missed. This was an issue for me where I was doing all the negotiations so I wanted all the information. As a result I asked if the full details of the enquiries from potential buyers could be forwarded to me but I was told it wasn’t possible to do this even though it is simply forwarding on an enquiry and they did in fact do this once.I was also pressured to submit a 5 star review after the sales memo was completed.Overall perfectly fine for the price however and would probably use again.

Graeme · 3 August 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear GraemeMany thanks for your time to write a review. I can see my team members are highly motivated.We do take additional information such as buyer status, mortgage, etc but if you need more information we are more than happy to take. I will investigate who pressured you to submit a 5 star review. We normally send an email to review us and give us 5 stars only if you think we have exceeded your expectations. Please feel free if you have any suggestions for us. :-)Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

5/5

Trustpilot

5 Star Customer Service!!!

I have been dealing with 99Home for quite a while now; initially putting my property on the market pre-COVID lockdown and received great customer service, then had to take the property off the market and have now come back on once more and I must say, throughout this entire period, they have been an absolute pleasure to deal with, in particular, the property manager, Swati Bhandari, who has always been very friendly, polite and courteous, it has been really refreshing to deal with an Estate Agent that is always willing to listen, help and offer advice and not too pushy like most. A really well done, keep up the great work and I would highly recommend!!!

Mostafa · 30 July 2020

Agent replied · 22 October 2024

Dear MostafaMany thanks for your time to write a wonderful review. I can see my team members are highly motivated.Please feel free if you have any suggestions for us. :-)Kind regardsVijay VashisthaCo-founder, 99home.co.uk

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read 99Home Ltd's Google reviewsLeave 99Home Ltd a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. 99Home Ltd hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Brent.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent