Trusted Agent profile · BRACKNELL

Verified

Leaders Bracknell reviews

4.1

★★★★★ Great

6,264 reviews across 1 platform

81 High Street, BRACKNELL, RG12 1DZ

Leaders's office in BRACKNELL, at 81 High Street, is rated 4.1 out of 5 across 6,264 reviews on 1 platform. See how it compares with other estate agents in BRACKNELL.

Trustpilot logo

6,264

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews

Every review we hold for the BRACKNELL office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Excellent from start to finish

My "move manager" was fantastic from beginning to end. Her communication was brilliant and was nearly always able to get things moving between both sets of solicitors when they seemed incapable of talking to each other. She was a brilliant go-between and always kept me up to date with what was happening, even if it was to let me know that things were taking a few days. This was my first house purchase and it was made so much easier, smoother and stress-free as a result of the excellent service.

Michael · 28 November 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi Michael, many thanks for your feedback. We are so pleased you have found the service excellent and that your first purchase went through smoothly.

5/5

Trustpilot

Proactive, helpful and courteous!

As a busy landlord, I turned to Leaders of St Albans a few years ago. They took the time to understand my needs and found me excellent tenants very quickly. At the end of their tenancy, Leaders were very helpful - they liaised with all parties for a smooth departure before finding me new tenants proactively, thus avoiding a vacant period. The branch staff, led by David Underwood, are all courteous, professional, and friendly. I would highly recommend them for all your letting needs, either as a landlord or tenant

ArvA · 24 November 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi there, many thanks for taking the time to leave a review. We are delighted you have been happy with the service provided by our St Albans branch and will make sure to pass your kind words onto the team.

1/5

Trustpilot

Let down completely

I saw a flat I liked and called up the office. I made some simple enquires over the phone (what floor is it and is it a waterside view), but the staff didn't know. That information should have been on rightmove anyway but wasn't. made an appointment to view an apartment in Manchester with Leaders and had to take time off work to go. Running late I called up the head office and told them I'd be 5 minutes late. They said they would pass on a message to the staff locally. When I arrived no one was there to greet me. I waited 20 minutes and called the office back, no response. The head office were not much better as they were so far away. After trying multiple times to get back in touch I got no response. I left an hour later. I called up the company to complain and spoke to a chap who apologised profusely, but kept making excuses about staff turnover etc. I asked for him to send me an email of written apology, but he never did. I asked them to get back in touch to reschedule, they never did. Appalling experience, from start to finish.

B · 22 November 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi there, we are really sorry to hear that you have had a negative experience. We always strive to offer a high level of service and apologies if you felt this was lacking. If you would like to discuss this further then please don't hesitate to email customerservice@leaders.co.uk .

5/5

Trustpilot

Thorough, professional and efficient service

I was referred to Leaders through a friend and even though they were not the most local estate agent, they did a great job of marketing my place. I found their staff to be welcoming, friendly and enthusiastic, and most importantly they were really thorough with everything. Compared to the other estate agents I spoke to, Leaders were the least pushy and 'salesy' of the lot, and I found them to be very down-to-earth. They also sourced a tenant for me quicker than expected, so I'm really happy with the service I got.

Jim · 20 November 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi Jim, thank you for taking the time to leave your feedback. We are delighted you have been really happy with the service.

5/5

Trustpilot

Sophie is amazing .

Sophie is amazing .. the process to move in was very smooth.

Ritu · 6 December 2022

Agent replied · 20 September 2023

Dear RituCustomer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Hoole and Chester Office

Having been a tenant within one of the properties Leaders inherited I have only really dealt with them in the final parts of my tenancy. That said, they have always been excellent in communication, come back to me quickly with queries and always been courteous to my needs.As a landlord myself I'm always dubious about the way estate agents conduct themselves and I really cannot fault the professionalism of both the Chester offices. I doubt very much I will need to use their services again, but if I ever needed an estate agent in Chester I couldn't think of anyone else I'd want to handle my business!Thanks again!Westminster Road, Hoole

Tim · 2 November 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi Tim, thank you for taking the time to leave a review. We are pleased that you have been happy with the service and found the communication to be excellent. We will be sure to pass your kind words onto the Chester office.

5/5

Trustpilot

Wonderful, Amazing, outstanding and work oriented person for Leaders

Our experience through Leaders is one of the best due to Sandra. We've never met someone like Sandra, who was so wonderful, amazing and work oriented person in my 25 years of experience with any other estate agent.. she's been updating things through email even when she was off and also sometimes with the support of her colleague.We wouldn't have got this property so quick if Sandra wasn't there. Thank you Leaders for giving support through this lovely little girl. Wish you all the best to move forward with this amazing team.

Mrs · 24 November 2023

5/5

Trustpilot

My interaction with Leaders Estate Agents in Nottingham

I recently contacted Leaders with a series of questions about a property in Carlton, Nottingham. I was very impressed. I got immediate, and very helpful answers from Tayo Harrington, one of Leaders agents. When I asked to view the property, an appointment was made in a heartbeat! Unfortunately an illness in the family has meant that I have to postpone my plans to move. However, in a couple of months, hopefully, I will be back out there looking and I would definitely like to deal with Leaders.They were so caring when I had to apologise for not pursuing my planned offer,Very good service indeed :-)I really did appreciate their honesty and how responsive they were.I have been fudged by so many Estate Agents, it was refreshing to get real answers and real information.I would recommend Leaders to anyone looking for an Estate Agent who really is an honest broker.My interaction with them made me believe that they have their Seller's interest at heart as well as their motive to get a buyer on the hook.This is the kind of estate Agent I think we all need.

Rusty · 13 October 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi there. Thank you for taking the time to leave your feedback. We are delighted you have been impressed with the service and would recommend us! We will be sure to pass your kind words onto the branch and hope to be of service in the near future.

5/5

Trustpilot

Fantastic Service!

Have been in Rental accommodation with Leaders for just over 6 years now. First time I have rented but we struck it lucky with Leaders. Can't fault them at all. Never any issues. If we need something doing it's done fast and efficiently. The staff are always friendly and helpful. Having heard the horror stories from friends who are with other letting agents that have to fight tooth and nail to get anything done, if I ever moved Leaders would be first choice to deal with again!!!

John · 7 October 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi John, thank you for taking the time to leave a review. It's great to hear you have been happy with the service.

5/5

Trustpilot

effortless and great service

Such an effortless process provided to us to move in. Kirsty has been amazing during this time and had questions any answered before we could even ask them!

Louis · 21 February 2024

1/5

Trustpilot

The whole company is a shambles

The whole company is a complete shambles. I do not recommend anyone is to rent with this company. When it came to my rental checkout, I found the company to be dishonest and unfair on the tenant.After leaving, there was a significantly large unwarranted cleaning bill, by a company that Leaders did not recommend in their check out pack.After 6 weeks of adjudication with TDS(Tenancy Depositary Scheme) I have finally today got a large sum of my disputed money back, which I am over the moon about.Thankyou so much TDS, and no thankyou to Leaders.

Anya · 24 November 2023

1/5

Trustpilot

Incompetents

Please if you are clever enough dont even bother to come into their office in Manchester. These are the worst people I ever met. They break the law and they ignore tenants. They only want your money. I thought they were keeping my deposit but I placed a court money claim and after 3 months they were forced to pay the money I claim plus process cost (that made me feel happy). When I entered the house I was forced to make an unnecessary use of electricity to warp ip the house as the agency never fixed a window which was not sealed properly, I couldn't sleep well because of the noise and cold coming into the bedroom, but they did nothing.

Jero · 4 October 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi there, we are sorry to hear you have had a negative experience and feel this way. We have been in touch with the branch who have informed us that the deposit was disputed due to the property not being left in a suitable condition. The branch then requested your bank details multiple times so that that the monies you were due could be transferred over however, were unable to do so as they never received these details. At this point the branch were given a CCJ. We apologize if you felt there was a lack of communication and the need to escalate this. If you’d like to discuss this further then please don’t hesitate to contact the branch directly or email customerservice@leaders.co.uk

1/5

Trustpilot

Disgusting behaviour

Please, please, please, if you are thinking of even going anywhere near these scamming Cowboys with your money, or your properties, I suggest you go elsewhere!The staff are negligent, and cannot be bothered. They're only interested in taking all of your money.The managers are constantly arguing down the phone, don't bother greeting you when you walk into the office, or they're outside taking personal calls, or flirting with other colleagues.In my eyes, this is despicable behaviour, and is meant to be a professional environment! I don't think it's professional if no one wants to look at you when you walk in the door! You get shunted from one office to another as they can't be bothered to deal with you. And then you try and call to get through only to be fobbed off numerous amounts of times anyway! I do not condone this type of behaviour in any standard, shape or form, and think it's outrageous that they're being allowed to work this way. I would sack the lot of them, especially the managers as they're the biggest joke going!!!!

KWest · 30 September 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi there, we are so sorry to hear that you have had a bad experience. Can you please email customerservice@leaders.co.uk with the property address and your name so that we can investigate your complaint. Many thanks.

1/5

Trustpilot

Leaders London Road - Dangerously incompetent

Having used them for almost 3 years, they managed to fail at every hurdle in frankly dangerous ways. When I initially walked into their office to sign the contract for a new property, the first warning sign was when one of the "agents" was involved in a screaming match on the phone, insisting that they were not a rag-tag outfit of cowboys. The following few hours convinced me that the mystery caller was right. I was due to move into the property on Friday, but was told that afternoon that the references hadn't been chased up, meaning that I would have to wait until the following Monday before moving into the property. This would have resulted in me being made homeless for a weekend, with the removal firm I had hired having to put the furniture into storage at my own expense. The management of the office treated the situation as if it was an interesting puzzle and not once acknowledged their staggering failure to have the paperwork completed on time, and never apologised for the situation. Only due to me doing their job for them and chasing up the references, something I had repeatedly reminded leaders to do in the days leading up to the move, was I able to get the keys to the property at 4:50pm, 10 minutes away from the deadline. To my dismay, this was not the only pathetic show of incompetence I had to suffer through with Leaders. On a change of housemate, I and the new housemate had been told several times over a course of 3 months, in writing and on the phone, that the deposit transfer between the existing and new tenant would be dealt with privately. The evening before the date of the new contract being signed and tenant moving in, Leaders decided to change their mind, which again very nearly made the entire contract fall through, and another person homeless, due to the immediate asking of hundreds of pounds. With regard to any fault in the property, none of the problems were dealt with in a speedy manner, with a washing machine taking just over two weeks to be replaced. To highlight their attention to detail, the inventory had the names of the previous tenants on, with the gas and electricity suppliers being the well-known company "?".Avoid at all costs - their incompetence is dangerous.

Matt · 27 September 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi there, we are really sorry to hear that you have had a negative experience - this is definitely not the service you should come to expect from us. We would like to investigate this further, so can you please email the name of the branch you dealt with, your name and the property address to our customer service team at customerservice@leaders.co.uk.

1/5

Trustpilot

Avoid at all costs.

Having been a tenant with leaders for 12 months, it's been a refreshing experience that they lost the contract to manage the property we live in. Lucky really considering the new agent has done more maintenance in the last few weeks than leaders did in 12 months.Our security gate, which was highlighted as a feature for the property has only worked for a matter of weeks and leaders have been unable to resolve.After having a plumbing leak, which was there before we moved in but had been painted over rather than fixed had been resolved a few months after moving in. 12 months later, we still have a hole in the plaster ceiling above our cooker. Absolutely no effort to resolve and then months after thinking we were free of this appalling company, we get a bill for work they haven't completed. Managers are rude and staff are clueless. Will never use leaders again for as long as I live.

John · 26 September 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi John, we're really sorry to hear that your experience has been negative. We would like to investigate this further, so can you please email the name of the branch you dealt with, your name and the property address to our customer service team at customerservice@leaders.co.uk. Many thanks.

5/5

Trustpilot

Leaders - great service, friendly and honest people

I'v been renting for last couple of years in many places and have both 'good' and 'bad' experience with varies letting agencies. Leaders (previously JSM) is on top of my 'good' list. In comparison to few other agencies (especially those near London) they don't rip you off without apparent reason. They would act honestly and respond quickly. They are not picky. Agents are friendly and helpful. I can sincerely recommend this agency. I will use their service again if I have opportunity.Iwona

Iwona · 23 September 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi Iwona, thank you for taking the time to leave a review and for your kind words.

5/5

Trustpilot

Reliability and Trust

We have been using Leaders Woking for as long as we can remember. During this time we have been living in various places around the world for work reasons and now live in Italy. Leaders has always been on top of the management of our apartment and sorted out several crucial problems effortlessly such as replacing boilers, replacing the windows, water leaks from adjoining apartments and more, taking the pressure and worry away from us. Of course, any company is only as good as the staff employed and we have been exceptionally fortunate with Woking to have had such good service from everyone, and especially our key contact, Angela Damon.

James · 19 September 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi James, many thanks for taking the time to share your feedback. We are delighted you are happy with the service and will be sure to pass on your kind words to the team, in particular Angela.

5/5

Trustpilot

Renting

The renting process with Tom at Leaders has been fantastic, Tom is very responsive and goes above and beyond. It's been a smooth, stress free process. Definitely recommend.

Keeley · 21 February 2024

5/5

Trustpilot

Leaders Crewe - Great Customer Service - Grace

I am delighted to express my sincere gratitude and appreciation for the exceptional service provided by Grace at Leaders Property Agency in Crewe. Grace's unwavering kindness, professionalism, and dedication have truly made my experience with the agency remarkable.She went above and beyond, making numerous calls, leaving thoughtful messages, and consistently keeping me updated on the progress of my inquiries. Her genuine and caring demeanor made each interaction a pleasure, and I felt genuinely valued as a client.In addition to her excellent communication skills, Grace's commitment to providing valuable insights was evident in the detailed searches and informative suggestions she offered. Throughout the entire journey, Grace consistently demonstrated a high level of professionalism and dedication. It's refreshing to encounter a real estate professional who genuinely cares about the well-being and satisfaction of their clients.Thank you, Grace, for making this experience enjoyable.

Victor · 23 November 2023

5/5

Trustpilot

Jack is friendly and helpful

Jack is friendly and helpful. Thanks so much for his follow up and support.

Enthy · 16 September 2022

Agent replied · 20 September 2023

Dear EnthyCustomer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Amy is very helpful

Amy is very helpful, obviously loves her job and is very helpful with enquiries.

Kristina · 15 September 2022

Agent replied · 20 September 2023

Dear KristinaCustomer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Great Agency - best we've come across!

Very friendly and helpful service for the viewing! We were greeted by 3 representatives, one of whom took us into the property and gave a guided tour (which was great as many agencies leave you to it!), answering all of our questions along the way. After we were provided with a bag with all the property details - a lovely touch- and a representative discussed the property with us, all of whom were very knowledgeable about the property! We then headed over to the office, and everyone there was very helpful too. Great service overall - if we ever deal with an agency again, we hope its Leaders!!

Sophie · 15 September 2016

Agent replied · 20 September 2023

Hi Sophie, thank you for taking the time to share your feedback. We are pleased to hear that you have had a great experience with your local branch.

5/5

Trustpilot

Couldn’t recommend Leaders enough

Couldn’t recommend Leaders enough, had a great experience, Leah was very Professional & Helpful.

Craig · 15 September 2022

Agent replied · 20 September 2023

Dear Craig Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Trustpilot

Bedford Branch

It is an absolute pleasure to collaborate with Leaders while we were settling down in Bedford and while after that. They are very efficient and provide top service, starting from organising viewing same day and following with hassle-free move in and smooth solving day-to-day questions. Many thanks to Amani Knight and Laura Burman for leading us on this path.

Anatoly · 12 November 2019

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Want Leaders Bracknell to help?

Send Leaders Bracknell a message.

What do you need help with?

Leaders Bracknell will use your details to contact you about this. See our privacy notice.

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent