Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotLV managed a property for me
LV managed a property for me. They provided a terrible service.
Dave · 12 October 2025
Agent replied · 22 October 2025
Thank you for your review - This is really disappointing to read as LV Property pride themselves on customer service and communications. My name is Corrine and I am the Branch Manager at LV Property and I would like the opportunity to discuss this with you further, please could you call me in the office on 0121 285 7575.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible service from beginning to end..
I have been extremely disappointed with LV Property and would not recommend them.
Miss · 16 September 2025
Agent replied · 22 October 2025
Hi Emma,
I’m really sorry to read your review, it’s genuinely upsetting to hear that you’ve had this experience.
From speaking with the team, I understand that my colleague Stacey has already reached out to you to address your concerns, and I hope she was able to provide some clarity and reassurance.
Please know that this is not a reflection of how LV Property operates or how we treat our clients. I would really appreciate the opportunity to speak with you directly to discuss your experience further and see how we can make things right.
If you’d be open to a conversation, you’re very welcome to contact me at the office on 0121 285 7575.
My name is Corrine, and I’m the Branch Manager.
Warm regards,
Corrine
Branch Manager, LV Property
★★★★★ 5/5
GoogleThey have a really great team and very supportive during your tenancy with them.
Pranav · 8 August 2025
Agent replied · 17 April 2026
Thank you Pranav, for sharing your experience and giving us 5 stars! It was a pleasure to have helped you and we wish you all the best.
★★★★★ 1/5
GoogleAVOID! The most awful agency I have ever experienced. I would NOT reccomend. As soon as you've signed on the dotted line, customer service goes out of the window, they don't answer phone calls, return emails and this includes the owner too. Had to wait 2 months for them to put a lock on the bathroom door, and a shower curtain in a shared house, paid 3 months full rent without the agreed cleaner and gardener that would be included. Months and months of constant chasing.
C · 25 October 2020
Agent replied · 24 October 2024
Hi Chenice
Thank you for your feedback which we duly note. Up until April 2020, when returned the management of the property to the Landlord, whenever you’ve reported an issue to Very Nice Homes, our team have gotten back in touch with you almost immediately and at the most, we endeavour to respond to you within one-working day. Unfortunately, some things are beyond our control whilst we wait for the necessary to be arranged for example, approval for remedial works to be scheduled and for this, we apologise for any inconvenience caused. As with new properties there are often snagging issues and we thank our housemates for their patience as we work through this.
Kind regards
Very Nice Homes
★★★★★ 3/5
GoogleI would personally change some aspects of the business and make the process of moving into a property much smoother. On the first day of moving in it would be useful to get a starter pack, such as WiFi passwords, rules on heating, who to contact for repairs etc. Due to this I was unable to move in for a few days as the WIFI shown on the wall would not work for me. Also, my room is part of the extension and I have a large Radiator in my room. It is currently 28 degrees outside and I am sitting in my dressing gown as the thermostat picks up the temperature at the front of the house. If I was aware of this at the time I would not of moved into the place as during the winter I expect the room to be cold and I will have to purchase additional items.
Repairs have been looked at very promptly, however the problem I’m experiencing is the shower is burning after 1-2 minutes and I was told this issue has occurred before. This hasn’t been a great first week for 3 repairs being noted.
When I first saw the property the agent delayed the time of the meeting and then still showed up late. The day I collected my keys the agent was also late as well. I asked the agent about the property and how the kitchen is separated between housemates and I received no answer.
Elle · 25 October 2020
Agent replied · 24 October 2024
Hi Elle
Thank you for taking the time to write this review and we've taken on board your feedback. Very Nice Homes pride ourselves on providing quality services to our clients and we are sorry for being late for the appointments. We try our best to see to repairs promptly and as you know, have a new shower mixer on order for your ensuite. We wish to clarify, the issue with this particular shower is a common problem we’ve experienced and the only way to remedy is to replace with a new mixer. It is not a repeat occurrence in your ensuite.
The Document Pack that you’ve signed with your Tenancy Agreement includes on the 2nd page, Getting In Touch With Us page with information on who to contact for repairs and out of office hours.
WiFi passwords are located in a communicably accessed area near the router. We appreciate in this instance, having ran through a few diagnostics with yourself, realised that you required a separate booster password which was provided to you on the day you contacted us.
The heating settings have been explained to you and you are able to use to boost button on the thermostat, should you require to boost heat to your room. These settings will also be adjusted for winter-temperature to ensure that the comfort heating is maintained in the house.
We hope that you will enjoy your stay with us and if there any further issues, you now know the proper channels to reach us.
Kind regards
Very Nice Homes
★★★★★ 4/5
TrustpilotWe had good experience with LV…
We had good experience with LV property. We felt that we were supported throughout our move in preparation.
Kruti · 18 June 2025
Agent replied · 23 May 2026
Thank you
★★★★★ 5/5
GoogleI recently had the pleasure of finding my new flat with the help of a wonderful agent. The home itself is beautiful, well-kept, comfortable, and exactly what I was looking for. It feels welcoming and has everything needed for a happy lifestyle.
MUTHULINGHAM · 15 September 2025
★★★★★ 5/5
GoogleMy bathroom, shower needed repairs.
Andy from Maintenance Team did good job. Fixed that was necessary. I appreciate his effort. A great "Thank you Andy".PositiveResponsiveness, Professionalism
George · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Hi George
We're glad to hear this as we strive to work on repairs promptly, thanks for your patience as we complete the necessary works. We appreciate your review and will pass on your thanks to Andy. Hope you continue to enjoy your stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotSana came for a property inspection
Sana came for a property inspection, friendly person, everything went smoothly, took some pictures and reported a maintenance issue for us which was quite helpful.
Cristof · 3 March 2025
Agent replied · 23 May 2026
Thank you for your fantastic feedback. We’re thrilled to hear that Sana made your property inspection a smooth and positive experience. It’s great to know that she was able to assist with the maintenance issue and ensure everything was handled promptly.
At LV Property, we pride ourselves on providing top-notch service, and your feedback reinforces our commitment to supporting our tenants in every way possible. If you need any further assistance or have any questions, please don’t hesitate to reach out. We're here to help!
★★★★★ 1/5
GoogleI was pressured to put down a holding deposit only to find out it wasn't the room I thought it was. They implied it was a ground floor flat but it wasn't. I have chronic knee pain so need to be careful. Wish i read and agreed to the contract beforehand. Now lost out on a £150 deposit. I notified them on the following day and didn't even partial refundNegativeProfessionalism
Daniel · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Hi Daniel
We’re quite surprised to hear of this situation as according to our records, the viewing you booked in early July for the room (which is on the ground floor) was cancelled. We have not taken any monies from you nor would we insist on taking a holding deposit from a prospective tenant prior to a room viewing. It sounds like you have us confused with another agent as this is not our protocol and additionally, the holding deposit for this room would have been £92 not £150.
Our position on refunding holding deposits are made clear to prospective applicants throughout the process and on our website www.verynicehomes.co.uk/apply
We would be grateful if you could redact your review as am sure you understand that a 1-star rating has a negative impact on our services, especially in the case of a company mix up, as in this case.
Kind regards
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
GoogleI was living abroad for 8 years and moved to the uk, and I was shocked how difficult it was to rent a property because I had no job, but very nice homes came to my rescue and accepted my situation and gave me a chance to rent a property with them, there service was exceptional and very friendly and made sure I was happy with my property.PositiveResponsiveness, Professionalism
Harminder · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Hi Harminder
Thanks for your review! We really appreciate you taking the time to provide feedback and we're very happy to have been of service to you. We sincerely hope you continue to enjoy your stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
GoogleI leave in one of the properties the second time now, great experience , good place to stay and very professional and prompt to answers in case of any issues.
Mariuss · 15 October 2025
★★★★★ 5/5
GoogleBoth Rozan and Sherah were very nice and helpful. Helping me with my application and explanations to move in.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Ângela · 25 October 2020
Agent replied · 24 October 2024
Hi Angela
Many thanks for your review. We work very hard to provide high-quality customer service and happy to hear that you've found us helpful with the move-in process.
We wish you a pleasant stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotIt was a wonderful experience with LV…
It was a wonderful experience with LV PROPERTY.
KARTHIKA · 5 June 2025
Agent replied · 23 May 2026
Thank you for your review
★★★★★ 5/5
TrustpilotCorrine Cook who manages my property…
Corrine Cook who manages my property has been helpful and responsive, acting with a positive attitude
Julian · 21 February 2025
Agent replied · 23 May 2026
Thank you for sharing your experience with us! We’re so glad to hear that Corrine Cook has been helpful and responsive in managing your property. Her positive attitude and commitment to excellent service are qualities we truly value, and it's wonderful to know that she's been able to assist you effectively.
★★★★★ 5/5
GoogleI've had a great experience with this agency Verynicehomes Through out the process of my tenancy agreement they were very helpful and supportive. quick and great communication, everything worked out for me smoothly. Couldn't recommend a better service. Thanks
Chibuike · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Hi Ali
Thanks for your review! We really appreciate you taking the time to provide feedback and we're very happy to have been of service to you. We sincerely hope you continue to enjoy your stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
GoogleI have already left a review when I moved in 7 months ago.
Since then my experience is the same.
When I had/have any issue or enquire it is/was dealt straight away.
Response time for any enquire is really quick.
Winter time the place is kept warm.
I only have positive experience with them.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Nora · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Hi Nora
Many thanks for your review, we work very hard to provide a homely feel to our properties. It's important to us that we deal with any repairs promptly too as we want our tenants to be comfortable at home and minimise any inconvenience. We are glad to have a tenant like you who looks after your home and hope you continue to enjoy your stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 1/5
GoogleVery deceptive practices. Tell you the owner agrees to one set of conditions and when you go to sign agreement everything changes. Avoid at all costs.
Vivek · 27 May 2024
Agent replied · 24 October 2024
Unless you've applied under a different name Vivek, we don't have any records of you as an applicant or tenant with Very Nice Homes. … More
★★★★★ 5/5
GoogleI've had a good experience as a tenant. All administration and maintenance is done efficiently, all communication is nice and kind.
Inga · 22 September 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI've had a great experience with Sherah and Claire, quick and great communication, met me half way when I had some trouble on the day to move in. Couldn't recommend a better service
Frankie · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Hi Frankie
Thanks for your review! We really appreciate you taking the time to provide feedback and we're very happy to have been of service to you. We sincerely hope you continue to enjoy your stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
GoogleThey are dependable, truthful, and act with integrity.
Clare and Sherah gave me with exceptional service and I will always recommend them to anyone seeking for properties to rent in the United Kingdom.
Benjamin · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Hello Benjamin
Thank you for taking the time to give your recommendation. We hope you enjoy your stay with us.
Best wishes
Very Nice Homes
★★★★★ 5/5
GoogleThe managers, ( Sherah Rahman ) and staff are absolutely amazing. All properties are clean to a very high level inside and outside.
Keep up the good work guys. 🙏🏾🙏🏾🥰🥰
Graham · 20 May 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotAbsolutely Amazing service from Sana!!
Flora · 12 February 2025
Agent replied · 23 May 2026
hank you so much for your thoughtful and glowing feedback! We are absolutely thrilled to hear about your positive experience with Sana. It’s clear from your comments that she made a significant impact, not just with her professionalism and knowledge, but also with her friendly and approachable attitude. We are so pleased to know that she was able to guide you through the process with clarity and reassurance, making what could have been a stressful experience enjoyable instead.
At LV Property, we are committed to providing exceptional service, and it’s fantastic to hear that Sana’s enthusiasm and willingness to help truly stood out. Her dedication to understanding your needs and offering thoughtful advice is exactly what we strive for, and we’re so grateful for your kind words. We’re also excited that you’re looking forward to continuing to work with us in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleMy experience with them was very smooth and the communication was clear and precise.
Samreena · 18 September 2025
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.