Trusted Agent profile · Birmingham

SevenLiving Birmingham reviews

4.3

★★★★★ Great

374 reviews across 2 platforms

Lyndon House, 62 Hagley Road, Birmingham, B16 8PE

SevenLiving's office in Birmingham, at Lyndon House, is rated 4.3 out of 5 across 374 reviews on two platforms, including 113 Google reviews rated 3.5.

Google logo

3.5 / 5

113

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

261

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Avoid like the plague

Avoid like the plague. Meant to be a two-night city break for party of four. Turned up for the first night but apartment was already in use so after several hours eventually 11:30pm had to find alternative hotel. Embarassed concierge said this has happened many times previously with guests. Turned up for second night, shown to apartment, but it was filthy (see photos on google review). We were told to go away and come back two hours later. Ruined our weekend. Partial refund after hours spent on phone and emails, but did not make up for the dreadful experience.

James · 29 March 2024

Agent replied · 24 August 2024

Dear James, Thank you for taking the time to review SevenLiving. We take all feedback very seriously. The level of service you experienced in December 2023 is not our usual stand and for this we apologise. Your review will investigated however in the meantime SevenLiving can be contacted at Hello@sevenliving.com.Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Thank you to Sam and the team at Seven Living

Seven living manage 2 of my properties in Birmingham and the service has been great. Especially by Sam Cole, in particular dealing with developers on handover of my 2nd property/ challenging them on snag lists and getting everything sorted for me. Can’t thank him or recommend Sam enough!

Joe · 7 February 2023

Agent replied · 24 August 2024

Hi Joe, Thank you for taking the time to provide feedback about the service provided by Sam. We are thrilled to hear what a great job Sam has done for you. Team SevenLiving

1/5

Trustpilot

unfulfilled promises, and a general lack of concern for the wellbeing and satisfaction of their tenants

I regret to say that my experience with Sevenliving has been incredibly disappointing and frustrating. Since the day my tenancy began, I have encountered numerous issues, chief among them being a faulty fridge that has persisted unresolved since December.Despite reporting the malfunction to Arvind, the designated contact person, we have seen little to no progress in rectifying the situation. Despite assurances that the appliance would be replaced, communication regarding the matter has been abysmal.Repeated attempts to elicit updates or even basic communication regarding the status of the replacement have been met with silence or vague promises that have not materialized. Despite my persistence in reaching out via phone calls and WhatsApp messages, the responsiveness from Sevenliving has been sorely lacking.Even when prompted with strong language and reminders of their responsibilities, the response has been lackluster at best. It is disheartening to feel as though our concerns are not being taken seriously, especially when it comes to something as essential as the functionality of basic amenities in the property we are renting.The most recent correspondence, which came after a prolonged period of silence, requesting the serial number of the fridge, only serves to underscore the inefficiency and lack of urgency with which Sevenliving] has handled this matter. It is unacceptable that, nearly three months after initially reporting the issue, we are still no closer to a resolution.My experience with Sevenliving has been characterized by poor communication, unfulfilled promises, and a general lack of concern for the wellbeing and satisfaction of their tenants. I urge prospective renters to consider these factors carefully before engaging with this agency.

Bigao · 22 March 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi BigaoThis is a duplicate review because you have already reviewed under account karen ren. As previously stated you need to make an appointment for your convivence with Beko directly. Team SevenLiving

1/5

Google

In all honesty, my interactions with Seven Living have left me feeling incredibly disappointed and frustrated. I had been eagerly anticipating the opportunity to view an apartment, but my attempts were met with a series of letdowns and setbacks. To start, when I arrived for my scheduled viewing, nobody showed up to meet me and my partner. We were left waiting without any explanation or communication from the agency. Despite this inconvenience, I decided to give the agency another chance and scheduled a viewing for the following week. However, when I called to confirm the appointment booked days prior, I was shocked to learn that no booking had been made for me. This level of incompetence is simply unacceptable, especially considering the time and effort I had invested in attempting to secure a viewing. I was also informed that there were no available booking slots for the foreseeable future, therefore showing no interest in making up for what has happened. I'm seriously disappointed. I expected better treatment and service than this.

Cristina · 21 March 2024

Agent replied · 19 June 2024

Dear Cristina, We have reviewed our systems and cannot find record of you, nor reference to the issue you have raised. Please may you email lettings@sevenliving.com should you have any further questions. Team SevenLiving

1/5

Google

I recently moved into a property managed by SevenLivings and unfortunately, my experience so far has been less than satisfactory. One of the main issues I encountered upon moving in two weeks ago was the lack of key fobs provided for access to which I haven't received one till date !!!. The key fob not only grants access to the property but also the bin area. Without the key fob, I am unable dispose of my waste properly, and the suggestion from them was to leave it in the communal area in front of the bin room. Can you imagine the solution in a community living to leave the garbage in front of the Bin Room ! Despite having a car parking space allocated in my contract, I was not provided with a car parking fob, leaving me without access to parking facilities ! To make matters worse, I found it difficult to rely on the support provided by the letting agent. Every time I called to inquire about the key fob and parking fob, I was met with the same response - they were "chasing the issue with the property manager. Leave it with me. We will get back to you" However, even reaching the property manager proved to be a challenge as they were consistently unreachable ! I was even told that you could wait for more than a month to get things resolved ! Overall, it has been frustrating and disappointing. The lack of essential access and support has made settling into my new home much more difficult than anticipated. Please consider not twice at least 10 times before letting any properties from them ! Very much unreliable !

Jaseem · 21 March 2024

Agent replied · 19 June 2024

Dear Jaseem, Thank you for taking the time to review SevenLiving we take all feedback very seriously. Your issues are being further investigated however the team chased the block management company on an ongoing basis. We are sorry that you feel we did not do enough but we are limited with actions and response times because they are a separate and independent company. Please keep in regular contact with Arvind and Laura via lettings@sevenliving.com who are happy to assist you Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Birmingham Lets Look Here!

I booked a short term stay before a longer let and received an exceptional level of customer service from Kate, Laura and Arv. My deepest thanks however go to Arv who was so very helpful in assisting me with the end of my tenancy and ensuring I was kept appraised of next steps. Birmingham has no end of short term let providers but Seven Living are one of few I would recommend for their hands on approach and care to clientele. With best wishes. Khadija

KS · 19 March 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Khadija, Your review is very much appreciated helping us develop our service. It is great to hear that Kate, Laura and Arv have all been on hand to assist you.Thank you Team Seven Living

5/5

Trustpilot

Great customer service

Great customer service throughout our stay provided by Sharon and the team. Will definitely use you guys again.

Ange · 14 November 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi Ange, Thank you for your feedback. We are thrilled you were so pleased with Sharon's great customer service. Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Great experience with Ava

Great experience with Ava, Finance Manager - always reliable and meticulous!

Mark · 30 May 2026

Agent replied · 23 October 2024

Hi Mark, We really appreciate your review and special mentions for Ava! Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Quick and painful process. Fast responses

Emma was great and helped me renew my tenancy and change my payment date.I called in the morning and she got in touch with me to sort everything out before the end of the day. It was great to get it all sorted easily and quickly

Abigail · 26 March 2023

Agent replied · 24 August 2024

Hi Abigail, Thank you for taking the time to review Emma's service. We are pleased you were happy with the service. Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Broadway Residence

The Broadway Residence was a great place to stay. It was comfortable and spacious and felt secure and had everything you might need for your stay. The appartment, organised by Emma, is close to Birmingham town centre, public transport and the main train station.I had a great time and would definitely recommend it.

Mo · 7 July 2022

Agent replied · 24 August 2024

Hi,Thank you for providing feedback and that you are happy. It is much appreciated you have taken the time to review.Seven Living Team

5/5

Trustpilot

Great team, with high quality apartments.

After working with seven living for a few months now, we can only give positives from our experience with them. They have a very efficient team and have good communication, Laura Salter who we deal with mostly, is extremely helpful and quick in getting back to queries we have.The apartments they provide are of a high standard and a lot of work goes into the upkeep of them to provide a comfortable, clean, well maintained place to stay. Any problems are resolved or looked into quickly and we can only speak highly of them from our experiences.

Joshua · 26 February 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Joshua, Thankyou for your review and sharing how helpful and efficient Laura is with you. We really appreciate your feedback Team Seven Living

5/5

Trustpilot

Had a great experience staying at Seven…

Had a great experience staying at Seven living. Accommodation is lovely, clean and spacious. The staff are great with communication, I received a call ahead of my stay asking if there’s anything they can do which was great. Staff members such as Callum are great communicators which I really appreciate! Would definitely recommend!

Aaliyah · 25 April 2022

Agent replied · 24 August 2024

Hi,Thank you for providing feedback and that you are happy. It is much appreciated you have taken the time to review.Seven Living Team

5/5

Google

I had a great experience. They were very responsive and proactive throughout my enquiry. …

Cee · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Cee, Thank you for your review! We’re pleased to hear your move-in experience with Jiaze was smooth and efficient. Our team works hard to make the process as … More

1/5

Google

It’s taking the agency more than 5 months to fix a leaking window - I reported it in September 2023 and it’s still not fixed and getting worse every time it’s raining. The window is totally ruined now, and I cannot even sleep in the bedroom (that’s where the leaking window is) because of the loud water dripping noise inside and outside the apartment. Very disappointing. I’ve lost any patience and escalating to their redress scheme now.

Artur · 21 March 2024

Agent replied · 19 June 2024

Dear Artur, We are sorry that you are experiencing issues with water ingression and thank you for leaving your review. Our records show that this matter as closed as completed and that you had been liaising with the block management company who were managing this because it forms part of the communal demise. If you are still experiencing problems with water ingression please log the matter on Fixflow so it can be address as soon as possible. Kind regards, Team SevenLiving

4/5

Trustpilot

Thanks Emma

Emma Loth is very helpful when I asked and confused about the selective licensed. She replied me and checked for me soon. She answered my queries clearly and quickly helped me find out the answer. She is so nice. Thanks Emma.

AMY · 7 June 2023

Agent replied · 24 August 2024

Hi Amy, Thank you we appreciate you taking the time to review Emma's great service.Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Seven living @ Bridgewater Apartments…

Seven living @ Bridgewater Apartments were wonderful hosts and the apartment was incredible , Callum and the team were very responsive and helped me get checked in as a last minute guest and ensured everything was perfect! I would definitely recommend them for their quality rental and superb service! Cheers guys :)

Toby · 26 April 2022

Agent replied · 24 August 2024

Hi,Thank you for providing feedback and that you are happy. It is much appreciated you have taken the time to review.Seven Living Team

5/5

Google

Really good customer service, would recommend to family and friends and ask for Jiaze

John · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi John, We really appreciate your recommendation about Jiaze's professional service. Thank you. Team SevenLiving

4/5

Trustpilot

Good experience

No issues to date. Team has been a great support on leasing my unit. Ava who shares monthly statement of accounts is extremely efficient and very helpful. Thank you all for a seamless experience to date

Jane · 26 September 2025

Agent replied · 23 October 2024

Hi Jane, Thank you for your review of Ava's service, we really appreciate it! Team SevenLiving

5/5

Google

I recently rented a property through Sevenliving, and I am extremely satisfied with the service. My agent, Jiaze, was incredibly responsible and attentive throughout the entire process. He took the time to understand my needs and helped me find the perfect home. His professionalism and dedication made the experience smooth and enjoyable. I highly recommend Sevenliving and Jiaze for anyone looking to rent a property!

Liu · 26 September 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hi Liu, Thank you very much for taking the tiem to review Jiaze. We are thrilled you are pleased with his service. Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Excellent place to be

Excellent place to be, with a touch of excellence in all, from security, to safety to economic (best rate compare to all other accommodation) amongst all. Caroline and her team answered all the questions we had in mind. My stay with my family was pleasant and really look forward to come back.

Adedayo · 3 February 2022

Agent replied · 24 August 2024

Hi Adedayo,Thank you for providing feedback and that you are happy. It is much appreciated you have taken the time to review. We look forward to welcoming you back soon. Seven Living Team

5/5

Trustpilot

Arv is the best

Arv has been great from day one. Instant responses. Very helpful and always looking to assure that everything is ok on my end.Thank you Arv

Eric · 19 March 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Eric, Thank you for you feedback that Arv was so efficient. Team SevenLiving

5/5

Trustpilot

Accommodation was well presented and…

Accommodation was well presented and modern with everything needed available. Check in and process was very easy and informative. Location was ideal for Solihull and walking distance to train station to get into Birmingham or London. Overall a great place to stay with all the amenities close to hand

Customer · 24 February 2022

Agent replied · 24 August 2024

Hi,Thank you for providing feedback and that you are happy. It is much appreciated you have taken the time to review.Seven Living Team

5/5

Trustpilot

Best apartment ever

We rent first one bedroom apartment and then a two bedroom apartment and both were really really nice. Decoration was beautiful, very spacious and clean and we had everything we needed. It felt very homely. We would definitely recommend it to friends.

ELENA · 28 November 2022

Agent replied · 24 August 2024

Hi Elena, Thank you for taking the time to review SevenLiving. It is great to hear you felt the apartment was homely. We do offer return guest discount upto 20% which Callum can assist with on 0121 468 3264. We hope to see you again very soon! Team SevenLiving

1/5

Google

Do not use this company, worst experience I have ever had. Booked a short term holiday let, one set of keys did not work and then replaced with this broken one. Over 4 hours later and still waiting for a locksmith. The emergency out of hours support had no authority to do anything and none of the property managers were contactable. Spent the night outside as kept being promised call backs. Do not trust this company I see your response and it is full of half truths. I had to continually chase. The out of hours support team said they had no authority to order a locksmith until they had spoken to a SevenLiving property manager and they couldn’t get hold of you. It was nearly 4 hours before a locksmith was authorised which I notice you don’t mention. As a result it took 5 hours from arrival on a wet Friday night to get into the property. When we did get in we were not impressed with the cleanliness or the mould in the bathroom. I will never use Seven Living again…your customer rating score speaks for itself!

Dan · 23 September 2023

Agent replied · 19 June 2024

Dear Dan, Thank you for taking the time to review it is very much appreciated as all feedback is very important to us. We are sorry you had issues accessing the property, which unfortunately had a broken lock. Reviewing our system communication log we can see that the team were in contact with you and your family throughout the evening. As the matter occurred out of hours on a Friday evening an emergency locksmith had to be sourced. Once sourced he then had to travel to the property. The locksmith attended that evening to ensure you could access the property that night ensuring you had somewhere to stay, as per your request. We are unsure on your comments about authority as this was sort out by the team. Again we apologise that this took longer to arrange than you or us would like. Thank you for staying with SevenLiving. Team SevenLiving

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read SevenLiving's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.