Trusted Agent profile · Birmingham · West Midlands

Verified

Purple Frog Property Birmingham reviews

4.4

★★★★★ Great

762 reviews across 1 platform

189 Dawlish Road, Birmingham, West Midlands, B29 7AW

Part of Purple Frog Property, see every office.

Purple Frog Property's office in Birmingham, West Midlands, at 189 Dawlish Road, is rated 4.4 out of 5 across 762 reviews on 1 platform, including 762 Google reviews rated 4.4.

Google logo

4.4 / 5

762

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want Purple Frog Property to help?

Tell us what you need and we'll pass your enquiry to Purple Frog Property and up to three other top-rated agents near Birmingham.

What do you need help with?

Want every enquiry from this page to come to you only? Upgrade to View Agents

About Purple Frog Property Birmingham

Purple Frog specialise in the letting, management, sale and development of student property in Birmingham, Nottingham and Bristol. The company's founders were students when they set up the company and they strive to ensure they provide the best possible service to landlords and tenants.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Aaron was very helpful showing us around and left us with a very good impression for the company

Ella · 11 November 2024

5/5

Google

Aaron was very helpful showing us around and left us with a very good impression for the company

Ella · 9 November 2024

5/5

Google

wanted to thank Janade for all the support and answering my questions with my daughters property. Friendly and helpful Service

Gaynor · 30 July 2022

Agent replied · 30 July 2023

Hi Gaynor, thanks so much for your review, I'm glad Janade made the process easy for you! patrick

5/5

Google

Charlie was very helpful with my viewing. She answered all questions and was very nice and helpful! Even though it was her 1st day, she was a pro!

Sai · 20 May 2024

5/5

Google

The viewing with Anna was good. She explains everything in detail, have a good communication skills and behave in good manner. It was a great experience with her.

Anns · 20 May 2024

5/5

Google

Freddie was really helpful with our house hunt and was very knowledgable and able to answer all our queries.

Daisy · 19 October 2024

5/5

Google

Charlie and Freddie were really great and helpful! They were able to answer all our questions about the property!

Poppy · 17 October 2024

5/5

Google

Arran was great - thank you!

Leila · 13 April 2025

1/5

Google

The worst scamming company to go to. For future ref take videos before moving in. They will take cleaning payments for a strand of hair left on the sofa and take picture of it and say the area was not cleaned. Emma is rude and so is other members of this establishment. They scam student. Case closed. Bye.NegativeQuality

Levi · 24 August 2021

5/5

Google

Freddie was a great tour guide, very talkative and did his best at selling the houses to us

Rose · 26 October 2024

4/5

Google

Tom was really helpful and gave lots of useful information about the house and renting in general.

Sara · 2 November 2024

5/5

Google

Lived in one of their offered properties for 6 months and I had to move out because of personal reasons and the staff gave me the support that I needed. Even when I was staying at their property, whenever there was a problem they would try and solve it as soon as possible.

Johaze · 13 April 2025

5/5

Google

Great service. Agent Abder was transparent with me and walked me through the whole process. Very helpful!

Bukunmi · 3 October 2022

Agent replied · 30 July 2023

Hi Bukunmi, thanks for your review, hope you enjoy your new home. Patrick

1/5

Google

We have been consistently messed around with receiving our keys. The previous tenants had not sent them in time so they were not available the day we were meant to pick them up. Multiple calls from us about the whereabouts of them led to us being left on hold/told they would call us back (which they didn't) consistently as no one had a clue what was going on. My housemate received them ALL a week later after a lot of relentless calling (without which we would have gotten nowhere). She then was asked to mail one set back, which got lost so she was asked to mail another which I assume was given to my other housemate. This left none for me as for some bizarre reason there is no master key they could use. This means my housemate has to drive all the way down to Birmingham to give them her key to cut one for me/let me in just so I can move in which is wholly unfair. Overall they have caused us a lot of unnecessary stress which could have been solved by the company being less disorganised and improvement on the seeming complete lack of communication between employees. I would not recommend purple frog to anyone.

E · 16 September 2019

Agent replied

Dear EH Sorry that we messed up with the keys. You are right, we dropped the ball and we totally understand why you'd be upset with us. While we started strong - we made sure that a locksmith attended the property to gain access and change the locks - we should have made sure that we had a copy of the new key too. The team at Selly Oak will be in touch, as they want to get you all something to apologies for the inconvenience. Hopefully, this will show it was a genuine error on our behalf and we want to make sure you and your housemates continue to enjoy the house, even after an inauspicious start. Best regards James Mason james.mason@purplefrogproperty.com

1/5

Google

No organisation. Members of staff are incapable of simple communication. Emails left unanswered. It's as if you have to chase them down for every single little thing. Couldn't even carry out viewings properly. Never in my life have I ever seen a company handle them way in such an appalling manner. Do not sign with Purplefrog. Admin fees are a complete waste of money!! Do not make the same mistake we did. If I could give zero stars, trust me, I would.

Ibtisam · 16 September 2019

Agent replied

Dear Ibtisam Sorry you've had problems signing your contract. We made some errors on it and that it took longer to sort than it should have. I can also see that you were given an extension on signing the contract to compensate for the time it took and that you were refunded some of your admin fees because of the same issue. I can't see that there were issues with your viewings. Sorry if that was the case - I'm glad that you managed to find a house with us nonetheless. Hopefully, now that you have secured your tenancy everything will go more smoothly. Kind regards James Mason

1/5

Google

Purple frog take deposits and refuse to give it back at the end of a tenancy. They withhold a certain percentage and then refuse to give any evidence to support the charges. When trying to dispute with them they do not answer emails and hide behind a lead tenancy clause which means that only the lead tenant can take up the issues. If the lead tenant can't be bothered then everyone else in the household has not way to dispute. Simply wrong and a way to put another barrier to prevent repaying in full. Just have a look at their other reviews which say the same. They get good reviews for showing tenant around, but bad reviews at the end of a tenancy.

Jon · 16 September 2019

Agent replied

Hi Jon, The tenants in the property have agreed to receive their deposit back and have advised us that they don’t agree for us to deal with yourself; there is nothing more we can do to assist. I’m afraid your anger is misdirected. Patrick

5/5

Google

Charlie was exceptionally friendly and professional. She provided a comprehensive tour of the house, presenting it in the most clear and understandable manner.

Adam · 24 July 2024

1/5

Google

Worse company I have ever dealt with. If you want nothing but hassle and loss of money Purple frog are the people to deal with. Living in a property with 100 mice running around and they do nothing about it until you refuse to pay rent. The workers are useless and nobody had a clue. You get told the contact is bills included then get told you owe them over £800 between 6 of you even though 8 people lived in the house. But they still haven't sent proof as requested in June. I moved out in June and still haven't received my deposit back when speaking with them, they advise they can't do anything until we sort the council tax which we all have but won't help us in any way contacting council tax even thought the account is in the landlords name! People in the finance team are rude and unfortunately make up lies regarding con Personally I'd avoid PURPLE FROG if I would have known the headache of going with PF, I defo wouldn't have.

Elizabeth · 31 July 2019

Agent replied

Dear Elizabeth Sorry to hear that you're not happy with your experience with Purple Frog. Looking at the maintenance reports, I can see that pest control was sent within three days of us receiving your initial report. Unfortunately, you had to send another report three weeks later. When you did this, we sent another contractor out to deal with the issue again. Pests like rodents can be persistent. They are also happy to set up home in any house. Both times we received reports we sent someone to attend to the problem. That you didn't have to report the issue again suggests that the two visits were sufficient to solve this. While paying rent that includes bills is a simple way to manage payments, it is based on fair usage. This will have been explained in the contract. If tenants go beyond the fair usage allocation, it is only right that they have to pay for what they used over this amount. When you queried this, we did explain that all of the tenants are paying equal amounts for the excess utilities. The other two tenants are not part of your tenancy agreement. That means that, other than explaining that all tenants have been charged, we can't discuss their contracts with you. Sorting out the council tax exemption is the tenants' responsibility. As the deposits team explained to you when you spoke to them, we cannot speak to the council on your behalf. This is because the council will not speak to us because of data protection. We advised you that you were doing the right thing and to speak to the council again. It would make our lives so much easier if we could influence the council, so we do understand your frustration. I am sorry that you think that we have not been truthful with you. We send information to all tenants at the start and before the end of their tenancies to make it clear what you need to do to ensure your deposit is returned quickly, with the minimum deductions. Please would you email me at james.mason@purplefrog property.com, so I can find out more information about why you feel you have been lied to? I look forward to hearing from you. Kind regards James Mason

1/5

Google

When first moving into our rented property it looked very different compared to our initial viewing. The property was not cleaned at all and my housemate even found a used needle in his room. We later found out that we were shown the wrong garden during our house viewing. Later in the year after finding several problems with a property we sent multiple emails to maintenance to deal with the issues but we rarely got a reply. Staff are unprofessional and don't get back to you, even after requesting callbacks so you often have to chase them. House viewings are always arranged at very short notice. One house viewing was arranging but no one showed up without notifying us which is incredibly unprofessional. So far they are the worst landlords that I have rented from. I would steer clear of purple frog unless you enjoy putting yourself in stressful situations.

Anisha · 31 July 2019

Agent replied

Dear Anisha Sorry to hear that you're not happy with us. Please could you drop me an email with more information about your experiences? My email address is james.mason@purplefrogproperty.com. I can't see a maintenance report for a used needle or for cleaning. If you find something hazardous, please let us know as we wouldn't expect you to dispose of it. Please could you send me some more information about the other maintenance issues you've experienced? The majority of maintenance reports all seem to have been closed off in good time. If we are missing reports, it will be useful to know. I have asked the lettings team to look into when you are sent notices of viewings. So far, I can see that your house has only had one booked. Is this the one you are referring to that no one showed up? Once I know more about the situation, hopefully we can start to put it right. Once again, please drop me an email at james.mason@purplefrogproperty.com. I look forward to hearing from you. Kind regards James Mason

1/5

Google

Repairs throughout the year were often difficult to obtain quickly, in particular our broken microwave and damaged beds. I’d give a 1.5 rating if possible because some repairs were done and were helpful. The low rating has been given because, more importantly than during our tenancy, we are currently undergoing an absolutely ludicrous process in which to get our deposit back. Told us they had not recieved proof of final bills when they had, did not respond for days on end, had a totally unhelpful attitude. They refuse to tell us if there have been any charges taken out of our deposit until they have given it back to us, even though this will further lengthen the process of getting the full amount back for both us and them. It has gotten to the point where we have had to tell them we will eventually be seeking legal advice. I would definitely avoid unless you fancy a nearly 4 month wait for your deposit back, which is what we are currenty facing.

Liv · 31 July 2019

Agent replied

Dear Liv Rudkin Sorry to hear that you are still waiting for your deposit to be returned. Looking at your tenancy, I can see that the gas and electricity proofs have not been ticked as received. If this is incorrect, please would you drop me an email at james.mason@purplefrogproperty.com so I can chase this up for you? In terms of the deposit returns process, we do explain this to you before the end of your tenancy. For instance, we emailed you on 13/06/2018 and again on 29/06/2018. We make it clear that we will only release your deposit statement once we know that there are £0 bills for the property. The reason that we do this is so that we know new tenants won't be visited by bailiffs or suffer unfair utility tariffs because of debts from previous tenants. This is incredibly stressful for the tenants, especially if they have a visit by a debt collector. If we have missed information that you've sent, I am sorry that this has happened. Please email me at james.mason@purplefrogproperty.com. Please note that I do not work in the deposit team so will not process your statement. I will, however, ensure that they have received any paperwork that you have sent and we've not recorded. Looking at the maintenance log for the property, I can see that the majority of your maintenance reports were dealt with quickly, in line with our published standards. I am sorry that it took longer than expected to replace the mattresses and microwave. I have flagged this with our maintenance team. Please confirm with me when the two outstanding bill proofs were sent and I will chase these up for you. Kind regards James Mason

1/5

Google

Awful company, trying to retain as much deposit money as they can for cleaning and damage that was already on the property. When we moved in the cleanliness of the house was in a horrendous state, when leaving the house it was in the best condition since we have been there. Then they have the cheek to try and charge you an extortionate amount for false charges. Expected me to sign a sheet on damages and inventory charges even though the two inspectors didn’t have the inventory sheet with them. Avoid at all cost, evil company! Update Moved out of the house on the 30th of June and still have not got our deposit back. The deductions are a joke but neither of my housemates can be bothered to dispute as we just want to be done with this horrid company. Lack of proof on deposit startment says it all. Any student looking to rent don’t be conned by purple frog, avoid at all costs. 1 star review is so much more then deserved. Reading other reviews clearly not alone. Instead of trying to blame everyone take some responsibility. They reply quicker to reviews than they do email! Joke!!

Harvey · 31 July 2019

Agent replied · 30 July 2023

Hi Harvey Sorry to hear that you're not happy with our deposit return process. Having looked at your tenancy details, I can see that you haven't received your deposit statement yet. The inspection document lists possible charges, but isn't the final document - that's the statement. Once you have your statement, you will be able to dispute any charges that you think are unfounded. One of the deposits team will look at all of the evidence and any deductions that should not have been added will be removed. We want any deductions to be fair. If you don't think that our dispute resolution is correct, you are able to raise the dispute with the deposit protection scheme that holds your deposit for you. Sorry that the inspection clerks forgot to bring the inventory with them. It is normal practice to bring it along. Unfortunately, with lots of inspections to do, sometimes people accidentally forget things. We ask you to sign the inspection report to say that you were present during the inspection. I understand that you declined to sign the document, which is of course your right. I do feel it's worth mentioning again that the check out inspection isn't the final charges. The charges that we add are to cover the cost of hiring cleaners and maintenance people to attend a property. I am sorry to hear that you think the way Purple Frog organises its moving out process makes us 'evil'. We try to make the process as transparent as possible. This includes sending emails before your tenancy ends to make sure you report any maintenance, as well as an explanation of possible charges and a list of what cleaning will need to be done. We also give out free cleaning materials. Your statement should be with you within 28 days of the end of your tenancy, provided we receive your bills and council tax proofs. This will detail the actual charges that have been made. If you are still unhappy after receiving this document, there is also a clear explanation of the dispute process included with your statement. In the meantime, we publish lots of information about deposit returns on our website. There's some information here: https://www.purplefrogproperty.com/blog/make-deposits-fair/ I sincerely hope that, once you receive your deposit statement, we can sort out any incorrect charges that might have been added, as described above. Kind regards James Mason James.Mason@purplefrogproperty.com

5/5

Google

Lloyd is an excellent advisor, he organized quick house viewings for us students when we needed it the most. He was knowledgeable and serviceable. Would definitely contact again.

Royden · 15 April 2024

5/5

Google

Freddie was very helpful and kind when approaching me. He explained the process clearly and it helped.

Kwame · 19 October 2024

5/5

Google

Gift was really kind and helpful during the house viewing, she answered all my questions and was thorough with everything that needed to be done to sign the property

Seeenoj · 21 March 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Purple Frog Property's Google reviewsLeave Purple Frog Property a review

Want Purple Frog Property to help?

Tell us what you need and we'll pass your enquiry to Purple Frog Property and up to three other top-rated agents near Birmingham.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent