Trusted Agent profile · Birmingham

LiFE Residential Birmingham reviews

3.1

★★★★★

316 reviews across 3 platforms

The Galliard Apsley Partnership, Sales and Marketing Suite, 2 East Timber Yard, 118 Pershore Street, Birmingham, B5 6PA, B5 6PA

LiFE Residential's office in Birmingham, at The Galliard Apsley Partnership, is rated 3.1 out of 5 across 316 reviews on three platforms, including 100 Google reviews rated 4.8.

Google logo

4.8 / 5

100

Reviews on Google

This office

Facebook logo

1.1 / 5

35

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

181

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Galliards are an immoral

Galliards are an immoral, sham developers that despite of the government’s requirement to fix the cladding issues are refusing to rectify the problems on the existing buildings and putting millions of residents lives at risk, such company should be forced to fix and pay penalties to residents and the directors imprisoned

MANISH · 15 March 2023

Agent replied · 29 October 2024

ManishWe thank you for your comments which are noted. Galliard Homes are committed to upholding the principle that leaseholders should not have to pay for remediation of life critical building fire safety defects. We are working through the procedural matters with the Department for Levelling Up, Housing and Communities (DLUHC) with the intention of signing this contract. We have already been remediating our buildings in line with government guidance for some time. We remain in constant dialogue with DLUHC during this period.The Galliard Homes Team

5/5

Trustpilot

Galliard have been profession and…

Galliard have been profession and helpful throughout my whole buying journey from viewing to completion and been very supportive and flexible when challenges came up. Zitian in sales and Martine in completion have had exemplary customer service, and made the experience smoother and enjoyable. Plus their Aftercare team is being very responsive.

Charlene · 7 February 2023

Agent replied · 29 October 2024

Thank you for taking the time to share your homebuying experience. We are delighted that you are happy with the service our team have provided and wish you every happiness in your new home.

4/5

Google

Quick response to any maintenance requests, thanks to both Kalidass and Kelvin Luk.

Enders · 15 March 2025

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for taking the time to leave a Google review. Kind regards, Negin, Customer Relations Team

1/5

Trustpilot

I am a leaseholder in one of their…

I am a leaseholder in one of their buildings which has cladding. They are refusing to remediate the issue and ensure our safety. I would advise all new buyers to stay away from this builder. If something goes wrong in the future you can’t trust them to fix the issue

Syed · 15 March 2023

Agent replied · 29 October 2024

SyedWe thank you for your comments which are noted. Galliard Homes are committed to upholding the principle that leaseholders should not have to pay for remediation of life critical building fire safety defects. We are working through the procedural matters with the Department for Levelling Up, Housing and Communities (DLUHC) with the intention of signing this contract. We have already been remediating our buildings in line with government guidance for some time. We remain in constant dialogue with DLUHC during this period.The Galliard Homes Team

5/5

Google

Jahdel is a very good agent with a good attitude and very patient. He took me to visit many apartments and efficiently helped me solve problems.

林靖尧 · 23 October 2023

1/5

Trustpilot

STAY AWAY!

STAY AWAY!Bought a flat with then two years ago - our management company is *tadaaaaa* a sister company of Galliard who charges us 6k service charge annually, which is almost double than what similar buildings in the area are paying. Can never get a straight answer from them etc. Honestly, stay far, far away.

Maxi · 22 September 2022

Agent replied · 29 October 2024

Hi Maxi, Thanks for reaching out. We are sorry to hear of your negative feedback, however after speaking to the senior property manager following your review, we can confirm that the service charge you stated above for your development is not correct. It is understood that we have been in touch with the lease holders of this development and have explained that due to the actual expenditure, we are unable to reduce this cost any further. The service charge was explained to all leaseholders, however it was stated that if you would like invoices for the current financial year, you will need to wait until the accounts for the year are produced.Kind regards, The Galliard Team.

5/5

Google

Big thanks to Jahdel, took two days from viewing the apartment to having everything all signed and ready to go for the move in day.

Nathan · 23 October 2023

5/5

Google

Highly recommended. It was peaceful living in their apartment and working with them. Thanks to Matt Hirring, Kalidass and the rest of the team.

Blecyn · 23 October 2023

5/5

Trustpilot

Great experience from day 0

Great experience from beginning to completion. Very helpful team - special shout-out to Martine, Elise and Kirsty for all the help to us. As a first time buyer definitely a reputable and experienced support team is essential to ensure things goes smoothly. Very attentive and responsive team for all different enquiries and agenda.

Jian · 24 August 2022

Agent replied · 29 October 2024

Hi Jian,Thanks for taking the time to share your review.We are delighted to hear of your 5 star Galliard Homes experience. We have passed your feedback onto the team.Thanks again,The Galliard Team

Trustpilot

Praesent nec erat convallis

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Leon · 24 February 2026

5/5

Trustpilot

Maintained and kept to the agreement.

Maintained and kept to the agreement.Aftercare is also supportive.

Skabra · 7 December 2021

Agent replied · 29 October 2024

Hi Skabra, Thank you so much for your kind review!Kind regards,The Galliard Team

5/5

Google

Jahdel is THE agent you never knew you needed. 👌🙌 He’s very helpful, informative and got me an awesome apartment 🔥 …

Khumo · 23 October 2023

1/5

Trustpilot

GALLIARD REQUEST TO BURY BAD REVIEW DECLINED

Subject: Review Placement - Declining Request to Move

THE · 12 February 2026

5/5

Trustpilot

All good

All good, this was my first house in London, and actually in life. and I really like the flat, the quality and the fittings. I have lived in the Flat since June and so far haven't called in the assistance/warranty for any issue. I would question some of the design choices, though, but overall I'm happy.

Andrea · 9 December 2021

Agent replied · 29 October 2024

Dear Andrea,Thank you for your lovely review, we are glad you have had a 5 star Galliard experience! Best wishes,The Galliard Team

5/5

Google

Just moved into our new apartment in Birmingham and it was a such a smooth process because of Life residential. Matt, the agent who we worked with was great. Very approachable, made things simple for us and was a pleasure to work with. Even recommended them to a friend.

Nomonde · 23 October 2022

Agent replied · 22 October 2024

Hi Nomonde, thank you for such amazing feedback! We're so pleased your property search went nice and smoothly - thanks for your recommendation too!

1/5

Trustpilot

absolutely shocking Service Charge

absolutely shocking. the service charge has increase in the space for 3 years from £220 to over £500 per month without a good explanation why. the charges are so high that im sure it will be difficult to sell the property when the time comes

Angry · 15 February 2023

Agent replied · 29 October 2024

We are sorry to hear that service charge increases are having a negative impact. Please contact PMM Accounts team who will be more than happy to provide details of any increases that have occurred. Due to the rises in cost of living we are working hard across the board to ensure that all resident costs are reviewed and contracts negotiated to give our residents the most competitive rates.

1/5

Trustpilot

Disgraceful

Disgraceful, greedy and heartless.You’ve gone viral all over the uk and the world for your greedy, selfish, disgusting decisions, are you proud?Do you have no shame at all?Not only that but do you understand how this will affect your business? are you stupid or just don’t care?Shameful!!!

Ella · 23 November 2024

1/5

Trustpilot

The developer should not sell those…

The developer should not sell those left units and waive stamp duty and furniture pack, this is very unfair to all of our previous buyers!Besides, the completion date was unreasonable delayed but without any compensation for us! You should waive our management service fee for at least half a year!

Chung · 21 July 2022

Agent replied · 29 October 2024

Hi Chung Suet Yee, thanks for reaching out, we are really sorry to hear this feedback. Please contact news@galliardhomes.com with more information following your review so we can investigate this further. Kind regards,The Galliard Team

1/5

Trustpilot

Second rate "company"

Second rate "company". Extortionate service charges, shoddy customer service, will not address issues including leaks. Converted offices into residential but not professionally. Very poor

A.A · 17 June 2024

Agent replied · 29 October 2024

Hi,Thank you for your review and feedback. As this appears to relate to management of the development, please direct your queries to admin@gemlimited.co.uk where a member of Galliard Estate Management Ltd will be able to respond to your concerns directly.Kind regardsThe Galliard Homes Team

1/5

Trustpilot

Galliard has simply stopped answering…

Galliard has simply stopped answering emails from leaseholders and residents at NCQ.

Ben · 23 December 2024

Agent replied · 23 May 2026

Hi Ben Thank you for your review and feedback. As this appears to relate to management of the development, please direct your queries to admin@gemlimited.co.uk where a member of Galliard Estate Management Ltd will be able to respond to your concerns directly. Kind regards, The Galliard Team

5/5

Google

Jahdel, the property manager, was very efficient and completed all the work of renting the house and signing the contract in three days. It also made me rent a house that I like very much!

王泽祺 · 23 October 2023

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your feedback! We are pleased to hear you’re happy with the service provided by our team.

1/5

Trustpilot

Unethically evicting childrens gymnastics club

Be very careful when engaging with these developers. Ruthless and unethical approach to community based issues

Helena · 4 October 2024

Agent replied · 29 October 2024

Thank you for your feedback which has been passed on to the relevant team for consideration.Since agreeing to purchase the site, we have kept the Gymnastics Centre informed of our plans. We are currently in discussions with ELGC and the London Borough of Newham. We anticipate meeting with both organisations in the coming weeks to address the matters raised.We are unable to provide further information until these meetings are concluded. However, we remain committed to supporting the Gymnastics Centre where possible to try to ensure their sustainable future.

1/5

Trustpilot

Agreed WL & Morag + others are correct.

DIN · 27 January 2025

Agent replied · 20 March 2026

Hi Dinesh Thank you for your review and feedback. As this appears to relate to management of the development, please direct your queries to admin@gemlimited.co.uk where a member of Galliard Estate Management Ltd will be able to respond to your concerns directly. Kind regards, The Galliard Team

1/5

Google

Pathetic experience. First landlords for me in the UK and horrible at End of Tenancy charges. Charging for what they haven't provided or provided broken, rusty or stained in a furnished apartment.

Sharma · 27 November 2023

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your feedback. We're sorry you're unhappy with the service provided, this is not what we want at all. Please contact info@liferesidential.co.uk should you wish to discuss your issue further. Thank you.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read LiFE Residential's Google reviewsLeave LiFE Residential a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.