5/5
Very helpful and friendly service.
Agent replied · 22 January 2025
Thank you for your feedback, we really appreciate it.
Trusted Agent profile · Birmingham
★★★★★
196 reviews across 2 platforms
Cavendish House, 359-361 Hagley Road, Edgbaston, Birmingham, B17 8DL
Cottons's office in Birmingham, at Cavendish House, is rated 4.0 out of 5 across 196 reviews on two platforms, including 180 Google reviews rated 4.0.
Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Very helpful and friendly service.
Thank you for your feedback, we really appreciate it.
5/5
I recently contacted cottons and dealt with Tina. I was pleasantly surprised to receive such professional service. Her personality and customer service made a refreshing change compared to recent experiences. I will definitely be back. Thankyou
5/5
Do you need help in trading Forex, NFT, BITCOIN, and other stock exchange? then Mrs. EVELYN JOSHUA is the right answer. Apparently, she is the secret to my newly acclaimed success in Forex trading and Binary options. I recommend her for a life-changing experience trading, for anyone who needs help.If you need a trustworthy and reliable account manager, mentorship, and guilds for trading, Mrs. EVELYN JOSHUA is the one you require. She can help you acquire a profit of as much as $6,500 weekly with a little investment of $500. Profits depend on the invested amount. She is 100% legit. God bless you Mrs EVELYN for your kind work in my life and the life of others. I will always share your testimony as tested and trusted... Contact her ViaWhatsApp:+1(804)391-9232E-mail:evelynjoshua24trades@gmail.com
1/5
First time I got there, Love Island was playing in the back. Need I say more.
We appreciate your feedback however we do not see this as relevant due to the staff member being on lunch and away from public view.
5/5
I've not sold a property by auction before, but Ian Axon confidently reassured me of how the property should be marketed, and showed absolute professionalism throughout the process. I'd have no hesitation in recommending Ian and the team at Cottons to anyone who wants to sell their property by auction.
1/5
The worst estate agency I’ve ever rented from. The process was a nightmare from beginning to end. Don’t recommend.
Hi Anne, Sorry to see that, since deleting your original 5-star review and then your revised1-star review from earlier in the year, you've now felt the need to leave us another poor google review. I am reposting the same response I made to your original review below as the facts remain the same and as you will see, at the end of my response I left my contact details for you to contact me to discuss further if required. I’ve not heard anything from you and, again, should you wish to discuss your issues with me, please contact me at ssheldon@cottons.co.uk. I look forward to hearing from you. Hi Anne, Sorry to read your revised Google review as I responded to the initial five-star review you left us, shortly after moving into the flat. I have now had the opportunity to investigate your comments further and would briefly comment as follows: Your tenancy commenced on 15th February 2024 and the leak you refer to was reported to us on Sunday 18th February. A member of our Emergency Repair Team responded to you on that same day. The Head of our Repairs and Maintenance Department then called you on Monday 19th February to investigate the leak and made contact with the gentleman in the flat above and communication commenced between all parties. The gentleman took full responsibility for the damage and efforts were made to make good the repairs. We would point out that Cottons neither manages the above flat nor indeed the building itself. On 21st May 2024 our Lettings Partner came out to the property and carried out a thorough Property Inspection Report and the findings in this report were discussed with you and your partner. His findings were also reported to our Maintenance Department and the landlord of your flat. You then advised us that you would prefer to liaise directly with the occupier of the flat above, in your words, “for ease of access and speed”. Works were undertaken and completed, although the party from the flat above did acknowledge to us that the repairs may have been carried out possibly too soon and thus the water staining was bleeding back through the paintwork. Again, the occupier of the flat above had acknowledged this and confirmed that they would re-attend to carry out additional decorating works, as necessary. With regards to your comment about ending your tenancy earlier, we are aware that at the time of reporting the above issue, you advised that you were soon to be going away and wanted to end your tenancy early, in case of any further leaks. The landlord granted permission to leave, just as soon as we could secure another tenant. As you will appreciate, there are standard protocols and procedures we must adhere to, and this is a standard procedure that allows for a tenant client to break contract without the landlord being out of pocket. I trust the above clarifies this situation, but should you wish to discuss this further, then please do not hesitate to contact us at ssheldon@cottons.co.uk
5/5
Fantastic company with terrific staff. I have bought from them and they have sold property for me for over 30 years and Andrew Barden and his team represent the very best that can be found in the property world.
5/5
I Would highly recommend Cottons the auctioneers .I have been successful in purchasing and selling numerous properties over the years. The guide prices are always honest and fair. There are other auctioneers that guide the prices at ridiculously low figures - just to give you false hope and waste valuable time / resources. The staff are always very helpful.
Thank you for your kind words Harry, delighted to be of continued help!
5/5
I have used Cottons Auctions over 20 Years and still today find them to be a extremely professional company assisting you in all enquires from viewing to purchasing. Very clear in there marketing and a professional team of staff always at hand. I would highly recommend anyone selling or purchasing to use them without any issues.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Sunil. Thank you for leaving us a five star review. We really appreciate your comments in relation to the service you have received and we are delighted to have worked with you over the last 20 years.
1/5
I’ve been watching the new style online live auctions up and down the country over the past 12 months and cottons are so far behind the others! The processes are outdated- they demand money is deposited in their account prior to bidding and this has to be with them sometimes even when a legal pack hasn’t been uploaded! Why not take card details securely like the other auction companies? The cottons website is not just the worst auction website, it is probably the worse website I’ve been on period! It is actually unusable, so dated (like everything else they do). The staff on the phones are quite dismissive and sound fed up any time you ask a question! The auctioneer on the day is dreadful! Looks dishevelled and comes across angry and has what can only be described as a bed sheet hanging behind him! No clever branding etc. It is quite clearly that cottons have not invested in their quality or processes and as a result have fallen to at behind the rest of the industry. The auctions are extremely poor quality.
5/5
A very professional service. A special thanks goes out to Mr Ian Axon who provided so much advice and support. An exceptional service was provided and would recommend them to anyone looking to sell their home.
Thank you, Josephine, for taking the time to leave us a fabulous Five Star Review. We are delighted to hear such positive feedback and will pass on your thanks to Ian for his advice and support. Thank you for your recommendation and we wish you all the best for the future.
5/5
Ok as being a first time Visitor to the Auction world I must say that all the staff were most most helpful, Diligent, Polite and all very genuine People that made my experience a pleasure from the start to the end and after care is Superb, Thanx everyone 😀PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Nick. Thank you for leaving us a five star review. We really appreciate your comments in relation to the service you have received. We hope you have now settled into the home you purchased at our auction. Best wishes. Cottons
5/5
We sold a property at a recent auction, we received first class service and attention from start to finish.
Thank you Anthony for leaving us a great five star review. We really appreciate you taking the time to leave us a review.
5/5
Andrew and the team did an amazing job in selling our property at auction. The communication and process were clear and concise. Would recommend or use in the future.
4/5
We had good and careful service around every aspect of the auction process and a successful outcome. All of which was much appreciated.
Thank you for taking the time to leave us a great google review, Chris. We are glad to hear you were happy with the service we provided and appreciate your feedback.
5/5
My family had occasion to voluntarily dispose of a freehold ground rent property at a recent auction handled by Cottons and their chief auctioneer, Andrew Barden. The property was sold quickly at auction and for a more than acceptable price. The whole process from start to finish was hassle free, with Cottons handling of the matter being especially professional. Subsequent interaction with Cottons has been similarly professional and absolutely superb. I would not hesitate in recommending Cottons for a moment if professional approaches are what is being sought. Absolutely first class. CHRISTOPHER SMITHERS Bangkok Thailand
5/5
Fantastic service…. from the quality of their brochure ,to the fall of the gavel, I could not fault one aspect of Cottons Auction process and team. Thoroughly recommended
Philip, thank you for leaving us this fantastic review and we are delighted to hear our clients feel taken care of in every step of the Auction process.
5/5
Great service. Straight forward and passionate about the business. Andrew Barden, Nick and rest of the team have been fantastic! Always there to help and we will continue to do business with you guys 👌 Stay safe and hopefully we shall see you in the next auction 😃👍
Do you need help in trading Forex, NFT, BITCOIN, and other stock exchange? then Mrs. EVELYN JOSHUA is the right answer. Apparently, she is the secret to my newly acclaimed success in Forex trading and Binary options. I recommend her for a life-changing experience trading, for anyone who needs help. If you need a trustworthy and reliable account manager, mentorship, and guilds for trading, Mrs. EVELYN JOSHUA is the one you require. She can help you acquire a profit of as much as $6,500 weekly with a little investment of $500. Profits depend on the invested amount. She is 100% legit. God bless you Mrs EVELYN for your kind work in my life and the life of others. I will always share your testimony as tested and trusted... Contact her Via WhatsApp:+1(804)391-9232 E-mail:evelynjoshua24trades@gmail.com
1/5
Terrible managing company ! They only care about getting their monthly payment, don’t care about anything else ! They ignore any communication, emails ! Rude ! Useless
Hi Patricia, Thank you for taking the time to leave your feedback regarding the service you feel you have experienced with us. I have spoken to the Head of our Property Management Department who has advised that she has contacted you directly. If the review has been left in response to the letter you have received from us regarding several items you have stored on the landing directly outside your property, which we have requested that you remove due to it being a fire hazard, then we are still awaiting your confirmation that these have now been removed. As outlined in our email response to you, if there is another issue that we are unaware of, we await further details so that we can act accordingly. We do take all our negative Google reviews very seriously and are very sorry that you felt the need to leave a negative review and look forward to receiving your response to our email.
5/5
Outstanding service especially from Jason and Sarah they go the extra to make sure everything is ok and you are happy. keep up the great work
Thank you for leaving a positive, five star review of our services. We will pass on your kind words to Jason and Sarah. Thank you, Dean.
1/5
BEWARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CONTRACTS COME IN 1 DAY!!!!!!!! BEFORE AUCTION DAY!!!!! WITH HIDDEN ADDITIONAL COSTS WRITTEN IN WORDS ONLY!!!!!!!!!!!!, SO BIDDER'S CAN MISS. CONTRACTS COME IN LAST MINUTE SO BIDDER'S DO NOT HAVE AMPLE TIME TO INSPECT SPECIAL CONDITIONS!!!!!! COTTONS AUCTION HOUSE ARE FULLY AWARE BUT TURN A BLIND EYE!!! WHY WOULD YOU WRITE COSTS IN WORDS RUNNING IN THE THOUSANDS & THOUSANDS & THOUSANDS OF POUNDS & ONLY UPLOAD CONTRACTS 1 DAY BEFORE AUCTION DAY? IF YOU ARE NOT TRYING TO STEAL FROM BIDDER'S. ADDITIONAL FEE'S SHOULD BE CLEARLY, CLEARLY, CLEARLY, CLEARLY, CLEARLY!!!!!!!! SHOWN IN SPECIAL CONDITIONS & CONTRACTS READY DAYS BEFORE AUCTION DAY!!!!! WARNING: ONLY BID IF YOU HAVE READ CONTRACTS THROUGHLY NO MATTER HOW MANY PAGES OR YOU WILL BE STUNG & MUGGED, WHICH IS WHAT COTTONS AUCTION HOUSE WANT. COTTONS - YOU SHOULD BE ASHAMED OF YOURSELVES! STEALING FROM THE HARD WORKING PUBLIC ALLOWING THIS TO HAPPEN! MR & MRS MIRZA
5/5
Very good company and highly recommended. I know them more than 15 years ago, I have always found them to be excellent to deal with and they always go above and beyond. Always present for support and keep you informed Would definitely recommend. Thanks Cottons
Thank you for your kind review Mohammed, we look forward to many more years working together!
1/5
Poor customer service from a man I spoke to today when I was making a general enquiry about a property. Extremely unhelpful
Thank you for taking the time to leave your review, Eilish. We are sorry that you were not able to view the property you specifically enquired about, due to us having received an application and holding deposit on the day of your call. Unfortunately, we had not updated our Website at the time of your call and, as you will appreciate, the market is moving incredibly quickly at the moment and we are fielding a great number of calls and emails on every property we list and therefore, we had not updated our marketing details as quickly as we would have liked. We really appreciate your feedback and have taken your comments on board to help improve our services.
5/5
From start to finish Cottons provided us with exceptional service. All the office staff I dealt with including Sharon Sheldon over the phone and by email, to the auctioneer Andrew Barden who is brilliant at what he does, very informative, professional and would always get back to us what ever the time. I would definitely recommend and use their services again.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Cottons's Birmingham office has 196 reviews across two platforms: 180 on Google, 16 on Facebook.
Cottons Birmingham is rated 4.0 out of 5 across all 196 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 180 reviews.
Cottons Birmingham, Cavendish House, 359-361 Hagley Road, Edgbaston, Birmingham, B17 8DL.