Every review we hold for the Billingham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleAngela sold my mums house which was a difficult time for me and my brother and we were reluctant to sell. However, Angela was very understanding and kind during and was very respectful in such a sensitive time. Thank you Angela.
P · 20 May 2026
Agent replied · 27 May 2026
Thank you so much for your kind review and for trusting Preston Baker during what we understand was a very difficult time for you and your brother.
We’re so pleased to hear that Angela was able to support you with understanding, kindness, and sensitivity throughout the sale of your mum’s house.
Thank you again for taking the time to share your experience, and we wish you and your family all the very best.
Best regards,
The Preston Baker Team
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve been working with Connor Alty for several years, and it was always a pleasure to deal with him. Connor is very helpful, quick to respond, and always ready to sort out any questions we have.
Core · 12 June 2026
Agent replied · 12 July 2026
And thank you for all the good work you do for us as well. M.Moston Director
★★★★★ 5/5
TrustpilotFirst class service
Helen and the team from the eston branch have been amazing.Efficient, friendly and professional. Helen has dealt with the progression of the sale of my property and I cannot thank her enough. Helen has been so kind and professional throughout the sale and has really gone above and beyond . Welldone to all the team at eston keep doing what your doing 👏. First class service.
Alison · 20 June 2026
★★★★★ 5/5
GoogleWe recently used the Billingham branch of Michael Poole for our house sale, and the service we received was excellent from start to finish.
Debbie, our negotiator, was superb throughout the entire process. She consistently kept us informed, regularly chased progress with all parties involved, and made sure nothing was left drifting. Communication during a house move is everything, and Debbie absolutely delivered. If I was asked about our move and had to single out one individual who truly made a difference, Debbie would be the standout name without hesitation.
People often say that an estate agent’s job is simply to get your property listed on Rightmove. But once a sale progresses, and especially when things become complicated, that’s when you realise how much a good estate agent is worth. In those moments, their experience, persistence and communication are worth their weight in gold. Debbie embodied exactly that.
I wouldn’t hesitate to recommend the team at Michael Poole in Billingham, and in particular Debbie, to anyone looking to move home.
James · 5 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleWe can honestly say that dealing with Michael Poole Billingham was the best choice we had made for selling our property. We met Matthew first who came to give us a valuation and explained the processes in selling our property he was very professional with exceptional market knowledge.
Then we met Debbie the Sales negotiator. Working with Debbie was an absolute pleasure. I suppose with selling any property it is very stressful. However, Debbie and her team were genuinely caring and supportive, working professionally, with outstanding communication skills. We have to say Debbie and her team went above and beyond and for that, we are so grateful.
Lynne · 5 March 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have bought and sold many houses over…
I have bought and sold many houses over the years and this has been the worst experience ever. Rude, ignorant and unprofessional, particularly Helen. Made the experience unnecessarily stressful. Kirby was the only person who was any help. On top of this the property was miss advertised. It said recent re wire. As it turns out is was 11 years ago. Avoid this company at all costs!
Louise · 12 June 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent Estate Agents
Our house just needed ‘the right buyer’ and from our first meeting of Luke from Michael Poole, Stockton I believe he understood that. I felt he took a personal interest in our sale and worked very hard to find and show that buyer to our house. Kathryn then took over and did proper due diligence on the offer for us to feel confident about the buyers and the sale progressing. Throughout the sale process Kathryn and her team kept it as stress free as possible. Selling this house was reasonably emotional and I felt Kathryn showed empathy and understanding. Kathryn and the team did everything possible to make this a good process and I think went above and beyond my expectations. Highly recommend Michael Poole Stockton.
Emma · 27 February 2026
★★★★★ 5/5
GoogleWas put in touch with Mathew at homeboy via our letting agency. And he made it so easy for us to set up our utilities all in 1 place with 1 monthly payment.
Thanks Mathew for all your help
Andy · 8 May 2026
Agent replied · 8 July 2026
Hi Andy, thank you for the 5-star review! We’re so glad your letting agency put you in touch with us. It’s great to hear that Matthew made your utility setup so easy. Our goal at Homebox is to provide a seamless household bill management experience by putting everything in one place with one monthly payment. We’ll be sure to share your thanks with Matthew. Enjoy your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleWe achieved full asking price and the property sold within weeks, which was fantastic. The overall process turned into a long one due to solicitors and the chain, but Emeline kept everything moving and maintained pressure throughout.
She was proactive, responsive, and consistently reassuring at what was honestly one of the most stressful times. Her communication was clear, calm and professional from start to finish.
Thank you Emeline, we genuinely couldn’t have asked for better support. Highly recommended!
Paul · 5 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleWe worked with Sarah over many years (1 rental and two sales) and had a very professional and helpful experience and so would highly recommend. Its a tough market with many stakeholders to manage and Sarah always has a practical and cheerful approach. She offers advice but is also flexible and able to follow clients wishes where they might differ.
Veronica · 11 November 2025
Agent replied · 11 July 2026
Hi Veronika
Firstly sorry for the delay in responding, I have just come back from holiday. Thank you so much for your kind words, it was a pleasure working on your behalf for so many years!! I always do my best to please and help customers through the process of renting and selling to get the best outcome for all with as little stress as possible. It's always pleasing to see when customers really feel this has happened :)
I wish you all the very best for the future!
Sarah
★★★★★ 1/5
GoogleVery disappointing experience with Homebox. I spent weeks trying to resolve simple issues and had to send multiple emails and chase different teams before getting a proper response. Communication was extremely difficult, with no ability to speak to a representative when needed, which also made cancelling the service unnecessarily complicated.
The account closure process was also poorly handled, with insufficient notice and a lack of clear information about final balances and account status. I was left having to spend significant time following up to obtain information that should have been provided as part of a normal customer service process.
Overall, the process was stressful, time-consuming and far more complicated than it needed to be. I would not recommend based on my experience.
Marine · 24 June 2026
Agent replied · 8 July 2026
Hello, thank you for your feedback. We are really sorry to hear that you found the process disappointing. We can confirm that your cancellation has been fully processed and your account with us is closed. Our team were in contact with you throughout your journey with us, and we have previously sent you a full email explanation regarding your account status and the handover of your ongoing utilities. We apologise again for any stress caused and wish you the best moving forward.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a fantastic experience with Natalie - she understood our requirements, went over and above to help us, and was so kind and thoughtful. We were delighted to find our new home and would recommend Natalie without a doubt.
Anna · 16 April 2026
Agent replied · 16 June 2026
Thank you from Richard James, Mill Hill, NW7
★★★★★ 5/5
GoogleWhat a great joy it was to purchase our first home with Louise. When i first spoke to Louise I said to her ‘we want to see this house but it’s out of our price range’ and she said ‘there’s no harm in looking’ fast forward 24 hours and we put an offer in in, spoke to our mortgage advisor and within 48 hours a price had been agreed and we brought our first home as a family. She wasn’t a typical pushy estate agent making out things were bigger than they are or try and over sell the property. Louise was great and is a lovely person! Shes a credit to Ewe Move and i genuinely mean that. ❤️
Nadya · 10 February 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery happy with the experience of…
Very happy with the experience of selling our property with Michael Poole. The advice on price point was spot on. We had several potential buyers very quickly. Craig was very pro active and easily contactable and Ruby stepped in if he was unavailable. We will use them again.
Mrs · 28 September 2026
★★★★★ 1/5
GoogleI wish I had read the reviews. They did not have one supplier registered. Took the payments from me monthly but never paid my gas bill - which is now 1200+ pounds. And in my homebox wallet I have 940 pounds just sitting with them.
They didnt contact me during the last 12 months to even say they are sitting on extra money.
Council tax - they've been paying 20 pounds extra every month since last one year.
No record.
I thought this service was for people who wanted admin off their shoulders due to super busy schedule. But you have to be super vigilant, upload every mail, bill and then follow up. Its more admin heavy to deal with homebox than to do it yourself.
Now I want out - but the number to disconnect and get a refund (940 pounds) in my wallet is never working. So while I can stop payments to homebox, I dont know how to get the money they owe me.
Stuck in this mess. Dont have an exit.
Amna · 8 June 2026
Agent replied · 8 July 2026
Hello, thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear about the frustration you experienced toward the end of your time with us.
We have been in direct contact with you to address these concerns, our service relies on regular document updates from our customers to ensure supplier accounts match perfectly, and we apologise if this process felt overwhelming. We wish you all the best moving forward.
★★★★★ 1/5
GoogleThe company is misleading and a trap for first-time buyers.
Whilst preparing to move into our flat as first time renters we were excited when we were contacted by a extremely polite gentleman working for Homebox who proposed to us the service where they would handle all our bills with them being easy to access and manage for a small £10 charge. What followed has been a tragedy of management, a waste of time and money.
Over the last 8 months we have been overcharged £881.36 of which £587.25 is owed to EDF Energy, our Gas & Electric provider as debit but is yet to be paid by Homebox.
Further, they failed to correctly set up our bills despite guaranteeing that all we needed to provide was a photo of our first statement. Since then their inaction has nearly incurred fees on multiple occasions with our utility providers.
I never almost never write reviews but I have written this out of pure frustration.
Edward · 8 June 2026
Agent replied · 8 July 2026
Thank you for taking the time to share your feedback.
We've been in touch with you directly, and understand the matter has now been resolved. We appreciate you bringing your concerns to our attention and giving us the opportunity to address them.
We wish you all the best in your new home.
★★★★★ 1/5
GoogleI used Homebox(CheaterBox) to manage all utility bills at my rental property from July 2025. I am writing this review to share my experience honestly so others can make an informed decision.
Unauthorised British Gas account on my credit file-
In October 2025, I specifically requested that both my gas and electricity be managed under Octopus Energy. Instead, Homebox opened a British Gas account in my name without informing me, without my consent, and without any notification, no email, no letter, no phone call. I only discovered this account existed in May 2026 when I checked my Experian credit profile. When I raised this, I was told their terms allow them to switch to any supplier they choose. That may be the case, but there is no excuse for not notifying a customer when an account is registered in their name on their credit file.
Bills not being paid to suppliers__
Despite paying Homebox every month by direct debit, I had to repeatedly chase them after suppliers confirmed they had received no payments. On one occasion, Eon told me directly they had not received a single payment since my tenancy began. Every time I raised this, I was told funds were "being processed", only for the same issue to arise again.
Undisclosed charges__
I identified discrepancies between what Homebox recorded as paid out to Octopus Energy and what Octopus actually received. When I questioned this, I was informed that a £30 monthly commission is deducted from energy payments, on top of the £10 monthly service fee I was already paying. This was never clearly communicated to me directly.
Poor customer service__
Getting a straight answer required repeated follow-ups across several months. Phone calls went unanswered. I was frequently directed to an AI chatbot or told to check the dashboard, a dashboard that, as I later found out, does not accurately reflect what suppliers actually receive.
I have now raised a formal complaint and am escalating to the Energy Ombudsman and the Information Commissioner's Office. I have already resolved my accounts directly with Octopus, Affinity Water, and Luton Borough Council, and I am working to resolve the British Gas situation Homebox created.
I trusted Cheaterbox to manage my bills. That trust was not honoured.
Update in response to Homebox's reply:
Thank you for your public response. I need to address each point you have made, as they are either incomplete or misleading.
**"Supplier details were clearly visible on your customer portal"**
This does not address my complaint. My issue is not that I could not find supplier names on a dashboard. My issue is that a British Gas account was opened in my name and registered on my Experian credit profile without me receiving any prior notification, no email, no letter, no phone call. Visibility on a portal is not the same as being informed that a new account is being opened in my name.
**"Your account history does not reflect successful monthly payments"**
I paid Homebox by direct debit every month from July 2025. My final payment was on 5 December 2025, a date your own team confirmed in writing. I stopped paying after repeated failures to forward funds to suppliers, including Eon confirming directly to me that they had received no payments at all. I did not stop paying arbitrarily, I stopped because I had lost all confidence that my money was reaching the correct suppliers.
**"Gas supply could not be moved due to an outstanding balance"**
This is the first time I have been given this explanation, it was never communicated to me at the time, despite multiple contacts with your team in October and November 2025. Had you informed me of this reason, I could have taken steps to resolve it. Instead I was simply told the switch was "in progress." The failure to communicate this is exactly the problem.
**"Switched to the most competitive tariff available"**
Choosing a tariff on my behalf is not the same as having permission to open a new account in my name without telling me. I was never informed before or after the British Gas account was created.
Pavan · 8 June 2026
Agent replied · 8 July 2026
Hi Pavan,
Due to the public nature of your feedback we would like to address some points in your review.
When signing up to Homebox, the terms and conditions agreed to included authorisation for Homebox to act on your behalf in setting up and managing utility accounts connected to your tenancy. As part of our service, suppliers may be switched based on the most competitive tariffs available at the time, including where operational or account restrictions prevent a requested switch from completing successfully.
With regard to supplier visibility, all utility suppliers linked to your property have always been displayed within your Homebox portal, along with account numers and payment references used.
We would also like to clarify that your payment history with Homebox did not reflect continuous successful monthly payments. Our records show that only 6 payments were successfully made against your account between July 2025 and April 2026. This resulted in arrears accumulating on the account, which impacted the management of the utilities and supplier balances. At no point did you request to cancel your Homebox account, you just ceased payments. The negative impact on your credit score is a direct result of several months of non payment.
Regarding the gas account specifically, the requested move could not initially be completed due to an outstanding balance associated with the supply. In line with the service agreement, the account remained managed through the active supplier until this could be resolved.
We take complaints seriously and are sorry to hear you remain dissatisfied with the service provided. However, we do not accept the characterisation that accounts were opened or managed without contractual authority, nor that supplier information was hidden from you.
We remain happy to continue addressing any outstanding concerns directly through the formal complaints process already underway.
Homebox
★★★★★ 1/5
GoogleI truly cannot say enough horrible things about Homebox. They consistently did not pay my bills on time, resulting in me drastically overpaying and not having heat in the winter. They also did not close my account correctly when I moved out and I would've missed out on over £700 in credit if I hadn't reached out to the utility company myself months after moving out. They severely lack transparency and I would not recommend their services to anyone.
Aryn · 8 June 2026
Agent replied · 8 July 2026
Hello, thank you for sharing your feedback with us. We are so sorry for the frustration this delay has caused, and we want to reassure you that your credit refund was requested from your energy supplier back in April to be sent directly to your new address.
As we mentioned when we spoke, the supplier does have a standard processing window of up to 42 days for refunds. While we took care of everything on our end immediately, we are unfortunately dependent on their processing speeds to get this resolved.
We completely understand wanting to get this sorted, so we will check on the progress with them right away and reach out to you directly with an update.
★★★★★ 5/5
GoogleThe bills package was very easy to set up spoke to Sam S over the phone and advised me I could set it up through their website with the link they sent me very easy process would highly recommend using this company if you’re looking to bundle your bills together they make it very easy and contact all the providers for you.
Mackenzie · 8 June 2026
★★★★★ 5/5
GoogleDebbie has been absolutely brilliant she has made the selling of our property and purchasing another so easy for us, she has always kept us informed every step of the way and also responded quickly to any questions and concerns we had. Debbie and the rest of the staff were always pleasant, friendly and very helpful. Thank you so much for everything
Anne-marie · 4 June 2026
★★★★★ 5/5
GoogleSam has just helped me and my partner set up all of our utilities for our upcoming move and I cant thank him enough. He made everything so easy and explained everything properly. As a person who suffers from anxiety, sam made me feel at ease and i can relax now knowing everything is in place.
Thank you Sam 😊 …
Mollie · 10 June 2026
★★★★★ 5/5
GoogleJane and the team at Beverley, have been great and helped me purchase my first home. Very professional and friendly people that are always there to help and answer any questions.
Would highly recommend and use again
Polly · 2 April 2026
Agent replied · 2 July 2026
Thank you so much Polly. It's been a pleasure to help purchase your home. We all hope you will be really happy there.
Thanks for the kind words. They are appreciated by us all.
Best wishes Jane, Roland, Laura and Claire.
★★★★★ 1/5
GoogleWould give 0 stars if possible. They've just been upping our council tax bill because they didn't think ahead to let the council know different tenants were moving in and as such the council has apparently undercharged us. All this, and yet theyve never contacted me directly about it until i lodged several complaints. However, the only responses i got were just further increases and further evodence of homeboxes incompetence.
Avoid if possible. Preferably get them shut down...
Update: still just as bad as everyone says. Can't give simple answers when asked, and reply to complaints with ai generated apologies which still don't answer your questions. Makes me wonder why theres a service fee when theres no service.
Marvelwhopesdc · 8 May 2026
Agent replied · 8 July 2026
Hi there,
Thank you for your feedback. I’m really sorry to hear about the issues you’ve faced with your council tax and how frustrating it must have been to only receive updates after chasing. We’d like to review what’s happened and put this right. Please email us at support@homebox.co.uk with your ticket reference 227545601249 so we can investigate the charges and provide a clear resolution.
Thanks,
Jonathan
The Homebox Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotSold my house in a week!
I was amazed to use Michael Pool and have my house sold in just a week! I love the photos that they took and appreciate their quick replies from the Estate agents. Alisha has been understanding with everything and was liaising with all the buyers, communicating quickly to me and making sure I was kept up to date at all times. Thank you!
Svjf9 · 15 May 2026
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.