Every review we hold for the Billericay office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotNice staff working here.
We are with Beresfords for about 4 years now, they helped us finding the flat that we live in at the moment. Shout out to Lauren who helped us during this time, professional and friendly, always prompt with answering to all our questions or enquiries. She made our renewal each year easy.
Cornelia · 8 October 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi CorneliaIt is great to know that you have been happy with the service we have provided during the past four years and that the process of renewal has been an easy one. I know Lauren and the team will be very grateful for your feedback and we look forward to continuing to work with you in the future.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotFirst Class!
I had a wonderful experience with Beresfords. Eleanor was such a professional lettings consultant with great knowledge of the area. From the beginning the client care was very specific and bespoke to my needs. I was contacted frequently in regards to a range of properties and given advice with lots of guidance from the letting consultant. Eleanor is particularly experienced and as I am still new to the area it was great to have her guidance and support. She is confident friendly and highly professional.
Ella · 13 January 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi EllaMany thanks for posting your feedback following your recent dealings with our lettings department in Brentwood. I am pleased that you were impressed with Eleanor's approach and found her to be both professional and knowledgeable. I am sure Eleanor will be very grateful for your kind words and 5-star rating, as am I.Steven Bond Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 1/5
TrustpilotHornchurch Branch very poor service
I see a property for sale with the Hornchurch Branch. I phoned on the 30th to ask to view and was told no more viewings until new year. I walked passed the Branch just after and see two staff in there not doing alot. I then phoned new year on the 3rd to view on the 8th. Was told we do not do viewings on Sunday but one of our staff lives local and he is also doing another viewing. The time would be 11.30. Good news as it takes me a hour to get to the property. Had a call on Saturday 7th by the man who I was going to meet. He said he does not have a car and can we do next Sunday.?? I told him Someone else could view during the week and make a offer? I said I have made arrangements at my end as to get there as arranged. I did offer to collect him as he did not live far from the property. He said he would phone back. He did st 16.45. I missed the call and called back at 16.48 No answer, phoned again at 16.52 went through to main office switchboard. They emailed the branch to call me and said they don't shut till 5.30. I phoned again at 17.02 and 17.10 no answers and no calls back. So do I travel for an hour to get there at 11.30 Sunday 8th or do I not go as there will be no one to meet me. Absolutely very poor customer service. Good excuse for the guy who was meant to me as he phoned but no answer. So why did he not try again. If anyone is reading this don't try to sell your house with Beresford Hornchurch Branch they don't careComing back from your reply I did have my phone with me. There was No Call Sunday morning and with my partner I still attended at the original agreed time. And I did speak to a neighbour of the flat for sale talking about maintenance charge etc. Also today 9th Jan still have not had a call from the branch
Richard · 9 January 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Richard,Having read your review from the weekend, I am naturally concerned and disappointed with the comments made within. Following a detailed appraisal of your file and subsequent conversations with the local office and the individual concerned, I can confirm we did in fact attend the appointment yesterday as arranged.My colleague in the local office initially advised he would show you around yesterday, Sunday 8th. However, his situation changed hence his call to you on Saturday 7th to see if he could reschedule for the following Sunday. It is unfortunate you were not available to answer his return call later in the afternoon, as this was made just prior to our closing at 5pm. I am sorry you were advised incorrectly that we closed at 5:30pm on Saturday.Our consultant rang you again on Sunday morning, prior to the appointment, but again failed to reach you. He then went to the property and waited ten minutes for you to attend, again trying to reach you by phone.We will always do our best to accommodate any viewing request, however there may be times when this is out of our control, depending upon the circumstances. Please note we do not work on Sundays so therefore our consultant was giving up his own time to accommodate you. Please do not hesitate to call the office if you would like us to rearrange the appointment. Should the property be suitable, I would not want you to miss out on the opportunity to view.If I can be of any further assistance, please contact me on a.horsley@beresfords.co.ukAlison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
TrustpilotLauren Senior
Lauren Senior, Renew Coordinator, was absolutely fantastic throughout my enquiry. Super fast responses, very professional, helpful, and friendly from start to finish. She made everything clear and easy to understand and kept me updated the whole time. Really appreciated the excellent customer service highly recommend!
Basy · 6 May 2026
Agent replied · 4 June 2026
Hi Basy
Thank you for posting your detailed review. I am pleased that Lauren provided you with an efficient and professional service, maintaining clear communication with you throughout. It's great that you would not hesitate in recommending us to others and we all thank you for the 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly Professional, Thorough, Efficient and Reliable
All the various departments at Beresfords have been extremely helpful. We have had issues with the local authorities and gas safety engineer services over the years and the team (particularly Sara, Cameron, Lauren and Christine) has been great at helping to resolve these problems by contacting these companies and liaising between us, the tenants and the services in a professional and efficient manner.They are brilliant at communicating with us, the landlords, at every step of the way so we are always kept in the loop with what is happening with our property.We would highly recommend Beresfords as a Letting Agent as they are very thorough, professional, efficient and reliable.
Davina · 17 December 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi DavinaI just wanted to reply personally to say thanks for taking time out to post your comments. I am pleased that our local lettings team supported you through a difficult process and were professional and efficient throughout. It is great that you would not hesitate in recommending Beresfords to others and we all very much appreciate your 5-star rating.Steven Bond Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 1/5
GoogleViewed a property and made an offer. Received a call from a female worker of beresfords who informed me my offer had been rejected as they had received offers well over £400k. I was a little confused by this as the property was on for asking price £425k. When I questioned it the female worker stated, well yeah because it’s on for offers over £425k. This is incorrect as this isn’t what is stated on Rightmove. I then said my final offer would be £390k to which she then said well there’s no point in me putting that forward. I then had to follow up via email to ensure my offer was put forward with my open questions. I received a one line email saying my offer has been submitted. Not the official offer communication. This came 2 days later. I was informed that by law all offers have to be submitted and communicated within 24 hours. Although the female was rude and short I let it go assuming she was having a bad day. I then needed to call up about a week later to find out if there had been any progress. It was clear quite quickly I was speaking to the same female. She was again taking the same tone and being very rude. I informed her that I needed to focus on another property as I had heard nothing back about the houses I had offered with them. She then told me she would withdraw my offers from the properties with them. I quickly said but I didn’t say to do that as I don’t know the outcome of the other property. Due to her rude tone I paused the conversation to ask if everything was ok, trying to understand why she was taking this tone with me. She then turned into even more of a stroppy teenager. I asked her who the manager was to which she replied, “I am”, I laughed in completed disbelief that anyone let alone the manager would speak to a customer in this tone. I then asked for someone senior to speak with. I was given the name of the sales director for the area and was informed that all calls are recorded. I said well I’m sure Carl the director would like to listen to this conversation and would be appalled at the way in which you are speaking to me. To be fair to Carl he did call me and I explained what had happened. He informed me that all calls are not recorded only calls made through Rightmove. Bullet dodged for Jessica there. One of the excuses provided to me why Jessica spoke to me in such a rude way was because I have offered on multiple properties. One of which I had no response from and the other I was extremely close to what they wanted so was seeing if they would come down. Does not validate the rudeness and unprofessional conversation I had with Jessica Roach the manager of the branch. I have still not received any answers to my questions raised over a week ago.
If that is the style that beresfords select to lead their team in Billericay good luck to them. A stroppy teenager at the helm. Carl did apologise on her behalf, but Jessica should apologise for her own actions and until that point I will have no further dealings with Beresfords. Disgraceful attitude from a supposed leader.
Andrew · 12 April 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotSupportive and Helpful
During a recent visit Jack was as supportive and helpful as ever. He looks out for the interests of both the tenant (myself) and the landlord, which means we are well looked after by Beresfords and can feel at home in the property. Jack is friendly and professional, and follows up quickly and efficiently. Thank you Jack!
Kay · 21 June 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi KayMany thanks for taking the time to provide us with your detailed feedback following your recent dealings with Jack and rest of our lettings department at Braintree. I am pleased that your experience of dealing with us was positive and that you felt fully supported throughout the process. I know that Jack in particular will be grateful for your kind words.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotJames Annetts professional and Knowledgeable. My first interaction with James at…
My first interaction with James at Beresfords was very polite and professional. He listened to my individual needs and swiftly responded matching me with properties that I hadn’t previously seen, after searching for many months. I would highly recommend James Annetts at Beresfords above all other Estate Agents in the local area. First class service!
Mel · 24 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi MelI am so pleased that you found James polite and professional, and that he matched you effectively with properties that met your specific requirements. I know he will be very grateful for your kind words, as we all are for the 5-star rating.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotPaul was simply fantastic.
Paul was simply fantastic.Having had a relatively complicated referencing process, under stressful time constraints, he showed empathy and was persistent in reassuring us - leading to us securing the property we wanted to rent. The team at Beresfords were great to deal with and we couldn't be happier with the service.
Warren · 25 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Warren,Thanks for providing your feedback and I am pleased that you were impressed with the service extended to you by Paul in our lettings department in Billericay. I am so pleased that he and the rest of his team were supportive and that you were appreciative of their efforts. We all very much appreciate your 5-star rating.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 1/5
TrustpilotWARNING ABOUT OUR EXPERIENCE WITH BERESFORDS
This is a warning for anybody who may be considering using Beresfords Brentwood as a letting agent. We moved into a house on Kings Chase, Brentwood at the start of the year. The house had numerous problems; it was filthy, no appliances were functioning, the boiler didn’t work- clearly the letting agency paid lip service to the inspection. Most egregious however was the fact that we reported about a large crack in the living room ceiling two days after move in. The reply from Beresfords, simply paid lip service, without inspecting of said crack. A few months later the ceiling caved in, narrowly missing our then 9-month old child. You can see his play matt under the rubble. He was playing on it minutes before this happened. Despite this, zero accountability was taken by Beresfords, no apology, no financial compensation for our destroyed TV/ damaged belongings. Beresfords were meters away from a potential death by criminal negligence, over job that was reported and dismissed, without physical inspection. Truly shocking. Whoever is now a tenant of 51 Kings Chase, Brentwood- I would suggest that you give the house a thorough inspection. A cowboy organisation, with staff who lack any form of integrity/ professionalism.
Tanith · 23 October 2022
Agent replied · 12 June 2024
Tanith,Having read the contents of your recent review, I wanted to reply personally. Firstly, I was sorry to read that you had experienced problems during your tenancy at Kings Chase. We take such feedback very seriously which is why I have reviewed our internal file notes and provided a detailed response below. Our records show that you wrote to us back in June expressing your dissatisfaction surrounding various issues that had arisen whilst you were in occupation. Our Lettings Manager investigated accordingly at the time and provided a written response back to you shortly thereafter.Although we accept that there were delays with repairs to some appliances, this was due to the contractor having to wait for specific parts from the relevant suppliers. He then became unwell which delayed matters further, but unfortunately both situations were beyond our direct control.In terms of the issue regarding the crack in the ceiling, you first reported this to us shortly after moving into the property and we immediately spoke with the landlord. However, at that time they did not want to take any further action and their reasons behind this decision were that they themselves had lived in the property for a number of years prior and although the crack was evident throughout, it had not deteriorated in anyway. When moving out, they then rented the property privately and the tenants concerned never reported any issues or concerns in this regard. However, further on into your tenancy you reported that part of the ceiling had come away and we immediately secured permission from the landlord to undertake the relevant repairs required. Furthermore, the landlord offered to put you and the rest of your family up in a hotel at their expense until the relevant works were completed. Prior to this incident occurring you had requested to terminate your tenancy early and offered to forfeit 60% of the dilapidation deposit, which you lodged with us at the beginning of the tenancy, to compensate the landlord for any lost rent whilst attempting to source alternative tenants. The landlord agreed to your request, but when the issue with the ceiling arose said they would return 100% of your initial deposit rather than the 40% which had been previously agreed, to help compensate you for the inconvenience caused whilst still permitting you to vacate early.So, in conclusion although we acknowledge the problems experienced by you whilst living in the property, we feel that as agents we responded promptly and attempted to put measures in place to resolve them as quickly as possible. Related delays were beyond our direct control and contrary to your own views, the landlord clearly made gestures to re-house you whilst repairs were undertaken at their expense and offered additional financial compensation as outlined above. I hope my response helps provide a clearer picture regarding the series of events, our involvement in trying to resolve the related issues and the landlord’s offer of alternative accommodation and financial compensation. Steven Bond - Managing DirectorResidential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat Help With Our Deposit Return
After checkout, Jazmin supported us throughout the whole deposit return process and communicated very well between us and the landlord. Thanks to her help and professional handling of the discussions, we received our full deposit back. She was always responsive, helpful, and understanding.
Baris · 7 May 2026
Agent replied · 4 June 2026
Hi Baris
Thank you for posting your recent review. It was great to read that Jazmin has been instrumental in the handling of the return of your deposit, keeping you up to date and well informed of proceedings throughout. I know she will be very grateful for your kind words, as we all are for the 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotI’m so glad we chose Beresfords…
I’m so glad we chose Beresfords Havering for our lettings needs. We have had comprehensive dealings with Amy & Karen and both are an asset to the company. Their knowledge and experience, combined with their patient approach, made this otherwise stressful event a smooth and successful process. I highly recommend them to anyone looking for their housing needs within the particularly difficult market. Thank you Amy & Karen.
Hardeep · 13 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi HardeepI just wanted to reply personally, having read your recent review. I am pleased that you have been impressed with the way in which our lettings team have handled your queries and it is great that you would not hesitate in recommending us to others. We are all very grateful for your kind words and 5-star rating.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotJane Mann at Berefords Country and…
Jane Mann at Berefords Country and Village was an absolute pleasure to work with. From the moment she viewed our property, her professional advice and empathy in a difficult market was extremely appreciated. A clear communicator, very experienced, and always quick to respond. We very much appreciated her candid approach and support. Thank you.
Deborah · 22 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Deborah,Many thanks for the great review for Jane, Branch Manager of our Country and Village department. With many years experience, you will have been in very safe hands. Jane is focused on delivering the best possible customer care and will tailor her approach dependent upon circumstances. She will guide and support throughout the process, keeping all parties regularly updated. Your 5 star award is much appreciated, we look forward to assisting you again in the future.Alison Horsley, Customer Service Manager
★★★★★ 5/5
TrustpilotLauren Johnson & Team were excellent
Lauren Johnson and the rental team were excellent. They kept me in the loop throughout and were very thorough in dealing with my requirements. Would highly recommend.
Christian · 24 August 2026
Agent replied · 12 June 2024
Hi Christian
Thank you for providing us with your recent review. I am pleased that Lauren has been efficient and informative during your recent dealings with her and it is great that you would not hesitate in recommending us to others. We very much appreciate the 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
Trustpilot5 Star Review for Kris!
I cannot praise Kris Murrells at the Chelmsford branch enough for his exceptional service in the lettings team. Kris went above and beyond, proactively chasing every enquiry and guiding me seamlessly through the entire process. His efficiency and dedication made the entire experience a breeze. I cannot recommend working with Kris enough if you're in search of a new home. He truly made the difference. Thank you, Kris!
Taj · 7 September 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Taj,Thank you for your feedback regarding our lettings team in Chelmsford, but especially regarding Kris who you found helped make the whole process stress free and seamless, during your search for a suitable property to rent. We all very much appreciate your 5-star rating.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotHannah grant is a great asset to your company
Popped in to Brentwood beresfords Saturday the 6th of August to inquire about flats to rent in the local area, Hannah found a flat for me to view and arranged a viewing the same day at 3 pm. The flat was exactly what I was looking for , Hannah was a very professional polite down to earth lady who made me and my daughter feel very comfortable. I said I was very interested in the flat ,but maybe just give the carpets a clean, within a hour of viewing Hannah called me back to give me the good news the flat would be mine with the bonus of new carpets being fitted !. So thanks again Hannah for making it a very pleasant journey from start to finish
Colin · 8 August 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi ColinWe appreciate you taking time out to leave your feedback. I am pleased that you were impressed with the level of service delivered by our lettings team in Brentwood, especially Hannah. It's great that we found you a suitable property to rent, and that your journey throughout the application process with us went without issue. I hope you are happy in your new property.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotA Highly Satisfied Customer
A few months ago, I bought a brand new flat at Moreton Bay in Gidea Park from Joseph Solomons. I cannot praise this gentleman enough for all the help I have received from him. He made the purchase process smooth and hassle-free for me. He was always on hand to dispense valuable advice during the buying process. He was also consistently prompt in responding to my queries. Joseph is a people person who does his utmost to keep his customers happy. He is savvy and professional and is definitely a golden asset to the sales team of Beresfords. Kudos to Joseph for his great professional qualities. Greetings from a highly satisfied customer.
BEN · 12 July 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Ben,Many thanks for the great review for Joseph from our New Homes team, who has recently been based at Moreton Bay. Joseph works hard to provide the best possible customer care, guiding and supporting from the first point of contact through to exchange and completion. He will really appreciate your 5 star review and kind comments. We look forward to assisting you again in the future.Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat customer experience
I saw some properties advertised by Beresford. Made contact and one of their property consultant, Hannah Grant responded. She called me to get my specific requirements for my next rental property and she understood what I needed. After our initial chat, Hannah was on the ball. She was passionate and hard working always alerting to new properties not even on the market yet. She put me first and would call me as soon as a property (she knew I would like) was available to view. Showed me great customer services. I thoroughly enjoyed working with her and would return when in search of my next property.
Christine · 29 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi ChristineThank you for taking the time to post your detailed review. I was pleased to read your positive comments regarding Hannah and it is great that as a result of your recent experience you would consider using Beresfords again in the future. Also, many thanks for your 5-star rating.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotA very happy customer!
I am delighted to say that when I chose Beresfords to act on my behalf to sell my property I made a very smart move. I dealt with Josh Auger in the Chelmsford office mainly although any other members of staff I spoke to were equally efficient and polite. I just got to know that Josh was working hard for me whether I heard from him or not. Over the years I have become tired of chasing Estate Agents for news or action. Not the case with Beresfords!Josh was always one step ahead with his polite no nonsense approach- efficiency personified.If I left a message there was no waiting for a week or more for a response- it was immediate. I'm writing this before I have even exchanged which you might think is a leap of faith but I have every confidence in Josh, the team and the company, with its old fashioned values, to see my job through to the end. If it can be done I trust Beresfords to do it.Thanks to you all for restoring my faith in personal service and good old fashioned values.
Andrea · 28 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Andrea,Many thanks for taking the time to leave such a great review for the team at our Chelmsford office, and in particular Josh. It is pleasing to hear you have been impressed with the level of service extended to you as the team are all committed to delivering the best possible customer care. They will keep our clients updated regularly to ensure the sales process is as stress-free as possible, guiding and supporting throughout the journey. Your 5 star award and kind comments are much appreciated, we look forward to assisting you again in the future.Alison Horsley, Customer Service Manager
★★★★★ 1/5
GoogleTook over a month to return my tenancy deposit.
The communication about it was really bad - they went completely silent after I checked out, I had to send lots of emails to chase and some of them were ignored. They couldn’t give me timings for when it would happen. I had to open a dispute with the deposit protection service just because there was no end in sight. There was no apology for the delay. This was very clearly business as usual for them.
This wasn’t because there was a dispute about deductions. It was just radio silence. In the end they didn’t even want to make any deductions.
It’s a shame to have to leave this review. During the tenancy I thought they were quite good. They were responsive and happy to deal with maintenance issues. They did try to inspect the property during a national lockdown, which I thought was a bad & unethical decision on their part, but they were at least happy to cancel it for our property on request.
However, I think leaving a 1 star review just based on the deposit is completely justified. They need to understand is that keeping a large sum of peoples’ money for so much longer than the government’s mandated 10 days is completely unacceptable. They tried to blame the landlord’s lack of responsiveness. That is not a reasonable excuse. They are holding the money, and they are working on the landlord’s behalf.
I feel extremely strongly that this sort of treatment of tenants needs to improve.
Edit: In response to the reply from Beresfords: I don’t think it’s fair to pass the blame to the landlords. I don’t accept the claim that you ‘legally’ could not return the deposit according to some law, other than because it was in your contract with the landlord, which written by you and could be changed. If I’m mistaken I’d love to know where I can read about this supposed law. It feels like a convenient excuse or sob story to absolve yourself of responsibility from what is a genuinely unacceptable practice.
At the very least, you could very easily be putting more pressure on landlords. The fact I heard nothing from you until the second or third time I got in touch, weeks after I checked out, suggests it’s absolutely not on your priority list to ensure tenants get their money back quickly.
Peter · 13 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Dear Mr. Cole
Having read the contents of your recent review, I wanted to reply back personally. Firstly, I am sorry that you felt our levels of communication were insufficient once you moved out of your property. Rest assured, we would never deliberately ignore a customer's communications, but nonetheless I am investigating this matter personally and will make changes to our internal processes moving forward, should this be deemed necessary. In response to your comments about the delay in your deposit being returned, unfortunately this can often be a general frustration from tenants. However, many are not aware that legally a letting agent cannot return all or part of a tenant's deposit without the written consent of both the landlord and the tenant. Wherever possible, we always try to process matters as quickly as possible, but sometimes for various reasons, either a mutually acceptable compromise cannot be reached between landlord and tenant or landlords are simply slow at providing the written consent required. Unfortunately, in such instances it is the agents that receive the bad press, but to a certain extent their hands are tied until such time as all relevant parties involved have followed the legal process correctly. From our perspective, there is no financial gain in holding on to a deposit and I hope my explanation has helped provide a clearer understanding of our Company's position in this instance. Once again, sincere apologies for the delays experienced and we are very grateful to you for providing us with your feedback.
Steven Bond - Managing Director
Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleA very big thank to Bailee Curran for bringing our house sale to fruition. It would not have happened without you, your hard work, drive, strategy and patience certainly paid off. A true professional who will give honest advice rather than what you want to hear. His assessment on valuation was spot on. We would recommend him to anyone who is seeking to sell their property.
Wishing you all the very best in the future - you will go far.
Tony · 13 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Tony,
Many thanks for the great review for Bailee who is based at our office in Billericay. You will have been in very safe hands as Bailee works really hard to provide the best possible customer care. From the first point of contact, he will guide and support throughout the transaction, keeping all parties regularly updated. Your 5 award and kind comments are much appreciated. Thank you for your recommendation, we look forward to assisting you again in the future.
Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
GoogleBought a house through Beresford. The sales team were exceptional. Worked with Shirley who was professional, efficient and usually responded to any communication on the same day or if it was something out of her control she kept us updated throughout. Shirley was able to progress our purchase quite quickly. We also came across Paul who helped us with a second viewing and he was very good and knowledgeable.
We were renting our old property so we decided to use Beresford for the letting due to how pleased we were with the sales team. Initially, we found the lettings team a bit slow which was frustrating for us. The letting of our property is a business for us and speed is imperative. We were going to appoint another agent to take over the letting when we were introduced to Lizzie who is an absolute asset in the lettings. We stayed with Beresford lettings as a result of the service we received from Lizzie. She would keep us up to date, managed to find us a tenant quite quickly and she understood our situation. Lizzie has great people skills and is efficient. We also found Linn very helpful.PositiveResponsiveness, Professionalism
Fun · 13 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Sammy,
Thank you for taking the time post your 5 star review and kind comments for our sales team at Billericay, and in particular Shirley. Your sale would have been in very safe hands with Shirley, who has been with us for many years. She is dedicated to providing the best possible customer care, and will keep in regular contact with all parties throughout the sales process.
Please be assured we are continually looking at ways in which we can improve the service we offer and I note your comments with regards to our Lettings team. I am pleased Lizzie took responsibility for assisting you with the rental, as she again, would do everything possible to meet and exceed expectation, ensuring a suitable tenant is found quickly.
We appreciate you sharing your experience and look forward to assisting you again in the future.
Alison Horsley, Customer Service Manager
★★★★★ 5/5
TrustpilotFlat Inspection
Sarah was great today when she did our inspection. Friendly and approachable she asked if we had any issues with the flat. When taking photos was mindful that my partner was working from home. She noticed our kitchen tap was dripping slightly and noted it so water wouldn't be wasted. A small detail which she picked up on and wanted to help sort. She did everything to a high standard and was respectful looking around the flat. Sarah is a great asset to your team at the Chelmsford Beresfords branch.
Natalie · 8 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi NatalieThanks for posting your review.I am pleased that Sarah's approach when visiting your property met your expectations and I know that she will be very grateful for your kind words an 5-star rating.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
TrustpilotThoughts from a property virgin
Tessa and the team in lettings have been nothing but a joy to work with for the last 12 months.This was my first buy to let property and Tessa took her time, explaining everything to me clearly and concisely, avoiding all the pitfalls and helping me every step of the way, the fully managed service meant i never had to worry about the tenant in my property, who was checked and refferenced before entering and was put in constant contact if any issues arrose.I cant thank Tessa, Sarah, Dominique and the rest of the team enough for their hard work and service.
Thom · 7 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi ThomThank you so much for taking the time to post your recent review. We are all delighted that you have chosen Beresfords as your letting agent for your first buy to let venture. It is great that you felt supported throughout the process by Tessa and the rest of our lettings team in Colchester and I hope that we can continue to act for you for many years to come.Steven BondManaging Director - Residential Lettings
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.