Trusted Agent profile

Seddon Homes reviews in Congleton, Newcastle Under Lyme, Leigh and 2 more

3.6

★★★★★ Good

225 reviews across 6 offices and 2 platforms

Seddon Homes has six offices, in Congleton (two offices), Newcastle Under Lyme, Leigh, Poulton-Le-Fylde and Macclesfield. Together they have 225 reviews on two platforms, rated 3.6 out of 5 overall.

Google logo

3.7 / 5

75

Reviews on Google

All 6 offices

Trustpilot logo

150

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Our offices

Seddon Homes's six offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every Seddon Homes office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

1/5

Trustpilot

Seddon Homes Letdown

Cowboys, price work, bish, bash bosh. Job and knock, get it done the fastest and cheapest way possible then cover it with plasterboard and cheap paint. Sold a dream but handed a steaming brown log. Every room has needed attention, never mind the front and back garden. When you get in touch though they are fast to send out their man in a van. Calm you down, reassure you. Nicely worded emails etc. But then they go back to the original tradesman and that’s that, the end. 9 week later your still without a shower and a grand of your own money down sorting it yourself. I have to be honest this is our third new house, and they are all the same these builders. Using cheap, fast trades and materials. Seddons are exceptional until you get the keys, then your on your own.

Brian · 9 April 2019 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Brian - we're sorry you feel let down by us. Unfortunately as with all things we have a process to follow as we needed to give the original contractor the chance to rectify your issue - which took some time. I understand our Customer Care department have now spoken to you and this has all been resolved. Hoping everything has now settled down and you can live happily in your new home

1/5

Trustpilot

Mis-sold a leasehold!

We were mis-sold a freehold by Seddon Homes but in fact it's more of a leasehold!This transpired after trying to remortgage our house, the bank informed us of a restriction on title on our deeds and needed authorisation from Trinity (the land management company) in order to re-mortgage!!!. We were strung about by the lack of communication by the land management company and nearly lost out on our mortgage deal, we had to pay our solicitors to chase Trinity for a response, and also pay Trinity £150 for the pleasure!Now it turns out that this restriction on title on our deeds is for any changes to our home, and if we require any work, we have to go through the land management company who need to agree it first (even though they apparently are nothing to do with our home), after charging £150 for every agreement. This is on top of the uncapped annual fee's from the company which have been rising at some pace, like other reviews on here. Never trust the sales advisor at Seddon! Never again, a warning to all!

Linda · 27 March 2019 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Linda - So sorry you've experienced issues. We try to be utterly transparent and have always prided ourselves on this and it was noted clearly in your contracts that you signed? Nothing was hidden . I wish you'd contacted us when you had issues with Trinity as we would have given them a push for you. To be clear you do not have to ask Trinity's permission to make changes to your home only external changes as in conservatories etc. While it doesn't help you we have changed the way we set up our contracts and have abolished retrospective consent fees on all new developments from now on. I know this might seem too little too late for you however we do listen to feedback from our customers. To put this into perspective over the past 5 years we have built and sold around 1,000 homes, have a recommend a friend score of 95.2% which is well above the national average, and have numerous customer testimonial videos on our website so we genuinely are sorry you feel mislead by us :-(

1/5

Trustpilot

Totally dishonest

After 2 years of living in our Seddon Homes development, we have found that we are now paying £70 more in ground rent for our freehold!Seddon Homes have sold our public space to a management company that are now increasing their annual fees! We were told that the estimated fee would be £250 but we are paying £320 a year now after 2 years. Wonder how much the rent will be next year!We feel like we have been mis sold a leasehold as we are paying rent for public space that is owned by another company (not Seddon).I've checked with the land registry and found out that we cannot even sell our home without the permission from the management company! (Trinity). This has caused us a lot of stress and unrest.

Emily · 11 February 2019 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Emily :-( We're sorry you're not happy and have been left feeling let down by us. We genuinely have not been dishonest - everything was clearly documented in your contract and transfer. We trusted the management company would not increase the fees exponentially. While it doesn't help you we have now changed the way we sell our homes and ALL new developments are sold with the residents being ultimately responsible for the open spaces and the way the management company works; meaning the residents would have to agree to any increased charges. Buyers do not have to obtain permission to sell their home but they do need a letter from the management company to confirm all fees are paid upto date which is pretty standard.

2/5

Trustpilot

Stung into a "fleecehold" property

We initially had a good relationship with Seddon Homes, although their sales assistant was very pushy and needed us to sell our house before they would accept a reservation, of which we complied with. We finally moved into our house after a slight delay and there was the usual snagging issues that were rectified. There was an issue with the kitchen hob that was initially on our snagging list, that they refused to fix, blaming other companies - basically the kitchen fitters didn't do a good job and Seddon signed off on it!We had no surface on our road for well over a year after Seddon left the development, we felt like they had just left us with an unfinished street - still 18 months after the last house was finished, the road is not complete. Now the final nail in the coffin arrived, a bill from Greenbelt Group for maintenance fee's. This was mentioned briefly at sale, but having done some research it seems like Greenbelt and Seddon have been in bed negotiating contracts to extort customers - just search this website for Greenbelt Group!I'm really frustrated that we are now locked into a contract with Greenbelt Group for the life of the property! There are motions going in court at the moment with these so called "fleecehold" uncapped tactics so hopefully there will be some legislation soon to stop the likes of Seddon Homes putting these hidden things in the deeds of other developments. I have gone over our TP1 (deeds) and 3/4 is full of restrictions by Greenbelt, the worst is that we need a certificate from them to sell our own house! Totally locked into this money scam.

Ashley · 26 January 2019 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

1/5

Trustpilot

Would never recommend them

Had to give one star but dont deserve that we waited a year to get in our home once reserved they kept lying why the house was not finished, once in we have had problem after problem we have had 2 floods caused by cowboys they employed who left bags in our pipes the tiolet removed several times and house falling to pieces and seddon have always tried to blame others truth is th6wy rushed our home snd wont accept responsibility it is a shambles of a company and the director is an awful human only intrested in money

MISS · 20 December 2018 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Miss Cousins - we're so sorry you feel this way which is such a shame as one of our Directors I understand fitted some of your own items for you as a favour? While we accept you did have a small overflow from the WC caused by poor workmanship (a company who we have not used since) we did put right the defects and resolve the issue for you. We never lied as to why there were delays - and as we said to you at the time - it was in no way in our best interests to deliberately delay customers moving in to their new home. You mention you waited over a year for the property then that we rushed it? I can assure you that 95.2% of our customers would recommend us to a friend or family member and are delighted with their home. May we wish you well for the future

1/5

Trustpilot

Delays, lies, and lack of owning up to responsibilities

Delays, lies, and lack of owning up to responsibilities. We moved into our Seddon Home 6 months after anticipated move in date a couple of years ago, and were basically forced to accept a house full of snags to complete. And now after reading this site have found out that we have also become victims to the fleecehold scandal. Our £115 annual bill from the management company soon rose to £380 seddon year and this years bill is £550!This was not mentioned at time of sale, and the solicitor that we used with Seddon just implied that it would be a normal annual maintenance fee, not uncapped as someone else put it!Watch out everyone, and always enquire about what you will be paying for.

Jack · 19 December 2018 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

1/5

Trustpilot

I am so disappointed with Seddon homes

I am so disappointed with Seddon homes. We've been completely misinformed about the build process. Originally they told us our new home would be ready before Christmas, this was already delayed and yet again we've been told it will be may 2019 before it will be ready. We was given 28days exchange contracts informing us that if we did not complete we would be at risk of loosing the home. We complied with everything they asked but they misinformed us on numerous occasions about the build time. The build is massively behind schedule and has been for some time yet they've failed to be realistic with us. They've offered no help at all or an apology. We're locked into a contract and they currently have our deposit so we have no choice but to wait. because of how delayed the build is we don't have any accomodation sorted and don't know when the house will be ready. Seddon homes have left us in a horrible position the whole experience has left me with little respect for them. They have only been interested in getting a deposit from us then lied about the completion dates. I just hope nobody else experiences this level of service I really did expect better from them. Hopefully we'll have a home by summer 2019

Gav · 15 December 2018 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Gav :-( I know it's been a rough ride for you hasn't it! Deliberate delays I can promise you are not to our benefit in any way and your contract deposit sits with Solicitors not in our account. We did offer you a way out and offered to refund your contract deposit but you chose to bear with us which we appreciate.

1/5

Trustpilot

Not good

We purchased a Seddon Home last year and have now found out that we were mis sold a “fleecehold”. Seddon advertise that homes are freehold but then work in cooperation with Greenbelt Group to hide covenants into your deeds for the like of the property to pay Greenbelt Group an uncapped fee, for simple tasks like removing dog foul at £10 per property! An annual fee of £125 soon rises to £500, with other uncapped fees added onto this. Google search Fleecehold and also Greenbelt Group before thinking of putting down a deposit. I wouldn’t want anyone else to be stung like we were.

Holly · 15 December 2018 · Seddon Homes Congleton (The Moorings)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Holly - thank you for your feedback - we have previously reached out to you on facebook to no avail as we actually have no record of you ever purchasing a home from us? Just to be 100% clear however nothing was ever "hidden" in contracts it was clearly noted, and all buyers signed with restrictions noted in there. We have never "worked in cooperation" with 3rd parties as you suggest to hide or increase. We have however changed the way we set up management company involvement on all our new developments and the Residents will now have a far greater say on how the open spaces are managed.

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Questions about Seddon Homes

Which Seddon Homes office has the most reviews?

Congleton (The Moorings) has the most, with 172 reviews rated 3.7 out of 5, followed by Newcastle Under Lyme with 169.

Where are the Seddon Homes offices?

The six Seddon Homes offices, by town:

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.