Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery happy with my first home
Buying my Gleeson home (my first house!) in December 2023 was very easy. Alex Fraser at Petersmiths Park was so helpful and friendly, she was super excited for me and very responsive to all of my questions. Two months in and I love my new home and am very happy here. There have been a few snags, not all of which are sorted yet, but Rod, the site manager has been very helpful (and has tried to work around my schedule) and I have no doubt everything will get sorted! I heard a lot of bad things about buying a new home, but, so far, my experience has been positive! Thanks
Mary · 16 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review MaryWe are delighted to hear that you are settling into your new home so well. We are also please to hear how well Alex looked after you during your purchase journey, and how well Rod our site manager is attending to your needs now that you are settling in fully.We will be sure to pass this feedback onto both, as they will be delighted to read your kind works.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotA new house
My wife and I have just put a deposit on a new Gleeson house. The ladies in the sales office at Rhodesia, Shelly and Sue were helpful, knowledgeable and explained the process in a way that was easy to understand.
A · 16 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your reviewWe are pleased to hear about your recent reservation, and that Shelly & Sue were able to assist you so well.Exciting times ahead, and we look forward to welcoming you into the Gleeson family as soon as your new home is complete!Thank you fo taking the time to share your thoughts with us, it really is appreciatedKind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotDO NOT BUY.
My second time leaving a review, this time due to Gleeson homes taking 0 accountability for their poor work, it’s actually laughable, recently we noticed swelling on the skirting in the bathroom and the doorframe, I took off the bath panel as the smell of damp was horrendous, only to be greeted with ROTTEN skirting, black mould covering the walls and falling to pieces, god knows what would’ve happened if I’d have not found this. I am currently 35+3 weeks pregnant and living with rotten walls and black mould, this house is 4 years old and is in a state you don’t find houses 50+ years old, they were quick to respond to my Facebook post showing images of the damage, which can I add, were all concealed, meaning that the issue had been there since the house was poorly built, however after sending them an email with picture proof I’ve today received a standard ‘you’re out of the two year warranty’ response- I could’ve told them I was out of warranty, like I didn’t already know. I’ve posted pictures of the damage on the INSIDE of the bathroom wall on their Facebook posts so please take a look. I’d also just like to add that whoever they employ to build these houses have no idea what they’re doing, they nailed our skirting board into radiator pipes… DO NOT BUY! Although they like to lure you in with the incentives I can tell you it’s not worth the THOUSANDS you WILL spend correcting the problems they caused. I’ll be contacting trading standards with a group of others who have had identical problems and not just from this site.Update: I was NOT told about the NHBC, you sent an automated email with the standard ‘you’re out of warranty’ - no other avenues are given but luckily for me people on social media have made me aware of this. As stated on the call I informed that the cheap £20 shower you charge a fortune for was rotting (no surprise there) so the EXTERNAL shower was changed to stop the issue reoccurring, just like multiple people on the estate have had to do. This DOES NOT explain why the shower PIPES were leaking behind the tiles and why the skirting board was nailed into the heating pipe. Thank you for your response although I presume this is only to make yourself as a ‘company’ appear better, however I stand by my multiple complaints and will continue to make possible buyers aware of the shoddy work continuously carried out by yourself.
Grace · 16 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Good morning GraceThank you for your review. We are aware of the social media posts you are making across various channels regarding the issue you are experiencing in your home.We can see how important this issue is to you for obvious reasons. Whilst we would not ordinarily get into detail regarding a review of this nature here, we feel that we need to respond with our view of this situation.As has been explained, you have a 10 year warranty on your home provided by the NHBC. The first 2 years of that warranty covers issues raised to the developer, and these if valid are the developers responsibility to rectify. We take this 2 year warranty very seriously, and always discharge our obligations in full, for all genuine issues. The key point here is that Gleeson have to be made aware of the issue within that two year period. You have been in your home for around four years now, and as such your warranty now sits with the NHBC for years 3-10.Ordinarily we would direct you to NHBC to discuss a possible claim. We have however noticed from the images that you have provided that the shower and other parts of you bathroom have been changed and do not now match what was installed by Gleeson. In view of the fact that you have had a different shower fitted etc, any subsequent issues can reasonably be attributed to trades that you have yourself instructed.Any major changes to things such as plumbing would render any warranty associated to those items void, and so it is also unlikely that your warranty with NHBC will pick this up. This is why you have been advised to source a reputable trades person to put right the issue that we believe relates to issues caused by the trades that you yourself instructed, and not from Gleeson workmanship.We have asked our Customer Relations Manager to contact you today to explain this, but you will understand our need to clarify this issue from our standpoint in light of the various social media channels that you have been posting on, as these suggest that Gleeson are dismissive of our duties and obligations under the NHBC warranty, which we are not.In summary, your warranty with Gleeson expired two years ago without this issue being raised within the developer warranty period. It appears you have had your own pluming works done, and as such you may have invalidated any potential claim with the NHBC due to works completed by your own contractors.This is why we have advised you to go back to whoever did the alterations to your home to put right their work, or indeed seek another reputable trades perdon to assist you.We hope that this clarifys our decision in this regard for you and anyone concerned about the claims made here, or on any other social media platform.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe salesman Jon he was extremely…
The salesman Jon he was extremely helpful and nothing was too much trouble. Jon sold my daughter a house at Hays Park last year and I would strongly recommend Gleeson home’s because of our experience.
Jill · 16 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review JillWe are proud of the work that Jon is doing for us, and we really appreciate this feedback. We will be sure to share this with Jon who will be delighted!Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent support from sales
We had excellent support from start to finish, our sales executive Amaara at Crown Gardens was fantastic and really helped ensure our buying journey was smooth and as easy as it can be. Would definitlely recommend!!
Samuel · 15 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review SamuelIt's fantastic to read how well Amaara looked after you during your purchase journey, and even better to hear that you would definately recommend Gleeson to others as a result of this experience!Many thanks for sharing this feedback with us.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotJackie has been very supportive and…
Jackie has been very supportive and helpful in buying our first house.She has been incredibly brilliant in our acquisition.Jackie is very professional,awesome,friendly and polite to deal with.Everything was very understood and simple for us with the brilliant service offered to us by Jackie and I will recommend her to anyone
Kwame · 15 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review KwameThis review is gennuinely lovely. Hearing how well Jackie has looked after you fills us with pride, and we are delighted you feel this way.Thank you for sparing the time to share this wonderful and heartfelt feedback with us.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotBeen in our house almost 5 years any…
Been in our house almost 5 years any snags we have had gleesons have been exallant we bought off sue after a night camping out for our plot then sharon wilson was our point of contact sharon has been brilliant to deal with the site at canal walk is like being in the country best decision we made as a family was to move on to canal walk sharon thanks for everything
Olivia · 14 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review OliviaIt is fantastic to read how after 5 years you are still delighted with your Gleeson Home, and the service that the sales and site team have provided.Thank you for your feedback, and may we wish you many more happy years in your home!Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotSales Executive
Had a viewing at Saltom Bay Heights of a Low Cost Bungalow.The initial phone call was with Julie Beck who promptly made the viewing appointment. On the day Julie was so informative and knowledgeable, offering brilliant advice. What a lovely friendly lady she is. Thank you Julie
Kathryn · 13 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review KathrynWe are pleased that Julie has made such a great first impression with you and we look forward to helping you in whatever way possible in the future.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolute Nightmare avoid!!!!!!
Absolute Nightmare avoid!!!!!!! Since moving into my property 10 months ago Ive uploaded countless defects all to be ignored even to be given responses such as a hole in one of the bedroom floors to be due to furniture on the carpet! (its in the doorway) The customer care team Ignore you at every Opertunity and Blame you the customer whenever possible. They Disriguard the issues without even looking at the house in person, And EVEN have the audacity to request us to sign off incomplete defects. SAVE YOUR MONEY,I have contacted the newbuilds home ombudsman and they are curently looking to my case if you havent bought DO NOT but anyone who has this could be an option guys.
Liam · 13 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review Liam.It is important that we work with you to resolve all and any genuine defects in your home, in line with the terms of your NHBC warranty.I am aware our regional Customer Care team are in regular contact with you, and our site manager has also visited you to review a number of issues you have raised.As previously communicated, please log any defects on the 'My Gleeson' portal and we will be happy to assess these and attend to anything that is a valid defect.As a responsible developer we are committed to discharging all our warranty obligations, and following our logging process on 'My Gleeson' will ensure that these concerns are captured, assessed and attended to if they relate to an issue that falls within your warranty criteria.We look forward to working with you to resolve these points.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotLAUREN BEST
The support we have received from Lauren certainly goes above and beyond.Every single email and query is responded to urgently and with immediate follow up action.I have dealt with over 10 people in the Gleeson company and Lauren certainly stands out for providing amazing customer care.Thanks for your help Lauren!
Jade · 13 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review JadeIt is lovely to read how well Lauren has attended to your needs. Lauren takes real pride in what she does and understands the needs of our customers in her role as Customer Relations Advisor.Aftercare is such an important area for us, so its great to hear how well Lauren has done, and we will be sure to share this feedback with her.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 4/5
TrustpilotGood experience buying, nice houses
Customer service from Jackie at Middlestone Meadows was great, she couldn’t do enough for you throughout the process of buying the house and after. Houses are great, especially for a first time buyer. There is a few snags but that’s the same for new / old houses so nothing to put you off.
Joshua · 13 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review JoshuaIt's great to hear how well Jackie has looked after you during your sales journey, it sounds like you are settling into your new home really well.Many thanks for sparing the time to share your feedback with us - it is really appreciatedKind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotIssue after issue been In house 18…
Issue after issue been In house 18 months now it started when garden wasn't to plan had big problems over that witch still wasn't done properly and cost me thousands to sort out.Missing bricks on the corner of the house under ground level so was covered up only found when digging for a post to be put in,( still not sorted) front door blown so wouldn't shut or open my other half was pregnant so couldn't use the door as she couldn't open it, they came to fix the door yesterday (took 4 months) and left a big gap around it the wind was coming threw it hasn't rains yet luckily Every job seems to be half a job,loads of people have had big issues only half of them get put on reviews. You pay alot of money for something and get this, you expect little thing to go wrong but major thing not good enough
Glen · 13 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review GlenIt is important that we get to the bottom of these issues for you. Please can you confirm your Development Name and plot number to allow us to investigate further with our Regional team?Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic and friendly
I had a fantastic, no issues experience with Gleeson (and continue to do so!) From start to finish, I have been treated with so much care, any slight issues I have raised (though these have been very minimal) have been dealt with straight away and I’m really happy with the quality of my finished home. Mary George was absolutely superb. She gave so much advice, was in touch when she needed to be and ensured that my process moving into my new home went without fault. I have been extremely impressed with Mary and all people at Gleeson. Thank you for making the start of my new chapter the best it possibly can be, Bonnie
Bon · 12 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review BonnieWe are delighted to hear that all aspects of your Gleeson journey have been so positive, and that we have contributed to the best start in the new chapter of your life.We will be sure to share your feedback with Mary who will be thrilled!Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotOur happy place
We have lived in our home just less than a year we absolutely love it and like the development at Grangemoor Park the customer care team have dealt with all our snagging issues.The one person who I would highly recommend is Natalie who works in the sales office from showing our initial interest to the end of our sale she was helpful and understanding bearing in mind she had other customers to look after we always thought we were the only ones buying a house nothing was any trouble in fact I think if it wasn’t for Natalie being who she is we may not be living in our happy place now.
Dean · 12 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank ypo for your review DeanIt certainly seems like Natalie has left a lasting positive impression on you through the service that she has provided, which is excellent.We are delighted to hear how happy you are in your new home, and we wish you many more happy years on our Grangemoor Park development!Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotGleeson is the worst company to deal…
Gleeson is the worst company to deal with its defects . At the beginning we was assured that any problems will be dealt with but as it’s been a year and a half we are reporting defects and we are getting declined for no good reasons !!! We have tried to explain over and over again and yet we are getting shrugged off !!! What is the point saying one thing and doing the complete opposite . Warranty of the house is offered and yet nothing you can do can resolve it ! Just avoid ! We have a raised so many defects and it just keeps getting declined blaming us rather than coming out and seeing the issue first .
Mariya · 12 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review MariyaWe have spoken to the Customer Care team to better understand what has gone on here, as this is obviously an important issue that we need to resolve for you.The team have stated that whilst some defects have been declined, most of these are due to the fact that we need more accurate photographs uploading to the system to be able to assess the issue, and arrange our contractors to attend on all genuine defects.We will be happy to carry out all required works on receipt of this information (we have had the revised information on your front door and our site team are already in talks with the contractor to attend)The issue that has been declined fully related to the issue with you bidet which you installed yourself, as this is not standard Gleeson specification.Our Customer Care team are in thre process of dropping you an email to confirm exactly what we need to allow us to proceed, but again we would just wish to reiterate that providing the correct information that shows a genuine defect is provided, we will be attending to and genuine warranty items in your home.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotBad company
Due to reading gleesons recent response to my previous review, I won't contact gleesons because it is a waste of space and having reading other reviews, I am disgusted with the way other people have been treated. Due to these people reporting having no street lighting, I am in the same situation. After speaking with Deborah, she said that it wasn't gleesons issue and have been told otherwise that it is their issue. I have got now to the stage to see either citizens advice or a solicitor to get these issues resolved as I have had to pay out of my own money to have jobs done that needed doing to the property. Gleesons just fobbed me off and always telling me to report it to customer care, but all they do is just push it one to side. Customer care clearly don't give assurance that these jobs will be carried out. We have contacted them on 8 occasions and nothing has been done
Peter · 12 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Hi PeterI would refer you to our response below to your previous review where we have stated that we are still fully committed to dealing with the issues, if you are willing engage with us to understand them better.We can see how important this is to you, so if you would please work with our customer care team we are sure that we can progress these issuesKind RegardsGleeson HomesThank you for review PeterIt is important that we get to the bottom of these issues for you.Following your review we have spoken to our regional Customer Care team, and they have advised us that you have recently stated that you do not wish us to contact you on these matters.It is clear that there are issues that we need to address, and we remain committed to resolving any valid warranty issues for you.To do this we need you to speak to our regional Customer Care team and articulate what these issues are. We will then need you to upload them onto My Gleeson portal, as is required for all customers when reporting issues to ensure that we can follow up on any required works with our site teams and contractorsAs a responsible developer we will deal with genuine issues, but we do need you to work collaboratively with the regional team to organise any works that need attending to.The team will be available 8.30am-4pm tomorrow should you wish to call back.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
Trustpilot5 star experience
We have been dealing with Toni at Harriers croft development and she has been absolutely amazing from the start! She has been accommodating with appointments, she has answered every silly question we asked and went above and beyond with our needs. I feel so relieved to have Toni by our side on this journey. Thank you
Miss · 11 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your reviewWe are delighted to read about the service Toni is providing to you on our Harriers Croft development.Please feel free to ask as many questions as you like of Toni who will be delighted to answer anything you need to know - no matter how silly you think they may be!Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience as a first time buyer!
I purchased a Gleeson home within the Moorside Place development, in Carlisle, back in November 2023. I'm delighted to say that my journey with Gleeson has been a pleasant one. The sales process was amazing. The Sales Exec, Melanie, was an absolute pleasure to work with - from the initial visit to the sales office back in the Summer of 2023, right through to final handover of the house in November, Melanie was exceptionally helpful, friendly, and informative at every stage; with great and regular communication with me throughout. Overall, I believe she took what could've been a rather daunting time for me as a first-time buyer, and turned it into a much easier, transparent, and pleasant experience. Thank you.In terms of the aftercare support, both Melanie and the site's Construction Managers were highly receptive and cooperative with me when I requested for an independent snagging survey to be carried out on the house prior to handover. Although this was at their discretion, they agreed to my request which was very much appreciated - this is the sign of a housing developer who is confident in their workmanship and isn't afraid to be transparent with their customers, so thank you. This approach ensured that 95% of snags were identified and successfully addressed pre-handover (which, for the record, were largely just decorative touch-up snags - nothing major was identified, which is again a sign of good workmanship) - a good outcome for all parties. Since handover almost 3-months ago, I have had minimal issues and can happily say I'm settled into my new home.
Callum · 11 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review CallumIts great to see that both our site and sales team have fully delivered on what we would expect them to do for all our customers. We pride ourselves on supporting and guiding our first time buyers throughout what you rightly recognise as a potentially daunting process, so as you can imagine we are delighted that this was the case for you.It is also pleasing to hear how your snagging has been handled, and we are happy to hear that you are settling ito your new home so well.Thank you again for this comprehensive review - it is very much appreciatedKind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotHolbeck Park
The sale staff are very easy to deal with .helpful without being too pushy. They hit the right balance. In particular Deborah Campy has supported us through the whole process. Excellent!The houses offer great value are finished to high standard..We look forward to moving in
Clive · 11 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review CliveOur team at Holbeck Park will be delighted with your feedback, and we are so pleased to hear how well Deborah has looked after you during your purchase journey.Thank you again for taking the time to share this feedback with us.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotDebra was really lovely and very…
Debra Campy at Holbeck Park was really lovely and very supportive and helped us get the house we so desired. She really made our journey very delightful. Thank you so much
Sandra · 11 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review SandraWe will pass your kind words onto Debra who will be delighted to hear about the part that she played in you obtainind the home you desired.Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotGoing above and beyond to help out
Going above and beyond to help out. Excellent engagement with client,taking time to explain .
Memory · 11 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your reviewWe really appreciate you taking the time to feed back to us in this wayKind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotWe have been in our home now on…
We have been in our home now on monteney park Sheffield for over 2 years, we was the last stage of the development. To this day we still have no street lighting on our road lots of groundwork still to be done. All you get when ringing gleeson homes is that there still waiting on a contracter to finish work, you should not have to pay nearly £200,000 for an house to have to look out of your living room window to an eyesore everyday. From the day we signed for our keys all we've been done is lied to and fobbed off, personally I think gleeson homes are a bunch of cowboys and wouldn't recommend them to anyone
Steven · 11 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review StevenIt is important that we progress these matters as quickly as posssible, and we have arranged a visit to the site this week to fully understand all the work that needs to be completed to fully finish your development.When we have a clear view of what needs doing we will be sure to communicate this to you. We will look to give you an update on our initial plans and timescales by 5pm Friday 16th FebruaryKind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotBrilliant
We reserved our plot and Deborah has been so helpful and explained everything to us and what to expect.
Mrs · 10 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your review Mr & Mrs SnowWe will be sure to pass on your kind words to Deborah who will be delighted!Kind RegardsGleeson Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotSales - ZARA
ZARA was absolutely amazing in the process of buying the property. Totally 💯 professional. She was there every step of the way. Gleesons should be very grateful to have her.
Sheree · 10 February 2024 · Gleeson Homes Yorkshire West Knottingley
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your ShereeYou are not alone with your positive feedback regarding our Sales Executive Zara. She is doing a fantastic job that is recognised throughout the business, and we thank you for taking the time to share your feedback with us that adds to the list!Kind RegardsGleeson Homes
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.