Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 4/5
TrustpilotMaintenance
Very quick help with maintenance problems! Thanks to Lydia Davine and Chad.
Customer · 10 November 2020 · CPS Homes Cardiff (66 Albany Road)
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for taking the time to leave us feedback. We're hoping we can work to convert your 4 stars to 5 next time but are glad you are happy! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotAlways helpful and supportive
I have to thank CPS Homes for all their help and support. In particular, Velislava has been exceptional in her prompt responses and diligence.
Julian · 9 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotChelsea did a terrific job
Chelsea did a terrific job. Well done!
Dale · 7 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotExceptional Service
I’m a long-standing Landlord of over 25 yrs in the Cardiff Bay Area and have been a client of CPS Homes since they opened in the Bay ,I have just instructed them to market a flat for rent after it became vacant for the first time in over 10 yrs The service of the team at CPS was exceptional in these difficult “ COVID” times especially Property Advisors Jordan and Velislava who were both extremely helpful and professional and secured a new tenant in less than a week I’m happy to recommend CPS and am more than satisfied with their excellent service
Mr · 6 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have had a very bad experience with…
I have had a very bad experience with cps, very hard to speak to anyone from the deposit return team, not even able to obtain a number to phone anyone about issues. My daughter ended her contract in June and still awaiting correspondence regarding deposit. Her room was very poorly ventilated and apparently have to pay £300 pounds to paint room which will not fix the problem as the room was dark and had poor heating.
Natalie · 6 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Dear Natalie, Thank you for your comments. We're sorry to hear that you haven't had a positive experience with us. We hope we can shed some light on the issues you have been experiencing.As we're not the decision makers in the process, we have asked that all deposit-related communication be in writing so that we can pass it onto the landlord for approval.Following our check-out inspection, we approached the landlord with our photographic findings, like we do in all cases. Whilst we will indicate whether we think something falls within fair wear and tear or should be attributed to the tenants, it is ultimately their decision if they wish to make a claim against the deposit or not and, if so, how much they seek for each issue. In this case, the landlord has decided which items he wishes to claim for and has given us an itemised breakdown of the claim.The tenants are, of course, welcome to dispute any claim and we can facilitate this, but we can’t remove or alter any claims without the landlord's say-so as we have to act on their instructions. We can see that we have recently received an e-mail breaking down the tenants' reasons for dispute, which has been passed to the landlord to comment on. We’ll allow them an opportunity to make any representations and make a counter-offer. If an agreement can’t be reached, we will refer the case to the DPS’ adjudication service as a last resort. With regards to your comments about the room suffering from poor ventilation and heating, we have no history of the tenant raising any problems with us during the course of the tenancy, nor have the current tenants raised any faults with the radiator or window not working.The tenants can expect to hear from us soon, however if you have any further queries, please direct these to deposits@cpshomes.co.uk. Kind regards,The CPS Homes Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMoving during lockdown
Velislava at CPS was very helpful especially with the current lockdown but made everything simple and easy 👌
Geraint · 6 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotMarie Willis!!
Marie Willis helped me out efficiently and professionally with a problem relating to our heating. She emailed me a list of easy to follow instructions on resetting the boiler pressure and it worked - no need for a contractor to come out!
Antonia · 6 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotBeen amazing renting through CPS, for 2nd and 3rd year
Been amazing renting through CPS, as a student renting, they could have not been more accommodating towards us. Now renting again for 3rd year, Chelsea Staunton helped us through this process, was nothing but helpful, nothing too much to ask of her.
Laura · 5 November 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We look forward to getting you settled in. Take care! CPS Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotCPS: the good devil we know.
Hey guys I’m a second year Cardiff University student. Letting agencies are helpful and necessary but also a well known enemy of us all. Moreover, is best to let with the enemy we know and of that we don’t. I went house searching alone in January 2020; while on my first year of university and since CPS Homes is Cardiff most well known brand, I went with them. They offered a No Deposit scheme which no realtors to my knowledge has offered before. Saving thousands of student an extra £400+ in upfront cost.My assigned realtor of CPS spent time understanding my requirements since I’m working a full time job while attending university, some of which were: 10 minutes walk from Glamorgan campus, close proximity to restaurants and supermarkets, preferably new build and fully furnish spacious room. Corner House CF24; I moved in with 5 other strangers in July 2020. In September someone stole my professional chef knive valued at £250 and my kintsugi valued at £2250. I contacted CPS and they said advised my to report it to the police; which I did since my valuables are insured. A week later the agency manager emailed me to see if I was doing okay and accepted my request to transfer into another home as I felt unsafe and depressed. My dad left his kintsugi after he pass away during the pandemic.CPS showed love to me, top notch customer service even during the Wales lockdown during October. Writing how I feel isn’t enough; I wish we all could experience in our own way how amazing I felt after such a tough time. Real estate agencies nonetheless are everyday people who sometime or most times make mistakes and screw you for a profit; and that’s okay because we’re humans and we all want to succeed. CPS however, right their wrongs and try to care and understand all my needs and all your needs too.Don’t choose CPS because of my story, choose them to create your own. #Givepeoplepraiseswhenitsdue.
M · 31 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotAmazing service!
Amazing service!! Very impressed with how we were dealt with and how fast the process is. HIGHLY recommend
Miss · 30 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 3/5
TrustpilotSlow to reply
Rating only, no written review.
Ajagun · 30 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotQuick and reliable service
Rating only, no written review.
Oluwatomiwa · 29 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service during a house purchase process
CPS went above and beyond during each step of the house buying process, especially difficult I imagine during the pandemic. I felt looked after by each member of the team I interacted with. Thanks!
R · 29 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery very fast, professional and polite company
The last 2/3 weeks I’ve dealt with so many estate agents, some laughed at me some were rude and some just didn’t care to bother, but CPS have been incredible. They were polite on the phone which is rare, they are supporting and very very professional. Straight to the point and so so fast. You send an email and you get a response with no hassle or rudeness attached. Me personally dealt with Nadine Higgins and she’s polite, fast and professional.
Customer · 28 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotCPS Homes have been managing my flat…
CPS Homes have been managing my flat for many years, over a decade I think. They have been excellent throughout, great communicators and very helpful. My property has never been empty for more than a week or so. I am very happy with CPS's service.
Ally · 26 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon't use this company
Never have I had to deal with a company that cares less about their clients and customers.Edit. Seeing as they've tried to respond saying they were great I'll expand on my complaint.I won't name names even though I should but a staff member who works for CPS is a manipulative liar, they will promise and promise that your first time buy will go through by Christmas. She'll tell your parents, your in-laws and everyone around you but when you're not in my Christmas and you call her out on it she'll claim the conversation never happened, call you a liar and treat you with contempt. Every person I know who has had to deal with CPS have been treated like absolute crap and I'd sincerely love for karma to treat them as they deserve. Need anymore convincing? JOE LYCETT HAS GOT YOUR BACK
Carly · 26 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Good Afternoon Carly,Thank you for taking the time to place your comments on record. We’re sorry to learn you haven’t had a positive experience with CPS Homes.Looking at our records, it appears you let a property through CPS Homes where we acted in a tenant-find only capacity for the Landlord, so you came to us seeking accommodation and we matched you with a property that you liked. If you were dissatisfied with the viewing and/or tenancy signing process, we apologise and would appreciate your feedback via lettings@cpshomes.co.uk. If your dissatisfaction came after this, then I’m afraid CPS Homes cannot be held accountable as you dealt directly with the Landlord for everything, including rent payments, maintenance issues and the deposit return.Thank you again for your feedback.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly recommend CPS Homes
Highly recommend CPS Homes. They were awesome. If I had any queries they were excellent at sorting it straight away. Chasing up solicitors, or even keeping our minds at ease. We felt so at ease with Sian, it felt like we have known her for years. If your selling your house use CPS Homes. Thanks again for selling Bryn y nant! The Reid’s
Martin · 20 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent
From a buyers perspective CPS were always quick to answer any questions regarding the purchase and Sian Hiatt was great throughout the entire process
Jason · 20 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service from Suan a d team from…
Great service from Sian and the team from day 1
Christopher · 20 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotI found CPS to be very efficient- The…
I found CPS to be very efficient- The agent visited me at the property on Tuesday and the property was let on Thursday! They manage another property for me also and again I have found them very approachable and they managed the turnover of tenants extremely well.
Mrs · 19 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe have been using CPS for several…
We have been using CPS for several years.They provide excellent service.Thanks CPS Homes.
Narinder · 18 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 5/5
TrustpilotEfficient with minimum fuss.
Rating only, no written review.
Ms · 18 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe fact Joe Lycett did a video on this says it all
After moving in to the new house. There were many. MANY issues with the property. And most still aren't really sorted. Also if you want to have a mattress that is as old as the house it's in and paper thin. With like to springs. Go with CPS. But honestly they are s**t. They will treat you like a toddler. Even though half their staff are 15. Just because we are students doesn't me we deserve to be treated like mugs. If this is your first time renting. Prepare to get royally mugged off. They have 0 respect for your time and should genuinly be fined by then city for such a terrible service. If any reviews change your mind let this be it.P.S CPS if you see this... suck your mum
Customer · 18 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
Agent replied · 10 June 2024
Dear Jake,Thank you for leaving us a review. We're sorry to learn that you haven't had a positive experience. We've sent you a message via Trustpilot's private messaging platform to establish which property you rent from us.The CPS Homes Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotCps Homes sold our home 1st viewing for…
Cps Homes sold our home 1st viewing for full asking price- so happy. Thank you CPS
Sophie · 17 October 2020 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.