Trusted Agent profile

CPS Homes estate agents in Cardiff

4.2

★★★★★ Great

2,655 reviews across 2 offices and 3 platforms

CPS Homes has two offices, all in Cardiff. Together they have 2,655 reviews on three platforms, rated 4.2 out of 5 overall.

Google logo

4.1 / 5

1,427

Reviews on Google

All 2 offices

Yell logo

1.5 / 5

8

Reviews on Yell

All 2 offices

Trustpilot logo

1,220

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Our offices

CPS Homes's two offices, most reviewed first. Each has its own page.

Awards

Industry awards

CPS Homes is among EA Masters 2026 winners.

EA Masters winners in two years, the group and its branches: 2026, 2019.

EA Masters by year, 2019

Source: Best Estate Agent Guide 2027 results, as published. Earlier years link to each year's list.

Latest reviews from every CPS Homes office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

5/5

Google

Thanks so much for confirming I can renew my rental contract so early Rhys Owen. Service was excellent as usual

David · 12 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Google

DON'T WASTE YOUR TIME EVEN CONTACTING THEM IS WASTING YOUR TIME. Worst letting agency for viewings. So this has happened with me twice on different occasions. The first time in 2023, I booked a viewing with cps they asked me to come to their office in cathays and said that we will go to the property together. They did not give me the address of the property and provided me their office address. When I arrived at their office, I was advised that they asked me to meet at the property. While I walked more than half an hour to CPS Cathays they abruptly said it was my fault. Now in 2024 on different occasions I considered them again for a different viewing. This time they did not do a follow up call with me for the viewing, no problem. I called them and confirmed the viewing myself. The agent on the call said our colleague will be there for the viewing of the property. When I reached there, there was no one over there. I confirmed on call that I am on my way. I was on time and their agent left before the scheduled time. Please don't waste your time with them.

Kshitij · 12 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 11 June 2024

Hi Kshitij, We're sorry that your experiences with us have been less than positives ones. It certainly wouldn't be our aim to request that you meet us at a different location to where we expected you to be, so we can only imagine this was down to miscommunication or a misreading of our diary, which we can only apologise for. We do send out 'confirmation of viewing' emails that state where we've agreed to meet. In terms of your most recent viewing appointment, we'd like to know more about the circumstances, so would appreciate it if you could provide us with further details (appointment date, time & venue) via feedback@cpshomes.co.uk. Many thanks, The CPS Homes Team.

5/5

Google

CPS Letting Agency exceeded my expectations with their exceptional services. From start to finish, Rhiannon Hughes and her team demonstrated professionalism, expertise, and a genuine commitment to ensuring my smooth renting process. Rhiannon’s prompt communication made my renting experience hassle-free. I highly recommend Rhiannon Hughes to anyone in search of top-notch properties.

Precious · 12 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Google

Scott was excellent! He made us feel completely at ease and offered lots of helpful and supportive advice. His pictures and video will be a lovely momento of our time in the house.

Adam · 12 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

CPS Homes have been a valuable part of…

CPS Homes have been a valuable part of owning three student lets in Cardiff over the last eight years.The staff are always friendly, helpful and efficient in whatever you need them to assist you with.My houses are continually let due to this.In these times of change in legislation in the housing market, it’s good to know they are there , in the office or on the phone to assist with any queries that arise. So thank you CPS Homes.

Helen · 11 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Trustpilot

I would not touch a property they let with a bargepole.

Unfortunately, last year my partner and I had to rent a property in Cardiff. Unfortunately as we had the misfortune of choosing a property let by CPS Homes. Renting a cardboard box on a street corner you would be less stressed, unwell and probably as dry and mould free as the property they had the chutzpah to let us. We had to rely on the video tour provided of the property and not see it in person. The video was clearly not recent and furniture had been strategically placed to conceal faults and defects in the bathroom. A proper inventory had not been carried out. at a casual glance it would be obvious that many appliances provided as well as some of the furniture was broken. CPS homes began by sending us a nasty and legally carefully worded email implying we (or other residents) had been smoking cannabis in the building. When we objected, we were told it was standard policy to send this to all tenants as a scare tactic.The flat was not very clean on arrival especially the carpets. The oven was filthy. it was unusable as it belched smoke into the kitchen no matter what we were cooking regardless of temperature setting. The independent gas inspection engineer told us it was beyond cleaning. We will return to the oven again later.We had a total of 5 water leaks from the flat above which on 2 occasions flooded our kitchen. We stopped reporting the leaks after the second time as response time was so slow to any complaint. It can be over a week before CPS Homes stirs themselves to answer your complaint no matter how serious. We simply resorted to pestering the landlord directly instead.All faults with CPS rented homes must be logged via their dystopian, online fault reporting portal which insists on photos of faults even if not visual. You can’t photo dripping water or photo a door chime not ringing Its crazy talk! It can’t be done! CPS Homes expect tenants to know by magic that they have a complicated, internal accounting system. Never mind the fact that you paid the full rent amount on time, if you don’t send the correct portion of rent to each of these separate internal accounts, you get an automatically generated, threatening letter telling you that you are in arrears. This can also happen if they ‘forget’ to allocate your full rent payment to said internal sub-accounts, which was the case. The property further deteriorated over the winter, damp was visibly coming in through the front bay window covering the wall in which the windows were set with black mould. According to CPS home this is ‘normal in properties of ‘this age’ and it was our fault for not 'ventilating and warming the room properly.' Naturally lacking opposable thumbs, we did not know this ! It's obvious we should have had the heating on full blast and the windows open day and night in winter sub-zero temperatures! We were patronized further by being told all we had to do was ‘wipe the mould off with mould spray and a damp cloth’ and all would be well. Really? As we had we had become very unwell coming in contact with the mould, we were not going to disturb a colony of that size by ‘wiping it down.’ Honestly it was so bad we expected David Attenborough to pop up from behind the sofa at any moment declaring he had discovered a new species! We left the mould infested hovel after 11 months of hell, The landlord took mercy ending our tenancy early. CPS Homes being pettifogging sharks, we cleaned the flat from top-to-bottom over three days; save the black mould and the smoke belching oven. It was far cleaner than when we moved in. CPS homes had the brass neck to try and deduct £120 from our deposit for not cleaning the oven which was filthy on arrival. The £120 also covered us not cleaning the seal around the washing machine door or letting the freezer defrost. So now we are obtuse and slobs it seems. The ‘quote’ from a ‘cleaning company’ to verify this 'charge' resembled a forged university degree you would see on the wall of a dodgy lawyer or psychiatrist in some 'G' rated movie. It was possibly a stock template where you simply change the date and property address - complete with handy blank space to enter an arbitrary charge amount. We agreed to pay a still extortionate £60 cleaning fee for the freezer and washing machine peccadilloes. it galled us as, but worth it just to get the remaining deposit back and be rid of dealing with them once and for all. CPS Homes' aim. An honest agent from CPS Homes told us it was scarcely fit to be on the market. However, sure enough within of weeks of us leaving it was back on the market again. Primed and ready for them to stick it to a fresh victim/tenant up hill and down dale. Please do not trust these unscrupulous nitwits masquerading as agents with your money, health, or sanity. You deserve far, far better as a tenant. Slum landlords look no further! These are the agents for you!

JJ · 2 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 10 June 2024

Hi JJ,We’re sorry that you’ve had a less than positive experience with us. To verify & learn more about your experience, we’ve reached out to you via Trustpilot’s private messaging platform.Responding more broadly until we know more, we always suggest viewing in-person rather than renting a property based on a video. We do not place furniture in photos/videos “strategically”: doing so would just mean receiving complaints on move-in.If we receive a complaint from somebody in a block of flats who cannot identify the cause for that complaint, we will approach all flats to make them aware of the matter.All incoming occupants can raise any concerns they may have over the cleanliness of the property on arrival. Where they do so & it is a valid concern, the cleaners we use are more than happy to go back out & address these concerns. It’s rare that they must do so, but, like us, they’re only human, so mistakes can be made & they’re happy to go out & rectify them. We trust you raised this with us at the time.We’re very reactive to all maintenance reports. Not reporting a leak, as you’ve suggested, is not advised. It’s worth bearing in mind that, in a block of flats especially, leaks can come from the flat(s) above. Sometimes occupants don’t realise that something is causing a leak, e.g. perished seals around a bath/shower tray letting water through, so we are reliant upon reports. These reports can (albeit rarely) come too late, meaning the flat below may suffer from the leak, but as we’ve said, we are very reactive to such complaints. As always, we must seek permission from the landlord to get the work done, as they will be the one paying the bill. Waiting for their approval can sometimes take longer than we would like. We are committed to minimising these delays & chasing up occupants’ requests. We want things to run as smoothly as possible for everyone living in the properties we manage.We don’t consider our accounting system to be complicated. We ask occupants to pay their rent using a specific payment reference. Where they do, there is no issue. Where they don’t, we don’t want to mistakenly attribute payment to the wrong occupant, which could easily happen without the correct payment reference & similar/same names (we have thousands of occupants), so we may request proof of payment. Once received, it’s easily sorted & we ask that the correct payment reference is used in future.Both landlord & contract-holder have responsibilities in helping combat condensation. We ask contract-holders to confirm if the heating system is working properly & all parts of each radiator are hot to touch when turned on, whether trickle vents are fitted to the windows & if extractor fans working. If any of these answers are “no”, we will have a conversation with the landlord about making changes. On top of this, we issue contract-holders with detailed, written advice produced by Cardiff Council on how to reduce mould & condensation. In it, it says ““in 99.99% of cases, the cure for condensation & mould growth is heating & ventilating a property. This is why tenants must take responsibility for the way they live in their home”.We ask you to bear in mind that every time a contractor is called out, they charge at least a call-out fee, plus further costs for their time & any materials used. This is true not only of the contractors of the CPS Homes uses, but of all contractors up & down the country. As such, £60 for a clean is not “extortionate”. This company is one of several local trades we have been using for over 20 years to carry out work in properties we manage, so we know & trust them. They price fairly & accurately for their time. Many letting agents opt to instruct national companies to manage their cleans, who typically charge more due to increased overheads & travel time, meaning a higher cost to tenants & landlords alike. As a company born-&-bred in Cardiff, we prefer to issue our work to local people.The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

How do you made up this story!!

How do you made up this story!!! First, why would I retract my decision to take the apartment and I have already paid you with a deposit £300 and I know this amount will not refund if there is a defect in the agreement !? But I believed in you and you are the biggest swindlers, and I have already signed for a new apartment. Thank you for your wishes and Good luck scamming customers.

Hussain · 1 April 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 10 June 2024

Hi Hussain,Thank you for leaving a review, but we don’t recognise the story you have told, so we would like to place the matters of fact on record.You viewed a property on Churchill Way that was advertised at £1,200 per month exclusive of all bills. We have checked and double-checked this at our end. If you believe the website you enquired through (AccommodationForStudents) displayed it differently, you can address your concerns with them, but we are 100% sure that the information we provided is correct as we note that other enquiries we received had the amount quoted correctly.After you completed an application form and paid an agreed holding deposit of £275 (not £300 as claimed), you proceeded to dispute the previously agreed £1,200 figure and claimed it should be £1,120: a difference of £80 per month. This amount was never agreed by CPS Homes or the landlord, which we communicated to you.You then requested to view an alternative property in Altolusso with us, but the landlord of that property accepted other occupants before you had a chance to view it. We then asked if you would like to proceed with the property on Churchill Way. We didn’t hear back from you and you failed to provide us with the information required to proceed with the let. As a result, we had to inform you that the deadline for information had passed and the landlord had decided to remarket the property to other occupants, as was his right.It’s our opinion that you were aware of the £1,200 per month rent when paying the holding deposit, but you wished to renegotiate the rent to a more favourable figure after looking at other available properties online, as perhaps proven by your request to view an alternative property.We wish you the best of luck in your search for a property.Kind regards,The CPS Homes Team.

5/5

Trustpilot

FIRST CLASS!

Working with CPS Homes has been first class service from viewing to completing. We were after a unique property which was found for us immediately. From viewing to securing the property, everything has been smooth, accommodating & professional. Thanks you.

Production · 28 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

What a GREAT team!

Jordan and Rhiannon from CPS Albany Road Cardiff are FABULOUS! They are superb professionals whom are proactive, supportive, caring, attentive and work in a positive productive partnership. Both have helped me out of a pickle with their patience, intelligence and guidance. They have high attention to detail and I'm happy to recommend them. It's a pleasure to work alongside them. Thank you Jordan and Rhiannon.

RS · 27 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

What a GREAT team!

Jordan and Rhiannon from CPS Albany Road Cardiff are FABULOUS! They are superb professionals whom are proactive, supportive, caring, attentive and work in a positive productive partnership. Both have helped me out of a pickle with their patience, intelligence and guidance. They have high attention to detail and I'm happy to recommend them. It's a pleasure to work alongside them. Thank you Jordan and Rhiannon.

Russ · 27 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Trustpilot

Awful service

Rented a flat that looked ok, but it was full of mold. Despite repeated requests, CPS homes never addressed the issue, I had to clean it all myself. The shower broke a few days after tenancy started, repair was taken from my deposit. Blockage due to bad maintenance, not my fault, charged to me. The only concern they had about the property was to charge me for everything, but maintenance was awful. Hope that I will never have to rent with them again, overall a bad experience.

Luzia · 19 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 10 June 2024

Hi Luzia,Whilst we don’t have an exact match for your name on our database, we have a partial match which is associated with a tenancy that ended last week, so we believe we’ve located the correct property.When we conducted our check-out inspection, we found the property to have been left in a very poor state. Upon comparing the condition of the property ‘now’ to how it was when the tenancy started less than 3 years ago, we found there to be a stark difference between the two. When the tenancy first started, the property was in a good condition throughout.We shared our photographic report with you and with the landlord. In it, we highlighted the differences in the condition between the start and the end. We noted anything that we believed to be wear & tear (the landlord’s responsibility), and anything over and beyond fair wear & tear (the outgoing occupants’ responsibility). The latter category included a great deal of cleaning being required, as well as the disposal of a huge number of items you had left behind.Occupation contracts are between the contract-holder(s) and the landlord. Therefore, if there are ever any proposed deposit deductions to claim for at the end of the tenancy, it is the landlord who chooses to submit this claim. The landlord agreed with our report and instructed us to claim for the dilapidations noted. We would much prefer not have to make a claim from a deposit, however, we cannot turn a blind eye to the conditions we found during our check-out inspection.As with any deposit claim, if a contract-holder feels a landlord's claim is not justified, it can be disputed. You are more than welcome to do this and provide your own evidence. If a mutual agreement cannot be reached, the deposit scheme that protects the deposit can appoint an unbiased, impartial adjudicator to consider all evidence and make a ruling. We're pleased to say that the vast majority of deposits CPS Homes returns are done so with mutual agreement between landlord and contract-holder, meaning only a small minority require independent adjudication.The prooperty had no mould when you moved in. Mould is caused by condensation, which presents itself as dark-coloured spores and starts off as tiny water droplets. These droplets are created when excess moisture in the air comes into contact with a cold surface, e.g. windows, walls (especially exterior walls) and inside furniture. Condensation is commonly caused by low internal room temperatures and a lack of adequate ventilation. The problem can be exasperated when heating is not being used to warm the property, or when there are high moisture levels in the air, for example during showering or if drying damp clothes on radiators.Both landlord and contract-holder have responsibilities in helping combat condensation. We ask contract-holders to confirm if the heating system is working properly and all parts of each radiator are hot to touch when turned on, whether trickle vents are fitted to the windows and if extractor fans working. If any of these answers are “no”, we will have a conversation with the landlord about making some changes. You never told us that any of this was a problem.On top of this, we issue contract-holders with detailed, written advice, produced in conjunction with Cardiff Council, on how to reduce mould and condensation. This advice says “in 99.99% of cases, the cure for condensation and mould growth is heating and ventilating a property. This is why tenants must take responsibility for the way they live in their own home”.Finally, we have no record of you being charged for a broken shower or a blockage. A deep clean of the bathroom (which included the leaving behind of approximately 20 empty toilet rolls) is included in the landlord’s deposit claim, however.We trust this response accurately records events, but as mentioned, you are welcome to dispute the deposit claim and for the matter to be referred to an independent adjudicator.The CPS Homes Team.

5/5

Trustpilot

Excellent experience

Used CPS to lease a property recently and couldn’t be happier with my experience. Florence was great from start to finish answering and queries and helping out wherever she could. Very professional and knowledgeable, hands down beats any previous experience, Definitely recommend.

Consumer · 18 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 26 December 2024

Fab - thank you!

5/5

Trustpilot

Rhys was very Helpful.

Contact and Communication with Rhys was Very Good. Very Attentive, and understanding of our needs, especially when we were last minute getting a house as students, and he did all he could to help which we were very grateful for.Would Definitely recommend.

Alexandra · 14 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Google

Me and my flatmate had nothing but a positive experience with CPS Homes and Jordan Parry in particular. All the staff at CPS Homes were always very friendly and we always felt welcome. We were helped and shown around the properties by Jordan Parry, His help was invaluable, his knowledge of the properties alongside his willingness to help allowed us to ask any questions we had and they were all answered perfectly! As well as this, his pleasant and friendly personality made us feel comfortable and made him a joy to be around. Would 100% recommend CPS Homes and Jordan in particular.

Josh · 13 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

1/5

Trustpilot

The woman on the phone was rude and…

The woman on the phone was rude and cocky I couldn't believe it! Unbelievable won't be using them.

JoshuaGMNGmartin · 7 March 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 10 June 2024

Hi Joshua,Thank you for leaving a review, and sorry your experience with CPS Homes was a less than positive one. We'd love to know who you spoke to, when, and what the conversation was regarding. We'd appreciate it if you could respond with details in the message we have sent you via Trustpilot's private messaging platform. That way, we can verify if a conversation took place, what the outcome of that conversation was, and take any necessary action.Currently, we cannot find you on our database.Many thanks,The CPS Homes Team.

5/5

Trustpilot

Friendly and prompt service

Friendly and prompt service with call backs when requested. Focussed on getting all the right information in an efficient way - Tiffany was really helpful when I arrived at the Albany Road Office at 8:45am

Julie · 26 February 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

Derry Salter from CPS

Derry exuded a great professionalism and courtesy, being punctual and arriving right on schedule, which demonstrated her respect for my time.She took the time to address any concerns I had and patiently answered all of my questions, which made the entire process smooth and stress-free, a gesture that was truly appreciated

Dia · 21 February 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

5/5

Trustpilot

At CPS Homes the service we receive is…

At CPS Homes the service we receive is excellent, always are up to date of changing Rent Home Act legislations so the properties are compliance to the laws.Jordan Perry and his team, look after all our properties for last 18 years. Jordan is credit to CPS. with him nothing is to much to solve any issues. We also like to thank Cath Taylor and all her colleagues in the maintenance department who deal with all the issues.Keep it up Thanks.

M · 21 February 2024 · CPS Homes Cardiff (34 Woodville Road)

Agent replied · 22 October 2024

Thank you, we're very happy to hear this and we appreciate you taking the time to leave your thoughts.

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Questions about CPS Homes

Which CPS Homes office has the most reviews?

Cardiff (34 Woodville Road) has the most, with 2,044 reviews rated 4.1 out of 5, followed by Cardiff (66 Albany Road) with 1,741.

Where are the CPS Homes offices?

The two CPS Homes offices, by town:

Has CPS Homes won any awards?

Yes. At EA Masters 2026 the group won Gold for Best Estate Agent Guide 2027, Sales and Gold for Best Estate Agent Guide 2027, Lettings. The group and its branches have also won 1 other industry award since 2019.

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent