Trusted Agent profile

City Living estate agents in London and Sheffield

4.1

★★★★★ Great

169 reviews across 2 offices and 2 platforms

City Living has two offices, in London and Sheffield. Together they have 169 reviews on two platforms, rated 4.1 out of 5 overall.

Google logo

4.1 / 5

159

Reviews on Google

All 2 offices

Facebook logo

3.4 / 5

10

Reviews on Facebook

All 2 offices

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Our offices

City Living's two offices, most reviewed first. Each has its own page.

Latest reviews from every City Living office

Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.

4/5

Google

Hadi is absolutely lovely. Always goes the extra mile to help tenants out in the building. Great guy 👍🏼 …

Jessica · 28 August 2018 · City Living London

5/5

Google

Fantastic service from the very beginning. Anytime I had a problem it was solved straight away. I really recommend this agency.

Kadidiatou · 28 August 2018 · City Living London

5/5

Google

Always easy to contact and fast replies. If there is an issue the handyman usually comes within 24h to take a look/fix it.

Jennifer · 28 August 2018 · City Living London

1/5

Google

The worse agency we ever rented with!!! Unprofessional, unapologetic and money seekers.We ended our collaboratoon but we are still chasing the money they deducted from our deposit even if they agreed not to! We stayed with rats in the property for more than 6 months....water leak, job site with over the weekend workings, mould, bad electrical system, rats....AVOID City Living London for life! Check out is a scam!!!!

Anca · 28 August 2018 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hello Anca, Thank you for providing feedback on our services. We are sorry to hear you have formed this opinion of us on our stay. We do note you had issues during your tenancy, as any tenant living in a non-new build property is likely to have in London. We do however have measures in place for all issues reported. For example, you reported a pest problem and we instantly instructed a professional pest control company to put in place a contract to deal with the issue. They reported the issue to be coming from nearby road workings, which are unfortunately out of our control, however the issue has been cleared by the contract in place. All works done in the flat neighbouring yours were done within the council’s stringent acceptable working hours, but we apologise if you were at home in these times. The check-out is conducted by an independent 3rd party as per DPS guidelines. We have no input into it, and we have tenants make the appointment directly with the company so they can be present and represent anything necessary. We have not deducted any money from your deposit without your permission. We handle all of our deposits through DPS, meaning you have to accept charges on their website through your own log in, which you did. We cannot take any money without your acceptance. You informed us you made a mistake, accepting a charge you did not agree with and we have in fact asked for your bank details to send money back, so we find your comment wholly inaccurate. That is not the sign of a money seeking company at all. We will however take your feedback on board and use it to improve our services however possible.

1/5

Google

Flat 4, 1 Stanwick Road October 2016-2017 (1yr) Unfortunately I don’t have 2 weeks in which to write this review and point out all of their flaws and issues. I do hope any potential renters with this company get the chance to see this review. Waited until after I’d finally moved out and severed all ties before I wrote this as CityLivingLondon is the type to deduct from your deposit at the end and not warn you about it in advance - only to add it onto your end checkout with zero notice. I cannot account for other properties across London, however I do know numerous people who have hated/still hate living in 1 Stanwick Road. In total I had over 15 issues - some small like mould (which was poorly painted over) and others like THE WORST UPSTAIRS NEIGHBOUR... IN THE WORLD. If you have a noisy neighbour in 1 Stanwick Road and you’re hoping cityliving will do something about it, think again. They do the absolute bare minimum and simply redirect to the council or police. I can’t state highly enough - DO NOT USE CITYLIVING @ 1 Stanwick Road. The only members of the team I talked with were Elliot and Laurelin. The others I did not speak with until the end of my tenancy. Hadi (the best part of CityLiving!) also appears to be the only handyman for all of properties managed by CityLivingLondon - unbelievably hard working guy. In short they’re bad news, unprofessional and sneaky. Don’t try calling late afternoons either as they always leave far earlier than their closing times. LAZY, , SNEAKY, , UNPROFESSIONAL!!! You’ve been warned!

James · 28 August 2018 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hi James, thank you for your review and we are sorry to hear you were unhappy with your stay. We can only assume that the issues you outline arose just before you vacated the property, since you renewed your tenancy for a second year in September 2017. As is the case with all tenancies in the UK, your deposit was protected and any claims made from it were based on the findings of the independent inventory clerk who carried out both your check in and your check out. The check out report stated that you did not clean the property upon vacation when it had been professionally cleaned by the landlord prior to your taking up occupation. Therefore, the cost of bringing it into order was deducted from your deposit, along with the cost of your check out as per your tenancy agreement and the cost of repairing some minor damages. Had you disagreed with the claims you were entitled to dispute them via the DPS, however we understand that you did not do so. With regards to your noisy neighbour, we always ask disruptive tenants to respect their neighbours upon receiving such reports. However, if they ignore our request our hands are tied, since excessive noise is not a mandatory ground for eviction. We refer any disturbed tenants to the council or police since they have greater powers than us to resolve any such issues. Your comment to the effect that we leave early is simply not true. We are in the office between 9am and 5:30pm, Monday to Friday, and as you know Hadi is on call 24/7. You will recall that you asked to be released early from your notice period and we worked hard to find a tenant to replace you quickly. You did not raise your concerns at any point, or give us a chance to resolve them or any complaint at any point during your stay. We are disappointed to see that you have reviewed us so negatively and only upon vacating the flat. Please do contact us directly to outline in greater detail the other issues you experienced in order that we may look into what happened and improve our service as necessary.

3/5

Google

Respond reasonably quickly to queries and solve issues in the flat promptly (our malfunctioning fridge was replaced swiftly) but there are some serious issues with the flat that will need drastic measures (e.g. A large stain on the wall caused by damp that keeps getting larger) that have not been looked after despite repeatedly being pointed out. There have been instances where we've noticed someone had come into our flat without warning (e.g. To paint over said stain, which then came back almost instantly) while we were out. Overall the flat is quite old and just isn't in the best condition (at the viewing the agent even shrugged "so...what do you think...you can be honest", but the people working at City living are usually quick to help.

Sanne · 28 August 2018 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hi Sanne, thank you for your review and we’re sorry to hear you have unresolved problems in the flat. I understand Laurelin emailed you on the 15th of September 2017 asking about the stain and requesting permission to come and inspect, however we are yet to hear back as to when this would be convenient. We are keen to resolve this matter for you, so please do get in touch ASAP to let us know when we can come and take a look. Thank you, City Living London

1/5

Google

I don't know how to start the building in Stanwick road number one it is very poor conditions. First of all renting flat with out heating system, dump smell, coking rings not working, and a leak on top of the electric panel (not your fault), but guest what they quickly (this was good) to move to unit 14, again, shower not working, coking rings not working. You charge for the rent and I pay for the rent every month, but this building nothing is working, This not fair!!!!

Alsha · 28 August 2018 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Dear Alsha, Thank you for leaving this review. Although we have no record of someone of your name ever being a tenant I am aware of problems relating to a particular previous letting of a flat in Stanwick Road and I assume you’ve posted this negative review on the actual tenants behalf and I’ll respond below on this assumption. If this is incorrect please advise. I’ve reviewed all the correspondence on the subject letting between the actual tenant and our lettings team and can clearly see although there were some problems with the exception of one point (see leak comment below) all the problems were dealt with quickly and to the satisfaction of the tenant so I am surprised to read the negative contents of your review as these comments do not fairly reflect the circumstances or actual events on the subject letting. Unfortunately as I’m sure you appreciate landlord items do occasionally wear or breakdown, although unfortunately we cannot predict these problems in advance although we can of course deal with them promptly as we did in this instance. I would also note on this particular letting there was an unusual problem with regard to a leak from the flat above, where the tenant above had refused access to our maintenance team to resolve the leak and we had to get the Council involved in order to obtain access so the leak could be repaired, thus prolonging the period it took to repair the leak. We apologised for this at the time although this delay was clearly outside our control and due to this delay we also offered the tenant alternative accommodation in a different flat in the same building until this leak could be repaired so I believe to give such a negative review is unfair given the actual circumstances at the time & particularly as we also offered alternate accommodation. I would hope given the above and on reflecting on actual events you are able to reconsider your review and make appropriate amendments to your comments.

5/5

Google

Really smooth transaction. Needed two things sorted in the flat on the day I was moving and they managed to sort out the situation in less than 2 hours. Would recommend to anyone if you are looking for a reliable agency in the crazy London housing market.

Rafa · 28 August 2018 · City Living London

5/5

Google

5/5 This must be the warmest & friendliest letting team in London! Testament to that is how long I've stayed with them; with none of the problems often heard with other letting agencies. A colleague I recommended them to also had a similar positive experience. If you're a professional looking to rent at a reasonable rate in the best parts of town then you have to give City Living London a call.

Peter · 28 August 2018 · City Living London

1/5

Facebook

Avoid this agency ! Big scam! Unprofessional, unapologetic and money seekers! �

Anca · 11 April 2018 · City Living London

5/5

Google

Rating only, no written review.

Nicholas · 28 August 2017 · City Living London

1/5

Google

Liar agent and bad company

Zohreh · 28 August 2017 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hi Zohreh , we do not seem to have anyone by your name as a current or previous tenant please advised as to what the problems you experienced so we could look to improve our service in the future.

1/5

Google

Unprofessional and lies, they gonna make excuses and keep your money. I am going now to Citizens advice to make a complaint. Do not rent through them.

Julius · 28 August 2017 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hi Julius , we do not seem to have anyone by your name as a current or previous tenant please advise as to what the problems you experienced so we could look to improve our service in the future.

4/5

Google

Great staff , offering best options., always available and friendly . I m so happy with city living london. Strongly offer

Fahimeh · 28 August 2017 · City Living London

5/5

Google

Great professional service. My experience has been very positive. Always very friendly, willing to help and respond to queries. Thank you Maria and City Living team!

Daphne · 28 August 2017 · City Living London

5/5

Google

Great professional service in terms of managing our flat. Always very quick, helpful and pleasant in responding to our queries. Thanks Maria and team. Would definitely recommend.

Vkarpin · 28 August 2017 · City Living London

1/5

Google

In worse experience in my life , I lived in 110 Finborough road for 9 months, but agency charged me 483£ from my deposit and I did disagree them case went to dps . After 2 months adjudicator made a decision and gave me back my money. Dudgy and liar agent

Sahari · 28 August 2017 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hello Sahar, we are sorry to hear you feel this way. We have checked your account and in fact what you say is untrue, the claims made from your deposit were upheld by the DPS after arbitration, on the basis that you were in breach of the terms of your tenancy agreement. We do not take pleasure in making claims from tenants’ deposits however when a property is left damaged beyond wear and tear due to subletting, when it is not left in a clean and tidy state upon a tenant vacating and when the locks are changed without the landlord’s permission, they are within their rights to claim accordingly. This is why the claims were upheld by the DPS. If you would like to discuss this further, please do get in touch. Thank you, City Living London

5/5

Google

I have been a tenant of a property managed by city living London for 3 years. Every time I have had a problem or something to be fixed, they have taken action very quickly and effectively. Personnel is also very friendly and polite.

Chiara · 28 August 2017 · City Living London

5/5

Google

Rating only, no written review.

Lois · 28 August 2016 · City Living London

1/5

Google

From a previous tennant! Avoid ! would not recommend or use this agency ever again

Dya · 28 August 2016 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hi Dya , we do not seem to have anyone by your name as a current or previous tenant please advised as to what the problems you experienced so we could look to improve our service in the future.

5/5

Google

Friendly professional service. Been with them a few years and never had a problem.

David · 28 August 2016 · City Living London

1/5

Google

Used them before and the experience was the worst ever. Ridiculously unprofessional and full of lies. AVOID LIKE A PLAGUE!!!!!!!!!!!!

Scissor · 28 August 2016 · City Living London

Agent replied · 26 August 2024

Hi Scissor, we put together over 500 managed tenancies every year but even one disappointed customer is one too many. We do not seem to have anyone by your name as a current or previous tenant please advise as to what the problems you experienced so we could look to improve our service in the future. Thank you, City Living London

5/5

Google

Good, courteous and professional service. Response to queries / requests are very prompt. Would recommend without reservation.

Calvin · 28 August 2016 · City Living London

5/5

Google

City Living are very hands on, super quick to react to any enquiry, and the staff or more than happy to oblige with any request we have had, irrespective if large or small. Laurelin and the team are a pleasure to deal with, they are organised and ready - and things happen when they say they will.

Pro · 28 August 2016 · City Living London

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Questions about City Living

Which City Living office has the most reviews?

London has the most, with 106 reviews rated 3.9 out of 5, followed by Sheffield with 63.

Where are the City Living offices?

The two City Living offices, by town:

  • London: 2, Castletown Road, London, W14 9HE
  • Sheffield: 29 Rockingham Street, Sheffield, S1 4WB

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent