Trusted Agent profile · Aberdeen

Verified

Martin & Co Aberdeen reviews

★★★★★ Excellent

1,216 reviews across 3 platforms

123-125 Rosemount Place, Aberdeen, AB25 2YH

Part of Martin & Co, see every office.

Martin & Co's office in Aberdeen, at 123-125 Rosemount Place, is rated 4.7 out of 5 across 1,216 reviews on three platforms, including 1,120 Google reviews rated 4.7. It won Platinum in The Trusted Agent 2026 awards.

Google logo

4.7 / 5

1,120

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.3 / 5

90

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

6

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

About Martin & Co Aberdeen

Servicing landlords with well-presented properties only. No compromise. Our business is tailored for high quality long-term tenancies. We thrive on the business of landlords and tenants with high expectation. We serve tenants in a way that they are delighted to remain in your property for the years to come. Thanks to our nationally recognised brand Martin & Co are able to attract discerning tenants for Aberdeen properties... no matter where they are property hunting from. Potential tenants can deep into 360° Virtual Interactive Tours, which dramatically improve the initial search experience and lead to faster and better quality tenancies. Landlords can benefit from our 'Manage and Protect' service which guarantees the rent and protect their legal position, among many other benefits. We are really confident and passionate about what we do. We command a very strong position in the letting arena in Aberdeen. Managing and letting properties is our business, but building long term relationship with our landlords and tenants is our passion.

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Martin & Co, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Reviews

Every review we hold for the Aberdeen office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I couldn’t recommend Martin & Co enough. A big thank you to Katie in particular who has been fantastic throughout in facilitating our move south and has been on hand to answer any questions posed to her no matter how trivial. This has gone a long way in making what can be a stressful experience for many relatively stress-free. If you’re looking to rent a property in the area, Martin & Co should be your first call.

Calum · 19 September 2022

Agent replied

Hi Calum. Thank you for your positive feedback. Your words go a long way. I'm delighted to see that the team has made a positive impression on you, and have eased the burden of moving homes as much as they could. Please let me know if you need any additional help. Kind regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

Very enjoyable experience searching for a rental property. Kelly Kennedy made the experience simple, provide knowledgeable insight on each property and seemed genuinely interested in helping to find a suitable property that fit all my needs.

Cameron · 24 February 2025

Agent replied · 3 June 2024

Hi Grant. Thanks for your comments. We all love Stephen! He's a great guy, always looking after his customers. We'll keep doing our best to serve you. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen

5/5

Google

Our experience with Martin & Co so far has been faultless. Such lovely team members, especially Maxine Card and Kelly Kennedy. Maxine was SO helpful, supporting and encouraging as she surveyed our house and explained the letting process to us. Kelly hosted the first viewing, and has the most delightful manner. She then subsequently managed the offer and acceptance in an extremely professional but also personable way. Tenants agreed within 4 days of advertising. Very impressive and a great experience.

Alice · 24 April 2022

Agent replied · 23 April 2024

Hi Alice. Thanks for your feedback. Your comments mean a lot to us. Maxine and Kelly do a great job when it comes to letting the property. And that just the beginning. It's now time for your portfolio manager to keep looking after your property and landlord affairs. We look forward to serving you further. Kind regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

A very positive experience with Martin & Co as a first time landlord. I was guided reassuringly through the process from landlord registration to the first tenant moving in this week. Stephen Barr was a great property. manger and kept me well informed throughout the process and nothing was too much trouble. All the staff at the Aberdeen office we’re very well informed about the property and we’re happy to assist if Stephen was not available.PositiveResponsiveness, Professionalism, Value

Anne · 20 July 2022

Agent replied

Hi Anne. Welcome (once again!) to the Martin & Co Aberdeen community. The start of the tenancy is just the first step. We look forward to keeping you delighted in the months and years to come. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

Fantastic service as always at Martin & Co Aberdeen. 2nd flat I have rented with Martin & Co and I doubt if I need to move again I'd look for another property agent! Maria was very helpful throughout the paperwork stage of the move making everything very easy and streamlined. And Kelly was also very lovely during both viewings of the place!

Gordon · 26 November 2023

Agent replied · 27 June 2024

Thank you for your fantastic feedback! We're thrilled to hear about your positive experiences with Maria and Kelly. Your loyalty and kind words mean a lot to us. Maria Castaneda, Marketing, Martin & Co Aberdeen

5/5

Google

Kelly was absolutely fabulous- we went from viewing a gorgeous property to securing it in a matter of days. She was super helpful at answering questions and it was a genuine pleasure to work with her and Martin & Co.

Heather · 18 December 2025

5/5

Google

The company agent Kelly was very helpful and kind to speak throughout our dealings for our property evaluation, marketing and making it ready for our tenants. I've wonderful experience dealing with Martin & Co. All agents involved are highly professional and helpful in completing processes promptly. Highly recommend Martin & Co. Thanks

Muhammad · 14 June 2024

Agent replied · 19 July 2024

Hi Muhammad. Thank you for taking the time to share your positive experience with Martin & Co. We are delighted to hear that your interactions with Kelly was exceptionally professional and helpful throughout the rental process. Kind regards, Maxine Card Branch Manager Martin & Co Aberdeen

5/5

Google

Our experience with Martin & Co so far has been faultless. Such lovely team members, especially Maxine Card and Kelly Kennedy. Maxine was SO helpful, supporting and encouraging as she surveyed our house and explained the letting process to us. Kelly hosted the first viewing, and has the most delightful manner. She then subsequently managed the offer and acceptance in an extremely professional but also personable way. Tenants agreed within 4 days of advertising. Very impressive and a great experience.

Alice · 26 March 2022

Agent replied

Hi Alice. Thanks for your feedback. Your comments mean a lot to us. Maxine and Kelly do a great job when it comes to letting the property. And that just the beginning. It's now time for your portfolio manager to keep looking after your property and landlord affairs. We look forward to serving you further. Kind regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

I was provided with great service from agent, Kelly Kennedy. She was friendly, very helpful with providing information, answering the questions I had, and helped me understand how the letting process worked. She made the viewings very relaxed, left me plenty of time to explore the flats too. I’m very grateful as I’m now in the process of securing a flat I’d viewed with her. Awesome service :).

Maz · 22 August 2025

Agent replied · 21 October 2025

Hi Maz. Thank you for your feedback. Delighted to see that you have got a great start with Kelly. Now that we are processing your application, you'll get to know the rest of the team, including the Portfolio Manager that looks after your property. We look forward to serving you! Eduardo Prato Director Martin & Co Aberdeen

5/5

Google

Always had a swift and accurate response from Julie and Debbie both for letting and selling my property. Selling was difficult in the current Aberdeen housing market, but they went above and beyond and never gave up - finally securing a buyer.

Ian · 19 November 2024

Agent replied · 3 December 2024

Hi Ian! Thank you for your kind words. We pride ourself in communication and we are glad that you found this when it came to selling your property. We are also happy to hear that because of the actions we took, you found the process of selling your property smooth! If you need further assistance in the future, please let me know. Kind regards, Sales Negotiator, Joel Ross.

1/5

Google

Our move to a new property has been extremely frustrating due to Martin & Co and our representative Sharon. The Lettings Hub that was used to fill out info on ours, referees and guarantors personal details was failing us constantly with no help from the Lettings Hub, Martin & Co or Sharon. Sharon has been very slow on answering emails, if answered at all, and is often unable to reach through calling. Whenever there were problems filling out forms, we've been told to figure it out ourselves and blamed for the slow process of the paperwork, and even threatened by postponing our move-in date. Throughout this process we've felt forgotten about with no one to turn to for help. I wouldn't wish these services even to my worst enemy.

Milla · 21 February 2022

Agent replied

Date Friday 26-Aug-21: Hi Rebecca, Milla and Shannon. I've just tried to reach you on your mobile numbers but you weren't available. I'm very concern about your comments and apologise for any inconvenience. Your experience has been completely the opposite of what Martin & Co Aberdeen customers benefit from, thus this issue has been escalated to me straight away. Could you kindly give me a call on my direct line 01224-974140 to discuss these issues and do whatever it takes to make it right. I look forward to hearing from you. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen. Update, dated Monday 30-Aug-21: Hi Rebecca, Milla and Shannon: I spoken to you as soon as you made yourselves available, which was last Friday in the afternoon. Since then we have spent hours on the phone discussing your case. I have made thorough notes of your point of view. It is very clear to all parties that the main source of all your frustrations is to do with the service that you received from The Lettings Hub. My team has given me similar feedback and a consequence of that we are changing our business relationship with The Letting Hub. We had paid them to serve you, and they did not delivered. Furthermore I have asked the Sales Director to approach you directly to clarify the situation. Despite my request, according to you, you have simply received missed phone calls from The Letting Hub and an email asking you to contact them. But when you tried to contact them you could not get through. These events, after your and ours complaints to The Letting Hub simply strengthens the way we need to change (read terminate) our relationship with The Lettings Hub. Leaving the issue with The Letting Hub aside, you also expressed your frustration for the way that you were treated by one of our team member, although you also acknowledge that the rest of the team had been extremely efficient and helpful at their task. I must emphasise that everybody in our team has been chosen for their experience in the industry and their caring attributes. In this particular instance according to your recollection of the events that wasn't the case. I need to accept that this is ultimately the way you felt in this instance, and I will be taking the necessary steps to solve this problem. It may have been as a result of miscommunication or high workload, but again, you didn't feel the way we want all our customers to feel. So we will take the necessary steps to change that. In the meantime I will keep chasing The Letting Hub so that they pick up the phone and correspond to you the way they should have done from day one. Once again, if you wish to discuss this further please contact me on my mobile number (which you have) or my direct line (01224-974140). Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen. Update, dated 04-Sep-21. Hi Rebecca, Milla and Shannon. You are as disappointed as we are with the lack of response from The Lettings Hub. I have personally called the Sales Director and the Relationship Manager in charge of your case, but none of them have answered my phone calls. I'd like to thank you for highlighting this problem in the first place. We have sought an alternative referencing provider which we expect will give out customers the experience and very high service level that we aim to give to all our customers. If you'd like to discuss this further, please call me on my mobile directly. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen

1/5

Google

Martin & Co's fees are higher than other those of other letting agents in Aberdeen. Those higher fees don't equate to a better service though. Every fiber of my being was telling me not to accept the tenants Martin & Co put forward and I should have listened to my gut. The property was left in a disgusting state after just a few months. The tenants served notice to end the tenancy on a Friday but apparently Martin & Co said it was okay to hand the keys back on the Monday meaning the tenants were still there over the weekend packing but weren't going to be charged rent. I was told the check-out would be done on the Saturday. I entered the property on the Monday and found some of the tenant's belongings still there and the place was disgusting. Martin & Co then told me it was impossible for them to have done the check-out on the Saturday because they don't work weekend. It's not my fault the letting agent can't use a calendar to determine the date given was a Saturday. The letting agent then proceeded to tell me I couldn't deduct any money from the deposit because I had entered the property before they'd carried out the check-out even though I entered after the date the letting agent had given me.PositiveResponsiveness, Professionalism

Amy · 30 March 2025

Agent replied · 31 March 2025

Hi Amy. Great to see that you're happy with the way that your tenant was chosen. At the end of the day, the tenant is your tenant! Happy to accommodate any future requirements that you may have. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

Absolutely faultless experience with Martin & Co and I am so glad I chose them to manage the lease of my property. Being a first time landlord there was a lot of unknowns but they made the whole experience smooth sailing from start to …

Penny · 13 March 2026

Agent replied · 13 April 2026

Hi Penny, Thanks a lot for your positive feedback. Glad to hear that Vincent and the rest … More

5/5

Facebook

Great experience with Martin & Co, especially with Ashley as my portfolio manager. He has always been professional, supportive, and easy to reach. He made the whole process smooth and stress-free. A big thanks to Kelly as well for her support from the beginning , with the viewing. Highly recommend them both and the team at Martin & Co Aberdeen!.

Rinin · 16 May 2025

5/5

Google

Very positive experience. Michelle was very kind and helpful, always quick to answer any queries. Great experience and eased any stress with the buying process!

Rebecca · 13 April 2026

5/5

Google

As a land lady, my experience was an outstanding one compared to dealing with other agencies before. Martin & Co staff is extremely welcoming, transparent and hugely cooperative. I can’t thank you enough for facilitating everything, special thanks to Maxine, Ashley and Kelly.

Soha · 26 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hello Soha, Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that you've had such a positive experience working with us. Maxine, Kelly, and Ashley worked diligently as a team to ensure your property was let in a timely manner. Our goal is always to go above and beyond for our clients, and we're glad we could meet all your needs as your agent. If there's anything else we can assist with, please let us know. Kind regards, Joel Ross, Negotiator, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

As a tenant I would highly recommend Martin and co, Aberdeen. Stephen Barr (Senior property manager) has been helpful, polite and professional throughout the process. Always available to answer queries/issues promptly and extremely speedy response to any repairs requiring attention. From first contact the whole process has been smooth, efficient and professional from Stephen and the team at Martin and Co. Thank you.

Malcolm · 5 October 2023

Agent replied · 7 April 2023

Hi Malcom. Thanks for your positive feedback. Great to see that Stephen and Kelly managed to deliver a First Class service. And this is just the beginning. Please let me know what we can do to improve our service throughout your stay at your property. Enjoy your new home! Kind regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

We had a very positive experience working with Kelly Kennedy. Kelly helped us through the process of finding our flat, and she made the entire process incredibly smooth. Kelly was extremely helpful, always responded very quickly, and took … More

Ella · 5 December 2025

1/5

Google

This was hands down the worst rental experience that I had ever had. The advice that I would give anyone who is moving into a rental is to make sure that when you get the keys, you have a very thorough look around and make sure that everything is in working order and that the place is clean. It is quite easy to get swept away and just have a brief look over. When you move in and there is anything at all that doesn't seem right, then take photos. Lots of photos. This is important for putting together evidence and will help to save you money when you move out by making sure you get the deposit amount that you expect. My wife and I had to spend a day cleaning the place before we could move in. The carpet upstairs in one of the bedrooms was damp and mouldy and so we had to get a carpet cleaner to sort it out. We also had to clean and hoover the entire place, and there were cobwebs everywhere. There was even mushrooms growing in the cupboard (see picture) The heating wasn't working, which meant there was no hot water. The property hadn't been tested for legionnaires since 2017, even though it was empty for months before we moved in. Some of our neigh ours thought that it may have been over a year that it was empty. The oven didn't work. The TV didn't work. One mattress was covered in stains that were so bad it looked like it had been soiled. The landlord wouldn't take the mattress out of the property and so we had to store it in the living room. The second mattress was so cheap, you could feel every spring and we had to store that one also. The furniture in the living room was dirty and covered in dog hair. There were child drawings on the walls. The flooring was rotton in the cupboard and it had to be replaced before the water heater fell through the floor. The upstairs bathroom was reeking of damp which meant that we had to buy cleaning products for the sink and shower drains. We had to move out for the first week and wait for legionnaires test to be carried out and for them to figure out how the heating and hot water worked as the landlord wasn't bothered. We were charged £136.80 for cleaning, even though the place was far cleaner than when we arrived. We weren't offered any discount as a result of us moving in and then having to move out for a week. Also, someone was in the property without our permission to clean up the mushrooms in the cupboard downstairs. We weren't notified that someone was coming. The garden was covered in weeds and the grass was over a foot high. The garden is very small and yet it was so badly maintained that it took my wife and I four hours to get it to a tolerable standard. There were mice in the property which meant that we could only use a few of the kitchen cupboards as there was access to most of them from the back. There was panels off the back some of the units, which didn't help much. One of the kitchen cupboard spaces was filled with cobwebs and dead spiders when we arrived. This was one of the largest kitchen cupboards as well. The property cost £1100per month and so it wasn't exactly cheap. Thankfully we were in less than 2 months. Being in a property like that when you have two children of primary age, was awful. I naively thought that renting a property of that value would reduce likleyhood of issues but I was quite wrong.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Superfly · 8 January 2022

Agent replied · 7 January 2025

Saturday 4th November 2021 Hi James, thanks for your feedback. Very concerned for your comments as this situation does not reflect our very high standards, thus it needs serious reviewing. Please reach me on 01224-974140 to discuss. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen Update Wednesday 8th November 2021 Hi James, I have not received yet any phone call or email from you. In the meantime please find below a summary of the timeline of your tenancy: 14/08/21 - Negotiator on the day of move in assisted the tenants to a level that was well above what it was required. 16/08/21, Tenants moved in and have received the inventory report clearly stating they have a period to ensure they are happy with the condition of the property. 16/8/21, All parties signed the inventory report confirming there were no discrepancies, and they were happy with the overall condition of the property. 16/08/21, Tenant reported no hot water. Kelgas (plumber) attended on the same day. There was no fault found with the boiler, the dial was turned down low resulting in no hot water. Out of good gesture the landlord covered this charge. The tenant brought to our attention the floor and water tank was becoming a bit disrepair. The tenant has also mentioned they were not happy with a stain on the mattress. 17/08/21, Landlord carried out a further legionnaires risk assessment. No risk was found, and the water tank was deemed safe. We also chased the tenants to send a photo showing the mattress as this was not labelled on the inventory and we wished to rectify this. To date we are yet to receive any photos. 18/08/21, We instructed Kelgas to inspect the floor under the water tank. 16/09/21, We had received a report from the tenant that they believe there is mice in the property. Pest control was instructed on the same day to attend and carried out two visits to ensure the issue was resolved. 22/09/21, 28-day's notice to quit was provided by the tenant (only 36 days after they moved in), as they had purchased a property. It was a very quick time to find a property, exchange and complete a purchase. 27/09/21, Tenant reported a faulty light switch in lower ground bedroom. Electrician was instructed same day. 27/09/21, We received confirmation from tenants and contractor that the floor under the water tank has been replaced. 28/09/21, We received the invoice and confirmation from tenant they are satisfied with the repair. 29/09/21, We had requested a photo of the garden as we did not hold one on file. 30/09/21, We received confirmation from tenants and contractor that the light switch has been replaced. 20/10/21, Tenants vacated premises. 26/10/21, Outgoing inventory prepared by Ensure Services Ltd (independent inventory company) was received by tenants. Report showed that items had been left in premises by the tenant. Tenant requested for us to retrieve items from the property (because otherwise the landlord could charge for those items being left at the property). Although this is not a task included in any of our services, our staff visited the property and retrieved the items requested by the tenant and brought them to our office for future retrieval. 12/11/21, Deposit proposal was generated to find that the shed window had been broken. We had contacted the tenants to mediate and to investigate further. 12/11/21, Tenant had suggested that this must have been a few days after moving in and the children were only playing with stones in the garden. 13/11/21, Landlord sought after the deposit for the shed window as this was no fault of the landlord. If you remain unsatisfied you can approach The Property Ombudsman, an independent redress body who will make sure that you as a customer have been well served. As members of The Property Ombudsman we'll adhere to their final resolution. Alternatively call me on 01224974140. Best regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Trustpilot

I had an excellent experience working…

I had an excellent experience working with Ryan M.from Martin and Co in Aberdeen as a property agent. From the beginning he was professional and knowledgeable. I could also tell he was genuinely commited to help me find the right property. He was very informative throughout the entire process, quick to respond and everything seemed incredibly smooth and stress-free.

Katarzyna · 20 July 2026

5/5

Google

I'm a student and was looking to rent my first flat in Aberdeen. Kelly Kennedy was very friendly and super helpful and helped me view a flat online due to not being in Aberdeen at the moment and I later placed a deposit down and secured my tenancy with the help of my agent Stephen Barr who has been incredibly helpful and efficient. Thanks again, looking forward to moving in.

Cameron · 24 February 2023

Agent replied · 7 April 2023

Hi Cameron. Thank you for your comments. Stephen Barr and Kelly made a really good team when it comes to show the property, complete all the checks and paperwork, and moving you in at your convenience. Now that you're settled, please let us know if we can help you further with your property. Kind regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

My partner and I have been looking for a first flat for the past month and can say with 100% certainty that the quality of service we received from Kelly Kennedy during our viewing was of the highest standard that we have come across. Kelly was very helpful, informative, and most of all, friendly. We both highly recommend Martin & Co to anyone searching for a flat for these reasons!

Keiren · 24 February 2023

Agent replied

Hi Keiren. Thanks for positive feedback and kind words for Kelly. She's really is the start of the team when it comes to showing properties and listening to customer specific needs. We look forward to serving you further. Kind regards, Eduardo Prato, Director, Martin & Co Aberdeen.

5/5

Google

Joel at Martin & Co was exceptionally professional to deal with. He ensured my questions were answered in a timely manner & kept me informed with the progress of my offer at every stage. I also spoke to Michelle who again was very helpful & informative. I would highly recommend their services!

Jessica · 1 August 2025

5/5

Google

We have gone through the process of renting various properties with them and the initial viewing and attention by Kelly was superb. Nice, kind, knowledgeable and efficient. Just what you expect from a v good professional.

MC · 18 January 2025

Agent replied · 23 January 2025

Hello! Thank you for your kind review! We’re delighted Kelly provided such excellent service during your viewings. If we can assist further, please don’t hesitate to get in touch. Kind regards, Joel Ross - Sales Negotiator

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Martin & Co's Google reviewsLeave Martin & Co a review

Questions about Martin & Co Aberdeen

Has Martin & Co won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Martin & Co, Aberdeen won Platinum.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.