Every review we hold for the Wakefield office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleGlad Iβm not having a sale going through this branch with how rude the phone operator was - Janet. Rushed off the phone and hung up on me as well as speaking to me extremely abruptly and in a condescending manner. Really not needed when enquiring about a house. I will definitely not be using them for listing my house and would avoid using them for purchasing too.
Reply to your response;
I have read your response and what you have replied with is completely untrue. We were in a position to move forward immediately. I also wanted my details putting on record for that house so Iβm unsure where you have materialised these untruths from.
Amy Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Hello Amy, thank you for your feedback. I'm terribly sorry you received this service especially when we are an agent that take our customer service skills very seriously and are usually at an exceptional level as you can see by our other reviews. Janet is one of our most experienced advisors with having been with the company many years and understands we only deliver the best service so I am sorry this has not come across on this occasion. I understand you requested to view a property which had sold and you were not in a proceedable position, we offered to take your details and register you on our system to which you declined. If you wish to discuss this further please do not hesitate to contact me on 01924375301. Thank you, Sarah - Branch Manager.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHighly recommend! Superb service from Claire; she was helpful, friendly, efficient and went above and beyond when helping us with securing our new rental property. No question or query was too much trouble and she guided us through the whole process. She took the time to ensure she understood our housing needs and made what would normally be a stressful situation (long distance house move in a short time frame, with a dog!) much more straightforward. Thank you for all your hard work Claire, we really appreciate it. π
C Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Hi, thank you so much for your kind words. I'm so happy to hear you've had such an amazing experience with Claire. Thank you, Reeds Rains.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWhen I called and spoke to Janet to view a house she rightly asked if we had ours up for sale yet. The reason we chose Reeds Rains was the exveptional customer service and honesty which started with Janet.
We had quite a difficult time with the sale and all the ladies were brilliant .When we had a problem they would always try and sort it out they remained honest and always called us back even if they hadn't got any update.
I would recommend them highly and worth the extra bit you may have to pay.
An extra special thank you to Lisa the Manager. Brilliant!
Jane and Tony Wakefield x
Jane Β· 13 January 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleEver since we had contact with Claire at reeds itβs been amazing sheβs helped me and my partner with everything sheβs always enthusiastic and in a positive can do attitude, she even took the time to ask how I was when I was going through some personal issues, and sheβs been amazing from viewing the property to getting the keys and even still after that, many thanks to Claire 10/10 recommend
Jake Β· 20 January 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMassive thankyou to Claire! She did an amazing job for me! She was so efficient and kind too me! Helped me with every little part of my move! Massive thankyou to staying open a little longer than closing time to give me my keys! If you manage to get Claire to help you, be assured she will get everything done for you in good time for a smooth move! Thankyou Claire! Will miss the chats we had! Shannon
Shannon Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Thank you for your wonderful review Shannon, we are pleased you were happy with Claire and hope you enjoy your new home.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI've never seen an unprofessional agency like Reed rains ,my partner nd I acquired a house from this agency , we were asked to pay for holding fees which we did Γ nd they assured us the house has been given to us what they need is our β¦
Queen Β· 13 November 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleClaire was very helpful from start to finish. She made us feel stress free and everything went smoothly! The whole Wakefield team are a credit to the Reeds Rain.
Sam Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Hi, thank you for your feedback. I'm so happy to hear of your positive experience. We wish you all the best in the future. Thank you, Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHaving become seriously frustrated and feeling utterly let down by several estate agents, we were contacted by Reeds Rains to sell our property and I was reluctantly persuaded to allow Lisa (branch manager) to come to our home to "talk" to us. At our meeting, whilst remaining polite, I gave her a hard time challenging everything she said and promised. I disparagingly told Lisa that as far as I was concerned - estate agents knew how to "talk the talk" but failed to"walk the walk", as no other estate agent had delivered during their time as our agents. Lisa remained professional and calm throughout and said she was confident that she could sell our property if we could trust her to give it one last try. She promised all the things we had been promised before, but somehow she made me believe in her and her team (about whom she spoke so highly). It felt different right from our first meeting and from that point onwards Janet has been our personal agent and not once have I been given a chance to doubt her or the team. Even when I have phoned the office, the other team members have given me confidence that they're familiar with our circumstances and I left messages with a feeling of confidence. Within 3 months we received our first offer and within 5 months we had received 3 offers. We are nearing completion of our sale and all that is left to be said is -- thank you to Lisa, Janet and the team -- you proved you could "walk the walk" !!! Fantastic service, excellent communication and you helped us to "hold our nerves" during the difficult times.
Allen Β· 21 January 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWhen I called and spoke to Janet to view a house she rightly asked if we had ours up for sale yet. The reason we chose Reeds Rains was the exveptional customer service and honesty which started with Janet.
We had quite a difficult time with the sale and all the ladies were brilliant .When we had a problem they would always try and sort it out they remained honest and always called us back even if they hadn't got any update.
I would recommend them highly and worth the extra bit you may have to pay.
An extra special thank you to Lisa the Manager. Brilliant!
Jane and Tony Wakefield x
Jane Β· 21 January 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery helpful and managed to get us all setup within a short time, would recommend Claire as she went above and beyond to get us what we wanted!
Harry Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Thank you for your review. I am very please to hear of your positive experience with Reeds Rains.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleClaire was great in helping me and my girlfriend move into our first place. She was always on hand to help and would highly recommend! Thank you again!
Ryan Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Hi, thank you for your feedback. I'm so happy to hear of your positive experience. We wish you all the best in the future. Thank you, Reeds Rains
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI would not recommend it if youβre looking for a responsive and helpful letting agency. Itβs incredibly frustrating to reach out with tenancy inquiries and receive no response. Whether itβs questions about available properties or just simple follow-ups, it seems like emails and calls often go unanswered. Communication is essential, especially when dealing with something as important as housing, and unfortunately, this agency does not seem to prioritize it. A little responsiveness would go a long way.
G Β· 16 November 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleGlad Iβm not having a sale going through this branch with how rude the phone operator was - Janet. Rushed off the phone and hung up on me as well as speaking to me extremely abruptly and in a condescending manner. Really not needed when enquiring about a house. I will definitely not be using them for listing my house and would avoid using them for purchasing too.
Reply to your response;
I have read your response and what you have replied with is completely untrue. We were in a position to move forward immediately. I also wanted my details putting on record for that house so Iβm unsure where you have materialised these untruths from.
Amy Β· 22 June 2022
Agent replied Β· 21 June 2024
Hello Amy, thank you for your feedback. I'm terribly sorry you received this service especially when we are an agent that take our customer service skills very seriously and are usually at an exceptional level as you can see by our other reviews. Janet is one of our most experienced advisors with having been with the company many years and understands we only deliver the best service so I am sorry this has not come across on this occasion. I understand you requested to view a property which had sold and you were not in a proceedable position, we offered to take your details and register you on our system to which you declined. If you wish to discuss this further please do not hesitate to contact me on 01924375301. Thank you, Sarah - Branch Manager.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleNisha Bharath, the mortgage advisor at Reeds Rains Wakefield is excellent - she was really helpful in helping us to select the right options for us in terms of our mortgage and life cover. Nothing is too much trouble for her and she really helped us to save as much money as possible, keeping us informed every step of the way.
She is totally professional whilst still being incredibly warm and friendly - I can't recommend her highly enough!
Lindsey Β· 21 January 2018
β
β
β
β
β
5/5
GoogleClaire was absolutely amazing! Everything she did she did it with 100%! Always willing to help us with whatever questions we had no matter what it was!
Thank you so much Claire x
Josh Β· 20 January 2022
Agent replied Β· 20 January 2024
Josh,
Thank you for taking the time to review your experience with Claire, it is greatly appreciated.
Regards,
Scott Copley
Branch Manager
β
β
β
β
β
1/5
GoogleNot great customer service unfortunately and lies , said they had called me numerous times when they hadnβt , kept us waiting for a answer over the weekend on a offer I had submitted just because they had other people to view a property when I advised my offer was valid for that day only. Not great wouldnβt recommend.
Spoke to the manger following there response who could only apologies. Review valid
SI Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Good morning, thank you for your review. I understand you were originally booked in to view a property on Tuesday of last week however after calling you 3 times to confirm and sending a text message advising without confirmation the appointment would be cancelled, we received no response therefore cancelled as per the text message we sent. You called back to re-arrange which we did for you straight away. You made the offer confirming it was a best and final offer on Friday morning via e-mail advising this would stand until Saturday at 5.30pm to which we responded straight away acknowledging receipt, we put the offer forward to the vendor that day and he wanted the evening to think about it. We received an update from the vendor Saturday afternoon and we called you to confirm your offer had been rejected to which you understood and expressed no dissatisfaction at the time. If you are unhappy with the service you have received, please do call me on 01924375301 to discuss further. Thank you, Sarah, Branch Manager.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleClaire and Sam were very professional but made me feel like I had known them forever, very warm and friendly. Highly recommend their services!
Kacee Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Thank you so much for your feedback. We are so happy you had a good experience.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleReeds of Wakefield were excellent when it came to finding a tenant for my apartment at Chantry waters. I approached Reeds after finding the service from another local estate agents terrible when it came to updates / answering the phone. Samantha came out within 24 hours of contact and she was lovely. Herself and Leanne updated me every step of the way and my apartment was let in a less than 2 weeks.
Jess Β· 21 January 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleDealt with Claire! Ive never experience anybody as professional at there job! Always in the ball and nothing is too much. Made this experience an amazing one! Always phoned back when promised and a pleasure to speak to on the phone! Really brightened the day up!
Would recommend to anybody! It will be my 1st choice estate agents from now on.PositiveProfessionalism
Christopher Β· 22 June 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI had a fantastic experience with the staff at the Wakefield branch. Claire was just fantastic She was always at hand to answer all my queries. I liked her great sense of humour too.
Well done to all the staff at the office and thank you for the beautiful Welcome Hamper. You are real professionals.
Alex Β· 20 January 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleJust wanted to say a huge thank you to Claire and the team from Wakefield Branch. With a difficult and stressful sale we were professionally dealt with and supported throughout . Claires very friendly attitude shone through and she was definitely a great help to get our rental property sorted. . Thanks Claire , I owe you a cocktail! XPositiveProfessionalism
Jackie Β· 22 June 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleClaire at the Wakefield branch was great! Made the process run smoothly and made us laugh a long the way! Thanks Claire!
Josh Β· 20 January 2023
Agent replied Β· 20 January 2024
Hi, thank you for your feedback. I'm so happy to hear of your positive experience. We wish you all the best in the future. Thank you, Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBig thank you Reed Rains, for employing such a star as Claire, she made it easy for us, to do business with you, she was on top of everything and kept us in the loop all the time, we thank you for the prompt and professional service. Definitely thee company I will deal with in future, Thanks TerrancePositiveResponsiveness, Professionalism
Terrance Β· 22 June 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSamantha & her team were amazing from start to finish with my property! From day 1, they were knowledgeable went above & beyond, a wealth of local information and nothing was too much trouble. My property was let let quickly with minimal fuss. I would highly recommend Sam & all the team at Reed Rains!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
J Β· 26 August 2022
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.