Trusted Agent profile · Wakefield

Hallmark from Richard Kendall Wakefield reviews

★★★★★ Excellent

429 reviews across 2 platforms

66 Northgate, Wakefield, WF1 3AP

Hallmark from Richard Kendall's office in Wakefield, at 66 Northgate, is rated 4.5 out of 5 across 429 reviews on two platforms, including 419 Google reviews rated 4.5. It won Trusted Agent in The Trusted Agent 2026 awards.

Google logo

4.5 / 5

419

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.2 / 5

10

Reviews on Facebook

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Hallmark from Richard Kendall, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Reviews

Every review we hold for the Wakefield office, from every platform, shown as written. First names only.

4/5

Google

Karen Marijewko was a great support throughout the entire process. Many thanks

Hannah · 27 March 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for a review

1/5

Google

I decided to rent a property through Richard Kendalls, due to the great reviews, unfortunatly that's the only good news i can report, i was promised the property would be inspected at the start of a new tenancy and at the end of the tenancy, after 18 months and a change of tenancy still no inspection, i had reason to believe there was a cannabis farm at the property and had to demand the property was inspected, they finally turned up took a few photos didn't notice cannabis farm in the loft, extraction holes, locked doors should have rang alarm bells however just advised the door was locked even though the door at the side had holes and extraction equipment installed, i had the sense to take out buildings and contents insurance along with rental guarantee, the tenant advised Kendalls he had split up with his partner so a new tenancy was required, i agreed to a new tennency however i found out to my horror that because Kendall's had not done the necessary referance paperwork for the new tenancy when i came to claim it was found i wasn't insured, i asked Kendall''s to explain why this was not completed upon the new tenancy agreement, i was advised i should have advised them, by cutting corners this agent cost me over £24,000 in damages and rent arrears, its clear that they just want the commission, %£%£, do the absolute minimum and do NOT care about protecting you or your property.

Glyn · 9 September 2022

Agent replied · 6 June 2023

We are sorry you felt the need to give this review. As you are aware the issues raised in the review have been dealt with in a personal response from our rental department. Regards, Carol

5/5

Google

We used Richard Kendall to buy our first home, at first we was sceptical as we have been dealing with the letting office in Horbury and have found them to be quite unprofessional. However after speaking to Karen our faith was restored she did everything that she Said she would do and kept us up to date with any development no matter how big or small. Even after completion of sale she called to advise us of updates that we needed to be made aware of. Fantastic service thank you very much Karen you are a credit to your company. Best wishes. Daniel Murphy.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Danny · 25 August 2022

Agent replied · 6 June 2023

Thanks for your review

5/5

Google

I cannot recommend this Estate Agents enough. They have been absolutely brilliant right from the very beginning. So professional and so friendly. I cannot praise Amanda enough. When the first sale fell through she talked me through the upset and was totally on the ball. Within 24 hours she had got a sale for us again. She kept in constant contact throughout and kept us fully informed of what was going on. She really is a credit to the company. I would never consider using anyone other than Richard Kendall. Well done everyone.PositiveProfessionalism

Gail · 25 August 2022

Agent replied · 31 May 2023

Thank you for your 5* review

5/5

Google

They say that moving home is one of the most stressful things you can do. Common comment after the move ' is never again'. However there has been a couple of highlights from the estate agent that was handling our purchase. They were always available to answer questions and were proactive in keeping tabs on our intended purchase. This helped to compensate for one of the solicitors in the chain who started and continued to cause problems by lack of access. I would recommend Richard Kendall. Get to know your agent it makes a big difference.

William · 10 August 2022

Agent replied · 6 June 2023

Thank you for the review and if you change your mind in the future on the "never again" you know where we are ;-)

5/5

Google

I 100% recommend Richard Kendall to deal with all buying, selling and letting matters. Catherine and staffs are nice and they always answer my questions quickly. They always check up every parties’ schedule to make sure everything is right on target. I placed the offer on a house on 2 March and completed the whole purchase on 25 April! I have no doubt that I let my property I purchase via Richard Kendall. It’s definitely sure that the whole process is smooth and fast. They are professional to arrange the viewings, gas check and signing the contract.

F · 5 July 2022

Agent replied · 31 May 2023

Many thanks for your review. Delighted that we've been able to help out with both the purchase and now rental of this property.

2/5

Google

Had better odds at the horse races. Their organisation is terrible and as buyers we’ve had the following issues: - Long waiting times on calls. - Wrong properties booked (which we’ve driven to then find out the current occupant has no idea). - Being told that an agent is showing us around the property yet it’s the vendor. I didn’t know there was much that could go wrong with booking viewings, but these lot set the bar high for mistakes.

Matt · 22 September 2024

5/5

Google

The support that Liz from the Wakfield office, gave at this time is unmeasurable. Many thanks for going above and beyond and endeavoring to get our sale over the line.

Richard · 24 May 2025

Agent replied · 14 April 2026

Thank you so much for your kind words. We are absolutely delighted to hear that Liz from our Wakefield office was able to provide such outstanding support during your sale.

5/5

Google

I cannot fault the service I received from Elizabeth Cooke. She helped me sell my first home and was so friendly, helpful, and knowledgable. She regularly communicated and the sale could not have been smoother, you can tell that Liz genuinely cares about her clients. Thanks again Liz and I would highly recommend.

Kadie · 25 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for leaving a review for Elizabeth, it really is appreciated.

1/5

Google

My partner had an appointment today to view a property for rent in Princes Gate, Horbury. Wakefield today at 12.15. He travelled all the way from Derbyshire to view the property and arrived at exactly 12.17 but there was no agent there. We waited 10 minutes then rang the office to see what was happening. The lady on the phone said she would ring straight back once she found out where the agent was. Waited another 10 minutes but no call so my partner rang back. He was told the agent had waited at the property till 12.30 then left. This was a complete lie as we arrived at the property at 12.17. Just 2 minutes late for our 12.15 appointment after travelling nearly 50 miles. We had another property to view with this agency tomorrow but cancelled. I hate shoddy service but hate liars even more. Terrible service. !!!!!!!!

ANGIE · 6 June 2022

Agent replied · 6 June 2023

We write further to your review detailed above and we are sorry you have found cause to complain regarding our services. Having listened to the phone calls between yourself and the office on 4th December it appears that you called the office at 12:30pm to say that you had arrived at the viewing and were unsure where to meet our accompanied viewer. Whilst you mention you were waiting 10 minutes before contacting us, at no point did you mention in this conversation that you had been waiting? I am sorry you had to chase us for a response, however on the second call we offered to rearrange your viewing for a time convenient to you. At this point you declined to rearrange and also cancelled another viewing at Princes Gate, arranged for the following day. Therefore we can only assume you were not interested in that particular development. We try our best to accommodate every viewers requirements but we have a detailed diary for each of accompanied viewers and timekeeping is of upmost importance when conducting our day.

5/5

Google

Very happy using Richard Kendalls estate agents, Generally dealt with by a lady called Alison. I was kept up to date with milestone events in a timely fashion either by phone or email, i found Alison to be prompt and professional at all time. I would happily sell another propery with Richard Kendalls.

Kris · 26 May 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for leaving a review for Alison.

5/5

Google

I like that Liz Cooke for all the work she has done for us in buying the property. We have excellent service from start to finish would recommend to anyone

Merryl · 14 April 2025

Agent replied · 14 April 2026

Thank you so much for your kind words and we are so pleased we could assist you.

5/5

Google

Liz and Joanne are a team and handled our sale seamlessly between themselves. Their experience was consistently at our service. We received sound advice at each stage of the process of selling. We really appreciated regular telephone contact both with ourselves, the buyer and the solicitors. We felt safely and professionally supported throughout. We didn’t realise it was possible to receive what felt like a bespoke service from an estate agent.

Jayne · 31 January 2023

Agent replied · 31 May 2023

Thank you for such a lovely review.

5/5

Google

Karen again and all the team were fantastic Thank you !!!!This is about the 10 th sale we have done in the last 3 years and as ever a highly consistent level of service by Karen and all her colleagues : a rarity these days thank you !

David · 27 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for taking time out to leave a review for Karen.

5/5

Google

Really positive experience selling my house with Richard Kendall - worth every penny spent! From the listing, to offers and moving through the sale the service given was …

Wes · 14 April 2025

Agent replied · 9 January 2025

Thank you so much for your fantastic review. Your recommendation means so much to us and we are grateful for the opportunity to assist you. Wishing you all the best in your next chapter.

5/5

Google

I have been dealing with Richard Kendall Agency in Wakefield as a buyer (i.e. they were sellers' agents) but I cannot say anything negative about them. The staff I communicated with were polite, friendly, understanding and anytime I had a question they managed to get me a response from the sellers really fast. I'm glad the sellers chose them and I will surely consider them should I be selling now my new home in the future.

Matej · 31 May 2022

Agent replied · 31 May 2023

Thanks so much for your review and for rating us 5 stars

5/5

Google

Catherine and shireen were excellent. I would use again very clear communication.

Scott · 14 October 2025

Agent replied · 14 April 2026

Thank you so much for leaving a review.

5/5

Google

We have now sold a couple of properties through Richard Kendall with our contact being Elizabeth Cooke both times and i can say she made the process alot easier by keeping us informed and answering any questions that arose i recommend there services to anyone

Steve · 17 August 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for leaving a review for Liz.

5/5

Google

We have just completed on a rather difficult sale. Karen Preece has been excellent throughout, communication has been excellent throughout. Would definitely recommendPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

Simon · 25 August 2022

Agent replied · 6 June 2023

Thank you for leaving a 5* review for Karen at our Wakefield office

4/5

Google

Kendalls kept me up to date regularly with details of the transaction. A very professional service from start (valuing the property) to the end.PositiveResponsiveness, Professionalism

Clare · 25 August 2022

Agent replied · 6 June 2023

Thanks so much for your review.

1/5

Google

Very unhappy with their service. I had to call multiple times to chase updates regarding my contract and move in date. I was told I can only sign the contract after the current tenant moves out (I have not encountered this before with other agencies). I was also told I can move in by the first week of august, but that was postponed as the previous tenant moved out late, which was still fine. But then the agency told me last minute that they now don’t intend on renting the property to us as the owner had decided to sell the property. They weren’t even nice / apologetic on the call. I can hear her impatience while telling me the news. Upon checking their website now, I can see that the flat had just been sold by the agency, I find it suspicious that I was told on Tuesday afternoon that they were just informed about the owners intention to sell, and within 48 hours, it was sold. It’s hard to believe the agency didn’t know about the owners intention beforehand. I also just came across an ad posted by the company on rightmove back in June advertising this property for sale. So they were already intending on selling the property and just used me as a backupNegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Julia · 25 August 2021

Agent replied · 6 June 2023

We are that the sorry that the situation with the property you wanted to rent did not work out as planned. It is common to market a property for sale alongside letting and we take our client’s instruction. We updated you as soon as we became aware that the landlord agreed a sale. If we can be of any further assistance please contact us directly. With regards, Simon Kendall.

1/5

Google

Case handler was Catherine Kilbride, started off ok but when things started to drag on, so did communication from Estate agents with not really having any answers to why the vendors solicitors was slow. Finally purchased and completed the sale, we have had the house for over a month now, but no one had called to congratulate us or see how we have settled in. Its as if they've got their commission after sale isn't important. Seeing as the purchase was for over £400,000 you would think with the amount of commission they have earned by doing next to nothing that a courtesy call to thank us will have Been the least they could have done. No manners and I've noticed they only reply to good feedback. if I was to sell my house I wouldn't go to these and if I was to buy another I would think twice if it was being sold by Richard Kendall Estate Agents.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Anh · 25 August 2021

Agent replied · 6 June 2023

Thank you for taking the time to send us this feedback. We always appreciate any feedback we get, and endeavour to reply to all comments, good or bad. Occasionally some may be missed given the huge number of sales we deal with week in, week out. We’re very sorry to hear your concerns as we were not aware of any outstanding problems on completion of this purchase, in fact our vendor has given us very positive feedback on this sale. At no point can we see that you raised any concerns with us during the sales progression of this property and we are sorry that you have found it necessary to raise your issues via social media rather than coming to us directly. Our negotiator worked very hard to keep this house sale on track, and responded to all your queries and concerns at all times, especially in the latter part of the sale when your solicitor rose specific enquiries which delayed your purchase when close to exchange. We are sorry you felt our aftercare was not satisfactory, we did however call you personally to confirm exchange and completion of the property once made aware by our client's solicitors. Finally, to confirm it is within all parties interests for the sale to proceed through to exchange and completion, and we work hard to ensure that we assist the progression of a sale through to the end, even when many issues can be out of our control. If you would like to discuss this matter further please get in touch via email and we will be happy to pick this up with you as we always strive to give the best service we can to our purchasers whilst of course working to the best interests of our clients the vendors. Feel free to contact us at mail@richardkendall.co.uk or telephone 01924 291294. Many thanks.

5/5

Google

Thank you to Catherine, Shireen and the team for the smooth process and staying close to our particular case. Look forward to working with you again!

Engin · 11 July 2022

Agent replied · 6 June 2023

Thank you for the review

5/5

Google

A smooth professional service with great communication throughout. Richard Kendall really did pull out all the stops over many months to ensure an extremely complicated transaction crossed the line. I'm not sure other agencies would have managed. Highly recommended.

Nick · 11 November 2024

Agent replied · 11 December 2024

Thank you for taking the time out to leave a review for Elizabeth and Joanne. It really is appreciated.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Hallmark from Richard Kendall's Google reviewsLeave Hallmark from Richard Kendall a review

Questions about Hallmark from Richard Kendall Wakefield

Has Hallmark from Richard Kendall won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Hallmark from Richard Kendall, Wakefield won Trusted Agent.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.