Trusted Agent profile · Thornton-Cleveleys

Farrell Heyworth Thornton-Cleveleys reviews

3.8

★★★★★ Good

558 reviews across 2 platforms

5a, Cleveleys Avenue, Thornton-Cleveleys, FY5 2UH

Farrell Heyworth's office in Thornton-Cleveleys, at 5a, is rated 3.8 out of 5 across 558 reviews on two platforms, including 357 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

357

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

201

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Thornton-Cleveleys office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Had Nick (mortgage adviser) throughout the process of buying a house. He was excellent throughout and helped from start to finish. Had plenty of experience and kept me updated at all times. Would definitely recommend anyone who is buying a house to use ferrel Heyworth!

Aydin · 14 June 2022

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review of our mortgage adviser, Nick. I know that Nick always strives to provide his clients with the very best service and support throughout the mortgage application process. He will be delighted to hear you were happy with our service. Our team are always happy to answer any mortgage or property related questions you may have so please feel free to get in touch whenever you need us. All the best, Jeremy Collins, Director

1/5

Trustpilot

I would give no stars if possible

I would give no stars if possible. I would not buy or sell through farrell heyworth ever again. I sold a property through the Cleveleys branch and it's been a terrible experience. I know some of it wasn't their fault as such but communication was shockingly bad. Even dealing with the branch manager for me absolutely no where. An empty house that had no chain and an investment buyer took 6 months. Their fees are also way over what other estate agents charge and so I expected much better service. Avoid, avoid , avoid!

Hayley · 7 January 2022

1/5

Trustpilot

Utterly useless agent

Utterly useless agent as other reviews attest. Demanding proof of funds even to arrange a viewing - it's like they don't even want to sell their poor client's properties! When they're not doing that, they're ignoring enquiries entirely. Why anyone would use them I have no idea. Avoid like the plague.

Peter · 4 April 2021

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review. I'm sorry to hear you were somewhat disappointed in the experience. Customer service is extremely important to us and we always strive to operate with the safety of our customers at heart. I think it's valuable to outline what our procedures with regard to viewings are, and why we are continuing with these procedures when many agents seem to have returned to pre-Covid operating practices.Our process is as follows:All initial enquiries to view are provided with a virtual video tour which is received within minutes of the request.The virtual viewing is followed up and feedback obtained, this is extremely valuable to the owner of the property.If somebody wishes to then book a physical viewing we will ascertain if they are ready to proceed. A Mortgage agreement or financial qualification is then required to put the buyer in the best possible position to offer, along with acting solicitor details. The viewing can then be arranged. Unfortunately, we still receive many requests to view properties from individuals who have no intention of buying said property. To keep our staff and customers safe we have chosen to continue with a process that will allow us to limit the amount of people that physically view to just genuine buyers.If the person viewing the property wishes to make an offer we would require a proof of funds at this stage in any event.Kind regards,Jeremy Collins, Director

1/5

Trustpilot

Do not do business with this company, unprofessional and immoral. STAY CLEAR!

Farrell Heyworth did not take my complaint seriously, refused to take responsibility for making me homeless, even though it was directly their fault!This company is dishonest and misleads people, please do not waste your time or risk your futures by dealing with this company in any possible way as a tenant or a landlord. STAY CLEAR!Farrell Heyworth refused to send a tenancy agreement, fobbing me off and advising they were awaiting documentation from the landlord. They emailed me to confirm a move in date and assured me to not worry about the tenancy agreement saying that the move in date was set and the tenancy agreement is usually signed a day before the move in date. In the same email I was advised to end my current tenancy so I could move into their property.Two days before move in date, I was advised the property was unfit for habitation. This is an understatement as I received pictures of the property showing the extensive mold, waste and rubbish, blocked toilets, and general disrepair and unhygienic condition throughout the entire 5 bedroom property. Farrell Heyworth new about the state of the property much longer before they advised me about it, and knowingly advertised the property with misleading pictures on their website.The current tenants had apparently refused to move out in time. Farrell Heyworth new that the tenants were still in the property past their tenancy end date at the time they confirmed to me everything was ok and encouraged me to end my own tenancy. Not once did they inform me of the problems with the property or tenants, leading me to believe at every turn, everything was ok and on course for my move in date.As I had already handed in my current tenancy, and the Farrell Heyworth property was no longer fit to move into. I was made homeless, and have had to put my belongings in storage.And if that whole experience was not bad enough.... my complaint about it was not taken seriously. Not once was my complaint escalated to a manager, or a complaints team. It was dismissed entirely, and they refused to acknowledge or grasp the seriousness of the situation they put me in. I can not stress this enough....DO NOT TRUST THIS COMPANY, ALL OF THEIR ADVERTISMENTS WILL BE FALSE AND MISLEADING, THEY DO NOT TAKE COMPLAINTS SERIOUSLY AND HAVE NO MORALS. THEY WILL LET YOU BECOME HOMLESS AND NOT EVEN APOLOGISE FOR IT. AVOID AVOID AVOID!

Samantha · 11 October 2021

5/5

Google

Excellent customer service. Actually rang back when they said they were going to. Went above and beyond doing jobs for me that wasn't even there role. Excellent and professional I would definitely recommend.

Darren · 14 June 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. We’re delighted we were able to provide you with a great service. Please don't hesitate to get in touch with us if you have any further questions or if there is anything else we can do to help. Wishing you all the best. Kind regards, Jeremy Collins, Director

5/5

Google

I can't thank the whole team enough, they were so helpful from start to finish, from my first viewing to collecting my keys on completion!! Thank you all :) Would highly recommend.

George · 14 June 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. I am so pleased our Cleveleys team were able to provide you with a great service when helping you to find your new home. We know how important communication is to our customers and our team make it their top priority to ensure customers are always well informed and fully supported with our full service offering. If you need anything else the team would be delighted to hear from you. All the best, Jeremy Collins, Director

5/5

Google

We were shown around a property by Sarah who was very informative and thorough she answered all our questions and was very pleasant.

Chris · 31 May 2025

5/5

Google

We have just rented a property from the cleveleys branch and Sarah Mayson handled it all for us and was amazing. She made the whole process as easy as possible and went out of her way to help in every way. I would definitely use Sarah again if I ever needed to.

Tracy · 14 June 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. We’re delighted we were able to provide you with a great service when finding your new home. I will pass your kind words on to Sarah and the team, who will be delighted. All the best, Chris Heyworth, Director

5/5

Google

We have recently sold our property with Farrell Heyworth. Simon and the team managed to sell our property within 4 weeks. Five star service from start to finish. Would recommend to family and friends. Thank you.

Vivienne · 14 June 2020

5/5

Google

great company when buying property, took few months to complete purchase but they chased every step way to get seller to help complate the sale....looking for new purchase now with them

Andy · 14 June 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. I am so pleased that our Cleveleys team were able to provide you with a friendly and professional and service during the purchase of your next home. We know how important communication is to our customers and our team make it their top priority to ensure customers are always well informed and fully supported. All the best, Jeremy Collins, Director

5/5

Google

Sarah and her amazing team were all fantastic from start to finish whilst purchasing my new home through Farrel and Hayworth, very professional and always at the end of the phone when needed. Thank you for all your help!PositiveResponsiveness, Professionalism, Value

Luca · 14 June 2022

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. We’re delighted we were able to provide you with a great service. Please don't hesitate to get in touch with us if you have any further questions or if there is anything else we can do to help. Wishing you all the best with your search. Kind regards, Jeremy Collins, Director

1/5

Trustpilot

Unprofessional & Disgusting customer…

Unprofessional & Disgusting customer service from Elliott at the Morcambe branch . He physically assaulted me as he did not want me leaving the shop with my keys! He even threatened me by offering to “meet me outside after work to sort things out! “

Shaun · 26 October 2021

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for taking the time to leave us a review. We take any allegations of inappropriate conduct very seriously and are keen to investigate this matter further. Our branch manager, John Holloway, would be grateful if you could contact us as soon as possible as we do not have your contact details. Our branch contact telephone number is 01524 832929 and we look forward to hearing from you.Kind regards,Jeremy Collins - Director

5/5

Google

Your establishment is the best I have found in the Fylde Coast area, I have been in most estate agency and your team have been the most welcoming, and the most helpful by far. Katie, Sarah and the branch the manager Sarah have been more than professional with a personal touch.

Richard · 14 June 2020

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. I am so pleased Suzanne and our Carnforth team were able to provide you with a professional and personal service. We know how important communication is to our customers and our team make it their top priority to ensure customers are always well informed and fully supported.. If you need anything else the team would be delighted to hear from you. All the best, Chris Heyworth, Director

5/5

Google

We were very impressed by Vicki when she visited us. We will definitely consider using Farrell Hayworth when we are ready to put our property on the market.

Linda · 18 August 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for your kind words about Vicki and for considering Farrell Heyworth for your future property sale. We're glad to hear that Vicki made a positive impression during her visit. When you're ready to put your property on the market, we'll be more than happy to assist you and provide you with our professional services. Should you have any questions or need any further information, please don't hesitate to reach out to us. Best regards, Jeremy Collins Director, Farrell Heyworth

5/5

Google

Great service from the team here. Walked us through the purchase of our house . Few bumps along the way but we were kept well informed. We happily recommend them

Ian · 14 June 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. I am so pleased our Morecambe team were able to provide you with a great service when helping you to find your new home. We know how important communication is to our customers and our team make it their top priority to ensure customers are always well informed and fully supported with our full service offering. If you need anything else the team would be delighted to hear from you. All the best, Jeremy Collins, Director

5/5

Google

Recently sold my property with the help of Farrell Heyworth. Very happy with the service provided, all staff have been very kind and helpful. Thank you all for your help.

Kim · 14 June 2023

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to share your positive experience with us! We are thrilled to hear that you were happy with the service provided and that all of our staff have been kind and helpful. Your gratitude means a lot to us and it's great to know that we were able to assist you in selling your property. We take pride in delivering exceptional customer service and it's rewarding to know that we have succeeded in doing so for you. Thank you for choosing Farrell Heyworth and we wish you all the best in your next chapter. Kind regards, Jeremy Collins - Director

1/5

Trustpilot

Not to be trusted agent viewed a house…

Not to be trusted agent Farelheyworth Preston fulwood viewed a house asking price I agreed to pay received a email confirming offer Accepted asking for Soliciters details in the same email confirmation offer not accepted the vendor is asking for more money then what the house is on the market for how does that work the house already over priced for the market value unprofessional deceiving at the least

Atif · 13 October 2022

5/5

Google

Brilliant service! I always like to use Farrell Heyworth and I have today picked up keys to my new bungalow which I am very excited about - I cannot recommend them enough. The staff at the Cleveleys branch are always really friendly and helpful. Thank you again, Noeleen & Milo

Noeleen · 14 June 2020

Agent replied · 13 June 2024

Hi Noeleen, Thank you for taking the time to leave feedback. We are delighted to have helped you to find your new home. Thank you for your kind reviews, we will share your words with the team who will be thrilled. If we can be of any further assistance please don't hesitate to get in touch. All the best, Chris Heyworth, Director

1/5

Trustpilot

Shocking Customer Service

Attempted to use Farrell Heyworth for rental properties in the Preston area, completed personal detail forms, being offered first refusal on a property which was yet to be listed. After numerous chasing up emails, nothing in return. If you are desperate for a rental (Soon to be homeless or otherwise) do not use Farrell Heyworth as their customer service is shocking, they will not get back to you. Wasted 3 days of our precious time.

Christopher · 8 December 2021

5/5

Google

we used nicholas gregson as our mortgage advisor, from which was a very long and problematic house purchase he was always offering his help and was by far the quickest and most helpful out of all the people we had involved. highly recommendPositiveResponsiveness, Professionalism

Jordan · 29 August 2021

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave a review of our mortgage adviser, Nick. I know that Nick always strives to provide his clients with the very best service and support throughout the mortgage application process. He will be delighted to hear you were happy with our service, especially given it was particularly difficult for you. Our team are always happy to answer any mortgage or property related questions you may have so please feel free to get in touch whenever you need us. All the best, Jeremy Collins - Director

5/5

Google

We cannot recent the south shore branch enough, The service we received was spot on. Wayne and Debbie were extremely helpful and everything was completed in a timely manner from start to finish.

Carly · 14 June 2020

5/5

Google

Fantastic service throughout. Every interaction with all the team has been positive and informative. From Stephen at valuation to Sarah at viewings we have been made to feel like a valued customer. Speed of delivery has also been impeccable. Great team and fab service

Glen · 14 June 2021

Agent replied · 13 June 2024

Thank you for taking the time to leave feedback. I am so pleased that Stephen, Sarah and our Cleveleys team were able to help you find your new home and were able to give you the professional advice you needed. We look forward to continuing to support you and if you need anything else the team would be delighted to hear from you. All the best, Jeremy Collins, Director

5/5

Google

Farrell Heyworth Blackpool were very professional and quickly found a good buyer for my property. If you are serious about selling a house in Blackpool these are the people to talk to.

Andrew · 14 June 2020

1/5

Google

So, Me and my girlfriend have been renting with this company since Nov 2018, Since then we have had nothing but issues. Firstly, i appreciate that in most rented properties, issues will arise. And like most, we experienced such issues and contacted farrell and hayworth about the problems we were having. Each and everytime, we have waited weeks before any acknowledgment, then further weeks before anything is resolved, in which i find absolutley out of order! Forgive me but what on earth do we pay rent for? To be ignored? To be made to feel like its our own fault, when it certainly isnt? To be emailed back after a month of having no hot raidators down stairs? To have a broken fire alarm thats due to the installation wiring? To be told "leave it with us Mr Brown"... but literally get ghosted gor 6weeks....its baffling all this. Fast forward 6 months, we now have a 10week old baby, and personally, i feel farrell and hayworth do not care that we have not had a working fire alarm working upstairs for 2 months... i mean come on! Its health and safety 101! In all due respect, i do not blame the landlord for any part in this, i blame the letting agents, the customer service, the values the company upholds, the drive, focus and mission of a company that really puts no valued care into its customers and its practices! Sorry about the essay but companies like this need revamping, shaking up and put emphasis on care for the customers that pay them!

Adam · 14 June 2020

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Farrell Heyworth's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.