5/5
Lisa dealt with my inquiry as promised
Lisa dealt with my inquiry as promised, thanks!
Trusted Agent profile · Southend-On-Sea
★★★★★
1,019 reviews across 2 platforms
Gateway House, 10 Coopers Way, Southend-On-Sea, SS2 5TE
Quality Street's office in Southend-On-Sea, at Gateway House, is rated 3.6 out of 5 across 1,019 reviews on two platforms, including 2 Google reviews rated 5.0.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Quality Street hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Southend-On-Sea.
Every review we hold for the Southend-On-Sea office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Lisa dealt with my inquiry as promised
Lisa dealt with my inquiry as promised, thanks!
1/5
No service with keep charging you
Charge over £150 per year, but nothing been done, been sent me cheque over 2 weeks than I received late payment charges by ONE day after they got it from bank, for me it is there work slow or cheat, you can't find worse company than this one in UKUpdate: they still not pay to me over charge me from 2 years ago, this company worst than you think
Dear Andy,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service.Regarding your first comment, we would kindly ask that you speak to the Customer Services Department and elaborate on the concerns you have about the level of service you are receiving for your development. They will be delighted to assist you. The Customer Services Department has confirmed that the late payment charge applied to your account was done so in error and this has now been removed. Should you have any further queries, we would again encourage you to speak to the Customer Services Department. You can reach them by phone, on 01702 443 555, or by email, customerservices@gatewayplc.co.uk.Kind regards,James
1/5
Awful service
Awful service. In January 2022 I asked the Regional Director, Terry Robinson, for information about the basis for the management fees being charged for the estate where I live - Gateway are responsible for the grounds maintenance. 2 months later I hadn’t received a reply so complained. This was dealt with by the Ops Director, who claimed to have asked that a late payment charge I had paid be credited to my account. A year further on and the latest charges show no credit, and no record of it on the system, and while some further information has been provided they’re still not able to give a full justification of the costs or that value for money is being sought. Gateway’s own website claims they have a “100% commitment to customer service” - based on my experience they’re not even close to achieving that. An absolute shambles - if I could give less than 1 star I would!
Dear Andrew,Thank you for taking the time to provide us with feedback. We are sorry that you feel this way about our service.Please be advised that the Regional Manager for your development will be in touch shortly to clarify matters pertaining to your account and to address any concerns you have.Kind regards,James
1/5
Utterly disgraceful service & response to urgent issues
I'm not sure where these 5 star reviews are coming from as I live in a building of 16 home owners and we are all absolute appalled by the level of service, care & responsiveness to the point of negligence. Not only can you rarely get a hold of them but when you actually do they'll tell you to phone someone else. We have a faulty fire alarm which is utterly irresponsible of Gateway to not take all 16 homeowners reports seriously but to act. Security of the building is non existent when the alarm goes off and our elevators get deactivated. I am disabled with a serious medical condition and am not even able to leave my flat to go to hospital appointments which has now cost the NHS valuable time & money. On top of this the fact a fire alarm is faulty puts our entire building at risk when it goes off as we won't know if there is an actual emergency whilst someone is taking over 5 days (and counting) to come and fix. Utterly disgraceful - and this isn't the first time this has happened. I would never recommend to use gateway to anyone.
Hi Sharni,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service.If you would kindly email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference, a member of the team will come back to you directly to discuss your concerns further.Kind regards,James
2/5
Since 6 May I am trying to get a refund…
Since 6 May I am trying to get a refund for the service charge I overpaid to no avail. I copy below my last email to them on 8 May.
1/5
Highwell Gardens, Hawkwell
My son has lived in his Highwell Gardens, Hawkwell home from new for 3 years now and the outside area is maintained by a property company. The first 2 year it was Ryland Associates who were taken over by Gateway. The property manager that dealt with the estate at Ryland is now the senior property manager at Gateway. The first year to 31 Jan 2019 the estimated budget was £100 as agreed with the builders and and a portion of this was applied to the number of day from the moving in date. The second year to the 31 Jan 2020 the estimated budget was £130.56 and for year to 31 Jan 2021 is £261.36 twice the previous year. So far for all 3 years only estimated bills have been provided and up to this moment in time, regardless of request for actual bills, no effort has been made to sort this out. Going by the bad comments on Trustpilot we can understand why.
5/5
I live on willow park and felt…
I live on willow park and felt compelled to leave a review for the gardener Mark. He has been working tirelessly these past few months on his own and never seems to stop. He has made the development look so much nicer and has delt with any issues raised in a professional manner. All we need now is the railing put in place to assist the elderly accessing Marriots way from musket way opposite 40 and 42.
Hi Russ,Thank you for the 5-star review!It's great to hear that you are so pleased with our facilities service for your development, and Mark in particular.We will certainly pass on your kind comments to him!Kind regards,James
1/5
Very poor management company
Very poor management company. We have Been left without a lift for months and a broken car park shutter for around 4 months causing constant theft and vandalism. Residents have pushed for a resolution and gateway have provided a terrible service spreading over the last 10 years.
1/5
Worst management company ever
Worst management company ever! They charge random amounts for various made up costs, giving no notice to pay. Within the past month l have been sent 3 invoices for various amounts totalling almost £2k even though my direct debit is set up to cover the annual costs. The communication is shockingly bad and they constantly lie about what work/services have been carried out
Good afternoon Aliz,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service.Unfortunately we cannot confirm your identity with the limited information you have provided. Our Head of Customer Services would like to reach out to you to discuss your concerns further. We therefore kindly ask that you provide your Gateway reference to Trustpilot, or email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. We will then be in touch very shortly.Kind regards,James
5/5
Charlotte Hayes has been fantastic
Charlotte Hayes has been fantastic in assisting us with the sale of our leasehold flat. She is professional and promptly replies and provided all paperwork needed really quickly.
Hi Abraham,Thank you very much for your positive feedback. It's great to hear that you had such a great customer experience with us, and everything was handled so promptly.We will certainly pass on your comments to Charlotte!Kind regards,James
1/5
Gateway do not have a great reputation…
Gateway do not have a great reputation in our building.... and now i know why.From the 17th Dec 22- 11th Jan 23 i was out of the country. Gateway sent our annual maintenance charge out on 12th Dec but due to Royal Mail strikes was not delivered until the 23rd Dec (i found this out through a building WhatsApp group). On my return to the country i contacted Gateway to pay the maintenance in full as well as ordering and paying for a sales pack as i am selling my property. I explained the situation as to why i was late paying and would hope that in light of the situation, that i was paying in full and not setting up a payment plan they would remove the late payment fee of £30 that had been added only the day before. After speaking to a "Manager" she advised me that their directors enforced the late payment charges and they can not be reversed. This cost is because they sent me a reminder letter..... which apparently costs £30. I was more than happy to provide proof that i was not in the country so not in receipt of the letter which was declined. I'm pretty sure in the financial climate there are many who have set repayment plans up and won't be making payment on time but wont incur an additional £30 charge. You would think in this day and age they would give you the option to be contacted via email rather than post..... but then i guess that rules out people not being at home and them not being able to bill for late payments.Clearly a very money grabbing company that won't allow me to purchase my sales pack until i have paid the late payment fee!
Hello Charly,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way.The Service Charge is invoiced per the timeframes set out in your lease that you signed when purchasing the property. As managing agent for the development, Gateway must adhere to the terms specified in the lease.If you would like more information about this, we encourage you to contact our Customer Services department, who would be delighted to assist you. They can be reached at 01702 443 555.Kind regards,James
1/5
Very bad experience with this company
My experience with this company has been horror so far.Over 2 years dealing with them, an absolute nightmare.Every time I have called them I've been dismissed and treated with disgust, by 3 different individuals.I wish I could stop using their services. I am paying hundreds of pound yearly for literally nothing in exchange.They missing sending invoices in time and then demand and threaten with late payments charges.They are managing this area where we own the house so I am forced by circumstances to deal with them.If you can avoid this company completely, for the sake of you mental health, then do it.The worse service I've experience in 33 years of existence in any country I've ever lived.
Hello,We are sorry to hear that you feel this way.The Customer Services Department has reached out to you numerous times regarding your account in an attempt to resolve the concerns that you have.Your Service Charge invoice was issued with a due date that is per the terms of your TP1 document that you signed when purchasing the property. As managing agent for your development, we must adhere to your TP1.If you have any maintenance concerns, we encourage you to contact the Property Management Team, who will be delighted to assist you.If you have any other concerns, please email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. From there, a member of the team will be able to reach out to you directly to discuss any concerns you have.Kind regards,James
5/5
Some one who takes pride in their work!
After giving some negative feedback in the past with Gateway I feel it’s important to also give positivity when it’s due. Today we have witnessed a maintenance guy by the name of Mark work so hard on our surrounding shrub beds, also cleaning the nearby bin store and removing rubbish left by leaving tenants. It’s a long while since we have had someone that actually takes pride in their work which Mark clearly does. Long may he stay in our area. Please look after him ;)(Russet Drive/Poppy Close Red Lodge )
Hi Debbie,Thank you very much for your 5 star review.We are delighted that you are happy with the facilities work on your development and we will certainly pass on your positive feedback to Mark.Kind regards,James
1/5
Interesting to see a mix of very good…
Interesting to see a mix of very good and very bad reviews. I received a mailshot from this company a while ago, extolling the virtues of their property management service. We are currently investigating options for the future of our RTM company, so I gave them a call. Dave took some details from me about our current setup and said that Tamsin or Grace would call me back either later that day or on Monday. Nobody called me back. Very disappointing since their website boldly claims "OUR 100% COMMITMENT TO CUSTOMER SERVICE MEANS WE DO WHAT WE SAY WE'LL DO". This didn't exactly fill me with confidence. We certainly don't want to have to deal with people that are hard to reach on the phone. Consequently, they are off our list of possible management companies.Despite what they say in their reply below, I don't believe there was any attempt to return my call - it would show in my missed call list.
Hello Philip,We are sorry to hear that you feel this way.Our Business Development team did attempt to call you after your initial conversation with us but unfortunately they could not get through. If you would like to discuss our services further, please email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and we would be delighted to put you in touch with our Business Development department directly.Kind regards,James
1/5
Worse Company in the world
Worse Company in the world. Take control of your management company then just charge more and more. Fees go up by adding extras like Account Administration, Accountancy Fees, Site Inspections, Account Management Fee. They think we are stupid not to realise this is just a way to increase fees, Take a cut out of all the services they supply. This Company should be investigated. Rule by aggressive tactics to stop you being able to get rid of them. AVOID AT ALL COSTS!!!
5/5
Thanks Jodi Callaghan - Credit Control…
I have contacted Credit Control department with the query I was trying to resolve for month regarding Service charge. I only purchased a property in Jan 2020. Jodi Callaghan has responded back, in timely manner! (unlike other departments) with the figures and provided a very professional response and answers to all the questions I had. Jodi went above and beyond - Bravo Credit Control! as I cannot say the same for account management.I always had good and friendly response from credit control! ThanksLiliya
1/5
Avoid at all costs
disgraceful company who hound home owners with threatening letters and extortionate late payment charges. I own my property and after 9 years Gateway appeared and starting billing me with no prior consultation with me or any other home owners. I already pay a management company but they insist I now have to pay them or they'll take me to court and send bailiffs to my home. There is an ongoing dispute with several owners and they have been politely asked to stop the threatening letters, but still they come. One letter tried to charge me a late payment charge of £500 !!!! plus the other late payments. At no point did I agree or give consent to them. They are rude and very arrogant when I tried to ask who they were? I just received a bill from them with no idea who they were. I telephoned to ask if there was a mistake but got dictated to and told they will take me to court ! They charge me for electricity but I have no lights at the car park at the back of my house. It has been this way since I bought my home from the builders. I am unable to use my car space in the winter because it is so dark and dangerous when I cannot see a thing. Seems they are happy to send numerous bills out but they are not doing hardly anything to justify the bill.
1/5
If Gateway "manage" your property beware.
We inherited Gateway as a management company when we bought our house. They are expensive, I have to pay a fee £500 to get the pack from them before I can sell.
1/5
Scum bags
Our whole building and the adjoining building have rising damp, out front door has rotted through and the bottom has fallen off, there is 6mm plate glass very lose that could fall out at anytime and seriously injure someone and god forbid a small child (which there are a couple in this block) gateway want over £1700 per resident to fit a new door and side panel! This is absolutely unacceptable and disgusting. I as a window and door installer could supply and fit the door for less than £1500!! The whole building needs rising damp surveys doing properly by an independent company NOT gateway as we all know the lies they make up!GATEWAY TRIED TO FLAG THIS AS DEFAMATORY,THIS IS TRUTH HENCE WHY IT WASNT REMOVED! AS THE TITLE SAYS
1/5
They are simply the worse
They are simply the worse.
Dear George, Thank you for your feedback, however we are unable to verify you as a Gateway customer with the limited information you have provided. We kindly ask that you provide your full name and Gateway reference via Trustpilot. Alternatively, you can email reviews@gatewayplc.co.uk with this information. From there, we can provide you with a more detailed response to your review. We look forward to hearing from you. Kind regards, James
5/5
Great Service
I was in correspondence with a lady named Louise Tunstall. The service I received from her was exceptional. She responded to emails very quickly while remaining very kind enough to clarify matters.Thank you Louise!
Hi Mereville,Thank you very much for your positive feedback. We'll certainly pass on your comments to Louise.Kind regards,James
1/5
This company works in a underhand way…
This company works in a underhand way to regularly increasing charges and add in hidden costs to customers without completing its role as a management company. The feed it charges more than doubles the cost of what they are the to do, which is cut the grass! The increase this year was c10%, yet they had 50% reduced cost last year due to the Public Open Space that the are supposed to be maintaining being closed off for the majority of the year. The cost increased is completely unjustified as they saved money last year and will continue to do so for the near future. It’s just a legalised rip off scam.Update: 5 Dec. I was promised a call back by a manager and I am still waiting. Just another example how you are failing to interact with customers and follow up phone calls, emails and complaints.
Hello Chris,Thank you for providing us with your feedback. We're sorry to hear that you feel this way.If you wouldn't mind emailing reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference, one of them team will come back to you directly to discuss your concerns further.Kind regards,James
5/5
Louise Tunstall was amazing
Louise Tunstall was amazing. She was so friendly and helpful and was able to answer all my questions during the sale of our house. Thank you so much Louise!!
Hi Faye,Thank you very much for your 5 star review. We are delighted you had such a great customer experience and we will certainly pass on your great feedback to Louise.Kind regards,James
5/5
Jackie was quick to respond
Jackie was quick to respond, polite and dealt with my problem very efficiently, which put me at ease knowing that everything was being sorted, a credit to the company.
Hi AnnetteThank you very much for positive review. We are delighted you had such a great customer experience with us and your queries were dealt with promptly. We will certainly pass on your great feedback to Jackie!Kind regards,James
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Quality Street hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Southend-On-Sea.