Every review we hold for the Southend-On-Sea office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNothing but ISSUES!
We have had nothing but issues with Gateway, mainly this comes from lack of urgency regarding serious issues and negligence. The communication is extremely poor and previously out of several phone calls (One way) 21 times I have been told that I will be called back, to which I have received only 2 phone calls, the main culprit of this issue was Chris C.A new manager finally got appointed called Alison and at first she was getting on top of all the stuff that Chris wasn't but the lack of communication is still there with a contractor turning up today asking me to let him in to the building without gateway even informing me that I was his point of contact or even asking me if I would be happy to let him in. When I called GateWay I asked that in the future I wasn't always contacted by contractors to let them in and instead of having a calm conversation Alison was very rude and speedy to end the call.This property management company should not even be allowed to manage properties when they can't even manage the simplest of tasks.
Christopher · 17 November 2021
★★★★★ 5/5
TrustpilotDealt with Ellie Walton of the legal…
Dealt with Ellie Walton of the legal department regarding obtaining the management pack for the sale of my flat. Although there was a bit of a hiccup Ellie was at all times professional, friendly and informative and a pleasure to deal with.
Gillian · 7 September 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hi Gillian,Thanks very much for the excellent feedback! It is greatly appreciated. Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotFlagging reviews instead of helping
Edit to include further information:
Jenni · 6 May 2026
Agent replied · 27 May 2026
Dear Jenni,
Thank you for providing further information regarding your account.
We will now review your comments, and a member of the team will be in touch to discuss your concerns further.
For clarity, your review was flagged to Trustpilot specifically in relation to the defamatory comments included within the review, rather than the overall context of the concerns you have raised.
We are always happy to engage with residents on this platform and discuss any concerns they may have. However, we do not accept defamatory accusations or comments made without any factual basis.
Kind regards,
James
★★★★★ 1/5
TrustpilotUnprofessional and very slow
Gateway are very slow in responding and even slower in fixing anything, in our block of flats, the parking gate has been broken for months but Gateway don't do anything about it, this is just one example, there are many such things that Gateway never fix or never respond to, instead they are always hiking service charges. Very DISAPPOINTING service, I DO NOT RECOMMEND to anyone.
Akshay · 4 June 2024
Agent replied · 15 June 2024
Dear Akshay,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way.As the managing agent for your development, we work very closely with our client, the Residents Management Company. Our client is aware of the maintenance items you have raised, and we hope for progress to be made with these matters shortly. We will also be writing to you to provide clarity on certain inaccuracies and inconsistencies in the feedback you have given, which will help you understand Gateway’s position on your development better and clear up any misinformation.In the meantime, if you have any other queries, we encourage you to contact our Customer Services Department, who will be delighted to assist you. You can reach them by phone, on 01702 443 555, or by email, customerservices@gatewayplc.co.uk.Kind regards,James
★★★★★ 5/5
TrustpilotWeed Spraying on Driveway
Gateway, Rosie Croud, was most helpful in the issue I raised. She was patient, attentive and kept me in touch on when the job would be undertaken. I am very happy with the outcome, job done. Thank you.
Valerie · 24 April 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe worst company…rude and unhelpful …
The worst company I have ever dealt with! Just added £380 legal fees! Rude, unhelpful… if you don’t do what they say they slap a legal on you! I’ve never had to deal with a company like this and now after have a beautiful credit rating I now have a ccj. Won’t set up direct debit or pay over the phone? Who is this company…why is a company like BOVIS using these rude unhelpful people! I literally have no words! WE SHOULD STAND TOGETHER AND MAKE HUGE STATEMENT.
Vicky · 19 September 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotAwful management company
Service charges were issued to residents whilst living in a building site, I have never seen maintenance carried out other than cutting grass occasionally, much of the work and grounds they are obliged to maintain are broken/damaged, unattended and covered in weeds, or disgustingly dirty to the point rats are now an issue. I have called multiple times about this and disputed backdated payments and upfront payment due to the reasons stated above, but the employee’s on the other end of the phone are rude and obnoxious offering very little help or value. I will never purchase a property where gateway are linked in any way again.
Henry · 7 July 2023
Agent replied · 15 June 2024
Good morning Henry,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service.So that we can look into your concerns further, we kindly ask that you email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. From there, a member of the team will be able to reach and discuss this with you further.Kind regards,James
★★★★★ 5/5
TrustpilotJordan (Noble) was very professional…
Jordan (Noble) was very professional and extremely helpful is assisting with a new quote. Would highly recommend!
Annette · 17 September 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotWell what can I say !!!
Well what can I say - absolutely first class service from this Company and in particular a big cheer for David White, Paralegal in the Solicitors Enquiries Department. David responded in a timely and professional manner with regard my initial enquiry for information to progress the sale of my property and continued to keep me updated every step of the way. David's friendly and informed approach brought calm to a very stressful situation, thank you David your a star.
Denise · 8 November 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotGateway are an extremely bad company to…
Gateway are an extremely bad company to get any work done. We as an estate pay almost £300 a year for work that is either never done or done to a very poor standard. We as an estate are seeking legal advise on how to leave their services.Dear Gateway - I have sent you my details for the estate at Spring bank so feel free to call me anytime, but i doubt you will.
N.E.Cards · 5 December 2023
Agent replied · 15 June 2024
Good afternoon,We are sorry to hear that you feel this way about our services.Unfortunately we cannot verify you as a Gateway customer with the limited information you have provided. We would therefore kindly ask that you email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. From there, a member of the team can reach out to discuss any concerns you have further.Kind regards,James
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery professional (Alvina)
Its been a pleasure dealing with Alvina. Very professional approach to her work. Very Knowledgeable in her field.
Jim · 9 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotI think these 5* reviews are fake
I think these 5* reviews are fake, have been dealing with this management company unfortunately for nearly 2 years, charging outrageous fees and cannot justify the fees and just threaten court action if you don’t pay. The development is full of weeds, broken bricks on the floor - they claim maintenance comes yet I’ve never seen 1 single person from gateway come and do anything. Total scam and greedy greedy people.I have emailed and called for the last 6 months for them to come sort and never ever do just keep taking your money. Disgusting way to run a company AVOID AT ALL COSTS
Luke · 30 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Good morning Luke,Thank you for providing us with your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service.In order for us to look into your concerns, we will require more information from you. We kindly ask that you email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. From there, a member of the team will be able to reach out discuss things further with you.Kind regards,James
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you Mark, development looking AWESOME…
Thank you Mark it was awesome to see you around the the development in Red Lodge today. The place looks fantastic and it's always the case when it gets a little Mark TLC 😁
Taz · 27 April 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Taz,Thank you for the 5-star review!It's great to hear that you are so pleased with our facilities service for your development, and Mark in particular.We will certainly pass on your kind comments to him!Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give them 0 I would
If I could give them 0 I would. I’m always very perplexed that 5 star reviews always go out of there way to name staff. I very rarely do that. Read the one star reviews. They are more accurate. I find this company very slippery and devious. Not a good management company at all and I’ve had a few. But these are the worst
Martin · 17 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Dear Martin,Thank you for your feedback. We are sorry that you feel this way about our service.Our Head of Customer Services has twice attempted to reach out to you to but unfortunately has not been able to get through. If there would be a more convenient time for you to discuss your review, please let us know by emailing reviews@gatewayplc.co.uk with your preference.Kind regards,James
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service Our gardener Mark has given us sterling…
Our gardener Mark has given us sterling service today. His attitude to work perfectionism and customer service have been second to none. Mark is our gardener for Gateway at Cavendish view in Thurston Suffolk.
Lynda · 17 April 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Lynda,Thank you very much for your review!It’s great to hear that you are so pleased with our facilities service, and Mark in particular.We will certainly pass on your comments to him. Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID AVOID AVOID
AVOID AVOID AVOID! If I could give 0 stars I would. This company will do nothing but take money any way they see fit. We were left with this company managing our housing estate after purchasing our house from persimmons. We were told on buying our house that we’d be expected to pay a yearly £50 fee for management of the green areas. Fast forward to Gateway taking over and we were kindly hit with our first £158 yearly invoice! We question this to be told that persimmons £50 quote was just an estimate and in fact gateway can charge whatever they want. So we pay the yearly fee, only to receive another invoice 5 months later saying they’d undercharged us for the previous year and we all owed another £20 due to them overspending. Unbelievable. It seems they can send invoices whenever they fancy requesting money and if you don’t make payment you’ll be hit with a ‘late payment’ fee. I’ve never had to deal with something so ridiculous! We asked for a breakdown of cost to see how they overspent and the money spent on maintaining the land was minimal. The ‘management fees’ on the other hand are an absolute extortion! You’ll pay a fortune to have very basic maintenance work done and everything else they’ll pocket as a profit for ‘managing’ the estate. My advice for any residents on a housing estate managed by these people is to look into setting up a residents association asap, get rid of gateway and find another company to manage your site.
Kayleigh · 12 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Good morning Kayleigh,Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service. The Service Charge is demanded for your development as per the terms of your TP1 document that you signed when purchasing the property, which does specify how and when invoices can be raised. Service Charge budgets are formulated based on anticipated costs for your development’s financial year. We commenced management later into your financial year and, whilst uncommon, under recovery can unfortunately occur. Furthermore, our Customer Services Department did reach out to you remind you that your balance was due, and the Estate Management Team for your development has been in regular contact with you to discuss the concerns that you have. Despite this, unfortunately your payment was not received and therefore the late payment fee was issued. We hope that this clarifies matters, however if you have any further queries, we encourage you to contact your Estate Management Team, who will be delighted to assist you.Kind regards,James
★★★★★ 5/5
TrustpilotLouise Tunstall was amazing in dealing…
Louise Tunstall was amazing in dealing with my query,very fast and efficient and put me at ease.Also the contact team were lovely and helpful too.Definitely recommend Gateway Property team to sort out any problems or queries you may have.
Angela · 11 October 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hi Angela,Thank you for the excellent feedback! It is very much appreciated.Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis company has no regard for any feedback, even if it involves hazard to people.
This company has no regard for any feedback, even if the issue involves, safety of people. Since my complaint involves reporting a hazard to people, it should suffice to understand the lack of empathy this estate management company shows to the people who have apartments in blocks managed by this horrible property management company. Please have a look at the time line, which proves beyond doubt that they do not care. All home owners, do not ever give your property management to this useless company. Since February 2023, they have not sorted out the problem and have now stopped responding to the emails.I Sent on Sent: 23 February 2023 14:34 To: Estate Management Good day, I am the owner of apartment XXXXXXX in the block that you manage. I wanted to report that one side of the roof gutter is full of weeds and grass, making the gutter completely ineffective. The same was highlighted to the visiting building cleaners, who promised that they would inform you to sort it out promptly, which seems to have not happened. Kindly get the gutter cleaned, which, the way it is at present, is almost counterproductive, as during rain the water gets backed up, starts to spray on the walls, and keeps trickling down, making strange noises and disturbing our sleep. Please send someone to clear it as soon as possible. best regardsSrini++++I sent on - 14 March 2023 08:18 To: Estate Management Good day,Thanks a lot! May I please request an update? as the gutter still does not seem to have been cleaned up.With so much rain in the last few days, I could not avoid having a look and finding out that it's yet to be done.I do feel it is unsafe also, given the weight the gutter is holding when the water is collected in it during heavy rain and for a few hours after that. The last thing you want is an accident or injury to some neighbour due to inaction on your end.Kindly get this soonest.Many thanksXXXX++
Srini · 3 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hello Srinivasan,Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear that you feel this way about our service.Gateway Property Management is aware of the concerns you have raised and these items form part of a larger, ongoing decision-making process with the Residents Management Company for your development. We will continue to communicate progress updates to residents as and when they occur.If you would like to discuss any other issues, please email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference included, and a member of the team will come back to you.Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisappointing Communication and Unclear Expectations from Gateway
I recently had an experience with Gateway that left me quite dissatisfied with their communication and customer expectations. Throughout the process, I found their level of communication to be lacking and their expectations unclear.When I initially contacted Gateway regarding an issue with a tree, I suggested that they could have proactively reached out to us before sending a letter to all residents. This would have allowed us to be better informed and prepared for the situation. Unfortunately, their response labeled it as an emergency, which left me feeling unheard and frustrated.Furthermore, when I raised concerns about our accounts and the reserve fund, their response focused solely on the fact that accounts are issued annually. While I appreciate receiving regular account updates, I specifically wanted to understand the actual amounts we have paid to Gateway over the past eight years and how these funds have been utilized. Transparency in financial matters is crucial for us as stakeholders.In my opinion, clear and effective communication is essential for the smooth functioning and satisfaction of all parties involved. I believe Gateway should strive to improve their communication practices and provide clear information to their customers.I urge Gateway to consider the importance of effective communication and customer expectations. By implementing clear and timely communication, they can significantly enhance their relationship with customers and foster a more harmonious and cooperative community.Overall, I was disappointed by Gateway's communication and unclear expectations. I hope to see improvements in these areas in the future, as it would greatly enhance the overall customer experience.
Colin · 2 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hello Colin,Thank you very much for providing us with your feedback and your subsequent email. We are sorry to hear that you feel this way about our service.The Estate Management Team has been in regular contact with you regarding your concerns in the past week. A formal response was sent to you on Friday, and we trust that the matter in hand will be clarified upon receipt of same.Should you wish to discuss any other concerns you have, we encourage you to continue liaising with your Estate Management Team, who will be delighted to assist you.Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotGateway sitting on unspent reserves while demanding additional payment
Our estate is managed by Gateway Property Management. We pay more in management fees than for any services that benefit the residents. Recently they demanded £20 to fell a dangerous tree. This demand came with the threat of legal action if we did not pay - perhaps they were worried the residents did not trust them? Good call! The accounts have a reserve fund for unexpected works but after several letters they assert that if they spent money from this fund on unexpected works it would be depleted and not available for unexpected works so we should pay up our £20.
Phillip · 31 May 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hello Phillip,Thank you for your feedback. We are sorry that you feel this way about our service.Your Estate Management Team has been in touch with you to provide clarity on the matter you have raised. Should you require any further information on the subject, we kindly ask that you continue to liaise with the Estate Management Team who will be delighted to assist you.Kind regards,James
★★★★★ 1/5
TrustpilotNasty, vindictive company
I sent them payment for £1900 for service fees earlier this month and then received a letter from them today demanding an additional £30 in late fees. They are an absolute nightmare to deal with. No compassion. Also if they owe you money, you can forget about getting the money quickly. The same rules don’t apply to them and they will take 4 + weeks to issue you with a refund.
Phil · 11 January 2024
Agent replied · 24 August 2024
Good morning Phil, We are sorry to hear that you feel this way about our service. Your Service Charge is demanded in accordance with the terms of your Lease, that you signed when purchasing the property. This document specifically states when your Service Charge is due. In this instance, it’s 1st January. Our credit control procedure for non-payment is a time-consuming process that requires additional administrative duties. When this is considered with the aforementioned terms stated in your Lease, a late payment fee is applied. We trust that this clarifies matters. However if you have any further queries, we would encourage you to contact the Customer Services Department, who would be delighted to assist you. They can be reached by phone - 01702 443 555, or by email, customerservices@gatewayplc.co.uk. Kind regards, James
★★★★★ 5/5
TrustpilotScott’s landscapes have today been to…
Scott’s landscapes have today been to cut meadow back on boorley park site of which gateway manage the meadow in our area, area looking lovely again.Excellent job as always by Scott’s which, as usual Roger a big thanks to the team.and Lauren Etheridge at Gateway who has organised and co-ordinated with Roger on getting area cut back Thanks Lauren
Gary · 9 October 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotGateway "management" the joke!
Gateway "management" have no idea of how to manage. Infact they do not even understand what a PPM, KPI or SLA is. As per other reviews, they are disgusting debt collectors who avoid answering your questions. Pretend they are busy and even dodge residents on the rare occassion they do actually visit site. They threaten staff and lack all integrity or any value. Expect copy/paste responses (or no responses) and zero clarity of what you are actually paying for. There is no managers here. Just a bunch of jokers who are really good at being dishonest. Expect your service charge to double but no services delivered. Stay clear of this horrible company
RP · 28 May 2021
★★★★★ 5/5
TrustpilotEfficient and professional product…
Efficient and professional product renewal by Jordan Noble. He took the care to answer all our questions.
Andrew · 7 September 2026
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.