Trusted Agent profile · Southampton, Hampshire

Verified

Martin & Co Southampton City reviews

4.1

★★★★★ Great

164 reviews across 3 platforms

46 London Rd, Southampton, Hampshire, SO15 2AH

Part of Martin & Co, see every office.

Martin & Co's office in Southampton, Hampshire, at 46 London Rd, is rated 4.1 out of 5 across 164 reviews on three platforms, including 86 Google reviews rated 3.4.

Google logo

3.4 / 5

86

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.8 / 5

22

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

56

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

About Martin & Co Southampton

We are proud to serve the communities of Southampton city and surrounding areas - providing specialist advice, guidance, and support across all areas of the property market since 2007. Our Southampton born owner Gavin Naish has worked in the property industry for more than 17 years and holds a Propertymark qualification (Level 3) award in Residential Lettings and Property Management. Martin & Co Southampton, is located in the heart of Southampton City Centre on London Road. There is a wide selection of modern and traditional houses available within the area, to meet all individual needs. The team at Martin & Co Southampton has a reputation for providing a reliable and professional service across both residential lettings and property sales. So whatever your property need, please do get in touch with a member of our dedicated team who would be delighted to help. Why not get the ball rolling with a free online valuation? Find out what your property is worth in a matter of minutes, and let Martin & Co Southampton City get you on the move.

Reviews

Every review we hold for the Southampton office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Sam is incredible!

After encountering countless agents from other letting companies who were unwilling and uninterested in helping me find a home I met Sam who went out of her way to find the perfect place for me and my dog. Nothing was too much trouble and she did everything she could to ensure moving was as stress free as possible. Thank you so much Sam. Highly recommend asking for Sam if you’re looking to move and want a personal service!

Faye · 9 August 2020

5/5

Google

Megan is always extremely helpful in dealing with any issues or requirements I have as a landlord. Megan always responds immediately to emails and arranges any third party involvement without hesitation. A credit to Martin & Co. and a pleasure to deal with.

Ray · 25 April 2021

Agent replied · 7 April 2023

Thank you for your feedback, it is appreciated.

5/5

Google

I have worked with Sam from Martin & Co on a couple of occasions now, she is one of the best agents i have come across, extremely helpful through and will always do her best to get the deal across the line!

Bradley · 4 July 2021

Agent replied

Thank you, very kind. Sam will be over the moon to hear this.

5/5

Trustpilot

Excellent support from Megan Ward

Megan is always extremely helpful in dealing with any issues or requirements I have as a landlord. Megan always responds immediately to emails and arranges any third party involvement without hesitation. A credit to Martin & Co. and a pleasure to deal with.

Raymond · 14 April 2021

Agent replied

Very kind words, thank you indeed.

5/5

Google

I have been so pleased with Martin&Co for the last year I have been with them. Megan normally sorts out any queries or problems for me.She is extremely efficient as well as friendly and professional. …

Michelle · 13 April 2022

Agent replied · 7 April 2023

That's awesome to hear, thank you so much.

5/5

Trustpilot

Thank you Megan

Megan has made a huge difference to the service offered by Martin & Co. Attention to detail, prompt and efficient in dealing with issues and is first class in terms of managing the relationship between landlord and tenant. Thank you Megan.

Neil · 14 April 2021

Agent replied · 19 December 2025

Thank you for the positive feedback it is very much appreciated.

1/5

Google

An awful company -would never trust again!! Would never trust again!! Showed me a virtual video of an apartment to rent and asked me to pay a holding deposit for referencing. When I paid and went to see a couple of weeks later, it was a disgusting place and very much different to the one I saw online. An awful place in terms of seriously stained and dirty walls and furniture, damage to the wall, excessive dirt and mould on the floor that was disgusting, stains everywhere on furniture, and broken furniture. The guy showing me around apologised and said this must have happened in the last week since the virtual viewing!!! -which is unbelievable!. More shockingly, refused to refund all my holding deposit despite escalating it to their letting director!! Shame on them!

E · 13 April 2022

Agent replied · 10 June 2024

Here is our reply, which you have alrady had, four times we beleive. We understand that you are not happy with Jack Fisher’s response to your claims of misdescription and are questioning our retention of all but £50 of your holding fee. As the Lettings Director I will now respond answering your points as shown below in your email dated 16th September 2021. Firstly, we gave you the Martin & Co complaints procedure for your information as required to do so when notified of any formal complaint. As this was an active formal complaint the repsonse to this was sent in line with the complaints procedure. Furthermore you took it no further after this response. In your case we have decided to refund all but £50 to mitigate our losses of works already carried out. I can confirm that the virtual viewing was carried out whilst the tenant was in situ on August 14th 2021. The tenant has been in situ for 4 years so some repairs and cleaning would be normal at the end of the tenancy. The full extent of which was noted on the check out report carried out once the tenant had vacated. The property was due to have all works required carried out by professional contractors and cleaners to ensure that the property was in a good, clean condition for your move in date. However, due to your second viewing whereby you viewed the property after the tenants belongings had been removed but before the works were completed you saw the property in a raw state. This is no reflection on our processes, procedures or practice and is a normal step of tenant moves out, property condition is reviewed and rectified, new tenant moves in. You have decided, despite being advised that the property would be presented to you on your move in date in a good, clean condition to pull out of the tenancy with no reasonable cause as such the deduction from your holding fee is lawful. It is regretful that you have taken this view point but I hope this has clarified the situation, please stop contacting our offices we do not wish to do business with you.

5/5

Trustpilot

Pleasant experience

We had a very pleasant experience in finding the right property suitable for our needs, thanks to the help and support provided by Andrea Williamson from the Martin & Co. office in Chandler’s Ford.

Roberto · 26 February 2021

Agent replied

Andrea Will be so thrilled to hear this, thank you.

5/5

Google

Have been with Martin & Co and Anastasia for 4 years approximately and they have been really great throughout, recommend them for hassle free tenancies!

Sasan · 8 May 2025

Agent replied · 8 May 2025

Thank you so much that's very kind, Anastasia will be absolutely thrilled!!!

5/5

Google

The process was straight forward,made easier by the tenant buying the property,hence simplifing the process.

Stewart · 22 May 2026

5/5

Google

If you are looking for an agent who will respond quickly to your needs, Martin & Co is the right place. They set your tenancy with urgency and are response to your needs even after you become a tenant! Bravo Martin & Co.

Lucy · 9 August 2024

Agent replied · 21 July 2024

Thank you so much for the positive words, the team will be over the moon with your experience.

1/5

Google

Worst agency ever to rent from. I would give 0 star if there was an option. Spent over 2 months without a refrigerator, 3 months without a washing machine. When we moved out they claimed some £240 out of our deposit. My husband and I agreed for £200 as few of the things they specified were already on the original inventory. Then suddenly they decided to claim the whole deposit of over £1000 for no reason. Luckily I got the money back from TDS after I submitted all the relevant documents and proof that their claim of the whole deposit was outrageously greedy. As they had no reasoning or proof to claim all of the deposit the legal assessor gave the verdict in our favour. Also they asked us to pay a checkout fee of £120 when we moved out which we paid along with our final rent but kept including it in the final claim despite us telling them so many times that we have already paid it. This shows how they don’t actually maintain proper record of transactions etc. It’s funny how they responded to one of the reviews here that rent takes 3 days to clear but they charged us £45 of late fee for the final month rent as the standing order was cleared by my bank on the Monday following when our rent due date fell on a Saturday. I emailed them about it but of course they decided not to respond. They are totally unprofessional and I will highly recommend STAYING AWAY from them! Reply to your email: Thanks a lot for replying so promptly. I wish you guys were this prompt when I was your tenant and resolved all the reported issues on time which would have made things different. I am really impressed how you strive so much to collect "facts" to defend yourself and correct me about DPS but don't even maintain records of deducting check out fee from tenants and charge on the final claim despite emailing back saying that the check out fee was already paid. It's really funny that you say we didn't respond. We struggled almost for over 6 months to get our deposit back despite replying promptly every time we got a letter. If all of your claims regarding us leaving the property in a bad state was true DPS wouldn't have returned the deposit back to us after you claimed the whole deposit. That says it all!NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Mekala · 3 April 2021

Agent replied · 27 May 2024

Hi Mekala, Im sorry that you felt the need to leave a negative review for us without any kind of complaint to our office concerning the service ever, perhaps if you had raised your queries at the time we could have dealt with them for you. Anyway in response to your points here are the facts. The Fridge freezer was reported as not working on 7th August 2018, we instructed a contractor the same day to see if it could be repaired, but it could not and the replacement was authorised on the 09th August 2018. It took a little while to get into stock as it was a special order being a built in unit and the replacement was booked in with you for the 21st August 2018. You then re-arranged the appointment as it was not convenient for the 23rd August 2018, a total of 17 days not without the item not 2 months as you have stated, please do not mis-represent that facts. We are sorry that you were without the item and can only apologise for the inconvenience whilst it was being replaced, but as you can see not all of the delay was down to the Landlord/contractor in getting the appliance for you. In respect of the washing machine this was reported on the 24th May 2019 the contractor attended and could not find a problem with it at that time. However you re-reported on the 10th June that there was still an issue, so we sent the contractors back out, and the element was replaced. This lasted until July whereby the machine developed another problem and it was at this point that the entire unit was replaced. So to say you waited 3 months without a washing machine, again this is a misrepresentation of what actually happened, it broke, we had it fixed, it lasted for a period of time then broke again, so we had it replaced. It is a fact that in property items do break down, and although we wish for no tenant to ever be inconvenienced by this in reality there is inevitably always some inconvenience to the tenant. This is always kept to an absolute minimum and we are sympathetic when this happens, offering alternatives if possible, however the timeframes are not unreasonable. With regards to the deposit claim, this was with the DPS not the TDS. We requested deductions on behalf of the Landlord and received no agreement or response, so the matter was taken through statutory declaration, as we are required to do so when our correspondence is ignored. The DPS process that exists is fair and just we were awarded the correct amount that we were asking for; damages to the property, cleaning, missing items and removal of your rubbish left behind, as the property was not returned in the same condition minus any relevant wear and tear that we gave it to you in. The balance was returned to you so there was no issue, other than the fact that we were ignored in our initial attempts to get the deposit resolved. Any fees that you were charged were pre-agreed at the start of your tenancy and contained within our signed tenants terms of business that you agreed to pay us during the life of your tenancy. Completely legal and in line with the tenant fee ban act, so there is no issue here. If you are aggrieved because you agreed to this and made a mistake and were charged for it then we can only apologise for you lack of willingness to comply with what is quite a straight forward and reasonable request. At no time have we done anything wrong. We fully accept negative reviews and what we can learn from them in order to improve our services to customers, but not when facts are misrepresented or totally distorted from the real truth. We thank you for taking the time to leave a review and would state that should you have been unhappy with any aspect or the service or experience that you submit your full detailed written complaint to the office in a timely manner.

4/5

Trustpilot

Megan @ Martin and Co

I have dealt with Megan for quite a while now and have always found her to be very helpful, prompt, efficient and reliable in managing any queries or problems I have.

Laura · 16 April 2021

Agent replied · 7 July 2025

Thank you for the kind words Laura, it is appreciated.

5/5

Trustpilot

After having horrendous experiences…

After having horrendous experiences with other letting agents being able to have a tenancy with Martin & Co was the best news we've had all year. Sam was so friendly from the start and made our whole moving process easy with no complications. As first time renters she has really helped us through this whole process and was extremely patient with our endless questions.

Kimberley · 28 August 2020

5/5

Trustpilot

Thanks Megan

Megan is always helpful and responds quickly to any enquiry. She was particularly helpful in assisting us with a deposit issue regarding cleaning the property when a tenant left.

G · 15 April 2021

Agent replied · 11 June 2026

Thank you for your feedback, always great to hear.

5/5

Google

Megan Ward has been great with helping to get things done when there have been issues and prompt as well, no complaints here.

Shurgatal · 13 April 2022

Agent replied

Good to hear, thank you.

5/5

Google

Very easy to book a viewing, Nice quick and efficient service, we didn't have much contact with the actual Southampton branch itself except when we picked up our keys but the few staff in there were very friendly and knew how to maintain a relaxed friendly environment. Shout out must go to Sam who was absolutely fantastic from start to finish, I must have sent her a billion emails with very silly questions but she took the patience to help us through this transition into our first home. very professional and friendly. 10/10 would use again (hopefully won't have to anytime soon, no offence!!!)

Joshua · 3 April 2020

Agent replied · 7 April 2023

Very reassuring to hear this, thank you so much.

5/5

Trustpilot

I have been dealing with Martin & Co as…

I have been dealing with Martin & Co as managing agents for my flat since 2014 and they have always been responsive and dealt with any problems my tenants had without delay. I am in the process of completing on the sale of my flat through them and Hayley has been great especially in getting to exchange when the other side's solicitors were extremely tardy. Would recommend.

Mrs · 24 October 2018

5/5

Trustpilot

Many thanks Megan

I have to thank Megan for all the help she has given with our property. I feel she has gone above and beyond her duties while managing the property in helping me and my tenants, while also dealing with what I can only describe as a nuisance neighbour sending her emails at all times of the day and night.

Dawn · 14 April 2021

2/5

Google

Having rented over 5 properties in the last 10 years from multiple estate agents I have never been charged anywhere near as much for cleaning at the end of a tenancy. They have subcontracted out their cleaning service to a company that charged over 300 quid to clean a two bed flat. We had already spent days cleaning to a what we felt was a high standard and felt this excessive but couldn't be hassled with going through arbitration. I would make sure you factor this potential cost in if you consider renting from these guys.

Ed · 29 July 2019

Agent replied

Sorry to hear that.

1/5

Google

Dealing with this agency was one of the worst experiences we had. The flat was horrible, we couldn't even last 1 month there , it made us sick, and at the end we didn't get our deposit back for bunch of silly reasons. Deserve no star Regarding the deposit, at first you asked for an additional 1 month rent for the last month, we didn't agree as there was other tenants living there already, then you asked for the previous month's rent, we told you that we already paid for that, of course you didn't believe us until we gave you proof from the bank. Then you started asking for things that were not mentioned in the first agreement as the early release and check out fees. And regarding the shouting clearly we had no other way to communicate with you as we've done our part and you guys didn't. We were never late for paying rent although the living conditions were unbearable. Since the beginning we reported problems that affected our health as well as our babies health such as the mould and weren't helpful and blamed us for it "talk about professionalism" And a little advice here, instead of accusing people that they were wrong try pausing for a second and try fixing problems in your agency, cause based on your response professionalism is only a fantasy here. Never forget that "customers are always right " . I reported the truth based on my experience and by you not liking my review doesn't make it not true I'm glad i didn't submit my complaint in your office cause by this lack of professionalism i saw in your response, it just shows me that going there and talking to you won't be worth it.

Safa · 5 July 2019

Agent replied

Hi there, this is in relation to Waterloo Road then you were there for nearly a year. The Deposit was adjudicated on by the DPS so the outcome was fair and legally binding, for the record we did not receive all of the deposit. Please do not warp the facts other than that you were annoyed with the outcome that the DPS made, not us. Your review does not represent a fair an accurate depiction of the near year long tenancy, the good service you received from our staff and help that you received when you wanted to break the legally binding contract early or the swiftness that we relet the property in so that you could be released early from your legal liability on the property. All repairs were acted on swiftly and with professionalism, unlike your conduct as tenants when you began shouting at our staff when you couldn't get your own way. Do not misrepresent the facts. Should you wish to complain then feel free to contact the office directly and follow our complaints procedure, which has not been done. Alternatively change your review to something that is true to what actually happened.

1/5

Google

On the pros side I needed to move in quickly and get somethings issues in the property fixed, which was all done very quickly and efficiently. However, I asked up front if everything was included and I was told it was, then after I moved out suddenly council tax wasn't included. Not only this but they charge a check out fee, fee for a water mark in the shower and some wear and tear. For minor wear & tear I was going to be charged more than my deposit (a very unreasonable charge). Within the house all of the tenants had different agreements and contracts and had different arangements. They are inconsistent and after your deposit. I would not use them again. Do not use them!

Hazel · 5 July 2019

Agent replied

Makes us all really really sad to read this. You were a model tenant, one of the best, never a single issue, EVER. We did our best to assist whenever we could although categorically and for the record your Landlord handled ALL repairs. So after you left and your Landlord asked for you to pay for the council tax, and asked for a deduction for a water mark, YOU (not us) physically agreed (IN WRITING) for him to have the money, not us. So please remind us, what did we do wrong? We even advised you on this, so some 10 months later you decide to leave a totally negative review for subsequently nothing we actually did wrong. You agreed to give us the £247.20 from your £500 deposit, you did this in writing as part of the agreement process and received the balance back promptly to your bank account once agreement was reached, totally in line to what was agreed according to your tenancy agreement and tenants terms of business, which detailed all costs in writing, which you signed prior to moving in. This was also explained in person by the Lettings Negotiator prior to move in. Unfair reviews damage small businesses. FACT. We are extremely upset by this change of heart of opinion, 10 months after you moved out and welcome any official complaint you wish to make in writing to the office Manager as per our official complaints procedure so that we can address, whatever it is, you were unhappy with. Regards, The Management.

1/5

Google

Awful, had endless problems before moving in, trying to get us to sign contracts that where wrong, kept calling both myself and my partner by wrong names, argued back and called us liars when we explained we did not want to be called different names, they where then silent when I sent all of the emails with at least 5 different names they had called us. Once moved in we had found all the issues they said would be sorted before we moved in had not been sorted and they then claimed there was no evidence of this. They keep chasing me for money that I have already paid, after explaining it was paid on a credit card which has since been cancelled with no statements they then just sent the account to a debt collector instead of just searching their system for the payment. (still ongoing) When our tenancy was up for renewal they had people round to view, but showed up with the wrong keys letting potential new tenants down and having to cancel the viewings. The letting agent who showed the new potential tenants round was the only positive, simply because he was positive and friendly.

Jack · 2 June 2019

Agent replied

Hi Jack, thanks for the review, albeit totally negative, although we believe this relates to the previous owners of the franchise, as this was all before we took over. It would be helpful to us all if you could leave a review of how things have been under the new management. Having reviewed ALL the correspondence between us all, the only thing we can see is answers to your question and an overall good level of service, when you were asking about an early release for example, for which we gave you answers on. In terms of the owed monies we can confirm this was resolved from your deposit when you agreed to give us the money as it did remain unpaid, furthermore you did not answer our email of the 13th June 2018 where we directly asked you to send us a bank statement etc as proof. This went ignored by you. However you did agree to give us the owed monies from your deposit repayment so what you have written above is unfair and factually incorrect. I'm sorry if the previous owners didn't meet your expectations but we don't have any control over that. It's standard practise to chase for owed monies, and take matters further if we aren't paid. In addition the property was never managed by Martin & Co as it was a 'Tenant find only' service, sometimes we are given wrong keys or locks are changed on properties we don't manage without us knowing, so as long as we apologised to those concerned hopefully they were understanding about it, it's an occupational hazard of the job i'm afraid. We're pleased to hear you were happy with the service from the most recent experience which was under the new management and we would add that factually incorrect reviews hurt small independent businesses otherwise good reputation.

5/5

Trustpilot

Thank you Megan!

Megan is the property manager for our rented property she’s on hand if there are any problems or queries, dealing with them efficiently, thank you Megan!

Daniella · 14 April 2021

Agent replied · 19 December 2025

Great to hear, thank you so much.!!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Martin & Co's Google reviewsLeave Martin & Co a review

Questions about Martin & Co Southampton City

How many reviews does Martin & Co Southampton City have?

Martin & Co's Southampton office has 164 reviews across three platforms: 86 on Google, 22 on Facebook, 56 on Trustpilot.

What is Martin & Co Southampton City's rating?

Martin & Co Southampton City is rated 4.1 out of 5 across all 164 reviews, and 3.4 out of 5 on Google from 86 reviews.

Where is Martin & Co's Southampton office?

Martin & Co Southampton City, 46 London Rd, Southampton, Hampshire, SO15 2AH.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.