Every review we hold for the Southampton office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleBrian is incredibly knowledgable when it comes to purchasing, selling and letting in the Hampshire area - specifically in Southampton. I’ve no hesitation in recommending clients, friends and family to him and the team at Belvoir as I believe you won’t find another agent who can offer the same level of service or expertise.
Sam · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Thank you so much for your kind words! We strive to provide top-notch service and expertise in the Hampshire area. We truly appreciate your recommendations and look forward to assisting you, your friends, and family with all their real estate needs.
★★★★★ 5/5
GoogleAs a remote landlord, I have been able to rely completely on Brian, Loretto and the team to look after my properties. They are responsive, straightforward and always available to offer a wealth of sensible advice on the market. They have gone the extra mile when needed and deal with issues calmly and professionally. I’d recommend them.
Mike · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Hi Mike,
Many thanks for your feedback and review its much appreciated.
Kind regards
Brian and Loretto
★★★★★ 5/5
GoogleReally good service for our group, Will showed us around and made it really clear and easy for us. We were all super impressed.
Bart · 26 November 2025
Agent replied · 27 November 2025
Thank you, Bart Newsom-Davis! We're thrilled to hear that you and your group had a great experience with Will. Our team strives to provide clear and easy service, and it's wonderful to know we impressed you. We appreciate your feedback and look forward to assisting you again in the future!
★★★★★ 5/5
GoogleI bought my house through Belvoir, Loretto was super helpful - excellent, friendly service!
Helen · 12 August 2024
Agent replied · 31 December 2024
Dear Helen,
Many thanks for your super review, it is very much appreciated.
Kind regards
Brian
★★★★★ 5/5
GoogleIt’s been wonderful experience with Belvioir Southampton provide through Gwen and Loretto. It was very straight forward process from house viewing appointment to till check-in to the new house, they were very helpful thought out the process.
Ramesh
Ramesh · 11 January 2023
Agent replied · 10 January 2025
Thank you for sharing your positive experience with Gwen and Loretto at Belvoir Southampton! We are thrilled to hear that they provided excellent support throughout your house-hunting journey. If you need any further assistance, feel free to reach out. Welcome to your new home, Ramesh!
★★★★★ 5/5
GoogleJade is very kind and committed. She provided professional service throughout the renting process.
Chao · 3 August 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your kind words! We're glad to hear that Jade provided you with professional service. We strive to make the renting process seamless for our customers. Let us know if there's anything else we can assist you with in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleA great experience overall. Jade was extremely efficient in sorting any requests we had.
Alex · 3 August 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for the kind words! We are thrilled to hear that Jade provided you with efficient service. We look forward to serving you again in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleI could not recommend Belvoir Southampton more highly. I have a property portfolio for which Belvoir managed the rental and ultimate sale of my Southampton property. It was a highly professional and personal service. If I could use the team for the rest of the portfolio I would!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
PHILIP · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your wonderful review! We are delighted to hear about your positive experience with our team at Belvoir Southampton. We look forward to the opportunity to work with you again in the future. Let us know how we can assist with the rest of your portfolio!
★★★★★ 5/5
GoogleI worked with Louise and she was nothing but fantastic. Always keen to help and answer any questions.
Pranav · 5 May 2024
Agent replied · 31 December 2024
Many thanks for yout great review Pranav.
Kind regards
Brian
★★★★★ 5/5
GoogleI have used Belvoir to let a property in Southampton and have found the service offered by Brian and Loretto to be excellent. They have worked hard to secure the right tenants, and their attention to detail when completing changeovers and new leases is impressive.
I would recommend their service to anyone wanting to let property.
Mark Finlayson
Mark · 3 January 2016
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your kind words, Mark! We are thrilled to hear about your positive experience with Brian and Loretto. We take pride in securing the right tenants and ensuring smooth changeovers. Your recommendation means a lot to us!
★★★★★ 1/5
GoogleDear Loretto,
Thank you for your response. While I understand the clarification on the holding deposit, my low rating stems from poor and delayed communication. I had emphasized the urgency of my move-in, yet there were inaccuracies and frequent agent changes. The day of check-in revealed mistakes on Belvoir's part, causing significant inconvenience. I hope this feedback contributes to improving communication processes for future tenants.
Kind regards,
Judith
Judith · 6 March 2024
Agent replied · 31 December 2024
Dear Judith,
I am sorry you felt you had to leave a one star review for Belvoir. On checking the file I can see that this relates to the retention of the holding deposit when you withdrew from a tenancy on the actual day of check in, with all the work having been completed.
I explained at the time that you were given the incorrect information by a colleague and that as per the holding deposit agreement, which you completed, the funds would be retained to cover our costs as it was yourself who decided not to proceed with the let of the property. This caused further delays in getting the property let for the landlord
Kind regards
Loretto Linehan
Director
★★★★★ 5/5
GoogleI am really happy with how Belvoir Southampton have managed the letting of my property. Historically, I've always managed my own property when renting out so was somewhat apprehensive when passing the reigns over to someone else. However Belvoir Southampton have been excellent, very communicative, very professional.
Would recommend.
Joe · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for sharing your positive experience! We're thrilled to hear that our communication and professionalism have put your mind at ease. If you ever need anything in the future, don't hesitate to reach out. We appreciate your recommendation!
★★★★★ 5/5
GoogleLouise was so helpful and dealt with everything. I would highly recommend her and Belvoir Southampton.
Kevin · 5 May 2024
Agent replied · 31 December 2024
Many thanks for your great review Kevin, I will pass your kind words onto Louise.
Kind regards
Brian
★★★★★ 1/5
GoogleWorst experience ever , after all this years I can't forget how I was treated. Racism and no respect for the costumer. I do not recommend this agency to anyone . Loretto how can I forget this name ...
I hope the management structure has changed.
Many thanks
Cláudia · 5 January 2025
Agent replied · 31 December 2024
Dear Ms Nunes,
From the outset I would like to refute your accusation of racism towards you from any member of my team or my company. We have operated our business for 12 years and in that time, no one has ever accused us of racism. We operate an open, inclusive and diverse business with a very good culture where racism is not tolerated in any fashion. I would strongly urge you to contact the police and report this crime so it can be properly investigated, and we can strongly defend these libellous accusations in a proper fashion rather than have to deal with random comments on a google review.
We were highly surprised to receive your review as we have not had any correspondence from you since 2017. You were a tenant in a property we manage from Dec 2015 to Dec 2016. The tenancy was largely uneventful with the exception that you brought a cat from your home in Portugal into the property during the tenancy. The tenancy agreement, which you signed, clearly stipulated that no cats were allowed for two reasons, firstly the landlord had just fully refurbished the property to a very high standard and secondly the freeholder of the block of flats did not allow pets. Despite this you breached your tenancy agreement by bringing a cat into the property. The landlord was not able to allow the cat to remain in the property, for the above reasons, and you subsequently returned the cat to Portugal and remained in the flat for a further 9 months.
In 2017 you had expressed dissatisfaction at the outcome of a conversation you had with Loretto at our office prior to the start of the tenancy. Unfortunately Loretto had a previously arranged appointment and so could not finish the conversation in full but she subsequently emailed you to apologise for having to leave and to answer the queries you had raised.
During the time we managed the flat we were professional and courteous at all times.
We will contact you directly on your accusation of racism as I am keen to understand this further given that some 8 years have now passed.
Regards
Brian Linehan
Managing Director
★★★★★ 5/5
GoogleI had a viewing with will and he was so amazing and nice! Such a delightful person
Noah · 9 December 2025
Agent replied · 11 December 2025
Thank you, Noah! We're thrilled to hear you had a great experience with Will. He truly is a gem in our team, and we appreciate your kind words. Looking forward to assisting you further!
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a nice flat from Belvoir weeks ago. Got professional and friendly help from Jade Dumper. Our communication was very smooth, and all my questions and requests were timely answered and responded. Definately will look for help from Belvoir next time.
T · 6 March 2025
Agent replied · 7 March 2025
Thank you for choosing Belvoir for your rental needs! We are thrilled to hear that Jade provided you with professional and friendly assistance. We look forward to assisting you again in the future. Feel free to reach out anytime for any further assistance.
★★★★★ 5/5
GoogleBelvoir were really helpful in organising viewings and paperwork. They managed to facilitate an early tenancy start date which was super helpful for me. Would recommend using them.
Liz · 13 August 2025
Agent replied · 13 August 2025
Thank you so much for your kind words, Liz! We're thrilled to hear that our team was able to assist you with the viewings and paperwork, and that we could facilitate an early tenancy start date for you. Your recommendation means a lot to us! If you need anything else in the future, don't hesitate to reach out.
★★★★★ 5/5
GoogleAfter a considerably tough couple of years for us all Brian, Lorreto and their team have remained professional, supportive and most of all they make you feel like nothing is too much trouble.
I wouldn’t trust anyone else to take care of my rental properties it gives me peace of mind knowing they do the best job looking after my best interests.
Brian I can’t thank you enough your a font of knowledge I look forward to many more successes under your guidance. ThankyouPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Samantha · 1 January 2023
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your kind words! We truly appreciate your trust in us to manage your rental properties. We're committed to providing the best service and guidance to ensure your peace of mind. Looking forward to many more successful years working together!
★★★★★ 1/5
GoogleBelvoir have managed my flat for me for several years. Several serious mistakes have been made due to lack of communication, resulting in loss of income for me and serious inconvenience for my tenant such as waiting months for a new washing machine and failure to renew contracts, not to mention late payments to me. For the last few years the tenant and I have had to communicate directly which rather negates the reason for having an agent to manage the property.NegativeResponsiveness
Vicky · 1 January 2023
Agent replied · 31 December 2024
Dear Vicky,
We are disappointed to read your review of our service following the detailed reply we sent to you last week regarding the concerns you raised. I am sorry our service fails to meet your expectation however I feel it is important to put on record our version of events.
1. Late Rent Payments. Firstly can I put on record that this statement is completely false, misleading and untrue. We process c£500k of rental and deposit payments per month and our landlords receive their rent on the day we have cleared funds in our client account. We have explained to you on many occasions both on the phone and in writing that we cannot pay rent over to you until the funds have cleared in our client account. This seemed to cause you a major problem this January. As you know your tenants’ rent due date is the 1st, however the 1st Jan was New Year’s Day with offices and banks closed until Tuesday 4th. Our client account was credited with your tenants’ rent on Tuesday 4th, however under the rules of the banking system they are entitled to claim the rent back from our account up until midnight on the day they make payment. We had cleared funds in our client account on Wednesday 5th and those funds were transferred to your account at lunchtime. There is nothing we can do differently and indeed many agents batch their payments and pay them on a weekly or fortnightly basis but we process our rents every working day, Monday to Friday.
2. Washing Machine, Your assertation that the tenants were waiting months for a new washing machine is again completely untrue. I have already advised you of the timeline but will set it out again here for complete clarity.
On 1st September 2021, your tenant reported the issue with the washing machine and we requested further details. I subsequently discussed the issue with you by email on the 4th September and a contractor was booked and visited your property on the 7th September. With the contractor’s recommendations that the most cost effective resolution was a new washing machine due to the age of the current one and cost of repairs, a suggestion for a like for like replacement was given and approved. Unfortunately, this was out of stock and further alternatives were discussed with you. On 15th September the approved washing machine was ordered and a date agreed with your tenant for the delivery and installation. Therefore you can see that from the date the tenants contacted us to report the issue and the machine being ordered was just over two weeks, not “months” as per your review.
3. Tenancy Renewal, Your tenants fixed term ended on the 31st October 2020. Prior to this I contacted you to discuss the renewal and to advise that, in order to comply with legislation which was now in place to ensure your tenants’ safety at the property, a satisfactory Electrical Installation Condition Report (EICR) was required for the renewal. You decided not incur this cost at that point in time and instructed us to defer the EICR until 2021 keeping the tenancy on a monthly periodic basis. The satisfactory EICR was sent to us on the 2nd March by the electrician.
With our renewals during the pandemic and various lockdowns the overall opinion of our landlords was to keep tenancies on a monthly periodic basis until the economy started to return to normal. Like most businesses, we experienced staff shortages due to Covid and this unfortunately delayed us in processing your renewal as a result.
We have carried out a full review of how we have handled the management of your property and, apart from communications during renewal, it is difficult to see how we could have provided a better service. I do hope your new managing agent can meet your expectations.
Kind regards
Loretto Linehan
Owner & Director
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a one-bedroom flat through Belvoir for almost 4 years and had absolutely no problems during that time. From day one, everyone in the team was very professional and responsive to all my queries. Upon moving in, all important steps such as organising an inventory and using an independent external company to hold my deposit were undertaken. Throughout my time in the flat, a few things stopped working (washing machine, fridge etc.), but I never experienced any difficulties in contacting the agency nor getting those items fixed/replaced. After moving out, I received my entire deposit back without any problems. I highly recommend Belvoir - what a great team!
Kamil · 1 January 2023
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your kind words and for recommending Belvoir! We strive to provide a professional and responsive service, ensuring all maintenance issues are promptly addressed. We're pleased you had a positive experience throughout your tenancy and that you received your deposit back smoothly. We appreciate your feedback!
★★★★★ 5/5
GoogleHad a great viewing today by Will who was very friendly and informative! Would definitely recommend.
Daisy · 26 November 2025
Agent replied · 27 November 2025
Thank you so much for your kind words, Daisy! We're thrilled to hear that you had a great viewing with Will. Your recommendation means a lot to us. If you have any further questions or need assistance, feel free to reach out!
★★★★★ 5/5
GoogleReally good service, very helpful with moving / viewing process, both Leah and Carys were very helpful with any queries / questions. They offer professional, friendly advice and service throughout the entire process. Would highly recommend them.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Tony · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for the glowing review! We are thrilled that Leah and Carys provided helpful and friendly service during your moving/viewing process. We appreciate your recommendation and look forward to assisting you again in the future.
★★★★★ 4/5
GoogleOverall, I had very good experience with Belvoir during my 6 years in Southampton. Belovoir team showed to be professional and also quick in responding when I needed some support for maintenance and communication with landlordPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Francesco · 9 February 2022
Agent replied · 8 February 2025
Many thanks for your great review Francesco all the best in your new job. Brian and Loretto
★★★★★ 4/5
GoogleI just rented a flat through Belvoir. Everything was very nicely done by this agency. The fees are within the normal range and the employees were very nice and helpful. The only not so good thing is that they didn't have the appartement measurements at their office.
Nicolas · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your feedback! We're glad to hear that you had a positive experience with our agency. We apologize for not having the apartment measurements readily available. We will work on improving this for future reference. If you need any further information, please feel free to reach out to us.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.