Trusted Agent profile

Springmove reviews

4.6

★★★★★ Excellent

266 reviews across 1 platform

Sunley House, Bedford Park, South Croydon CR0 2AP

Springmove's South Croydon office at Sunley House is rated 4.6 out of 5 across 266 reviews on 1 platform. Checked 9 October 2026.

Trustpilot logo

266

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the South Croydon office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

I cannot speak more highly of Spring

I cannot speak more highly of Spring. All of the team and really good to deal with and come back to you very quickly. They stuck to their word throughout and moved very quickly so we could secure our new build. It really did take all the stress out of moving house.

Jennifer · 10 November 2024

Agent replied · 24 December 2024

Thank you for your review and kind words for our team. We are delighted that you secured the new build you wanted, plus help remove the stress from your move. We wish you all the best and many years of happiness in your new home.

5/5

Trustpilot

Quick

We were very impressed by the speed of your actions to bring about an offer on our property, and also liaising with our solicitors. Whenever we wanted any information from your company about our sale it was dealt with immediately and efficiently. We have moved home 4 times before and always encountered time delays etc, so we have found this easy up to now. Fingers crossed everything proceeds. Regards Brian.

Brian · 1 December 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Brian & Pauline Thank you so much for taking the time to review your experience with Spring. The team are always on hand to assist, making the process as easy as they can. Kind regards The Spring Team

5/5

Trustpilot

Highly recommended, clear and honest advice.

Marcus was extremely professional, and yet genuinely caring. At no time did I feel pressured, but he kept in touch with the perfect timing. He explained things clearly, and was very patient. An excellent experience. I would recommend to anyone selling their property who needs an urgent solution.

Cindy · 10 October 2020

Agent replied · 15 June 2024

Dear Cindy,Many thanks for your kind feedback.Marcus and Team are committed to provide the best customer care, and solutions tailored around customer needs.We are delighted to receive this feedback and we remain focused on delivering excellent customer experience. Best regards

5/5

Trustpilot

Very pleased with the service provided.

Valerie at Spring has given exemplary service in our prospective purchase of a McCarthy Stone apartment for my in-laws. She provided up to date information during the process and gathered additional, unexpected information for us when requested.We have unfortunately had to pull out of the process due to unforeseen circumstances.The only downside is the very low offer that was made on the house we were hoping to part-exchange, but it wasn't this that was the reason for our withdrawing. Also, we respect that McCarthy and Spring both need to make a profit on the arrangement; so have no ill-feeling regarding anything in that part of the arrangement.

Mr · 22 February 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Mr Sanders, thankyou for taking the time to leave a review of your experience with Spring and the great service you received from Valerie. Although the sale didn't progress at this time, please do not hesitate to contact us in the future, if your situation changes. We wish you all the best for the future.

5/5

Trustpilot

Excellent communication

Working with Spring is simple and fits around our busy work schedule, which is made easier with their new online portal system. Communication is excellent as there is always a member of the team available to assist during any part of the process.

Emma · 14 October 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Emma, Thank you for your kind feedback.At Spring we strive to deliver the best possible customer experience with absolute transparency and top draw communication. We are delighted that you found this to be the case.Best Regards,

5/5

Trustpilot

My enquiry with Spring was positive

I made an initial enquiry to Spring. Valerie was extremely helpful in explaining their process which she did in a friendly manner. I didn't go ahead with my enquiry as I received a private offer shortly afterwards, but my experience with Spring was positive.

Wendy · 3 August 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Wendy, Thank you for your kind feedback. We are delighted that you found Valerie to be helpful and friendly. This overall positive experience is one which matches our values.Best Regards,

5/5

Trustpilot

Amanda-Jayne and Michael

Worked with Amanda-Jayne and Michael to get a property turned around in 28 Days SSTC.Thank you both for your speedy responses and Efficient Service

Chelsea · 26 September 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Chelsea, thank you for taking the time to leave Amanda-Jayne and Michael this review. We are delighted to hear we could get your sale turned around in the timeframe you needed, thanks again for sharing your Spring experience. All the bestThe Spring Team

4/5

Trustpilot

Service and communication was good and…

Service and communication was good and advice clear

Teresa · 13 February 2026

Agent replied · 31 May 2026

Great to hear this feedback Teresa, thank you for sharing your experience and leaving us a review. Wishing you all the best.

5/5

Trustpilot

I never done a part exchange before but…

I never done a part exchange before but i have to say it was the easiest thing ever - the whole transaction completely seamless and Sam and Simon were more than helpful along the way - would not hesitate to recommend - a very satisfied customer.

RT · 9 December 2020

Agent replied · 15 June 2024

Many thanks for your kind feedback.We at Spring (Formerly National Property Trade) strive to deliver best possible customer experience tailored around each customer's requirements. We are delighted that you found working with Sam, Simon and rest of the team matching those values and we met your expectations.Best regards,

5/5

Trustpilot

All questions answered

Shah was extremely helpful on both occasions when I spoke to him. On the second occasion he answered all of the questions that I had and made sure that I understood.

Jacqueline · 7 February 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Jacqueline, thankyou for your review of Spring and the service you received from Shah!

5/5

Trustpilot

Reduce stress in moving

Very easy process. We have moved many times over the years, including living in 5 houses in our first 8 years of marriage 50+ years ago. Always stressful. This part exchange process gave us great comfort in reducing the worries of the open market. Great support from Spring Move too.

Ann · 30 October 2024

Agent replied · 24 December 2024

We are delighted our part-exchange service removed any worries and stress of your move Ann, many thanks for your feedback. From all the team here at Spring, we wish you all the best in your new home and thanks again for choosing Spring.

5/5

Trustpilot

Fabulous service!

I have worked with Spring for a couple of years now and all the team are extremely attentive, helpful and approachable. I like my correspondence via email which makes it super easy with my busy schedule! I would definitely recommend Spring!

Georgia · 21 October 2021

Agent replied · 15 June 2024

Hi Georgia,Thank you for your kind feedback. At Spring we strive to deliver the best possible customer experience with absolute transparency and top draw communication. We are delighted that you found this to be the case. Best Regards,

5/5

Trustpilot

Samson made it really easy and was happy…

Samson made it really easy and was happy to take my calls at any time. Great people and business.

Simone · 14 December 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Simone Thank you for taking time to review your experience with Samson & the Spring team. Its great to hear it was easy to do business with us Kind regards Liz Chambers Head of Customer Experience

5/5

Trustpilot

Amanda-Jayne has been amazing in…

Amanda-Jayne has been amazing in assisting with the sales progression, and explaining the process where needed. This is the first time I have worked with Springmove and hope to do so again in the future.

Hannah · 27 July 2022

Agent replied · 15 June 2024

Hannah, thankyou for your review! Amanda-Jayne is a real asset to our team and always goes over and above to deliver a fantastic customer service. We look forward to working with you in the future.

5/5

Trustpilot

I can't recommend this company enough!

A lovely company to work with. Shah has been very helpful and is keeping me up to date throughout the whole process. I have nothing but praise for Spring.

Sophie · 28 February 2023

Agent replied · 15 June 2024

Hi Sophie, thankyou for your email regarding the service you are receiving whilst working alongside us!

5/5

Trustpilot

Loved the service

Loved the service, Valerie was super helpful in explaining the Part X process and was a delight to speak with! Thanks so much!

Jade · 16 August 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Jade Thank you for the kind feedback, glad we could be of help. The Spring Team

5/5

Trustpilot

Spring has been very helpful with…

Spring has been very helpful with giving me information about the possibilities of selling my flat through them. I didn't have to use them as I found a buyer, but I would have if I hadn't found one in good time.

Carole · 5 August 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Carole,Thank you for your kind feedback.We are delighted that you found our team to be very helpful.Best Regards,

5/5

Trustpilot

Moving home after 27 years

We originally had a completion date of 29/09/23, unfortunately there was a hold up with the apartment that we were purchasing. We didn't complete until December 2023 and they waited patiently for us to complete. After completion Valerie contacted us to check that everything had gone to plan and to make sure we had settled into our new home.

Linda · 8 April 2024

Agent replied · 15 June 2024

Dear Linda Thank you for taking time to review your experience with Spring. We are so pleased we could help you with your move and wish you well in your new home. The Spring Team

1/5

Trustpilot

Rip-off offer.

Ok, full monty this time. House valued by two major estate agents at £425k. The valuation by Spring, based on £365k to £390k by one estate agent (???!!!) and £400k by a second was £390k. On that dubious valuation they offered £340k. That's then subject to a survey (if that finds issues, offer goes down). AND the SELLER has to pay the stamp duty if it becomes due. Say do what?! Not only do you want to profit obscenely from the manipulated price you offer, you want the SELLER to pay YOUR taxes too?!I'm no expert but by my reckoning their business model is costing them hundreds of thousands, because the excessive profit they make from the minority of desperate sellers who take up their offer has to be massively outweighed by what they lose in reasonable profit they would otherwise gain from the majority non-desperate sellers who don't tell them to take a hike. But nobody ever claimed these types of outfits are staffed by intelligent financiers. Lol. Obscene greed instead of fair practice. Unless you are truly desperate, for very critical reasons, don't go near these house-buying outfits, you'll be fleeced rotten. More so after the tame 'surveyor' finds major 'issues' (do excuse my cynicism).If you'd made a fair offer on the genuine valuation (£425k) instead of trying to score EIGHTY FIVE THOUSAND from it we'd have been able to do business. There's a very sound maxim in business..."some profit is better than no profit". You cut your own noses off for obscene greed.Update: I've spoken to the estate agent who gave the "£365k to £390k" valuation. No, not exactly...they were asked to give three valuations, one to sell in a week, one to sell in eight weeks and one to sell in twelve weeks. The valuations they gave for those time periods were £365k, £385k and £400k (NOT "£390k"). You see folks? This is how Spring operate. This is how they artificially mark down the true value of your property so they can then justify an obscenely low-ball offer. A CAVEATED valuation (time-dependent) isn't a proper valuation. Thus "manipulated". But they don't tell you that. They didn't tell me. "Spring’s extremely thorough home valuations incorporate data from multiple internal and external sources." Lol. They got their other valuation from Fox. Over the phone. Nobody from Fox came to value my property. If Trustpilot need me to verify this info I'm happy to pass them on to the estate agent in question, who potentially had their reputation defamed.So, for greater clarity; The first agent Spring spoke to (on the phone) was the one I was selling my house through (Whitlocks). When Spring told me my own agent had valued my house to them at "£365k to £390k" I was furious. Obviously, when I rang them I was put straight as to the truth, that they'd been asked for three time-constrained values. In my OPINION what Spring tried to do was defraud me. They told me on the phone that based upon the two valuations they'd had my property was in fact worth £390k, not £425k. They then made me the offer of £340k based upon that manipulated bogus valuation.Using Spring's calculator on their website, with the GENUINE valuation of £425k, which applies their fee percentages, the offer should have been £378k, not £340k.It's up to the readers of this review to make their own judgement but what I have written is the absolute truth. At its most simple level, do NOT trust any valuation Spring report to you unless/until you have verified it to your own satisfaction via the agents they have used for said valuations. Better still, get your house valued first by agents YOU have instructed, not Spring's. Caveat Emptor folks.

Panzerlang · 30 August 2022

Agent replied · 15 June 2024

Dear Panzerlang,Thank you for taking the time to write your review. We take customer feedback seriously, so have completed a full investigation into your experience.We are aware that you were marketing your property with an estate agent, who valued it at £425k. You listed with the agent at a price of £400k and received no interest at this price. To ensure we are able to get an accurate valuation of your property, we instructed 2 independent estate agents to provide us with a 8-12 week sale price. These valuations were returned to us at £425k and £390k. As there had been no interest at £400K, we reasonably concluded that its value was likely lower and valued your home at £390K. As our website explains, our offer is a percentage of our valuation, and can be between 91% and 85%, which covers the cost of our service. The percentage is based on how quickly we expect to be able to sell your home and in your case we made an offer of £340K or 87% with a completion date of your choice (as quickly as 7 days). We also included our Spring Price Promise which means that if we had bought your home and sold it above our £390K valuation, you would have received the substantial portion of those additional proceeds. This essentially serves as a guarantee to you that we are not undervaluing your home. Our offer is inclusive of all fees so there is no need to pay agency fees, legal fees or property clearance costs. Our service also provides you with a license to occupy your home for up to 14 days after completion to move out stress-free. You are correct that Stamp would be payable as well, as a property trader, it is a direct cost to us, so it has to be charged. We are transparent about this at all times and always explain to our customers when this is due. Most other property buying companies disguise this information and factor it into their offer, meaning they offer you a lower amount without disclosing the reasons why.Dan, your dedicated Underwriter, believed that the conversation he had with you was clear and you understood the offer. After listening back to the call, the offer was explained properly, with you ending the call positively although it did not work for you. We understand that the offer was lower than you were hoping for and know that our service is not for everyone, but we are proud to have helped hundreds of homeowners sell in a fast and convenient way, and have many customer testimonials to demonstrate that we deliver a solution which meets their needs and delivers a personalised, friendly and professional experience.If you would like to speak to a senior manager regarding your experience, or how we operate, please contact us directly via email at hello@springmove.com.

5/5

Trustpilot

Spring Team Work

I have worked with Joanna Clark and James Hogan at Spring for about 18 months. They are very easy to work with and very informative and the communication with the whole team is very good

Dawn · 30 March 2022

Agent replied · 15 June 2024

Dear Dawn,We are extremely grateful for your review of the Spring team and the professional service you receive. We strive to deliver a standout experience at all times!Best wishes

5/5

Trustpilot

Thank you Marcus

Marcus was very patient and admirably clear about the process. Although we ended up using another company, he was happy to be a fallback if something went wrong! I have no hesitation in recommending him for someone looking for a quick sale.

Ian · 3 November 2020

Agent replied · 15 June 2024

Dear Mr Williams,Many thanks for this positive feedback.We at Spring aim to provide best possible customer experience and are delighted to hear that Marcus and Team met your expectations.Best regards,

5/5

Trustpilot

Contact was professional and approachable

Contact was professional, but approachable and warm. I felt understanding and help would be forthcoming.

Rosemary · 6 December 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Rosemary Thank you for taking the time to review your experience with Spring Kind regards The Spring team

5/5

Trustpilot

Fair and reliable

Although I haven’t taken them up on the offer at this time, I felt they were very fair and honest and the people Inspokevto were all very helpful.

MRS · 16 November 2022

Agent replied · 15 June 2024

Dear Mary, thank you for you review. We are pleased that you found our staff helpful and honest. We stive to be transparent and open with our customers at all times. Please do come back to us, if you would like to review your offer in future. The whole team, wish you all the best for the future.

5/5

Trustpilot

Valerie was available quickly and was…

Valerie was available quickly and was very clear in her explanation of the process.

Phil · 13 November 2023

Agent replied · 15 June 2024

Dear Phil We appreciate you taking the time to review your experience with Spring . We wish your dad well with his moveThe Spring Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Questions about Springmove

How many reviews does Springmove have?

Springmove's South Croydon office has 266 reviews across 1 platform: 266 on Trustpilot. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Springmove's rating?

Springmove is rated 4.6 out of 5 across all 266 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Springmove's South Croydon office?

Springmove, Sunley House, Bedford Park, South Croydon CR0 2AP.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.