Every review we hold for the Ramsden Heath office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMy entire experience with Rightmove was…
My entire experience with Rightmove was very satisfactory. Megan was helpful and friendly throughout the process, answering all my questions and providing all the details.
Priscilla · 24 June 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Priscilla, thanks for taking the time to leave us such a great review. I will be passing your feedback over to Megan and her team.If you have any more feedback or suggestions on how we can improve, do drop us an email at talk-to-us@rightmove.co.uk or give us a call on 01908712300 - we'd love to hear from you. Thanks, Rightmove
★★★★★ 4/5
TrustpilotEfficient
While the referencing was very prompt and staff very friendly, there are a couple of things that I didn't like. Firstly, once the referencing is complete, I got three reminders to look at the result within 24h even though I had looked at it. I reckon it was just to sell me insurance. Annoying and unnecessary! Secondly, as a self-employed person, I find their referencing form and approach really not commensurate with the reality of someone running a limited company. I talked to two staff members about it but they just referred to their policy. Not their fault, but whoever devised their policy clearly has no idea how self-employment in the UK works.
Simone · 13 May 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Simone, Thank you for taking the time to leave some constructive feedback on your experience with us. I'm firstly pleased to hear that our friendly staff made the experience a warm and pleasant one. We are continually reviewing our processes and would like to look into your application in more detail to see if there was anything we could have done to be clearer or more transparent with our processes. If you would like to email me directly at Beth@vanmildert.net, I would be happy to look at your application.Best wishesBeth
★★★★★ 2/5
TrustpilotSpamming spamming spamming
The Lettings team I used for my new property are possibly the nicest people I’ve spoken to (Emma & Alex). However, they use this company to do credit checks and the whole experience changed from floating on clouds to tension and annoyance. The rude and condescending woman I spoke with was only the start of the problem. I’m now getting a daily email from them asking me to buy more services. 1. I did not give them permission to contact me with Marketing2. One update on my application success is quite enough. 3. They do not offer a facility to unsubscribe4. They do not action your request for a right of deletion and instead continue with 1 and 2. Would not recommend
Mark · 25 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Mark, Thank you for taking the time to reach out to provide some feedback on your experience with us. Firstly, let me apologise for any issues you have experienced with the referencing process and subsequent communications.We really value good customer service here at Van Mildert and I am sorry to hear in this instance we fell short of our high expectations. I can assure you that you have been removed from any follow up emails or calls and we are in the process of actioning your request for erasure today.The reason for the calls and confirmation of your successful application is to follow up and see if you require any help in setting up some key home services such as broadband and contents insurance, but we can certainly appreciate some of our customers prefer to organise this themselves.We will investigate any communications you have had with our staff, and will make sure to deliver any additional training to make sure all our staff are living up to our high standards when it comes to customer service.Please feel free to contact me directly at beth@vanmildert.net if you would like to receive any updates to your request for erasure or you would like to discuss anything in more detail.Good luck in your new home.Best WishesBeth
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuperstar Sarah
Hi Team,You have wonderful employees working in your team, helpful and they understand the situation. Thank you Sarah for extended support, I owe you a Treat.
Ankur · 25 April 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Ankur, thank you for taking the time to leave us a 5-Star review.We really appreciate receiving your feedback, If you have any further suggestions or feedback, please do drop us an email at talk-to-us@rightmove.co.uk or give us a call on 01908712300 - we'd love to hear from you. Thanks, Rightmove
★★★★★ 4/5
TrustpilotThe lovely ladies I’ve spoken to on the…
The lovely ladies I’ve spoken to on the main phone line and in the insurance department couldn’t have been more friendly, reassuring and efficient. However my interaction with an individual in the referencing department wasn’t the best, with little communicating or updates throughout the process. Which also seemed to be inefficient in requesting for individual pieces of information each day over the course of weeks, rather than a breakdown of everything that is needed from you in one go at the beginning. When I contacted to chase up or query things she was quite blunt and unfriendly.Luckily my interaction with other staff, particularly a lady on reception and Emily Kinnear have completely won me over and allowed me to look past any other issues. Staff training and better procedures definitely sound like they could be put in place, especially after reading others frustrations with the referencing department!
LCG · 22 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello LCG, Thank you very much for getting in touch and providing some very useful feedback. Here at Van Mildert we pride ourselves on excellent customer service and I am very sorry to hear one of our members of staff didn't live up to our high expectations. I would love to look into this further if you would like to contact me directly via beth@vanmildert.net in order to get more information to address your concerns more thoroughly.Best WishesBeth
★★★★★ 2/5
TrustpilotReally frustrating search engine
Really frustrating search engineI don't want to see 'shared' houses and though I opt out not to see such properties but they come again and again. Zoopla is much better on this.
Asadollah · 17 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello,Thank you for taking the time to leave us a review.I'm sorry that this is happening for you.I'd like to take a look into this further. Please could you email us at talk-to-us@rightmove.co.uk or call us on 01908 712300 with more information and include some examples? Many thanks,Rightmove.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVan Mildert have been great
Van Mildert have been great! Sorted out the checks for my new home, and a lovely lady called Rachel rang me the other day and got me a really good deal on a sky package. People like Rachel give you the confidence to ring if ever you have any questions or queries. Lovely personality, and was really helpful with everything. If all agents on the end of the phone were as nice and helpful as Rachel, the world would be a much happier place!! Thanks alot Rachel!!
Vicky · 16 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Vicky, We really appreciate you taking the time to leave such a glowing review of your experience with Van Mildert. We completely agree that Rachel is a wonderful member of the team and it's always nice to see her friendly service recognised. We will make sure your kind words are passed to Rachel and her manager.Good luck in your new home.Best WishesBeth
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst service received.
We are going through referencing at present with this company. This has got to be the poorest service I have ever received. They had 4 weeks to do their job. 3 days before move in date we enquired as heard nothing, only to find out they still needed evidence which they didn't contact us or estate agent to ask. We are meant to move in tomorrow, however, because of their incompetence we have no contract yet. The amount of stress and miscommunication and lack of contact this company has generated us is a joke. They don't move in the process if we don't call, when we call they say they can't talk due to data protection, we get reassured they will be in touch with the other end, when we realise they don't we get the other end to contact them, only to end up with a different person every time and the whole process gets lost again.
Isis · 14 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Isis, Thank you for getting in touch to provide some valuable feedback, We are really sorry to hear of the issues you are experiencing with the referencing process and can completely understand your frustration. We know that everyone wants their referencing to run as smoothly as possible and rest assured we will work as hard as we can to get any complications resolved.As discussed via telephone yesterday, your application was finished on the 6th of April, but it looks like we are still awaiting information for your co-applicant, we have been in continuous contact with everyone involved, but as mentioned you may not have been informed of this due to GDPR preventing us from sharing updates on co-applicant's references.We will keep you updated as best we can moving forward and will endeavour to complete the application as swiftly as possible. In the meantime you have my details to get in touch.Best WishesBeth
★★★★★ 1/5
TrustpilotSTRESSS!!!
This company has made life for my family and I more stressful than it already is. We were asked to have a guarantor for the property we will be renting out for a year; the guarantor is a doctor and the poor man had to sit down for hours going back and forth with them because he knew we needed to move in urgently. The guarantor had a phone call and was told to expect and email (obviously didn't receive it). By the time he had sent the required documents they may have needed, the office had closed and now our move-in date has been postponed. I seriously think they read our names and thought 'lets treat them differently and give them a hard time'. We have already given a notice period for the current home we're living in and will not have anywhere to go unless Van Mildert decides to have some sort of urgency to get things done for us. The doctor had filled in a form and was meant to type in £10,000 but he mistakenly wrote £10 now the agency were so stupid to think that he genuinely meant to write £10 in his savings. The doctor had said "who in there right mind would think £10 is enough to be someone's guarantor, ofcourse it was a mistake, anyone can mistakenly make an error on a technical device". They love to constantly pester us when they need something but when we respond we don't get anything back. The communication is non existent with this company. No empathy and so disgraceful.
Niffla · 3 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Niffla,Firstly, let me apologise that you have had a poor experience with Van Mildert as part of your property application, we can certainly understand that time can be of the essence when applying for a property. It looks like there may have been some miscommunications at certain points during the referencing procedure and I am happy to talk this through with yourself in more detail. I will attempt to contact you today to discuss this and we will endeavour to resolve these issues as soon as possible.If you would like to get in touch with me directly, please contact me via beth@vanmildert.net and I will be happy to discuss this with yourself and your guarantor.Best WishesBeth
★★★★★ 1/5
TrustpilotA dodgy site if ever there was one
A dodgy site if ever there was one. Often the adverts dont reflect the property at all. Such as "detached house" actually means 4 rooms to let. The filters dont work because if you block shared property they just list them as HMOs instead. Dates dont add up etc, etc The whole thing just smells of a big rat and rightmove themselves couldnt give a ........... take it all with a pinch of salt or better yet go elsewhere.In response to their reply below, yes of course dodgy estate do dodgy but you should be doing your own scrutiny not asking us to do your job and even when we do you just ignore it anyway. You must have trouble hiding all the brown envelopes full of cash for your silence!!
Me · 1 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Good afternoon,Thank you for taking the time to leave us a review. I'm sorry that you have experienced this. As estate agents upload their own properties we do encourage them ensure their properties are put on correctly.We do have a dedicated team that looks after these queries. Please could you email us at talk-to-us@rightmove.co.uk or call us on 01908 712300 with more information and some properties that are coming up incorrectly? Many thanks,Rightmove.
★★★★★ 1/5
TrustpilotGuarantor Issues
Absolutely unhappy with the experience that I have been put through. Our application required a guarantor additionally for me in which my part of the rent is about £350. I provided a guarantor who has three takeaway businesses, three houses, multiple flats on top of the take aways all rented out and two trailers and still the application was denied. If they cant be a guarantor for £350 then I am really not sure who exactly is meant to be the right guarantor. Not to forget that whilst working full time myself I have had to keep taking time out from work to make sure that I chase up all parties and see what the progress has been like. If there was a choice then I wouldn't be choosing Van Mildert ever.
Zara · 1 April 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Zara,I am sorry to hear of the issues you experienced as part of your referencing application for a property. I can see that your application was completed successfully around the time you left this review, but I will call you today to discuss your concerns further. In the meantime, if you would like to contact me to talk about this directly, please email beth@vanmildert.net.Best WishesBeth
★★★★★ 5/5
TrustpilotCheryl was quick to respond and and…
Cheryl was quick to respond and and very informative.
Jack · 7 November 2023
Agent replied · 13 June 2024
Good Afternoon Jack,Thank you for taking the time to leave a Review for Cheryl.I've passed this along to her as I know she'll be happy to read this.Please don't hesitate to reach out to talk-to-us@rightmove.co.uk if you need anything else.Many thanks,Rightmove
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhat on earth is going on with…
What on earth is going on with Rightmove, can't use it on IPad, been trying for days. It freezes, nothing loads, totally useless. Understand this has been going on for a while. Why is it not sorted??
Steven · 8 August 2019
Agent replied · 13 June 2024
Hello Steven,Thank you for taking the time to leave us a review.We are really sorry about this.We're aware of some errors with Rightmove working on iPad's and our specialist teams are investigating these as a priority. We hope to have Rightmove back up and working as normal on iPad's very soon.If you have any questions you can email us at talk-to-us@rightmove.co.uk or call us on 01908 712300. Our office hours are Monday to Friday 9:00am to 17:30pm.Many thanks, Rightmove
★★★★★ 5/5
TrustpilotToday I had the best help for a client…
Today I had the best help for a client who is 87 years old, frustrated he wasn't getting much coverage, the help and support I received on his behalf was 10/10 he left the office with hope he will sell, i'm extremely happy, thank you : )
Catherine · 30 May 2024
Agent replied · 13 June 2024
Good Morning Catherine,Thank you for taking the time to leave a review. I'm so happy to hear that we were able to help you and your client. If you need anything else, please do not hesitate to reach out to us! Many thanks, Rightmove.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI spoke to Megan on the phone and she…
I spoke to Megan on the phone and she helped me out with everything I needed for my new flat! She was so friendly and made everything so simple :)
Kate · 2 August 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Kate,Thank you for reaching out to provide such positive feedback for our colleague Megan. She is a valued member of the team and we will make sure she gets to hear of your kind words.Best wishesBeth
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have just been in contact with these…
I have just been in contact with these people for a couple of days and I’m just appalled with how they treat customers. First of all I’m a social worker and get paid decent money but unfortunately I’m going on maternity leave which I was told means that I’m classified as someone on a temporary contract which doesn’t make sense because even with my maternity pay I’m still able to pay all the bills. To progress forward I was asked to either pay 6 months rent upfront or provide statements with savings in which I was happy to do both! .. I have provided them with all the information they need, but they have pestered, bothered me and just really honestly treated me so appalling. Not to mention that I was admitted in hospital on Tuesday to be induced to have my baby, they still expect me to go to the bank and get some statements even though Iv proven to them that I have sufficient money in my bank which I have been saving towards a deposit for a house to pay the rent at least for the next 5 years straight! I honestly feel this company is racist! They saw an unfamiliar name and decided that they will just make my life a living hell, which they have succeeded in doing.. very unempathetic in their approach, I don’t care attitude on the phone particularly with this one girl I spoke to... I would give them a zero if I could. And if I was given a choice, wouldn’t work with them but unfortunately this is the company the estate agent I’m getting a house with have asked me to deal with. I am just so disgusted that there are people in these kind of positions working with people.
Blessing · 4 March 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Blessing,I’m really sorry that you are feeling discriminated against by anyone at Van Mildert. As much as I can tell you that any form of racism or prejudice of any kind is categorically not tolerated at Van Mildert and that none of the aforementioned would affect the outcome of a reference, that’s not helpful. Your feelings are valid, and I’m sorry that you feel discriminated against, truly.Our referencing manager has tried to call you this morning and has emailed you. We understand that you’re likely quite busy at the moment, so when it’s convenient, please don’t hesitate to get in touch with us.It looks that the cause of the issue has been a miscommunication between what we require as a referencing company and what we’re instructed to ask for by our client (your letting agent).Moving is a really stressful experience, which I can only assume is amplified when you’re about to give birth, so I am really am very sorry that we’ve added to that stress and I really do hope you’re able to make contact with Beth and get this resolved.I really am sorry for any added stress, frustration and upset we’ve caused and I sincerely hope we can get this sorted out for you.Best wishes,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotI spoke to Danielle twice today
I spoke to Danielle twice today, so brilliant and very polite to speak with plus she's so welcoming on the phone, very confident which makes me so happy anytime I speak to her.
Fatoumata · 7 December 2020
Agent replied · 13 June 2024
Hi Fatoumata, we're so grateful you took the time out to leave such a positive review about our colleague Danielle - thank you!
★★★★★ 1/5
TrustpilotStuck in the middle ages. Do not bother with them
I am a Director and owner of 3 companies and employ staff in my businesses. I was supposed to be a guarantor for my cousin who is a student and is to rent a shared flat. I provided all the details to them. Naturally, there is no one higher than me in the organisation. They asked for details to my personal account which I declined. I offered to provide them the my latest tax return documents from HRMC but they are not accepting this. I have been running my businesses for more than 6 years so this technically means that one of my staff would more easily qualify as a guarantor than I. Make it make sense.
Chika · 1 March 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hey Chika,I am sorry that you've had a negative experience with Van Mildert. From what I can see here, and without having any further details other than your review, I think there may have been a miscommunication somewhere down the line!Could you please provide your full name, reference number and the property you are a potential guarantor for and we can look into this in more detail and get this resolved for you as soon as possible.Kind regards,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotTruly amazing service
Truly amazing service! Rachel Robertson called me just at a point when I was getting really stressed with the whole moving house experience and she took time to listen to me and reassure me that everything would be ok, she was an an absolute blessing sent to me in that moment. Rachel found me a brilliant broadband and Sky package at a great price and clearly explained everything to me along the way. Her level of customer service is exceptional and she is a real asset to the company.
Angie · 26 February 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Angie,Thank you so much for taking the time out to leave such a kind review! We're pleased Rachel was able to help you and take away some of the stress of moving house - she is indeed an asset, we're very lucky to have her!Kind regards,Vicki
★★★★★ 2/5
TrustpilotSecret user ratings / Out of date properties
Properties are often out of date and reporting them just tells the agent that you reported them, so you lose.You also lose if an agent you talk to, doesn't like you. as agents can rate users.I found this out when an agent accidentally sent me the email they receive from rightmove, where I saw my rating (Thankfully not awful, but I could see I had been marked down for something).This means you can be at a disadvantage as a buyer or renter just on a whim of an agent.I want to point out that I have been a perfect tenant, the rating is not about you as a tenant.So just be aware that you are rated and that may be why you lose out on properties.Edit/Response to Rightmove:This is not a personal issue, but a site-wide issue. I just feel the site is not tailored for the user, but rather the agents. It's a design choice Rightmove have made, I don't think an email explaining this would solve anything.
Mark · 23 February 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello Mark,Thanks for getting in touch.We are sorry to hear of your experience you've had.We would really like to speak to you about this - please can you call us on 01908 712352 and ask for Katy or email talk-to-us@rightmove.co.uk Many Thanks,Rightmove.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey seem to employ absolute morons
They seem to employ absolute morons that cannot understand anything other than a simple, basic salaried contract. Don’t bother with this company if you’re paid anything other than a basic salary as your actual income doesn’t count, and I’m not talking about commission or overtime. It’s actually much easier to get a mortgage than it is to make their staff understand your actual income (yes I am talking from experience) makes you wonder if they’re working alongside agents to keep the holding fees?To make it clear, my income is well above what is required to meet the affordability as could have been confirmed by the many documents requested by the company.
G · 16 February 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi there, Now that I’ve spoken to our referencing management team, I wanted to edit my response and let you know that a member of the referencing team will try to get in touch with you today to resolve this as best we can, there may be something we can do to help you out and we would truly love the opportunity.I understand that this is a challenging situation to be in, and I completely understand the anger and frustration that this experience has caused for you. Our referencing team are bound to ensure that everyone we reference meets the minimum requirement of 2.5 times their share of the annual rent, and we can’t amend this on a case by case basis, as much as we all wish we could, sometimes.We have a duty to ensure that the applicants we place are in the best financial position to pay their rent on time, and while some may find this rigid and uncompromising, as a team we do try to work with our applicants to exhaust every possible avenue before we reject an application.I do understand that your particular case is unique, and I completely appreciate and understand your anger and frustration. But, I would still like to extend our collective apologies and I sincerely hope that we can get in touch with you today to try and arrange something with you.Apologies again.Kind regards,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you and well done!
We are in awe of the helpfulness and efficiency of the staff of Van Mildert with whom we have spoken this morning. We were dreading having to fill in endless forms online (not being very technical) and having to upload (or download) copies of the various pieces of evidence required to support our application. Having now spoken to several of their staff, we can confirm that they have been patient and clear in their explanations of what was required, and what alternative documentation was acceptable. I regret that we cannot thank them all by name, not having made a note of the conversations, but they know who they are, and we can recommend them without reservation.
CollectPlus · 3 February 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hello!Thank you so much for taking the time out of your day to leave such a wonderful review; you've really made our day! We are so pleased that our team were able to make the process go smoothly for you, and I'll make sure to pass on your kind words to the team, they will very much appreciate it.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhy does anyone use van mildert??
The last time we rented with an estate agent who typically uses van mildert, the landlady waived the reference as she simply couldn't be bothered with it, sadly this time we were not so lucky. The referencing took 2 weeks, which took us straight to the middle of a payment period, costing us an extra 206 pounds to settle,which we really could do without. Van mildert have no sense of urgency, no consideration when calling should you happen to work nights, apparently cant be bothered to respond to mails, and generally appear to be a massive waste of time. My partner mentioned on his application that he used to have a credit card, they called to ask him about it, no actual credit check carried out. They called our employer but also wanted his payslips and contract but not mine, though we work at the same place. They called me to ask me for my address history as apparently it was incorrect on my application form, it wasn't. Basically they woke us up each time to ask us to confirm what we had written down in the first place. No apology for any of the above. Our referencing was eventually passed, our estate agent told us. 2 days later van mildert sent an email to say we've passed and quote us tenant insurance. We've just been woken up yet again by a call from them, I suspect to try and sell it to us. Overall a big inconvenience, lord only knows why they exist at all.
Evelyn · 28 January 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Evelyn,I'm sorry to hear you've had a negative experience while being referenced by ourselves. We would love to speak to you directly about this, as there are some parts that we'd like to clarify and certainly look into on our end to find out what has gone on.From what I can gather from your review is that you can't be contacted via telephone during our office hours as you work evenings (I'm guessing from 'woken up' of course) but we would love to chat to you via email and try to find a time that we can have a discussion with you via telephone to find out what has gone wrong here - I'm guessing there's been a miscommunication, but like I say, we'd really like to investigate this further.Kind regards,Vicki
★★★★★ 5/5
TrustpilotAgent concern
Had an issue I was worried about and customer service in particular Natalie Hall was most helpful in helping to put my mind at rest.
Martin · 22 April 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Martin, thank you for taking the time to leave such a great review and for providing feedback on your experience. It's so nice to hear you've had a positive experience with Natalie. We'll make sure they receive your feedback. Many thanks, Rightmove
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.