Trusted Agent profile · Queensferry

Lovell Queensferry reviews

4.2

★★★★★ Great

896 reviews across 2 platforms

Builyeon Road, Queensferry, EH30 9SW

Lovell's office in Queensferry, at Builyeon Road, is rated 4.2 out of 5 across 896 reviews on two platforms, including 3 Google reviews rated 5.0.

Google logo

5.0 / 5

3

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

893

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Queensferry office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Utterly disappointing

Following an initially good moving in experience we have been continuously let down by the severe lack of customer care support in the initial 6 months in our home to the almost non existence of any support now! Three months without ensuite whilst leaks are fixed to outstanding snagging (hitting 300 mark now for our issues!) and various leaks/damp remain outstanding with Lovell denying responsibility for what an independent report has described as a catalogue of errors, which was first raised back in October and still battling now for resolution now whilst mould and damp takes over our home - which not only is completely unacceptable but carries various health risks for me and my family. Umpteen calls/emails/visits by various different contractors who do little or nothing to fix the repairs and have to come out multiple times. Overall not what I expect from a home we have spent a lot of money on. Unfortunately, we had to raise a formal complaint yesterday on this matter (our second, the first being the shower fiasco in ensuite) so let’s hope resolution agreed within 30 days or contact will need to be through NHBC to get the mould and damp issues rectified as a priority. I woke up today 18th to water from the third ensuite unit coming through living room ceiling even although no showers this morning as guess what - yes the ongoing shower issue remains unresolved and can’t actually have a shower! Second shower control unit also burst in loft. Place feels completely unsafe. Area manager apparently too busy to attend as see what we’re having to live in until 8th feb! Absolute joke. Various formal complaints will be raised today for all issues as no one seems to care!! You call emergency out of hours number to be told to wait and phone customer care at 9 - what is the point in having an emergency number !!! Absolute farce ! Patience has well and truly ran out now!! 13th March and not much moved on - customer care dept have a severe lack of customer care…!

GINANNE · 13 March 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hi,Thank you for taking the time to post a review and we're pleased you had a good moving in experience.We are sorry to hear about the issues you are having. Please be assured we take all comments seriously and have passed this on to our Customer Service team. Someone should be in contact with you directly.Kindest RegardsThe Lovell Team

5/5

Trustpilot

Good communication

Good communication, helpful staff in spinners quarter, especially Jade she help me a lot to overcome the language barriers with the site manager, makes everything good, even though some problems can’t be fixed she will give me a lot of advice.

F · 10 August 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you for your lovely 5* review. I have passed your comments to the team and they are delighted.

5/5

Trustpilot

Joanne and Ellie were great

Joanne and Ellie were great. They explained everything well, were very helpful and put us at ease. Many thanks. We look forward to moving in.

Christopher · 15 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you Christopher for leaving a lovely 5* review of your experience with Lovell Homes at William's Park in Wymondham. It's wonderful to read your comments about our team, and we have passed them on directly to Joanne and Ellie, who we know will be very happy to read them. Thank you again Christopher, we hope that you will be very happy with your new Lovell home! The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Very helpful sales office staff

Very helpful sales office staff who proactively got back in touch with me about a property I had fallen in love with but missed out on, as it got reserved by another buyer... the other purchase subsequently fell through and the sales staff got back in touch, kept me updated and ensured I had first refusal on the property before anyone else. Thanks to them I have now been able to reserve the property for myself and my daughter... we couldn't be happier and can't wait to move in!

R · 4 March 2024

Agent replied · 11 June 2024

Thank you Rosie & Georgia for leaving a lovely 5* review of your experience buying a new Lovell Home at William's Park in Wymondham.It's wonderful to read your comments about the sales team, and we have passed them on directly to them. We know that they will be very happy to read them.Thank you again Rosie and Georgia, we hope that you will be very happy in your new home!The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Very helpful and easy to deal with

Claire at Wild Walk has been absolutely amazing and really helpful every step of the way. She really went above and beyond to give us guidance as first time buyers and has been very patient with us. Claire and Lovells have made the whole process easy and straight forward.

Conor · 20 November 2022

Agent replied · 11 June 2024

Thank you for your lovely review. We will pass this onto Claire and the Team. Kind regards, Lovell homes

1/5

Trustpilot

Great until they get your money

Great until they get your money. Our experience with Lovell has been horrendous. We moved into our home 4 months ago and were assured our pre move in snags were completed, we got the keys and nothing was done. Getting snags done has been like pulling teeth and even when they start them someone always has to finish them off but never comes back. We’ve now had a leak in our bathroom wall for 2 months - twice the customer services team have “just missed” the comments from the workers who have come to see the leak and we’re now told we have to wait another month before anyone can come to fix the leak - 3 months with no use of our main bathroom! Their only response “nothing we can do”.Save yourself the heartache and choose another developer!

Kristen · 27 February 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hello, We understand and apologise for the inconvenience caused by the leak in your bathroom, and we want to assure you that addressing this issue is a priority, with our team working diligently to resolve this issue and any other outstanding issues in your property. Kind regards the Lovell Homes Team

5/5

Trustpilot

Debbie at Hopton made the buying…

Debbie at Hopton made the buying process an absolute pleasure. She went above and beyond, a credit to your company.

Paul · 14 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving a lovely 5* review of your experience with Lovell Homes at Bowlers Green in Hopton. It's wonderful to read your comments about our team, and we have passed them on directly to Debbie, who we know will be very happy to read them.Thank you again Paul, we hope that you will be very happy in your new Lovell home!The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Throughout the whole process of viewing…

Throughout the whole process of viewing site originally, our repeated visits and trip to other site to see show house we were particularly interested in, culminating in reserving a property, we found the sales team very helpful.The sales team in Hamilton were particularly friendly and answered all our queries.

Alasdair · 29 October 2024

1/5

Trustpilot

Gone from "10/10 Would recommend" to 1 star...

Such a shame, things started off so well. We bought our home on Tennyson Fields back in June 2021 and it was a great experience. On-site early-life support was good and problems got fixed. We did have a leaking shower for a year, but these things happen and it eventually got fixed. Fast forward 2.5 years of customer care and I am just about defeated. Having tried so hard to be patient and understanding I have ran out of patience. Maybe I don't shout loud enough, but still having outstanding snags at this point is unforgivable. The lack of updates/response is really poor. I am constantly chasing for updates. I get the feeling the poor build quality (easily 30+ snags per house) has left Lovell customer care underwater. The team mean well, I can tell, but I just feel they are overwhelmed and understaffed.Not only has this put me off buying a new build with Lovell, but it has put me off buying a new build all together.In short, expect to be on your own when it comes to aftercare as it is non-existent.If this was anything but a house, I would want my money back. Luckily for Lovell, you buy the product before you see it and you're just stuck with what you get.

Nathan · 4 February 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hi Nathan, Thank you for your review. We are pleased to hear you had a great experience with ourselves when you first bought your home and we are sorry to hear the last couple of snags have taken longer than expected to resolve. We would like to assure you that our customer service team are working hard with the relevant parties to rectify these as soon as possible. If you believe there are more than 2 outstanding snags you have already notified us of within your warranty period, please contact our customer service team on 0113 202 2222 and they would be happy to look into this further for you.Kind Regards, Lovell Homes

1/5

Trustpilot

£5k floor repair in 2.5 years due to poor workmanship

A company that builds cheap houses without the technical understanding to fit these cheap materials. We have had numerous problems with the site. However, be warned your floors will be fitted incorrectly. On the Lough site, all homes have been fitted with a sub floor that is not properly treated, we are now spending £5k refitting the whole downstairs LVT due to poor workmanship. As we are just out of the 2 year warranty they are wiping their hands clean of it. Sorry for not realizing that I had to rip up the LVT and check the sub floor of the property in those two years. If you live on the Louth site or are thinking of buying on the new phase, don't. In a couple of years, your floors will start to lift and you will be paying for them. Looking at the same sub floors exposed in the current builds on the new phase, they match the condition of ours. The company is unwilling to put its hands up and admit a bad job. In short, don't buy their cheaply made houses by inexperienced workers.

Ross · 31 January 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hi Ross,Thank you for your review.We are sorry to hear that you feel our houses are cheaply made and that we have no technical understanding, this is certainly not how we want our purchasers to feel when buying a house on any of our developments. I understand that our customer service team are investigating this further with the relevant parties and will be in touch once they have gathered all the information required.Kind Regards, Lovell Homes

5/5

Trustpilot

Early stages of house buying but so far very good

So far, my experience with Lovell has been excellent!

Anthony · 28 May 2026

Agent replied · 7 June 2026

Hi Anthony, thank you for such a lovely review. Your comments will be passed on to Jayne and Vicki and we looking forward to welcoming you into your new home. Thank you, Lovell Homes.

5/5

Trustpilot

Dulcie Bailey is highly personable and…

Dulcie Bailey is highly personable and efficient. She has been excellent to work with and huge asset to Lovell Homes.

Neil · 9 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you Neil for leaving a lovely 5* review of your experience with Lovell Homes at Park View in Holt. It's wonderful to read your comments about Dulcie, and we have passed them on directly to her, we know she will be very happy to read them.Thank you again Neil, we hope that you will be very happy in your new Lovell Home!The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Great service and product.

New house purchased July 2019. Lovell site Glassford, South Lanarkshire.Excellent service from start to finish. Rosann is fantastic, nothing too much trouble. House is well built. Only a handful of snagging issues which have been attended to without question. Everyone has gone above and beyond to ensure we have been well looked after even a year on.

Donna · 12 August 2021

Agent replied · 11 June 2024

Hello Donna and thank you for your review. We're delighted to read your review regarding the service you have received with your new home. This is just the type of feedback we hope to receive and we will certainly pass on your comments to Rosanne.Thank you again for your review.Lovell Homes

5/5

Trustpilot

Jane was absolutely amazing in helping…

Jane was absolutely amazing in helping us buy our first home. She kept us updated throughout the whole process and answered any of our questions quickly via phone and email.

Amardeep · 9 March 2024

Agent replied · 11 June 2024

Dear Amardeep, thank you for taking the time to leave a review about our team at Lockside. Also, huge congratulations on the purchase of your first home, such an exciting time for you. It's always wonderful to hear how our experienced sales team are helping customers on their home buying journey and I'm sure Jane will very much appreciate your words also. I will make sure they see it. Have a lovely day, Many thanks, Lovell Homes

2/5

Trustpilot

Nice flat, very poorly build

I bought a flat from Lovell in 2019. Since then it's been a catalogue of errors where they cut corners, did things wrong or badly, and generally slacked off. The flat hasn't fallen down and it's a nice flat but the balcony doors shatter randomly, the radiators were installed backwards, the lift doesn't work very often, the heating network was installed wrong, the fire doors have already failed their test, the secure bike store can be opened with a screwdriver (which burglars do about once every other month). The list of errors goes on. Luckily Lovell are really easy to get hold of and always rectify the issues they left behind... (this last bit is a total lie. They've removed themselves so far away from the development that contacting them is impossible)

James · 16 January 2024

Agent replied · 11 June 2024

Mr Bunting, Thank you for providing this feedback and we are sorry to hear about the issues you are having. This has been passed on to the Customer Service team to respond, however if you would like to speak to them direct please call 020 8731 3800. The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Wild Walk

Claire & Sofia really went above & beyond on explaining everything about the house we were proposing to buy. They definitely have excellent product knowledge of both the estate & localityWould definitely recommend Wild Walk & the two sales executives in the showhomeTrish & Paul

Trish · 23 January 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi,Thank you for leaving us this lovely 5-star review. Our sales team are always pleased to receive good feedback, as they aim to support your home buying journey.We will pass your comments on directly to the team.Many Thanks,Lovell Homes Team

5/5

Trustpilot

First Time Buyers

David and the team at Wildwalk have been friendly and informative, guiding us through the purchase of our first house - and having now been for our home demo, we are very impressed and we can’t wait to move in!

Lottie · 9 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hello Lottie,Thank you for your review, we are glad David was able to help you through this process of buying your first home. We will ensure to pass on your comments to David and the team.Kindest RegardsLovell Homes

5/5

Trustpilot

Maris came and checked fascia staining…

Maris came and checked fascia staining , then cleaned off! Very helpful! Thanks

Ian · 16 April 2026

Agent replied · 7 June 2026

Thank you Ian for taking the time to leave a 5* review for the service which you have received from our customer care team in East Anglia, and the work which was carried out on your home by Maris. We have passed your comments on directly to Maris, who we know will be really happy to read them, and to our customer care team in the region for review. Thank you again Ian.

2/5

Trustpilot

Check before you buy , you could be sorry .

There is a problem with privacy in the gardens of some properties and unfortunately Lovell are not interested once you have paid for the house . So beware and check carefully , don't buy a house that has open ground behind or to the side , you could end up with a huge problem as I have

Margaret · 13 May 2024

4/5

Trustpilot

Shawbrook Site Reservation

Amanda has been very welcoming and attentive during our purchase, arranging for us to view a comparable property so we could resolve some queries we had. So far so good all is going smoothly, though there is still some way to go.

Peter · 28 March 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you for your review, we are glad that Amanda has been able to help and support you in buying your new home. We will pass on your comments to her.Kind RegardsLovell Homes

1/5

Trustpilot

Avoid Lovell, total cowboys

Why are people still buying from these lying fools when there are so many bad reviews? I've witnessed my daughters frustration with them for 2 years and now I see their actions affect her health, I'm speaking out. They are all promises and sweetness and light till they have your money then they couldn't give half a damn. Latest example in a long line of feck ups at their below standard house is the front door. Every home needs a well fitted front door that keeps the weather out right? Not if it's a Lovell house apparently. Joiner comes out, deems the door not fit for purpose, a couple of hours later a message arrives. Our joiner finds your door fit for purpose. So the joiner is a liar or these charlatans are. I know who I believe. They simply don't know how to provide decent after sales care. This industry needs more robust regulation. Till it comes please consider another builder. Unless you have many front door problems you're dealing with today you'll know the address so get it sorted. I'll repeat this on every site I find until there is proper resolution. Life is hard enough for everyone at the moment, stop adding to the stress Lovell.

Isobelle · 16 August 2022

5/5

Trustpilot

Briarswood

The buying process has been very smooth so far, Mandy has been helpful and professional, answering all questions and queries.

Ann · 5 August 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you Ann for leaving a lovely 5* review of your experience with Lovell Homes at Briarswood in Harleston. It's wonderful to read your comments about Mandy, and we have passed them on directly to her, we know she will be very happy to read them.Thank you again Ann, we hope that you will be very happy in your new Lovell home!The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Great customer service!

Lovell Homes site managers and staff on phase 1 of Priors Hall Corby, Northants have been great since moving in. Bought a house through Riverside homes with Lovell being the builders, on handover a snag list was done and reported to the site. They have made every effort to make sure the snags have been rectified as quickly as possible and that I’m happy with the result. Very approachable and helpful site/managers. Still have a few snags but they are working hard to get them all fixed! Thanks Lovell!

Jacqueline · 14 December 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi Jacqueline, Thank you for your lovely 5 star review!We are glad you have had a good experience in your new home and have passed on your comments to the team.The Lovell Team.

5/5

Trustpilot

Thank you to Lovell Homes at Williams…

Thank you to Lovell Homes at Williams Park... particularly Ellie and Jo for amazing service... looking forward to my new home in Sept...

Phillip · 10 June 2024

Agent replied · 13 June 2024

Thank you Phillip for leaving a lovely 5* review of your experience with Lovell Homes at William's Park in Wymondham.It's wonderful to read your comments about our sales team, and we have passed them on directly to Ellie & Jo, who we know will be very happy to read them.Thank you again Phillip, we hope that you will be very happy in your new Lovell home!The Lovell Team.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Lovell's Google reviews

Questions about Lovell Queensferry

How many reviews does Lovell Queensferry have?

Lovell's Queensferry office has 896 reviews across two platforms: 3 on Google, 893 on Trustpilot (across the whole business).

What is Lovell Queensferry's rating?

Lovell Queensferry is rated 4.2 out of 5 across all 896 reviews, and 5.0 out of 5 on Google from 3 reviews.

Where is Lovell's Queensferry office?

Lovell Queensferry, Builyeon Road, Queensferry, EH30 9SW.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.