Trusted Agent profile · Nottingham

ZEBRAlets Nottingham reviews

3.8

★★★★★ Good

106 reviews across 1 platform

16 Lenton Boulevard, Lenton, Nottingham, NG7 2ES

ZEBRAlets's office in Nottingham, at 16 Lenton Boulevard, is rated 3.8 out of 5 across 106 reviews on 1 platform, including 106 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

106

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Nottingham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I had a great experience with Waq while looking for my 2nd-year university home. He was friendly, honest, and never made us feel pressured at any point. He really listened to what we wanted and found a house that was the perfect fit for us. The whole process felt easy and unintimidating, highly recommend!

Cameron · 4 December 2025

5/5

Google

We have worked with Zebra Lets for over 8 years with Dan (our Property Manager) for over all the properties we own in Nottingham. We personally believe they have always been very professional and really helped us understand the new the legislation which has been introduced over the years. I would highly recommend the Zebra team (Waq, Helen, Adam, Garth, Mary..etc), they have gone above and beyond at times with helping tenants and landlords. As an agency they use a maintenance app which is very helpful (as long as the tenants fill in the request, we can check in in real time and speak with the contractors, the tenants can also communicate with the contractors via the app ) Personally I believe we are always quick to comment on the negatives, but not the positives. Reading through some of the reviews it is very hard to believe everything you read! There is always two sides to a story, we have always talked through the options available and tried to be fair to everyone. We use letting agent in London and can see there is a world of difference, Zebra make the time to fully understand the issues at hand and working together we get these resolved. Many thanks for you continuous help and support

Sarbjit · 16 June 2021

5/5

Google

Waq was Really really helpful in finding our house and showing a genuine care! Great comms and kept us entertained!

Noor · 16 February 2024

Agent replied · 15 June 2024

Hi Noor, Thank you so much for taking the time to leave us this wonderful 5-star review! We're delighted to hear about your positive experience with Waq. It's fantastic to know that he was helpful in finding your new home and that his genuine care made a positive impact. If you ever need any further assistance or have more questions, feel free to reach out. We appreciate your trust in us, and congratulations on your new home! Thank you, Zebralets

5/5

Google

Zebralets were the first agency I used after my first year of university accommodation, and looking back, they were fantastic. We stayed in the same house throughout our second and third years, and they were consistently professional. They …

Gloreena · 16 April 2025

Agent replied · 10 December 2024

Hi Gloreena! Thank you so much for your thoughtful and detailed review! We’re thrilled to … More

5/5

Google

Very good experience with Zebralets. Any issues we had regarding maintainance etc were always dealt with quickly and without any hassle. Problems regarding deposit returning were sorted through Zebra negotiating with the landlord. Shoutout to Waq who has been very proffessional and helpful throughout.

Max · 16 June 2021

Agent replied · 15 June 2024

Hi Max, Thank you for your comments and review. We have passed your feedback onto Waq and the rest of the team! We wish you the best of luck in the future and if you require any further help then please don't hesitate to contact us. Regards Zebralets

1/5

Google

I've never left a review before but after this morning's experience and how upset our household was left, it was no question that I would be informing everyone of our situation. Zebralets are currently one of many estate agencies advertising our current student house. Without warning the estate agent walked into our house for a viewing-this was to our surprise as no 24 hour notice, which is a legal requirement, was given. Trying to be civil we explained our concerns with receiving no warning, such as it is an invasion of privacy, only to be met with rudeness and an argumentative attitude from the estate agent (male with dark brown hair). It was shocking to be spoken to in the way that he did in our own home. He tried to argue that our landlord was informed but we have a good relationship with him and he let us know that he also wasn't informed. We would have been happy to have received a simple apology and allowed them to continue with their viewing however this was not the case and his reaction to the situation was in no way professional or polite therefore we asked them to leave. Thank you to Helen who was helpful and pleasant over the phone but our treatment from this specific estate agent this morning has ensured we shall not be ever using Zebralets.

A · 16 June 2020

5/5

Google

Although I haven't moved into our Accommodation, the amazing help from Zebralets has been exceptional. Even though I have been bombarding them with emails and phone calls, asking for help and answers to my questions, they have responded positively and helpfully each time. Emails are answered within 24-48 hours and phone calls have always been pleasant and useful!

Cydni · 23 August 2025

5/5

Google

Neel was my estate agent and was exceptionally professional. He had wonderful insight and a very friendly approach that made me feel at ease over something I find quite stressful.

Luke · 12 December 2024

5/5

Google

Subject: Thank You for Your Excellent Service Dear Zeebra Lets We wanted to take a moment to express our sincere gratitude for the outstanding service you have provided over the past five years. Your professionalism and attention to detail have made my time in 34 Ranelagh grove NG8 1HT a truly positive experience. Living in this property has been a pleasure, and I greatly appreciate your responsiveness and support throughout tenancy. Your efforts have ensured a comfortable and worry-free environment, and for that, I am incredibly thankful. Thank you once again for your excellent service and for providing such a wonderful place to call home. I look forward to continuing our positive relationship in the future. Warm regards, Surath and Dinesha

Dinesha · 22 October 2024

5/5

Google

Having had some bad experiences with a few student landlord/letting agents and struggling to find a letting agent that would accommodate our needs regarding different tenants studying abroad for different semesters of the year, Zebra Lets were a saving grace to us. They were able to provide what we needed to ensure a smooth transition from semester to semester with different tenants being in the house at different stages of the year. All contracts and deposits were handled efficiently and in a fair manner, and we felt like we could fully trust the agents with all financial matters. Throughout our year tenancy, Zebra Lets were always at hand if we ever had a query, problem or an issue that needed to be resolved. In the few instances where workmen were needed at the house, the contacts arranged by the agent all were friendly and we were given sufficient notice to when they would be arriving. If there were ever an emergency, we were sure that we would be able to get in contact with one of the staff members. This ensured that our year spent in the property ran smoothly and we thoroughly enjoyed living in one of their properties. Personally I would highly recommend Zebra Lets as immediately they make you feel at ease, and are extremely accommodating to all needs.

Hannah · 17 June 2017

5/5

Google

In my final year as a student at Nottingham Trent, I had a fantastic experience renting a student house with Zebra Lets. We had some issues with the Landlord at the start of the year and the agency was quick to help and ensure that we were well looked after and the issues were resolved. Waq in particular was always only a phone call away from coming round to fix any issues we encountered and the agency as a whole were consistently supportive throughout the academic year.PositiveResponsiveness, Professionalism

Harry · 25 August 2021

Agent replied · 15 June 2024

Hi Harry, Thank you for your review and comments. We have passed your feedback onto relevant members of staff. We wish you the best of luck in the future and please don't hesitate to contact us if you require further help. Regards Zebralets

1/5

Google

Zebra lets were a great letting agency until they weren't. And then they were just appalling. I had a good relationship with the agency until last summer (2019) when for all impressions they seemed to 'give up' on delivering a quality manging agency service. I made assiduous efforts to work with the agency when it became apparent that the tenants they had found for my property began subletting, running two businesses from the property, leaving trash all over the block and estate and often being late on rent. I gathered evidence, I made phone calls, I wrote emails. Every attempt at communicating evidence to the Zebra staff assured me of the best of tenants behaviours and Zebras attentions to my tenant. I accepted their word, the benefit of the doubt was given, and to my horror this only exacerbated the scenario. I now have evidence that by the end of 2019 there were now 4 men living in the flat running a full fleeted taxi service was running out of the block. The evidence from 3rd parties was overwhelming. I supplied this all to Zebra, still hoping for the old quality of relationship to be there. Helen, Gareth, Waq are all great to work with but it seemed the offices replies became more brusque, monosyllabic and dismissive. Finally, I had a conversation with 'Mary', the Manager of the office who all but rejected my viewpoint with a demeaning tone. When this was reported to the Director Mr Turner, within 5 minutes he decided unilaterally that this was me offering termination of our contract and 'dumped' me with the tenancy documents. All this taken in the context of what I have learned since taken over management of my property that the difficulties that my flat were experiencing were beyond the professional capability of Zebra Lets. This would have been fine if they had admitted this but their denial and subsequent avoidance of managing the problem when it became what was effectively a protracted eviction process amplified the issue to my expense. It just was not worth their time and could not wash their hands of the client (me) quick enough. It is my experience that the agency do not value the customers time, are not interested in taking on anything more complex than rent collection and routine annual checks and will run and cower if a challenging scenario happens under their duty of care rather than engaging with a solution based conversation. Simply put, I would avoid at all costs. PIC: Police involvement resulting from Zebra Lets negligence Response to Zebras comments by my new agency RBJ above.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Integration · 25 August 2021

Agent replied · 15 June 2024

It’s disappointing, and rare, to receive a review such as this. In 12 years we’ve only had to ask 2 Landlords to part company with us. We gave this Landlord good professional advice (on interference in a legal process by a third party) that he wasn’t prepared to accept. Although his review is inaccurate and misleading we always look to take positive lessons from criticism and we’ll try to do so in this case.

1/5

Google

Stay clear of this agency!!! I am writing this review purely based on how this agency has dealt with a tenant in the block of flats I live in. Zebra lets have very poor management skills as they were allowing tenants to sub let, ruin the property and fly tip the premises. They did not respond to the landlord and they weren’t interested in helping the landlord evict them either. Clearly they weren’t doing the appropriate checks throughout the tenancy. When I want to let my property out, I will certainly not use this company and would not advise anyone to use them unless you want a poor quality service. RESPONSE TO OWNER: I don’t think there’s any need to email your staff to deal with accordingly. I am talking something I have witnessed from the service of Zebra lets and would of had no reason to contact you about this matter. The problem with the fly tipping, sub letting and problem tenants has now been resolved by the landlord on his own, with the help of the committee of owners in the building. I feel it’s only right to expose the actions of your company, in the hopes you can avoid this in the future and look after your landlords and their best interests too.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Helen · 16 June 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Helen, Sorry to hear of your comments. However we are unsure which property you are referring to as we have never received any other correspondence from yourself? Please can you email Nottingham@zebralets.co.uk and this will be passed onto a senior member of staff to deal with accordingly. Zebralets

1/5

Google

I would never go with these estate agents again we moved out just over a month ago from our former rented property and was waiting ages for the deposit to come back and once it did a massive list of work apparently that needed doing which the house was in a better state when we left then it was when we moved in also we was living in a rented property with a condemned fireplace that we was not told about til we moved in which should not be aloud. Stay clear of these unprofessional so called estate agents we was nothing but loyal tenants over 5 years but once we said we was leaving treated like dirty on a shoe. Thanks for nothing.NegativeProfessionalism

Phone · 16 June 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Mr Halford, Sorry to hear of your comments. We have reviewed your file in relation to your review Your Landlord wished to deduct monies from your deposit regarding the condition of the property once you had vacated. Your Landlord compared your inventory with the final inspection and therefore submitted a claim against your deposit. As you are aware your deposit was registered in the appropriate approved scheme and you was supplied with the necessary documentation. The deposit scheme enables you to dispute any deductions you felt that are unjust. If you felt was this was unfair then you had the opportunity to appeal to an independent adjudicator. If you would like to make a complaint regarding your deposit deductions then can you please contact the relevant deposit scheme. Secondly if you would like to discuss this further then please can you email Nottingham@zebralets.co.uk and a member of senior management will investigate this further. Regards Zebralets

5/5

Google

Super helpful in finding us a house! We were shown round most of our viewings by Waq who made sure that we were happy and helped us find loads of viewings. He also contacted the landlord for us to help make adjustments to the tenancy so overall a really good experience! Would recommend

Isabelle · 16 February 2024

Agent replied · 15 June 2024

Hi Isabelle, Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We're thrilled to hear that Waq was super helpful in finding your house and that he went above and beyond to ensure your satisfaction during the viewings. Your recommendation means a lot, and we appreciate your trust in our team. If you ever have any more questions or if there's anything else we can assist you with, please feel free to reach out. Thank you :)

5/5

Google

Loved working with zebralets, out letting agent lewis showed us properties we didn’t even know existed and helped us with any questions we had on the way. Would definitely recommend and will be using zebralets again.

Zac · 25 November 2025

5/5

Google

I’ve been with ZebraLets for 3 years and they have been nothing but helpful, responsive and attentive with any issues regarding our living situation in the three houses we were with them for. Shoutout to Waq who has been great with me and my housemates, checking up and asking how we are, ensuring we were content in our living spaces. Cheers guys!PositiveProfessionalism

Jake · 16 June 2021

1/5

Google

STAY AWAY FROM THESE GUYS!! Absolutely lack of professionalism and communication skills. I made house viewing appointments with them. They messaged me on the morning of the viewings, to confirm if l was still going to attend the viewings, l said yes. I am on placement year, so l was already on the train. 2 hours long, by the way. Within an hour of my confirmation and the train already nearly in Nottingham, they call and cancel it saying all houses have been booked. As back as last week for some. Why could l not be informed earlier? If l had been told earlier, as each house was getting taken. I could have cancelled my trip and save myself some money which l used for the train tickets. What a total waste of my time. To make things worse, the guy wasn't polite as he could have been, and blamed it all on the landlord. Playing the blame game and not taking responsibility. STAY AWAY!!

Rodney · 16 June 2020

Agent replied · 15 June 2024

Hello Rodney. We can appreciate your frustration and disappointment in having travelled to view a property only to find that the property had been taken by another group. Unfortunately, this is common during student house hunting in Nottingham due to the fast-paced nature of the season. A scheduled message was sent to all people with appointments with us today and you were no different, when the message was sent, the appointment was scheduled to proceed. We then contacted the landlord of the property to remind them of the appointment only for us to be informed that another agent had let the property. You were immediately contacted in an attempt to save you a wasted trip, we were not aware you were visiting from outside Nottingham, which included a 2+ hour visit, to see the one flat we had you booked in to see. Our intention has never been to waste any potential customers time, quite the contrary. After reviewing your telephone conversation with a member of staff, we cannot see any basis for your claims of impoliteness. Good luck in your search.

1/5

Google

Bunch of crooks. Claimed £195 of deposit for cleaning a spotless house despite providing little to no evidence as to why as well as trying to charge for previous tenant's damage. Dodged emails and rude on phone calls. Generally unhelpful throughout the year and made us jump through hoops to get even basic repairs completed on the house (our landlord was very helpful however!). Presented themselves as friendly and well meaning but certain members of staff proved extremely slimy. Would STRONGLY not recommend.

Susie · 17 June 2019

Agent replied · 15 June 2024

Wow! It’s difficult to know where to begin. “Slimy” Susie, really? Our staff were polite, friendly and courteous to you throughout your tenancy; cheap personal abuse doesn’t help. Here are the facts: we managed this property for a year and didn’t have a single complaint from Susie or any of the other tenants; the Landlord at this property arranges repairs himself, all requests for repairs were passed to him within 48 hours of them being made to us; tenants are required to leave the property in the same state of cleanliness that it was in at the start of the tenancy, these tenants did not; we arranged for professional cleaners and the cost was deducted from the deposit; the deposit is protected under the statutory Deposit Protection Scheme; if the tenants don’t agree with the deduction they can refer it (free of charge) to independent arbitration under the DPS rules; we don’t make a penny out of deposit deductions. Perhaps all of the above is why Susie came to see us part way through her tenancy to ask if we could find a house for her for this academic year.

5/5

Google

Had a really good experience with this Letting Agency and my landlord. The property I stayed in was really good value for money (it's nice to not be ripped off as a student for a change!), I was always emailed the day before to let me know when a viewing would take place, my landlord was really accommodating and helpful and I got my full deposit back within a week of leaving the property. I would definitely recommend this agency to other students in Nottingham

Georgia · 17 June 2019

Agent replied · 15 June 2024

Hi Georgia, thank you very much for your kind words! We'd be delighted to have you and housemates as tenants again. Kind Regards, Zebralets

1/5

Google

Do not use these estate agents. They are highly unprofessional and the people that work there seem to not have a clue what they’re doing and that is when they actually are doing something. From the day we signed our tenancy until today three months after our tenancy in which we still have not received our deposit they consistently ignore emails, calls and tell you not to come in in person. They will try and take as much of your deposit as possible - not only has this happened to us, almost everyone else I know has had issues with them taking as much deposit as possible - they claim they don’t get any money from it which must either be untrue or the estate agents are unable to value and carry out an inspection properly. Being charged £200 for hoovering one persons room, £200 for removing stuff left in a kitchen which we were TOLD to leave for the next tenants, then being charged for stuff that was already broken when we moved in or not our responsibility I.e washing machine leak. Lived in Nottingham three years as a student and this is the only estate agents that I’ve had a problem with regarding deposits. Every other estate agents are reasonable with deposits and if you don’t agree and provide evidence for not paying a charge they’ll happily take it off. However these estate agents will just ignore you until it’s no longer a problem. Another problem when we signed a contract we signed for an extension and refurbished house, months later, got to move in day and there was no extension and the house was not finished - which they didn’t inform us - just ignored our emails every time we asked for progress updates. Also signed on conditions of new furniture etc, we proceeded to move in weeks later from the agreed date to half the furniture missing and then second hand broken furniture and appliances given to us weeks later which they are now trying to charge us for which they never even assessed in an inventory. Extremely disappointed.

Nicole · 17 June 2019

Agent replied · 15 June 2024

We’re sorry that you’ve decided to post such a poor and inaccurate review. Here are some facts: We did not manage this tenancy it was managed directly by the Landlord; we acted as agents for the sign up, inventory, and deposit return only; the deposit is protected under the MyDeposits statutory protection scheme; we do not benefit financially from any deposit deductions on the contrary it costs us in terms of staff time and resources in dealing with any disputes; deposit deductions are recommended in less than 8% of our managed tenancies; the tenants are able to refer any disagreement over a proposed deduction to an independent arbiter under the deposit protection scheme.

5/5

Google

As a small landlord, we wanted our properties to be managed by the best letting agents. Zebralets carried out their letting duties in a very fair and professional manner, providing a service beneficial to ourselves and tenants alike. Their agents are excellent at communicating any issues, ensuring that we were always involved in important decisions, and highlighted our duties well, ensuring that the tenants had a positive experience during their tenancy.PositiveProfessionalism

Inayatali · 16 June 2021

Agent replied · 15 June 2024

Dear Inayatali, Thank you for your review. We are glad you are happy with our service and we hope to continue working hard to maintain this. We have passed your comments onto relevant members of staff. Regards Zebralets

5/5

Google

So far, so good! We’ve just signed our house for next year and Luke has helped us so much with house viewings and making sure our forms are all done correctly! The house is really well done and can’t wait to move in in 2024.

Param · 18 December 2023

Agent replied · 15 June 2024

Hi Param! Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We are thrilled to hear that your house-hunting journey has been smooth and enjoyable so far. Luke is indeed a valuable member of our team, and we're delighted to know that he has been instrumental in assisting you with house viewings and ensuring all the necessary forms are completed accurately. Warm regards, Zebralets

5/5

Google

Waq was very useful and helpful when viewing the houses. Would highly recommend, and everyone in the office is very helpful

Leo · 16 February 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read ZEBRAlets's Google reviews

Questions about ZEBRAlets Nottingham

How many reviews does ZEBRAlets Nottingham have?

ZEBRAlets's Nottingham office has 106 reviews across 1 platform: 106 on Google.

What is ZEBRAlets Nottingham's rating?

ZEBRAlets Nottingham is rated 3.8 out of 5 across all 106 reviews, and 3.8 out of 5 on Google from 106 reviews.

Where is ZEBRAlets's Nottingham office?

ZEBRAlets Nottingham, 16 Lenton Boulevard, Lenton, Nottingham, NG7 2ES.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.