Trusted Agent profile · Northampton

Chelton Brown Northampton reviews

4.1

★★★★★ Great

284 reviews across 2 platforms

4/5 George Row, Northampton, NN1 1DF

Chelton Brown's office in Northampton, at 4/5 George Row, is rated 4.1 out of 5 across 284 reviews on two platforms, including 282 Google reviews rated 4.2.

Google logo

4.2 / 5

282

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

2

Reviews on Yell

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Northampton office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Everyone was so lovely. Helped us every step of the way and also dealt with any questions we had really quickly. Thank you to Grace who helped us work everything out and helped me with the lettings Hub. Would highly recommend.

Lisa · 16 April 2024

5/5

Google

Amazing customer service. Very profesaional agents with quick response times and very supportive. This is one of the most organised agency I ever worked with. We'll definetly recommend further!

Andrei · 2 April 2026

5/5

Google

From my initial viewing of the property to getting an agreement in place, the whole team at Chelton Brown were very helpful, responsive, and kept me updated with progress through the process. Everyone I dealt with, Grace, Millie, Laura, Matthew have all been great.

SSC · 15 November 2025

5/5

Google

If I could score higher I would. Absolutely fantastic service from start to finish. After sales especially, Georgia kept me updated all the time, any queries or questions from Solicitors, she was on it sorting it. I cannot thank her enough for her time, knowledge and being professional at her job. If I was ever moving home, I would definitely consider using these Agents.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Nicola · 10 November 2021

5/5

Google

Adam was a great help and I'd recommend him. Always available and quick with answers.

Peter · 16 April 2025

5/5

Google

Jo was our estate agent who supported us completely throughout the sale. Georgia was also a fantastic help. She kept us and our buyers informed at every stage and was happy chasing the both sets of solicitors to ensure an early completion. A great team, thankyou

Wendy · 10 November 2023

1/5

Google

If I could give less than 1% rating to this people who stays inside their Northampton office I can happily give that they are too rude about the direct walk-ins when you start to say something which they don't like it they immediately say no and they don't literally say nothing. Pls change staff otherwise change their behaviour towards customers......

MopMan · 16 April 2025

5/5

Google

Chelton Browns Sha, is an amazing, intelligent, experienced and very well trained state agent , who posses a lot of knowledge and knows how to deal with the property selling process. I am thoroughly and completely , 200% satisfied and happy the way Shah has supported, handled and dealt buying process of 3 bed house at NN11 Northampton.

Momin · 16 April 2025

5/5

Google

I have never been so impressed with a service in my entire life. The efficiency is unmatched. Chelton Brown went above and beyond for us, we had a slight hick-up with the property we was originally going to rent with but the team Chelton Brown used this as an opportunity to find us a property beyond what we could have wished for, they worked their magic and we was set up to move into this gorgeous property. We couldn’t be more grateful to the team. Highly knowledgable, skilled in their field and just overall wonderful people. Thank you so much!!

By · 16 April 2024

5/5

Google

my experience dealing with chelton brown has been nothing short of comfort and confident, starting with with their web site and prompt alert when there is a property available on the market. the call centre crew were amazing and patient to arrange a viewing to fit my availability. The viewing clark has been amazing to showing me around and also discussing possibilities and potentials of the area i am viewing. And when i got the property also they there to answer all my questions and made sure everything suits my needs. i have already recommended them to two of my friends and i will recommend them to anyone. They are an excellent team to deal with.

Buhari · 16 April 2024

5/5

Google

I would like to thank Chelton Brown Team especially Tori, Grace and Laura for supporting me and my partner to move into our new home. They made the whole process seem easy.

Sydney · 16 April 2024

5/5

Google

Renting from Chelton Brown was a nice and hestle free experience. From the first visit at the property to handover of the property, they were really helpful and patient. I want to mention one thing particularly, the reference checking was really an easy and secured process by Chelton Brown. I am wishing all the very best to this incredible team.

Nazmul · 24 February 2025

5/5

Google

Chelton Brown nanaged our rental property for the past 23 years, then dealt with the sale of it. All staff have been very helpful, efficient and friendly and would highly recommend them.

Roger · 15 December 2025

5/5

Google

Everything Michelle said she would do, she did. She followed up promptly, answered all questions in detail and found a tenant within 24 hours. I am so impressed, especially after receiving such poor quality from other Northampton agencies. I just thought the letting business was a poorly run business until I worked with Michelle at Chelton Brown.PositiveResponsiveness, Professionalism

Laurie · 10 November 2021

5/5

Google

Really a great team, very helpful and very professional. I had given up dealing a number of estate agent in the process of looking for a house. With Chelton Brown, Northampton and the team, they gave me all the confidence when I saw no hope. Finally moved and what a relief. I recommend this estate agent to anyone.PositiveProfessionalism

Allan · 10 November 2021

5/5

Google

The whole process was mooth from start to finish. Mario was a pleasure to deal with initially, and was always available at the end of the phone to answer any questions. Shah followed and chased the process throughout, keeping all parties …

Tess · 16 April 2023

5/5

Google

Faultless from the get go. It was so fast and easy. Everyone was just amazing. No matter how many questions we asked, they were all so professional, friendly and attentive. It’s honestly best letting experience I’ve had. Whether we rent or buy next, we will definitely be going through Chelton brown.

Joepointerrr · 16 April 2025

1/5

Google

Make sure you are ready to argue for the deposit you have paid, they look for any little bit of dust to make an excuse to get cleaners in. They are rude and when they said we have left something in the flat we asked if we could come collect the remaining pieces they then said you are not insured, when we explained we were still insured on the property and could prove this. And when asked if they would meet us there to get a brush and a bin they started stuttering and then changed the subject. They also give no notice where viewings are concerend and when we asked for 24hours notice, they just simply ignored it. Terrible experience never again avoid!!!!

Mr · 11 November 2017

Agent replied · 9 November 2024

Dear Mr Kelly, I am sorry you decided to write this review we would like to look into the issues you raise, however I can't find you as a tenant on our system either recently or historically. If you would like to contact Donna Copp manager of the property management team donna.copp@cheltonbrown.co.uk with details of your tenancy she will look into the matter personally for you. Sali Brown Managing Director Chelton Brown

1/5

Google

During our rental of 20 months thie house had a leak in one of the bedrooms, which the cowboys they sent tried to seal the roof with a variety of innovative repairs. During our rental the floors on upper floor all needed replacement as the floor boards were cracking which resulted in holes in the floors. The "tradesmen" had a very neat trick to store the old broken parts of the floor in the void between the floors, as the waste bin was far away outside. At the start of our rental we were not given keys to tye garage (which was fully locked) and also nobody cared to help as they already took the money. Nearing the end of our tenancy we were served a notice "to hand" by an employee who posted it through the letter box and ran for their life to avoid confrontation. At the end of the tenancy we were even charged for the small bits of grass between patio slabs (which I later noticed were there at the start of the tenancy, by accident as they have listed the house for rent again, using photos from 2 years ago). We will be reporting this to the trading standards and hope others will follow. This company exclusively after your money and nothing else. They will try and shave you to the best of their ability. Not recommended

Krzysztof · 11 November 2017

Agent replied · 9 November 2024

Dear Krzysztof, I am sorry that you have felt the need to write this review. Upon investigate it would appear that the finding of the final inspection have now been agreed to by all parties. In relation to the other issues raised I believe they have been dealt with in the past. If you have any further questions please contact our Property Management Department Manager Donna.Copp@cheltonbrown.co.uk. Regards, Edward Chelton Brown.

1/5

Google

MONEY GRABBERS. LIARS. I have unfortunately been bullied out of a property. Chelton Brown are the most useless letting agents on the planet. Their staff (both Daventry and Northampton) are liars and clearly only care about getting as much money as possible out of you. Making up fees as they go along. Overcharging and then denying. Issuing abondonment notices, but saying 'we thought you were in'. Not a clue. Will never use or recommend to anyone EVER again. And be aware that they clearly use cleaners that clean with gold dusters, as a quote to remove some dust from an empty property for over £200 is quite hilarious. (And that's a 1 bed annex) Pathetic.

Charlotte · 12 January 2017

Agent replied · 10 January 2025

Dear Charlotte, I am really sorry you have not been happy with the service you have received from Chelton Brown. I have investigated your issues and Debbie Parker our Operations Manager has written to you in person. I believe the bullying you mention is nothing to do with Chelton Brown, but is the reason you decided to leave the property before the end of the tenancy. Once a tenancy has been signed, both the landlord and tenant are legally bound to the terms.. Your landlord however agreed for you to vacate the property early, provided the costs of re-letting were covered by yourself. Something that is not unusual within the industry and clearly explained when you signed the terms of business at the beginning of the tenancy. I have seen the photos of the property at the beginning of the tenancy and the ones taken again at the final inspection, the cleaning issues were more than just dust. Your deposit was registered with the TDS and if you are unhappy with the proposed deductions, then there is an avenue for you to pursue this further. I can assure you our fees are displayed and are transparent inline with the ARLA regulations, they are not made up as we go along. A senior member of staff decided to issue the abandonment notice having taken the appropriate legal advice, as we had not been able to contact you for over two weeks and we knew you were experiencing problems. There does however seem to have been some cross communication issues for which I apologise. .On behalf of all the staff at Chelton Brown I would like again to say how sorry we are that you have had to vacate the property and have not been happy with our service, but wish you well for the future and hope you manage to resolve the issues that forced you to move out. Sali Brown MD

1/5

Google

Recently looked to rent property in Northampton. Have interacted with all the letting agents around and this agent is by far the worst in terms of communication and quality of service. Shockingly bad. Interactions with this company have been incredibly unenthusiastic from the very beginning. I felt actively disliked for even enquiring about their properties, which I find utterly baffling, it almost felt as if they didn't even want people to let their properties. The lady over the phone was unhelpful and didn't even seem to know about the properties advertised online. When asked for ideas of what properties they had that might be fitting with my needs, she basically told me to search the internet, which is well... amazingly useless. Arranged a viewing (with great difficulty and against my better judgement), drove a half hour and got there 45 minutes early. I called up to check whether they could get there any earlier. Was then told that they could not but to wait for them, which is fair as I was early. However a different agent then called 10 minutes before the viewing to cancel stating that the property had been taken. This had not been mentioned in the previous phone call. The utter lack of consideration for my time was pretty insulting and awful. I've never been treated this way by a letting agent in my 8+ year renting. I ended up actively avoiding interacting with this company as it was basically a waste of my time to even attempt to find out what their properties could offer. Its a pointless exercise and if you see a property with their name next to it, you may as well pretend that property doesn't exist. You will be wasting your time otherwise.

Benjamin · 11 November 2016

Agent replied · 9 November 2024

Dear Mr Kennedy, I am sorry that you have had cause to complain. Thank you for taking the time to discuss your experience with me. I am confident that following our discussion, I can make a difference with regards to some of the procedures where communication is paramount. I wish you all the best with your future property. Many thanks Victoria Copp Lettings & Sales Manager

1/5

Google

We planning to move the city and we found a property and sent a letter to the agency to arrange a viewing and we also introduced ourselves including our 2 years old little daughter as well. (it was a well sized house with reasonable price regarding it's place as it was in the middle off nowhere. It's just a perfect with kids) Then we done the viewing accompanied with our little one. We loved the place. It has just a god sized everything for us. Not too big, not too small. Then we went to the office to get the papers to do the booking. Our little girl was in our company all the time. She was a little bit tired so there is no way no one noticed her. We spoken at least 3 person in the office and asked about that property. Then we asked the paperwork and I let them know I will bring it back at the first working day. Ten the first workday I went back to the office with all the papers done (this time alone) when the lady is just told me that sorry but the Landlord do not accept kids in his property... wow. So... They offered us another property which cost almost two times more and have no garden at all... ehm thanks. I am so upset now. You technically wasted our time and money to do a viewing, work on a shitload of paperwork and then back again to the office just to get cancel it at the finishing stage with something discriminating like we would like to rent a family house with a kids... Is this really a deal in this business?

Peter · 11 November 2016

Agent replied · 9 November 2024

Hi Peter. I will look in to this and get a full response to you tomorrow. I am really sorry you have had this problem. Sali Brown. MD

1/5

Google

Chelton Brown's process of applying for a potential property is time consuming and frustrating. I was asked to fill in a whole application and prove my ID etc and bring it in person to their offices. I then lost out on this property as the landlord chose a more suitable tenant for his needs. Any other agent I've dealt with take basic information on the phone and puts this to the landlord which saves everyone time. The successful tenant then goes ahead and fills in the full application. Once I was in a CB property, I found their fees to be high and unfortunately the service does not reflect this. Communication is poor. I was never told my contract was a long term let after the first year by which point it was too late and I either had to move house again (impractical and expensive) or sign for a whole 12 months and pay £300 to leave my contract early within those 12 months. Difficult to get a reliable answer from anyone on the phone and trying to speak to a particular member of staff virtually impossible as they didn't call back. Some of the staff are verging on rude, particularly one lady I had the misfortune of having to deal with. £36 for a reference request is ridiculous and despite being told that many other agents charge the same, some further research tells me this is not the case at all. I was not surprised that I had issues getting back my full deposit but decided to 'agree to disagree' to cut my losses and be done with them. If I was a landlord I wouldn't even consider CB as an agent... Their Saturday staff who showed potential new tenants around were clueless and I often ended up stepping in to give the right information! I would want a much higher quality service for the money paid. Steer clear if you can and save yourself a whole load of money and hassle.

Jessica · 11 November 2016

Agent replied · 9 November 2024

Dear Jessica, I am so sorry that you have felt the need to complain. When you expressed an interest to apply for another property, we advised following the initial viewing that several interested parties had come forward, so each applicant would be put forward to the landlord at which time, we stopped offering viewings on the property. It was explained to your partner upon returning your application to the office, that the landlord lived outside the UK and wanted all applications emailing to him, so that he could decide which applicants he would like to proceed with. I can confirm that all fees are transparent as per our obligation to comply with ARLA (Association of Residential Lettings Agents) and I can confirm that you also signed our Terms & Conditions outlining these fees prior to the start of the tenancy. With regards to the Saturday staff carrying out viewings, I apologise if you felt as though the viewing clerks could not answer all questions asked by the viewers and that you had to step in. I will investigate this point. Victoria Copp Lettings & Sales Manager

1/5

Google

f there was rating zero or negative i would have done that , absolutely ridiculous agency , i left the property and paid 300 as end of tenancy cleaning and this agency deducted for the 220 for not appropriately cleaning the kitchen sink, further charged 220 for mowing lawn in winters , day light robbery and blackmailing because they have your deposit . If you happen to rent through them , take pictures first day and email them because they want you to handover a new home after living in it . If rent is day late you will get threatening emails and they keep your deposits for weeks shamelessly without a word of apology .

Umar · 10 November 2023

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Chelton Brown's Google reviews

Questions about Chelton Brown Northampton

How many reviews does Chelton Brown Northampton have?

Chelton Brown's Northampton office has 284 reviews across two platforms: 282 on Google, 2 on Yell.

What is Chelton Brown Northampton's rating?

Chelton Brown Northampton is rated 4.1 out of 5 across all 284 reviews, and 4.2 out of 5 on Google from 282 reviews.

Where is Chelton Brown's Northampton office?

Chelton Brown Northampton, 4/5 George Row, Northampton, NN1 1DF.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.