Trusted Agent profile · Newham

L&Q Pre-Owned Shared Ownership Homes reviews in Newham

3.0

★★★★★

1,679 reviews across 2 platforms

29-35 West Ham Lane, London, E15 4PH, Newham, E15 4PH

L&Q's office in Newham, at 29-35 West Ham Lane, is rated 3.0 out of 5 across 1,679 reviews on two platforms, including 367 Google reviews rated 1.8.

Google logo

1.8 / 5

367

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,312

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews

Every review we hold for the Newham office, from every platform, shown as written. First names only.

2/5

Trustpilot

On numerous occasions person from…

On numerous occasions person from repairs has come out to fix a leak in the place where the water tank is.( I don't have a boiler) This still has not been resolved. This has been going on for a long time.

Susan · 30 January 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Susan.Thank you so much for your review!We appreciate you letting us know the leak inside your home is still ongoing and we sincerely apologise for the delay in resolving this for you.If you’re not already in touch and need our help in resolving this. we’d very much love to hear from you.We have a fab team here willing to help and we can be reached by email at lqdirect@lqgroup.org.uk and we kindly request ‘Trustpilot’ is mentioned in the subject line of your email too.Many Thanks Customer Service Team

5/5

Trustpilot

L&Q is offering really good flats in Kew Bridge Rise

L&Q is offering really good flats in Kew Bridge Rise. Nicki's been so helpful providing precise information and support since the very first moment.

William · 26 November 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi William,Thank you so much for your amazing review!It's great to hear that you're loving the quality of our flats, and we're delighted that Nicki has always been proactive in providing information and support. Your feedback certainly helps us understand the wonderful things Nicki is doing for our customers, so we really do appreciate you taking the time to share your experience with us.A big thanks from us again, and feel free to reach out if there's anything we can do for you.Customer Service Team

1/5

Google

Was LIED to regarding repairs to the windows of the property before signing a tenancy. Paint used to cover over cracks that not only let in water, but put myself and other residents at risk. Still waiting for the 2nd stage of complaints dept to acknowledge there is a serious issue. But like all large operators in the housing sector “ we are inundated with numerous complaints and bare with us”. Incompetent seems useful in comparison .

Carl · 26 October 2023

1/5

Google

Bunch of lying unprofessional thieves, the staff take no responsibility for anything, will try to avoid any concerns and overcharge you for rent but never want to refund your money, will take to court even when your ahead on your rent, provide zero parking unless you bought the house 660k or disabled, will make your life a nightmare living in there property, also very dirty outside and rarely anything works. They need to fire there unprofessional staff.

A · 26 October 2023

1/5

Trustpilot

CEO emails

Hi Can anyone advise on executives email addresses as we seem to keep getting ignored. We have a real health and safety issue with proof and lots of emails sent ombudsman involved yet we are getting nowhere. Thanks in advance

Cadda · 16 February 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Cadda,Thank you so much for leaving us a review.We're very sorry to learn you've had a disappointing experience and you feel ignored.We appreciate why a health and safety issue is worrying for you, and we'd love to further assist you and help with your concerns.Please feel free to email the details to us at lqdirect@lqgroup.org.uk where it'll be our utmost pleasure to help. It'll be most helpful to us as well if you could kindly use 'Trustpilot' as your email subject on this this occasion too.Many ThanksCustomer Service Team

5/5

Trustpilot

Very pleased with the help of L&Q Kidbrooke Village team

L&Q Kidbrooke Village team was very welcoming and helpful with our Shared ownership flat search. They helped us to see the alternatives and figure out the whole process step by step.

Eren · 3 August 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Eren,Thank you very much for rating your experience with 5-stars! 🙂We're delighted to hear about your positive experience with our team at Kidbrooke Village. It's wonderful to know that they were able to provide you with the support and guidance you needed during your shared ownership flat search. They truly are an amazing team, and we can’t thank you enough for taking the time in sharing your personal experience with us too.Many ThanksCustomer Service Team

1/5

Trustpilot

Poor

Poor landlord,had in excess of 150k in rent in 30yrs spent next to nothing kitchen an bathroom desperately need updating,all repairs seem to take 3/6 months to achieve

Philip · 17 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Philip,We welcome your review and we thank you for sharing your feedback with us.We sincerely apologise if our service did not meet your expectations and for any dissatisfaction you experienced.As part of our Planned Maintenance programs, we assess component renewals for bathrooms and kitchens annually based on stock condition surveys we previously carried out in your home. This survey helps us prioritise homes in need of new installations.Whilst components like kitchens, bathrooms, and windows etc are designed to last for many years, we understand that repairs may be necessary from time to time. We're more than happy to continue carrying out repairs on your existing components and we kindly invite you to let us know if there's any repairs that need attention.We're reachable through any of your preferred channels or via email at lqdirect@lqgroup.org.uk. If email is your preferred method of contact, please mention 'Trustpilot' in the email subject line as this would be most helpful to us too.Please feel free to get in touch, and we will do our utmost to help with any enquiries you may have for us 🙂Many Thanks,Customer Service Team

5/5

Trustpilot

The repair technician was prompt

The repair technician was prompt, extremely polite and efficient. Very pleased with the windows. Pity it took so long for this problem to be sorted by L&Q

Steff · 2 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Steff,Thank you so much for your fabulous review!We're glad you're pleased with the windows and with the service received from our operative. It makes us proud to know he's done a wonderful job.We understand your frustration with the time it took to resolve the issue, and we apologise for any disappointment caused. We aim to provide a timely service, and we'll be sure to take your feedback into consideration as we continue to improve our processes.Many thanks again for sharing this with us; your feedback certainly means a lot 🙂Customer Service Team

1/5

Google

I am completely and absolutely disappointed to have anything to do with this peasan** company. They are absolutely dodgy scammers who will lie to you and trick you into renting their flats. I couldn't feel any more disappointment as I rented the flat as furnished and moved into unfurnished flat. The quality of the flat is literally non-existent, it's sooo cheap that I cannot imagine anything cheaper than this. Avoid this company at any cost.

E · 30 November 2023

1/5

Trustpilot

Workman didn’t even enter the house to…

Workman didn’t even enter the house to look at smoke alarms - did not seem interested and was eager to get off

Marion · 16 December 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi Marion,Thank you so much for leaving us a review.We're deeply sorry to hear about the recent service received from us. We certainly feel and understand the dissatisfaction this has caused. We aim to provide excellent customer service and we're disappointed to hear that your experience hasn't meet your expectations on this occasion. Your feedback is hugely important to us, and we'd love to investigate this matter further for you. To help us achieve this, we kindly invite you to email the details to us with 'Trustpilot' being used as your email subject. We're reachable at contact@lqgroup.org.uk and we look forward to helping you soon.Many ThanksCustomer Service Team

5/5

Trustpilot

Excellent customer service

Once again ,I’ve received excellent service from Sarah in customer services. She dealt with my query in a polite , professional manner, and immediately sent the information I required.

Customer · 28 August 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Customer,Thank you so much for your fabolous review! 🙂We're thrilled to hear about your positive experience with Sarah in customer services. It's wonderful to know that she provided you with the assistance you needed in a timely and professional manner. We absolutely value your feedback and we're sure Sarah will be delighted with your kind words too.Many ThanksCustomer Service Team

5/5

Trustpilot

Mixed taps changed

The mixer taps were changed as the turn on tap wasn't working. Was very pleased with the repair and the repair man he took know time at all and the job was complete.L&Q maintainates team.💯% great job very pleased costumer.

Teresa · 31 January 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Teresa,Thank you so much for your fabulous review!It's great to hear you've had a wonderful experience and you're happy with the repair too.Your praises for our maintenance team most certainly means the world to us so many thanks again for sharing your thoughts with us.We're looking forward to helping you again, hopefully sometime soon 😀Customer Service Team

1/5

Trustpilot

I'm not happy that the mirror was not…

I'm not happy that the mirror was not put back on the bathroom wall correctly and it fell down causing great destruction.

Barbara · 12 December 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi Barbara, Thank you for bringing this to our attention and leaving a review. We apologise for the inconvenience and any damage caused by the installation of your bathroom mirror. To assit you further, please contact our team at contact@lqgroup.org.uk with 'Trustpilot' in the subject line and be sure to attach photos of any damage.We'll ensure to address your concern as quickly as possible. Many Thanks Customer Service Team

1/5

Trustpilot

I wouldn’t have given them any stars…

I wouldn’t have given them any stars had there been that option. Hopeless liars. You would think they had a financial incentive to tell lies.

Felix · 25 October 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi Felix,Thank you for taking the time to leave us a review and for sharing your feelings of dissatisfaction with us.We sincerely apologise if the service you’ve received from us hasn’t quite met your expectations and we apologise profusely for the disappointment this has caused.We certainly wouldn't want you to feel this way, and if there's anything we can do to help, we'd very much love to hear from you.Please feel free to reach out to us at any time by email at lqdirect@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot' as your email subject), and we'll be sure to help wherever we can.Many Thanks,Customer Service Team

1/5

Google

Shockingly poor company. I moved out of my apartment 7 and a half months ago and was due a refund as I had overpaid. I still haven’t received my refund.

Tom · 24 September 2025

1/5

Trustpilot

Swale are crap

Swale told untruths,never kept appts,lack of communication and blamed home occupiers for their cock ups.Can't put a date as it took place over a three month period.

Deana · 19 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Deana,We really value your feedback and would like to Thank you for sharing this with us,We are Sorry to hear of your disappointing experience with our contractors Swale heating, We understand the frustration of waiting for an extended period of time for a repair to be resolved and Apologise for any inconvenience that was caused during this time,Please feel free to email full details of your concerns to our dedicated team at lqdirect@lqgroup.org.uk, (with 'Trustpilot' in the subject line), and we'll be sure to arrange contact with you to discuss your review and concerns in more detail,Many Thanks,Customer Service Team

1/5

Trustpilot

The staff are not trained

The staff are not trained, I was granted the voluntary right to buy previously and now I am being denied, without justified reason

Latoya · 18 November 2024

Agent replied · 24 December 2024

Hi Latoya,Thank you for sharing your recent experience with us. We very much appreciate your review.We're so sorry to hear about the conflicting information you received, and we understand how this could be frustrating. Your feedback is valuable to us, and we will use it to enhance our training and procedures for our staff.Ensuring a positive experience for all our customers is our priority, and we apologise if we fell short on this occasion.We would like the opportunity to review the information you received and provide further clarification on your eligibility for Right To Buy or Right To Acquire.To assist you further, we kindly invite you to email our dedicated team at contact@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot' as your email subject) where we'll gladly offer our help and assistance to ensure you receive the correct information.Many Thanks,Customer Service Team

3/5

Trustpilot

The plumber was lovely but the repair…

The plumber was lovely but the repair had to be sent to a surveyor for him to call out be passed an supplied a new shower door

Sandra · 17 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Sandra,Thank you for your review! 😊We appreciate your feedback and are glad to hear that you found the plumber to be lovely. We understand that the repair process can be frustrating, and we apologise for any inconvenience caused by the need for a surveyor's assessment.We understand that this is causing a further delay in completing the repair for you, and we would like to apologise for any disappointment this may be causing.We trust that the repair is in good hands, but if there's anything further we can do to help, please let us know.You can contact us through any of your preferred channels or by emailing us at lqdirect@lqgroup.org.uk. If email happens to be your preferred option, we kindly request 'Trustpilot' is used as your email subject..Many Thanks,Customer Service Team

5/5

Trustpilot

Plumber explained because living on the…

Plumber explained because living on the top floor the water pressure is low. Need a water pump fitted but we would have to pay for that

Malcolm · 2 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Malcolm,Thank you for your review! We're delighted to hear that you had a great experience with us 🙂We love that our plumber was helpful and took the time to explain the cause of the low water pressure. It's wonderful to know that you received good service.We're also glad to hear that new parts were recently fitted to improve the water flow, and we sincerely hope that this has made a positive difference.If you need any further assistance, please feel free to reach out to us via email at lqdirect@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot' as your email subject), and we will be more than happy to help.Many Thanks,Customer Service Team

5/5

Trustpilot

‏ Engine Very polite Well spoken

‏Engine Very polite Well spoken, come on schedule, Receptionist called us to confirm the engineers about to arrive so that made us ready To welcome him in,

Yasir · 16 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Yasir,Thank you so much for your 5-star review!🙂We're delighted that everything went well with your recent gas safety visit, and we're proud to hear that our gas contractor is delivering an amazing service to our residents.Your kind words about the engineer mean a lot to us, and it's great to learn that a quick courtesy call was welcomed too. Those little extras certainly make a huge difference.Many thanks again for sharing this with us!Customer Service Team

1/5

Trustpilot

Outstanding job for over a year not…

Outstanding job for over a year not always being honest with me when changing appointments and still not heard anything since someone viewed it for the second time.

Mrs · 27 August 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Tracey,Thank you so much for your feedback and for bringing this matter to our attention.We understand your frustration with the recent appointment changes and the lack of communication. We're committed to improving our communication processes and we value your feedback regarding this. At the same time, we apologise for any inconvenience this has caused and for the continued delay with the outstanding repair.Having looked into this matter further, and due to the ongoing issue, we've decided not to send out another operative. Instead, this repair has been sent over to our triage team for assessment to determine a permanent resolution.With this in mind, you should hear from us soon with an update, but please bear in mind this could be anytime within the next 20 working days.We sincerely hope this helps ease your mind, and rest assured we haven't forgotten about the repair.. With more complex repairs, it isn't unusual for this lengthy process, and we aim to find a resolution as quickly as possible.In the meantime, please let us know if you have any further questions by email at lqdirect@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot' as your email subject) where we'll be more than happy to help you.Many Thanks,Customer Service Team

5/5

Trustpilot

Someone always phones me if theres a…

Someone always phones me if theres a problem with my rent and supports me if a payment has not gone through from the housing benefit office or now universal credit.Really helpful staff

Maureen · 17 June 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Maureen, Thank you so much for your 5 star review!We're so glad to hear about your positive experience! It's very important to us to ensure you feel supported and informed. We appreciate your kind words about our staff and it is our aim to keep delivering this level of service, so thanks for sharing!Many Thanks Customer Service Team

1/5

Trustpilot

Lack of Communication

Lack of Communication. Do not take notice of resident. Lies, make promises and not carry them out. Make decisions without consultation. I do not trust them.

Lorna · 25 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Lorna,Thank you for taking the time to leave us a review and for sharing your feelings of dissatisfaction with us.We're saddened to learn of your feelings, and we offer our sincerest apology if the service you've received from us has failed to meet your expectations.Rest assured, we've taken onboard your feedback, and your comments will be taken seriously to help us improve our communication and decision-making processes.In the meantime, if there's anything specific we're able to help you with, please do let us know.We're here to assist you, and you're more than welcome to reach out to us at any time. We have an amazing team here, and contact with us is by email at lqdirect@lqgroup.org.uk, whereby we request 'Trustpilot' is used as your email subject.Many Thanks,Customer Service Team

5/5

Trustpilot

The electrician saved the day

The electrician saved the day, great guy and really professional. L&Q were just awful, actually left a house without full fire detection as per legislation for over a month despite having a vulnerable resident.

Malcolm · 7 May 2024

Agent replied · 22 October 2024

Hi Malcolm,Thank you so much for your review! 🙂We're over the moon you've had a positive experience with the electrician and most importantly it's great to hear the issue was resolved for you.We're extremely sorry you felt the waiting time was too long and we appreciate why this would be concerning for you. Rest assured we've taken onboard your feedback as your experience with us will help us to look at ways we can further improve the repairs service we deliver to our residents.Many thanks once again for sharing this with us and we’re looking forward to helping you again soon.Customer Service Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read L&Q's Google reviewsLeave L&Q a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. L&Q Pre-Owned Shared Ownership Homes hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Newham.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent