Every review we hold for the Newham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 3/5
TrustpilotAlways put the customer first
This company doesn't listen well to the complaints of their customers. There are many things they could do better for example when a customer is locked out of their home for whatever reason, the time taken to assist them is set within a four hour window. I found recently that this is not conducive to customers especially during bad weather conditions. L & Q is a large organisation and so they should have operatives available to resolve this matter within an hour and not for people to have to wait so long.
Barbara · 7 December 2023
Agent replied · 22 October 2024
Hi Barbara,Thank you so much taking the time to share your thoughts with us,We’re so sorry you feel we don’t listen to our residents’ complaints, and we’re saddened by this comment too.We’ve certainly taken onboard your comments and concerns regarding assistance during an emergency and whilst we welcome your feedback our current policy for the quickest response is within 4 hours. Understandably and as per the example given in your review, we appreciate the timeframe isn’t suited for every kind of repair, but rest assured your feedback and suggestion has been noted as it helps us to understand where our residents would like to see improvements made.In the meantime, if there’s anything we can help you with, please let us know and it’ll be our pleasure to do our utmost for you.We can be reached by email at lqdirect@lqgroup.org.uk and we recommend ‘Trustpilot’ is used as your email subject. Alternatively, you’re welcome to contact us through any of your preferred channels where one of our Customer Service Advisors will be more than happy to help.Many ThanksCustomer Service Team
★★★★★ 5/5
GoogleVery nice smart, bright, clean offices with spacious facilities. Lovely air conditioning and pristine elevators. If only the apartment I rent from them was half as nice lol.
Paul · 11 August 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotWhat made my experience great was the…
What made my experience great was the professional worker that was sent to do the job, It was nice that after explaining about what was happening with my front door, he knew straight away, the best thing to do. And what was wrong. It's all done now and working how it should. The worker was respectful and polite and friendly, he did a great job. Thank you.
Tina · 13 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Tina,Thank you so much for the 5 star review 😊 It's great to read you received an excellent service and this certainly makes us really happy. Many Thanks Customer Service Team
★★★★★ 1/5
GoogleI feel quite unsafe being under this housing association’s care. There is never a sense of urgency and things are never done correctly the first time. Their level of negligence is actually dangerous.
S · 23 April 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotDoing very well nice very well behaved…
Doing very well nice very well behaved staff. Mr Anil is very behaved person experience know his job done need n clean
Consumer · 10 June 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Consumer,Thank you so much for your amazing review! 😊It's lovely to hear you've had a 5-star experience with us, and it certainly makes us happy and proud to hear this too.This is most certainly the kind of service we expect our residents to receive from us, and we'll be sure to offer the same level of service to you again.Many ThanksCustomer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotVery bad customer service team…
Very bad customer service team unprofessional and have no any knowledge to do their job
Abdelghani · 19 March 2026
Agent replied · 21 March 2026
Hi Abdelghani,
Thank you for taking the time to share your recent experience with us.
We're truly sorry to hear that you had a negative experience with our team and that the service you received was not up to our usual standards. This is not the kind of experience we want for our customers, and we sincerely apologise for any disappointment or inconvenience caused.
If there's anything else we can do to help or if you have any further concerns, please let us know - we're more than happy to assist you in any way we can. You can reach our dedicated team by email at contact@lqgroup.org.uk, and we kindly ask that you use 'Trustpilot' as your email subject.
Thank you again for sharing your feedback with us.
Customer Service Team
★★★★★ 3/5
TrustpilotIncorrect safety report
Incorrect information on gas safety report
Trevor · 26 May 2026
Agent replied · 22 October 2024
Hi Trevor
Thank you so much for sharing your feedback with us.
We're very sorry to hear about the error on your gas safety report and completely understand how concerning this must be for you. We’d love to look into this further with our contractor and work with them to correct any inaccuracies.
If you haven’t already reported this to us or our contractor, please feel free to email the details to contact@lqgroup.org.uk with 'Trustpilot' as the subject, and we’ll make sure to help you with this.
Many thanks,
Customer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotWORST SERVICE HORRIBLE MANAGEMENT
HORRIBLE MANAGEMENT AND SERVICE.They are looting you in the name of Shared Ownership and Affordable Housing. Backdated service charges slammed without justification and barely any services provided. The Estate manager agrees cleaning is sub par and yet they charge full service charge without reduction. Similarly many other services which they claim to charge for are not providedEmails to top management including CEO go ignored and the people turn a deaf ear. If management itself is so inconsiderate - the service is bound to be pathetic.Heating and Hot water are having issues since a month but L&Q keep playing the blame game here.Emergency service hotline is useless - they redirect you to another party and say cannot help. Imagine if the house has a leak, they will only give you a plumber number and be like 'FIX IT YOURSELF'Only buy with them if you want to ruin your dreams of owning a house - the worst ever people to deal with.THE EMPLOYEES, CONTRACTORS, AND MANAGEMENT HERE ALL HAVE ONE GOAL - TO MAKE MONEY AT YOUR EXPENSEAnd they give a standard nonsense answer to your review on TP
Customer · 9 November 2023
Agent replied · 22 October 2024
Hi Customer,Thank you so much for your review and for expressing your thoughts with us too.We're so sorry there's several issues that are disappointing for you and we sincerely apologise if we haven't quite fulfilled your expectations. We would like you to know your feedback is important to us as it helps us to look at those areas our residents would like to see improvements made so many thanks again for your time in letting us know.As an organisation who strives to deliver an amazing service, we're also saddened to learn of your concerns, and we would very much love to help. If you’re not already in touch with us you’re more than welcome to reach out to our dedicated team here who’ll be willing to do their utmost to for you.Please do let us know by email at lqdirect@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot as the subject) where it'll be our pleasure to help.Many ThanksCustomer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisabled individual
Disabled individual. Reported a problem with my intercom in June/July Still not fixed. Formal Complaint has been ignored. Emails and tweets have been ignored Been lied to over the phone, multiple times.Disabled People get adaptations to help live independent lives, if these break then what?L&Q need to be closed
MrDanielMcMorrow · 28 August 2024
★★★★★ 2/5
TrustpilotSafety hazard not taken seriously
Sent the wrong person out to do a repair even though was told the correct information. Customer service did not listen to what I said Causing the wrong service repair team to come out. I am waiting for a repair team to be sent out even after calling several times to complain that it is a safety hazard.
Sherika · 12 December 2024
Agent replied · 24 December 2024
Hi Sherika, We're truly sorry to hear about the situation you've experienced and appreciate you bringing this to our attention. It certainly sounds like there has been a misunderstanding somewhere along the line and for that, we apologise. Your health and safety are paramount to us and we take any potential safety hazards very seriously. We'd like to rectify this situation as promptly as possible. Could you please email us at contact@lqgroup.org.uk with your address and further details about the repair? If you could please make sure to use 'Trustpilot' as your subject line, this would be really helpful. Once again, we apologise for any inconvenience and look forward to resolving your issue.Many Thanks Customer Service Team
★★★★★ 2/5
TrustpilotBecause the scooter shed door has been…
Because the scooter shed door has been broken for approx the last 15 months, I cannot get my scooter in & out of the scooter shed. I am disabled & need to use my scooter to get to & from the shops etc. I think by now I m entitled to some compensation. I am paying for this scooter & cannot use it.
Amanda · 26 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Amanda,Thank you very much for sharing your concerns with us.We're truly sorry to hear about the extended period during which you have been unable to access your scooter. We understand your frustration with this and we sincerely apologise for the delay in resolving this matter.We're eager to assist you further and work together to find a solution. To facilitate this process, could you please email your details to us at lqdirect@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot' in the subject line) where one of our helpful advisors will be more than happy to assist you.Many Thanks,Customer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotQuick response
Quick response. Problem solved first visit
Priscilla · 22 May 2026
Agent replied · 27 May 2026
Hi Priscilla,
Thank you so much for your 5-star review! 😊
We're so glad we could quickly resolve your problem on the first visit. Providing an efficient service is our goal, and it makes us happy to know that this was your experience with us.
Thank you again for sharing your kind words - we truly appreciate your positive feedback!
Customer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery disappointed with the service
Clare · 26 May 2026
Agent replied · 27 May 2026
Hi Clare,
Thank you so much for taking the time to leave us a review.
We're truly sorry to hear that your experience with our service did not meet your expectations, and we sincerely apologise for any frustration or inconvenience this may have caused you. Your satisfaction is extremely important to us, and we always aim to provide a high standard of service to all our customers.
We completely understand how disappointing it must be when things do not go as planned. If you would like to discuss your concerns further or provide us with more details about your experience, please do not hesitate to get in touch with our team. We're here to listen, support you, and do everything we can to help resolve any outstanding issues. You can reach us by email at contact@lqgroup.org.uk, and we kindly ask that you use 'Trustpilot' as your email subject.
Thank you again for your feedback 🙂
Customer Service Team
★★★★★ 1/5
Trustpilot4 hours wait window to get a leak…
4 hours wait window to get a leak fixed, bull... the ceiling came down and clipped my shoulder I'm already disabled however now I also have a sore shoulder to add to my pain. The guy at 8am says 4 hours they'll be out fix it but guess what 6 hours later and they still haven't showed up. L&Q = slum landlord
Philip · 26 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Philip,Thank you for taking the time to share your experience with us.We're deeply sorry to hear about the disappointing experience you had and we sincerely apologise for the added stress of the ceiling collapse. We understand the inconvenience and discomfort this has caused you, and we truly hope that your shoulder starts to feel better soon.Upon further investigation, we've arranged for your ceiling to be made safe and to address the issue causing the collapse. We're confident that this'll be resolved for you very soon. Once again, we offer our sincerest apologies for the frustration and upset this has caused.Your feedback is valuable to us, and we will make sure to share it internally to learn from these mistakes.If there is anything else we can assist you with, please feel free to let us know. You can reach our dedicated team via email at lqdirect@lqgroup.org.uk, and kindly mention 'Trustpilot' in the email subject.Many ThanksCustomer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotReally good service
Tina was really helpful and managed all the problems that came up in a very timely manner.
Michail · 5 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Michail,Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star review!It’s lovely to hear Tina has delivered an outstanding service. It’s reassuring for us to know she’s doing an amazing job helping and supporting our residents and customers.It’s with great pleasure to learn of your fantastic experience with us and most importantly we’re thrilled you’re loving the service from our staff too.Many thanks again Michail, we very much look forward to helping you again soon 😊Customer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotZiggy was fabulous
Ziggy was fabulous. Friendly, and he even fixed my shower while he was there. Great plumber
Julie · 14 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Julie,Thank you so much for your 5-star review! We’re over the moon to learn your recent experience went well and you’re happy with the repair service. It makes us so happy to hear such amazing feedback like yours, so thank you once again for taking time to share this with us too. We'll forward your lovely compliment to the operatives manager. Many Thanks Customer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you LQ housing for A Prompt…
Thank you LQ housing for A Prompt response to a query on my behalf .very professional and courteous in your approach .as a modern builders that cares and build great homes for communities for many years to come .I personally would be happy to contribute a donation to such a non profit organisation that's provides beautiful modern homes for all citizens. Thank you.
Richard · 30 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Richard,Thank you so much for your fabolous 5-star review! 😊We're truly grateful for your kind words and positive feedback and it's wonderful to hear that you found our team professional and courteous. We work hard to provide exceptional service and are dedicated to building high-quality homes that enhance communities, so your support and recognition certainly means a lot to us.A big thank you once again for your amazing feedback and please let us know if there's anything we can help you with.Customer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotFed up with the radiator situation I’m…
Fed up with the radiator situation I’m disabled it’s coming up to autumn winter need a resolution, I like L&Q been great on all jobs just not this one, 13 times they been out, apparently two heating reports done, some sort of lack of communication, waiting for a call yesterday sick of wasting my time trying to get this heating resolved and fixed once and for all, please don’t ask me to email or contact you, look at your system all the info is there
Christine · 14 September 2023
Agent replied · 24 December 2024
Hi Christine,Thank you for your review!We’re truly sorry there’s an issue with the radiators inside your home and we appreciate why they’re concerning for you, especially as the winter months will be upon us before we know it.We would love to assist you further and work with you to find a resolution. Unfortunately, as we’re unable to obtain personal details through this channel we have no alternative option but to kindly ask you to email your details to our dedicated team here who’ll be more than happy to help.It’ll be great to hear from you so we can assist you further. We can be reached at lqdirect@lqgroup.org.uk and we kindly request ‘Trustpilot’ is used as your email subject too.Many ThanksCustomer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotSuch a Loot
Changed my rating to 1 - I wish I could give 0 or negative.Horrible service, all lies, unjustified charges.When buying was never told that service charges could be underestimated so much. Already increased charges by 40% and still slamming insane backdated charges to be paid in lumpsum and provide no service.On top of that the service and maintenance at BSW is HORRIBLE.I think their aim is to exploit and profit to fill the pockets of their employees and management
Customer · 6 October 2023
Agent replied · 22 October 2024
Hi Customer,Thank you so much for your feedback, we welcome your review and we thank you for taking time out to share your experience with us.We're so happy you’ve had a very good experience with Natanya, she's certainly an asset to us but overall, it's great to hear she’s helped you through the process at what can become stressful at times.We're saddened to learn our Aftercare team hasn't delivered the same level of service; this is disappointing for us as well but rest assured, we've noted your comments and we’ll certainly feed this back to the team for you.In the meantime, if there's anything we could possibly do to help, feel free to contact our dedicated team by email at lqdirect@lqgroup.org.uk (with 'Trustpilot' as the email subject) and we'll be more than willing to further assist you.Many ThanksCustomer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotLady was really nice resolved my…
Lady was really nice resolved my problem for me. Very pleased with the service.
Mark · 9 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Mark,Thank you for your kind review and for rating our service with 5 stars 🙂We're delighted to hear that you were pleased with the service and that your problem was resolved. We appreciate you taking the time to share your positive experience with us too.We're very much looking forward to helping you again so feel free to let us know if there's anything else we can do for you.Many Thanks,Customer Service Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent and professional
Punctual, communicative and professional
Elizabeth · 22 May 2026
Agent replied · 27 May 2026
Hi Elizabeth
Thank you so much for your excellent 5-star review! 🙂
We're chuffed to hear that you found our service punctual, communicative, and professional. Your wonderful feedback truly means a lot to us, and we're so glad you're enjoying the service we provide.
We look forward to helping you again soon!
Many thanks,
Customer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe company is misleading
The company is misleading. I applied for the London Living Rent scheme and met all the necessary criteria to qualify for a home. However, they responded by saying that my financial assessment concluded that my household is eligible to purchase a home through Shared Ownership, which is completely inaccurate. This scheme appears to be deceptive, and I will be making my complaint known.!
Theodore · 22 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Theodore, Thank you for reaching out to us and sharing your concerns. We're sorry for any issues with your application process. London Living Rent is a government-backed scheme, and we have strict criteria that needs to be met to qualify for it. Unfortunately, as you didn't meet the requirements, we have offered alternative options that may be available to you. If we can be of any further assistance, please do get in touch with us at lqdirect@lqgroup.org.uk, using 'Trustpilot' as your subject header, and we'll investigate your concerns and ensure that our processes are transparent and fair.We wish you all the best with your search. Many Thanks Customer Service Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I Had Any Hair To Pull Out...
Everything could be done better as it's no possible to be worse as you've not done anything yet.We have been in the property since 01/12/22 and our top floor neighbours since June 2022. A delivery person fractured their hip months and months ago of the broken concrete, the windows frames are rotten and after early arrivals from the wrong trades type this is simply a joke. To then receive a passive aggressive letter demanding a £5 outstanding amount when we have a direct debit was the cherry on top. I would give 0 stars if the option was available.As we collectively have repeatedly stress the urgency to rectify the path/driveway aesthetically and of a standard that will last, unlike the previous 50mm concrete screed by however performed the last bodge job. My older brother has restored listed buildings for over 40 years so know good trades work to a sticky plaster over a mess. So would kindly ask that both 40B windows, our frames at 40A and the path and driveway are firstly fixed of a standard that you would be happy with at your property and that we actually know what the plans are moving forward prior to any work being started please.
Brock · 6 September 2023
Agent replied · 22 October 2024
Hi Brock Elbank, Thanks for raising you feedback with us. We aim to deliver a great experience and we're gutted we didn't meet expectations. We're really taken back by the injury that you have advised was sustained by the delivery person and hope they are ok. We always would make safe any dangerous repairs that are reported to us as a top priority. If the windows and drive are not up to standard then one of our Team would be keen to help. We will need some more information from you to be able to provide the best possible help and advice. With this in mind we'd be grateful if you could email us lqdirect@lqgroup.org.uk and would be a help if you use 'Trustpilot' in the subject header. Many Thanks Customer Service Team
★★★★★ 4/5
TrustpilotFantastic work
Fantastic work. Skilled workman
Phil · 21 May 2026
Agent replied · 27 May 2026
Hi Phil,
Thank you so much for your 4-star review! 🙂
Your short and sweet feedback means the world to us, and we’re so glad to hear that you had an amazing experience with us today.
It’s always a pleasure to help, and please feel free to let us know if there’s anything more we can do for you.
Thank you once again!
Customer Service Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.