Trusted Agent profile · Manchester

Thornley Groves Manchester reviews

3.0

★★★★★

768 reviews across 1 platform

25 Whitworth Street West, Manchester, M1 5ND

Thornley Groves's office in Manchester, at 25 Whitworth Street West, is rated 3.0 out of 5 across 768 reviews on 1 platform, including 768 Google reviews rated 3.0.

Google logo

3.0 / 5

768

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Thornley Groves hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Manchester.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Landlords and tenants stay well clear of Thornley Groves. They will try and invoice you for works that aren't even required then blame there contractors. Avoid them otherwise it will cost you !!!

Suraj · 29 October 2022

Agent replied · 29 October 2023

Dear Suraj, We're sorry for not responding to your review earlier; we have a new Customer Care Team now who are managing all of our reviews and we just wanted to make sure we responded to your review. We're sorry that you feel your experience was only worth 1 star. We take on all feedback so that we can improve our services going forward so please get in touch if you would like to leave further feedback. However, we understand that because you left this review some time ago, you may not want to take this any further. If that's not the case then please get in touch with us. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

This estate agency is really helpful and the system is very easy to use for renters. I was handled by Ashley Smith.

Afwan · 29 September 2023

Agent replied · 29 October 2023

Dear Afwan, Thank you for rating Ashley, our Lettings Coordinator 5 stars, it is great to hear how fantastic the service was you received. Reviews like yours help other when choosing their agent. Kind regards, Customer Care Team

2/5

Google

The associates are good and really helpful if visited to the branch. I faced too much difficulty to connect with them remotely over phone,email and voice message. Wish to add more stars in future. The issue resolution time is very poor

Priyankur · 22 September 2021

Agent replied

Dear Priyankur Firstly, thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback. We hope you have future experiences with us so we can add more starts to your review! Kind regards Customer Care Team

1/5

Google

Money grabbers!! AVOID at all costs! They kept £218 of my deposit because I extended my stay even though this was arranged with the landlord and I only had to stay longer because of my property managers own incompetence and misinformation! If you really want INCOMPETENT staff that never reply to your emails and to be charged for every single thing they do for you then this is the estate agents for you! You’ll only hear back from staff when they need money. My bridge was broken for three weeks and I couldn’t get hold of my property manager. He would only reply when convenient for him. No one ever answers the phone.

Laura · 30 October 2019

1/5

Google

NEVER use this agency! They were quick to ask and pressure for the agency fees, deposit and first month rent, and as soon as they got them, they stopped answering to emails or caring about us at all. 2 months into our tenancy and about 8 visits from contractors, the flat still looks and feels as a building site. They have been the worse to arrange for things to be fixed or even to update us on where things are. The 'dedicated' person for my area is never replying to voice messages nor emails or it takes them at least a week and a few reminders. In the end they are always confused and have to explain all from the beginning. i would recommend going with a smaller agency that is more customer focused or landlord directly to avoid this. I thought they would have a better system coz of their size but it actually is the opposite. Will not be renewing my tenancy and considering moving out before the contract end.

Mariya · 30 October 2019

1/5

Google

AVOID AT ALL COSTS! Absolutely ridiculous Holly Jackson should be ashamed of herself. Moved out of my apartment and left it very clean. Only lived there for six months and they want to take £700 off my deposit with ridiculous fees. Basically charging me so they can't renovate the apartment. Her latest email: I believe the deductions are as follows: 1. Clean throughout- £390.00 + VAT = £468.00 2. Re-grout of one shower -£50.00 + VAT = £60.00 3. Remove rubbish from balcony- £30.00 + VAT = £36.00 4. Stick down carpet-£80.00 + VAT = £96.00 5. Tenant Servicing fee- £42.00 TOTAL - £702.00

Dee · 2 October 2019

1/5

Google

NEVER use this agency! They were quick to ask and pressure for the agency fees, deposit and first month rent, and as soon as they got them, they stopped answering to emails or caring about us at all. 2 months into our tenancy and about 8 visits from contractors, the flat still looks and feels as a building site. They have been the worse to arrange for things to be fixed or even to update us on where things are. The 'dedicated' person for my area is never replying to voice messages nor emails or it takes them at least a week and a few reminders. In the end they are always confused and have to explain all from the beginning. i would recommend going with a smaller agency that is more customer focused or landlord directly to avoid this. I thought they would have a better system coz of their size but it actually is the opposite. Will not be renewing my tenancy and considering moving out before the contract end.

Maria · 2 October 2019

1/5

Google

Money grabbers!! AVOID at all costs! They kept £218 of my deposit because I extended my stay even though this was arranged with the landlord and I only had to stay longer because of my property managers own incompetence and misinformation! If you really want INCOMPETENT staff that never reply to your emails and to be charged for every single thing they do for you then this is the estate agents for you! You’ll only hear back from staff when they need money. My bridge was broken for three weeks and I couldn’t get hold of my property manager. He would only reply when convenient for him. No one ever answers the phone.

Laura · 2 October 2019

1/5

Google

Utter disgrace of an agency. Never help when you ask then to after months of calling. They dint reply to emails or call back when you leave a voice message. But they are very quick to be on your case if you dont Pay on time

Holly · 5 January 2020

Agent replied

Dear Holly, We are sorry to hear that you felt the service has only been worth 1 star. I will pass on your comments to our Property Management Department in order to help them improve there communication in future. Thank you for taking the time to review us. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

Staff are rude and unproffessional, took several payments they shouldnt have until account was in credit even though no payments were owed. Terrible communication and would definitelyt NOT recommend to anyone.

Harry · 29 October 2022

Agent replied · 29 October 2023

Firstly, Thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback. We are currently experiencing an extremely high volume of calls and emails due to the unprecedented level of activity & demand across lettings. We endeavour to reply to all enquiries at this particularly challenging time. If you would like to discuss your experience further, please do email us with more information about your property, at complaints@thornleygroves.co.uk. Kind Regards Customer Care Team

1/5

Google

Honestly the worst letting agency. Please please do not use them. Your choice but I’m just trying to help stop these money robbers from messing with people. Look how many bad reviews, bad experience for everyone. I have a couple of friends going through hell because of them and stressing them out so much. If they don’t maintain the properties like they should in the contract then you should withhold the rent. Do not pay these scum bags for not doing there job and robbing everyone. Disgusting company!!!!!

Andrew · 30 October 2018

1/5

Google

Honestly the worst letting agency. Please please do not use them. Your choice but I’m just trying to help stop these money robbers from messing with people. Look how many bad reviews, bad experience for everyone. I have a couple of friends going through hell because of them and stressing them out so much. If they don’t maintain the properties like they should in the contract then you should withhold the rent. Do not pay these scum bags for not doing there job and robbing everyone. Disgusting company!!!!!

Andrew · 2 October 2018

1/5

Google

We did the standard flat hunting procedure and found a nice place with TG. The flat we found needed alot of repairs but was told by the agent they will be done by the time we move in, so we decided to sign the 12 month contract. Since then, we are 3 months into our 12 month contract and every other week we are having a repair man to come round. Its not just small things either, one week it is to repaint all the wall (ALL THE WALLS), then its to replace all the carpets (ALL THE CARPETS), then the windows need resealing (ALL THE WINDOWS). Furthermore, when furniture needs replacing they don't do it - they just send a handy Andy to put some more nails in it, so it is slightly more sturdy. I would say avoid this cash grabbing, amoral agency but aren't all agencies like this now? What choice do you have?

Shaun · 2 October 2018

1/5

Google

Worst lettings agents i have ever dealt with. Completely incompetent, shouldn't be operating. … More

Daniel · 2 June 2025

1/5

Google

Booked a viewing, been ringing endlessly no one picks up at any of the branches, I’ve called so many times. Not worth your time

Hass · 1 June 2023

Agent replied · 29 October 2023

Dear Hass, We are sorry to note your comment, this has been raised with the relevant office. Please e mail complaints@thornleygroves.co.uk and we will ensure you receive a call back. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

I could write 4 paragraphs about my experience with Thornley groves, I will just tell you to stay away as they are absolute scammers. Do not do business with them

Dimitris · 29 October 2022

Agent replied · 29 October 2023

Dear Dimitris , Firstly, thank you for taking the time to post a review. We are very disappointed to hear that you have not been satisfied with the service you have received, but we value your feedback. If you would like to discuss your experience further, please do email us with more information about your property, at complaints@thornleygroves.co.uk. Kind Regards Customer Care Team

5/5

Google

I was offered a first class service from Thornley Groves Ellie Hey always responded to my personal emails kept me informed of what would happen next. I have know hesitation in recommending this Estate Agent to any future tentants.

Mandy · 24 June 2021

Agent replied

Hi Mandy Thanks for the great review, we really appreciate it! It's great to hear that you've have a superb experience with Ellie! Kind regards Customer Care Team

1/5

Google

Incompetent and dishonest. I know to many a good letting agent is an oxymoron but I would strongly warn against letting through Thornley Groves in particular as they are the worst I've ever dealt with. They failed to record any of the conversations or works orders for our flat and so denied knowledge of their contractor taking any broken items from the apartment. They therefore dishonestly took money from our deposit for these items - after significant hard work and many lost hours our appeal to the TDS found in our favour so we were eventually reunited with our £65 withheld deposit. If you are unlucky enough to already be a customer of theirs, record everything in emails and writing as they will not. I would go as far as suggesting recording phone conversations (with their blessing). We would suggest not cleaning your property before moving out as no matter how deep the clean, Thornley Groves will find some reason to charge you for another. In our case this included leaving unopened hand soap next to the sink for the next tenant and failing to clean the inside of the washing machine drawer. Speaking of the washing machine, this was advertised to us as a washer-dryer when we were guided around the property by one of Thornley Groves' agents - this was a barefaced lie. They are not at all interested in acting on the tenant's behalf and are solely interested in the landlord's business. They are incredibly slow to act to resolve issues with properties (including no running hot water in bathroom) and have a high level of staff turnover meaning any relationships you strike up with their staff end very quickly. Very poor service - AVOID!!!!!

Simon · 2 October 2017

1/5

Google

Dishonest and rude We rented a flat advertised by this branch and until we signed the contract all the communication was with them. They promised the flat would be professionally cleaned and some repairs would be carried out before we moved in. After signing the contract, we were suddenly moved to the Salford branch, who apparently manage all the properties. Nothing of what was promised was done, not even basic cleaning as we found food in the cupboards and stained toilets. Of course, no one from Thornley Groves could care less when I complained. The agents in this branch would tell you anything to get you to sign the contract and then you will never hear from them again because another branch will take over your tenancy. This way, no one has to take responsibility... Despicable behaviour.

Raluca · 2 October 2017

1/5

Google

**AVOID AT ALL COSTS** - Wholly incompetent team - none of which who can carry out their jobs properly. They can't even calculate extra rent correctly and will charge you for their mistakes. - Don't even bother having hopes that anything will get fixed. They employ unreliable cowboys who don't turn up to do the job, and when they finally do turn up (after extensive chasing!) they don't carry out work properly. - LANDLORDS - avoid - they will charge you for work that is never carried out. They lose keys on check in and don't even check if fobs/keys are in order before handing out to new tenants. They will unnecessarily charge you for repairs which aren't necessary and employ people who are unreliable, and quite clearly, do not know how to do the jobs they are instructed to do. Wasted overpriced labour that they will charge YOU for. Note that other letting agents have much cheaper call out charges. - TENANTS- don't even bother cleaning the flat on check out. No matter how immaculately you leave the flat, they will always carry out a clean regardless. They charge you for damage that present on move in and they deliberately omit this on the check in inventory. Naturally, you will oversee these things as they do not seem obvious and don't pose any significant problems at the time. You will be astonished by the difference between the low resolution of move in photos vs the high resolution of check out photos. This is where they get you - SO BEWARE. They will charge you for removal of items which were present on check in but their staff failed to notice! They also don't know the difference between wear and tear and cleanliness - a bit worrying no?! - Staff are cluless, unhelpful and some are even rude - especially the managers who are defensive about the poor quality team they employ. I think there's a reason why they have a 2 star rating on google!? And also, good luck with even trying to get through to anyone on the phone once you're renting and have problems! You have no chance. Don't even bother leaving voicemails because no one will ever call you back. SUMMARY: THERE ARE MUCH BETTER LETTING AGENTS OUT THERE. Having dealt with them from both sides, I can honestly say this is the WORST COMPANY to use and I would AVOID at all costs. Problems aren't even a one off - exactly same experience every time they are contacted. I'm sure many others would agree judging by the comments on this thread. Definitely not worth the time or stress. You're better off using other letting agents with experienced staff who can actually do their job properly. There's lots of these in Manchester so look around.

Raja · 2 October 2017

5/5

Google

Polly and the Team at Northern Quauter Office have been absolutely fantastic. Making the from London to Manchester i expected there to be a lot of stress attributed to finding myself a new home, but after one phone conversation and a few emails with Polly i was passed over a range of properties that met my criteria. A few days later, at a time that suited me, we were on our way to view a few of the properties available. The first flat i visited was perfect, Polly just seemed to know exactly what i was looking for. Armed with all the information i could possibly need about each flat and warm, honest and funny personality, i felt comfortable enough to put in an offer on the same day. Thank you to all in the office for making this process so easy for me! I couldn't thank you enough!!

Alex · 2 October 2017

5/5

Google

Best estate agents in Manchester specially Joel the best man

Zaheer · 28 March 2024

Agent replied · 11 April 2024

Dear Zaheer, We appreciate you taking the time to leave Joel our Southern Gateway Lettings Consultant a 5 star review. It's great to read your positive feedback. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Fast and Efficient response and service which is appreciated in such a competitive market - thanks, Ashley Smith!

Deidre · 29 September 2023

Agent replied · 29 October 2023

Dear Deidre, Thank you for your 5 star review and positive feedback for Ashley our Lettings Coordinator. Reviews like yours help other when choosing their agent. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

I would rather live on the street than deal with such a real estate agency. Too many complaints to mention on here. Biggest one is maintenance. Long story short, I had a useless washing machine that remained unfixed despite my numerous requests to have it fixed. They also forced my grandmother to endure the cold during her 1 month visit in December when they failed to fix my heating system. Fees are too expensive, and the conditions for breaking my contract are ridiculous. I still haven't even received my deposit :)

Ahmad · 2 October 2016

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Thornley Groves's Google reviewsLeave Thornley Groves a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Thornley Groves hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Manchester.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent