Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleIn the past year our family was greatly troubled by a tenant in a Manchester apartment who initially did not pay his rent on time and later not at all. Victor and his team helped us use the Section 21 and Section 8 notice which were most useful in this situation.
Victor is very efficient and he answers our email enquiries in 24 hours nearly all the time.
After the eviction of the client, Victor helped with the use of the Reposit scheme and the sourcing of contractors for the renovation of the apartment which included repainting of walls, carpet removal, replacement of cooker hood, ...etc., many big and small jobs. He always responds to our questions and requests in a professional and very patient manner. Victor is really a great property manager.
Heung · 30 April 2023
Agent replied · 29 July 2023
Dear Heung,
Thank you for taking the time to leave your Property Manager Victor based at our Vimto Gardens office such a glowing review, it's brilliant to read that Victor is providing you with such a comprehensive service.
Kind regards,
Customer Care Team.
★★★★★ 5/5
GoogleI want to say Thank you to Lucy Chegg(my property manager and Thomas Lindley(the debt officer) in Thornley Groves Estate Agents - Vimto Gardens
They are so professional in handling my letting business, provide prompt response to my inquires and support to deal with contractors and tenants. I am happy to have these two young but professional people supporting to my letting business.
Kinds regards,
Phoenix · 20 March 2024
Agent replied · 30 December 2023
Dear Phoenix,
We thank you for leaving both Lucy & Thomas such kind feedback and a 5 star review.
Reviews like yours help other when choosing their agent.
Kind Regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleOut of every experience I have had in renting flats, Thornley Groves has been the best of the best and I am sad to be leaving them behind. Massive shout out to Ciara who has been absolutely incredible, so helpful and always there to answer any questions I have. She has always been considerate, quick to respond to queries and overall a great agent to have dealt with for the past few years. Thank you!
Daniel · 30 April 2023
Agent replied · 29 July 2023
Dear Daniel,
Thank you for leaving Ciara our Property Manager such a glowing 5 star review, she will be delighted.
Kind regards,
Customer Service Team
★★★★★ 5/5
GoogleBecky Finn the property manager at Thornley Groves Estate Agents is our go to contact, we are landlords and use Thornley Groves Estate Agents as our agent, Becky is always on point, returns calls promptly, deals with all the with situation we have as landlords, in a professional, and prompt manner. I would highly recommend Becky and Thornley Groves Estate Agents
Lee · 20 March 2024
Agent replied · 30 December 2023
Dear Lee,
We thank you for leaving Becky Finn, Vimto Gardens Property Manager a 5 star review.
It is great to read you would highly recommend Becky.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleMaliciously incompetent estate agents.
I rented with them for a year during which I had an issue with a window that did not close properly in my bedroom - they did not do anything to fix the problem leaving my room cold throughout the winter and noisy the entire year as I faced a busy road.
After giving notice I was going to move out, the estate agents did not process the change of tenant properly. The incoming tenant was allowed to move in without referencing or signing a tenancy agreement. The agents allowed him to 'sublet' for over a year whilst not allowing me to terminate my tenancy agreement as the new tenant had not signed, holding me liable for the flat after I had moved out. They would pursue me via text, phone and email if his rent was late.
When the tenancy finally ended, reclaiming the deposit was an additional nightmare. The estate agents attempted deductions of £1000 based on the faulty window that I had reported two years previously! After arguing against this they then attempted more unreasonable deductions from our deposit. We had to contact the landlord twice to get the agents to reply to us during this process.
The agents have also shown complete disregard for the Tenancy Deposit Scheme guidelines. After the landlord agreed to no deductions from our deposit we have been waiting for almost a month for the estate agents to release our deposit whereas it should take no more than 10 days. They have a supposed 'deposits team' which does not reply to emails or even do their simple job of a bank transfer.
Given the above, I would recommend that both prospective landlords and tenants stay far away. 1 star isn't low enough.
Oscar · 27 May 2025
Agent replied · 27 December 2024
Dear Oscar,
We are sorry to receive your review, this is not the customer service experience we strive to provide to our tenants.
All deposits are registered in an independent tenancy deposit protection scheme and we closely follow the schemes regulations
Please e mail complaints@thornleygroves.co.uk to allow us to enter into communication with you and investigate your complaint.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 2/5
GoogleDo not rent through Thornley Groves.
Upon our tenancy ending we were charged £200 for cleaning (the flat looked better than when we moved in!) the cleaning company used (cloud cleaning) is associated with Thornley Groves as Justin Watkins is the director of both! It is illegal to charge for end of tenancy cleaning - especially if it is considered ‘fair’ in the move out check (source: TDS - Tenant Fees Act 2019). £250 was also taken from our deposit for repairs to items which were already broken upon moving in - we sent photographs and even requested upon moving in that items were broken and needed to be fixed, which they weren't. Thornley Groves are well aware that no damages were created during our tenancy and have confirmed they have received the date stamped photographic evidence It has been over a month since our tenancy ended and they have not given our deposit back! We have emailed and called to no avail, with many of the staff being ‘on holiday’. We are frustrated because £450 of our deposit is to be taken - If we actually end up getting ANY of our deposit back! We are seeking advice from TDS and Citizens Advice.
*EDIT*
I went into the office and Shannon was very helpful in advising me to contact TDS and explained they work on behalf of the landlord and cannot change the landlords mind on retaining deposits. I wish this was explained earlier as I sent many emails. I added a star for the ease of discussion when at the office. I would recommend that any issues you have, it is faster to visit the office in person!
Rhiann · 15 August 2022
Agent replied
Dear Rhiann,
We're sorry for not responding to your review earlier; we have a new Customer Care Team now who are managing all of our reviews and we just wanted to make sure we responded to your review. Your comments have been noted and we're sorry that this was your experience. We take on all feedback so that we can improve our services going forward.
Normally we would investigate any issues that have been mentioned however, we understand that because you left this review some time ago, you may not want to take these matters any further. If that's not the case then please get in touch with us.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
Google2021-08
I paid rents upfront and no damage to the property. It's been 3 weeks after my tenancy ended but there was no active progress update on the deposit refund. There was no email response to my enquiry on the issue either
Upon escalation, Richard Lowey got into the loop to resolve the issue. Richard actively responded to my enquiries, managed to get the approval to release the fund, called me to make sure all bank info was in place and liaise with the accounts team to release the fund. Now the fund was received in full within a week's time after escalation
Comments:
Thanks to Andy Lane. He was very responsive when the tenancy was still in force
Much thanks to Richard Lowey to kick start and complete the whole deposit refund process. I especially appreciate Richard for his willingness to uphold the agreement and go for an extra mile to help me out even if this is not part of his job
To TG, it is really important to know that they would uphold what was agreed, or it would be quite unfair to tenants just because the landlord was not reachable. Imagine the fairness when rents need to be paid on time (within days agreed) but refunding deposit is just a matter of choice (within 90 days unagreed)
2021-04
Thanks to Mr. Andy Lane for his prompt arrangement for an engineer to come to fix my oven. Although the issue was reported during the Easter holiday, Andy managed to sort it through for me so that in the early morning of the first working day after, the engineer arrived and fixed the oven for me in 20 minutes. Thanks to the engineer who helped out as well
Creambun · 29 July 2022
Agent replied
Hi Creambun
Thanks for rating us 5 stars, it's really appreciated! We're glad Andy could get the contractor out and have the oven fixed super speedy for you!
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleMy first experience renting a flat was made extremely easy by Karen, Dean, Lee, Amanda and Leigh. Not only were they quick to respond and very helpful, they were friendly and welcoming. They made a difficult, daunting process very easy! Thank you ☺️
Once we had moved in, Leigh made sure to fix any problems we had with haste and gave great communication and updates on the progress of job tickets. Thank you!
Kathryn · 11 February 2023
Agent replied
Dear Kathryn,
Thank you so much for your 5-star review! We will share this with the store team to let them know to keep up the amazing work.
Reviews such as yours will help others in choosing their agent, so it really is appreciated.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleHi we have been renting out our property with Thornley Groves for several years now. We find them to be professional at all times & would like to give a special shout out to Michael Richardson who we currently deal with. He is always happy to help with any queries with both ourselves & tenants. He always try’s to find a solution to any problems we incur
Deb · 30 April 2023
Agent replied · 29 July 2023
Dear Deb,
Thank you for taking the time to leave a five star review, it's great to hear your Property Manager Michael at Vimto Gardens is providing you with such a good service.
Reviews such as yours will help others in choosing their agent, so it really is appreciated.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleShannon is without any doubt a very caring property manager. She is responsive, keen on sorting out any problem. She is very professional, approachable and offers great guidance. Having Shannon as a property manager made my life easier and made my tenancy run in such a smooth way, which was such a peace of mind. There are simply not enough stars to rate her. Thank you so much and keep up the great work!
Hanane
Hanane · 17 April 2022
Agent replied
Dear Hanane,
Thank you for taking the time to leave Thornley Groves a review, especially noting the great service provided by Shannon.
We really appreciate your kind words.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe have been renting through the Vimto Gardens office and our property manager Leigh has been so helpful and responsive to any issues we have been having in the property. Our previous experience of estate agents and was that repairs would never get done and they would ignore us so we thought that this is just what happens, but Leigh has been so professional she has acknowledged any issues we have had, kept us updated on the status and sorted the issues out promptly.PositiveResponsiveness
Helen · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hi Helen
Thanks for the great 5 star rating, we really appreciate it! It's so good to hear that you've having a great experience with Leigh, especially when compared to other agents. We're always keen to improve our services, so feedback is always appreciated.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleI wish I could give 0 stars as my experience with Thornley Groves has been absolutely pitiful. I have stage 4 cancer which has primarily affected my lungs and I am living in a property which is damp and mouldy. Thornley Groves does not seem to give a hoot. I was supposed to have vacated the property and moved into my new house yesterday, but my reference from Thornley Groves has not even been done yet. So I am stuck in this health hazard of a house and being ignored by my property manager, whom I have chased numerous times for the reference to no avail. The only star in that place is Jennifer Ferguson from the Vimto Gardens office, the who genuinely cares and wants to help customers. She has been absolutely fantastic throughout all our correspondence and has dealt with all of my issues in a kind and sensitive manner. Thank you Jennifer for all your help.
Sevilay · 3 June 2021
Agent replied
Dear Sevilay
We're sorry to hear that you feel your experience was only worth 1 star. We have investigated the issues mentioned and can respond as follows;
Your old Property Manager who you've advised was poor at communicating with you is no longer working with us, so unfortunately we can't ask them about their lack of communication with you and why they didn't get your reference completed as soon as possible.
We have spoken with Jennifer and she's advised that she has done her best to address all issues you've reported as quickly and efficiently as possible. The landlord has treated the property for the mould you've mentioned, though we understand you weren't happy with the final result. The landlord advised there was nothing further they could do at that stage for the mould and other major works you'd requested, for reasons currently outside of their control but did offer to release you from your agreement so that you could find another property. Jennifer has also confirmed she arranged for your reference to be completed as soon as possible once it was sent to her.
We appreciate that you may not want to pursue any of these matters any further as you have now moved out of the property, although please let us know if that is not the case.
Either way, we do hope you're enjoying your new home.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI am writing to review Sarah Tarmey of Thornley Groves compliance team (and not Thornley Groves). Sarah has been looking after the compliance issues relating to my property for a number of years. She has done so professionally, politely and competently and is a pleasure to deal with. Not all elements of Thornley Groves operate with such efficiency but Sarah is someone Thornley Groves should be very pleased to have working for them. Keep up the great work Sarah.
Alec · 29 July 2021
Agent replied
Hi Alec
Thanks for leaving a great review for Sarah, we really appreciate it. We're glad you've had a great experience dealing with Sarah although sorry to hear not all aspects of the service you have received have been as great. We welcome any feedback so that we can work on improving our services going forward.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI had some issues with the electricity meter reading at my flat and really struggled to get someone at Thornley Grove to own the problem and help. That was until Jordan Simms at Vimto Gardens branch picked up the problem. He took full accoutability for managing and finding a resolution to the problem evenn though he was standing in for another colleague. He fully understands account management and customer service and is real asset to Thornley Grove.PositiveResponsiveness, Professionalism
Anita · 25 August 2021
Agent replied
Hi Anita
Thanks for leaving us a 5 star review, we really appreciate it. We're so pleased to hear that Jordan was able to assist you quickly with the electric meter.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have had only a few months experience with Thornley Groves. To-date, my experience has been excellent. The team is very responsive and proactive. Jade Smith has been very patience and active listening. I am very appreciative that Rental Legal protection is set up for my apartments.
The Letting team, Samantha Williams and Ellie Hey have swiftly arranged the marketing materials and posted on Rightmove. I must say, it was well presented.
Lastly but not least, Keeley Child and Ian Waxman you both are very helpful and pleasant to have a discussion. I am glad that we have the business items agreed upon quickly and put our focus on the work.
Martin · 24 February 2021
Agent replied
Hi Martin
Thanks for leaving us such a great 5 star review, it's really appreciated. We're really pleased to hear that you've a great all round experience, from our Accounts team, to our Lettings team and our Property Management team too!
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleMy tenancy with them recently ended and the experience have been nothing but disappointing.
It has been over 30 days now and my deposit has not been returned yet.
I know that the new tenants have moved into the apartment.
Moreover, no one is responding any of my emails or phone calls making the situation even worst.
Don’t rent with them if you want your deposit back.
Fabio · 16 June 2025
Agent replied · 13 November 2025
Dear Fabio,
We're sorry to hear that your experience at Thornley Groves has felt so negative. Please do get in touch via our complaints team at complaints@thornleygroves.co.uk if you'd like to discuss your experience further.
Best wishes,
Customer Care Team.
★★★★★ 4/5
GoogleI am writing a review about Jennifer Ferguson, she was my property manager for the past 6 months and when my tenancy was coming to an end she answered all my questions (and there were a few) in a professional and efficient manner at all times. Jennifer liased between myself and the landlord regarding my deposit and through her I feel that a satisfactory agreement was reached.
Thank you Jennifer for all your help
Many thanks
SusanPositiveProfessionalism
Susan · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hi Susan
Thanks for leaving us a great review, we're glad you've had a great experience with Jennifer as your Property Manager.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have been a customer of TG for several years and they actively manage my property portfolio and to date I cannot fault them in the professional standard they apply to the work and the work ethos of their staff especially Cath and Jade . I would highly recommend them to any other fellow landlords, investor , to let or buyer . 5 stars all round keep up the good work !PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Imran · 25 August 2021
Agent replied
Hi Imran
Thank you for taking the time to leave us a 5 star rating, we really appreciate it.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 4/5
GoogleBeth Stevenson is such a good agent at Thornley Groves, she was welcoming, helpful and innovative when it came to presenting the flat and giving advices about the actual flat. I would like to thank her as she did an amazing job helping me find a flat!
Didi · 20 March 2024
Agent replied · 30 December 2023
Dear Didi,
It is great to read your 5 star review for Beth our Lettings Consultant. Your kind words are much appreciated and great to hear!
Thank you for taking the time to leave a review.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI engaged Thornley Groves to sell my property in Salford.
The service has been excellent from start to finish, they secured buyers at an acceptable price and hand held everyone through the process to completion.
I would like to thank Chris, Stuart and Natasha for their efforts on my behalf.
5 star service from a great team.
Heath · 29 June 2023
Agent replied · 29 July 2023
Dear Customer,
It's great to read your 5 star review left for Natasha, Chris & Stuart based in our sales team, Southern Gateway branch.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting with Thornley Groves for a couple of months now, they have been fantastic throughout. Great experience with my property manager Mr Abdullah Hussain. He is the best. He has been super available, responsive and helpful throughout all process. Thank you Abdullah!
Shadi · 20 March 2024
Agent replied · 26 August 2023
Dear Shadi,
We thank you for leaving such a kind and glowing review for Abdullah Property Manager based at Vimto, your kind words are greatly appreciated.
Kind regards,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleHannah at Thornley Groves is very helpful, responsive and friendly - our agent Pad was acquired by TG so our point of contact changed but Hannah kept things running smoothly for us during the transition and we were happy with her responses to our emails.
Akeem Ffrench was also very helpful and polite; I contacted him regarding a reference at the end of my contract and he promptly got it sorted for me. Thanks Akeem!
Evelyn · 25 January 2021
Agent replied
Hi Evelyn
Thank you for rating us 5 stars, it's greatly appreciated. We're thrilled that you've received such great service from Hannah and she'll be very happy to hear that you've left such a great review for her.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleTo be honest, Katie Garner has been a great help to me in reviewing and checking out my apartment in Manchester. She has been responding quickly to my emails and helping me with the various questions that she had. I thank the Thornley Groves estate agency for having such good professionals as Katie. I would definitely use her services again in the future. Sincerely.PositiveResponsiveness, Professionalism
Antonela · 22 June 2022
Agent replied · 21 June 2024
Hi Antonela
Thanks for leaving us a great review and rating, we really appreciate it!
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleLucy Clegg has been an exceptional Property Relationship Manager, consistently exceeding expectations in her role. From the outset, Lucy has demonstrated a high level of professionalism and an unwavering commitment to excellence. Her …
Mfonobong · 22 August 2024
Agent replied · 1 March 2024
Dear Mfonobong,
We appreciate you taking the time to leave feedback based on your recent … More
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.