Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleGot a call from them in the morning as I woke up. They ask how I was doing then hang up. What nonsense is that. Plus I don't think they should be calling after more than 3 month of me contacting company because that means I no longer want to live there and calling back without permission or purpose like that is unprofessional.NegativeProfessionalism
Volgz · 27 August 2022
Agent replied · 26 August 2024
Dear Volgz
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely terrible. First scenario, turn up for viewing, no one there, get a call five mins later saying it had been taken off the market. Second scenario, double booked us. Third scenario, rebooked viewings that had been double booked. Called to double check that we were still okay to come after all the previous hassle, women on the phone said she's get back to us as she couldn't get hold of anyone, called again as hadn't heard anything, same happened again. Dind't go to the viewing and had no call from the agent asking where we were, so the clearly were't there either. Still not heard from them. Utter waste of time.
Neddobbers · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi there. We are really sorry that you have had a bad experience with our Fallowfield branch. We would like to investigate this further, could please email customerservice@leaders.co.uk with the names of the staff you have been dealing with and the property address so we can look into this.
★★★★★ 1/5
Googlethe service and lack of communication is absolutely terrible, had a family member left stranded over bank holiday Friday after arriving at her flat, only to be advised by the estate agents the locks had been changed, when asked to go to the branch in fallowfield and that they were open till 18:00 and we would be assisted, after arriving only to find out they had closed and left 17:50 absolutely shocking, I would never recommend the service to anyone. surely there is a lack of communication between company and alternative branches
Amer · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Dear Mr. Pervez, we are sorry you feel this way. We have been in touch with the Fallowfield branch and been informed that the branch manager has already spoken to you about this matter. She has emailed the tenant(s) regarding the matter and will continue to liaise with them about this. As you are not a tenant, guarantor or named on the tenancy - we have had no confirmation from either tenants that you are in fact any form of contact for either party meaning that the team cannot discuss this any further with you. If you have any questions, please feel free to email customerservice@leaders.co.uk. Many thanks
★★★★★ 1/5
GoogleThis agency does not deserve any stars. They are not only extremely slow at even the most simple tasks, but they also blatantly lie, are rude, inconsiderate and have no awareness of the legal rights of tenants. I urge people to avoid this agency at all costs. They will charge you ridiculous agency fees and you will spend your entire time waiting for promised phonecalls and dealing with employees that are, at best, incapable of answering basic questions and, at worst, attempt to break the law. They have tried to enter the property for viewings without our permission and 24 hours notice, as is the law. They have been slow to repair a window that had been broken into by burglars, a time which was traumatic and was made even worse by the agency. It took 6 months to repair the washing machine and 5 months to sort out water leaking into our kitchen, onto electrical appliances. Whenever concerns are raised with them, they either blame the landlord, lie or say they will call back which they obviously never do. Overall, horrible experience.
Areej · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi Areej, we are very sorry to hear that you have had a negative experience and haven't received the high standard of service which we pride ourselves on providing our tenants. We have found your feedback concerning and would like to look into this further. Please contact customerservice@leaders.co.uk with the address of the property so we can investigate this matter.
★★★★★ 1/5
GooglePlease avoid them if you can. Almost got sued because they were unable to track £1 between their own agents (yes, one freaking pound). We were about to lose our deposit because of this, deposit that we received 2 months after the due date. They are never available when you try to call them, they would always "call you back". Guess what, they never do. We were lucky that the landlord was kind enough to give us his personal phone number so we could avoid these incompetent agents.
Gabriel · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi Gabriel, we are very sorry that you've had this bad experience. The branch have been incredibly busy recently so may not always be available to get back to you straight away but should be getting back to you when they can. Can you please email your name, any property details and the staff member name(s) you dealt with to our customer service team to look into this further? The email is customerservice@leaders.co.uk.
★★★★★ 1/5
GoogleUnhelpful agency and never ever reply to phone calls despite saying they'd ring you back. Arrived to a disgusting and filthy house and then had the cheek to charge us a cleaning bill when we left and left the house in a much cleaner state than when we arrived. So many things happened that we were unhappy with and felt let down and neglected by this agency overall. An average of 1.5 stars from 35 odd reviews can't be wrong.
Alexandra · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi Alexandra, we are sorry you have not been happy with the service provided by our Fallowfield branch and that you felt let down and neglected. We always strive to offer a high standard of service that is professional and helpful to all of our tenants and landlords - apologies if you feel you didn't receive this. If you would like to discuss anything further then please don't hesitate to email customerservice@leaders.co.uk.
★★★★★ 1/5
GoogleA terrible experience - The worst letting agent in the UK - They do not deserve for a star: I rented a house from this agent in Rusholme, Manchester from 12/2015-6/2017, they gave us a very dirty house without any care. They didn't take any responsibility to repair anything of the house when we found but charged us for an engineer to visit. They kept silent with our request and didn't respond.
We checked out with a well-cleaned house but they insisted it was not clean enough, and charged us £152.32 just for some minor cleaning (they proposed to re-clean). I have never seen such a terrible letting agent in the UK. Never recommend this letting agent for those who are looking for renting. You would loose money for a irresponsible and cupid letting agent.
Duc-The · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi Duc-The Ngo, thank you very much for taking the time to let us know about your experience with our Fallowfield branch. We are really disappointed to hear that you're not happy with the service you have received. I have contacted the branch to discuss your feedback, who have agreed that the property was indeed in very dirty condition, however we understand that you were contacted on several occasions, both verbally and via email, to make sure you were aware of this. It appears that we did not receive a response from you regarding this; we only received an email from you requesting permission to decorate the property. We are sorry if you feel you have been let down by us on this occasion. If you would like to discuss this further please do not hesitate to contact the branch on 0161 2492820, and we would be happy to help.
★★★★★ 1/5
GoogleAfter reading the reviews on here lm not surprised at all. as a landlord l have been charged a callout fee by an electrician that should not have been charged. I have called in about 4 times now and no one seems to have the courtesy or the good manners to return my call. im nearly £60 out of pocket and these jokers don't care. I have email confirmations that l wasn't going to be charged but yet they have done so, l wa told last week someone will ring me back but no one has as yet and lm sure no one wont. I will take this to the highest level if l have to. not even worth 1 star but had to tick 1 at least to post this review
Sajid · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi there Sajid, we are ever so sorry that this has happened. The branch have been incredibly busy recently and are not always available to pick up the phone - however, they certainly should be getting back to you when they can. Please can you email our customer service team with the property address and details regarding the money you are owed and we will investigate this as a priority. The email address is customerservice@leaders.co.uk.
★★★★★ 1/5
GoogleNEVER DEAL WITH THIS REAL STATE.
Two weeks passed after signing our agreement and still waiting for the Inventory. Not integrity whatsoever and never call you back. We send them a formal complain by email that we were giving them 48 hrs to response or we will report to Ombudsman and of course they called us back promising blah blah blah and no action after the call.
They are really fast to charge the fee from you but after that they wash their hands. So I don't have more option than report them to the authorities.
Marga · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hello Marga. We are sorry that you have had a bad experience. Our branch manager Laura has been in touch with you to discuss your comments further. If you wish to contact our customer service team, please email customerservice@leaders.co.uk.
★★★★★ 1/5
GoogleMost ignorant unprofessional group of adults I've ever had the displeasure of dealing with. Rude and arrogant. Originally- my lease was up the 23rd of this month, and my boyfriends the end of the month. We discussed that we wanted to leave it was close to my lease end as possible so as to prevent paying rent on three different places. This was entirely fine, we found a flat, had our conditions accepted, signed contracts and paid the admin fee for the flat to be taken off the market. A few days later we were told that the second week of this month wasn't acceptable and they wanted us in the second week of last month... Six weeks prior to when we needed it.... Then we found out despite holding £330 of our money the flat wasn't even taken off the market?
Having really liked the apartment, we made a compromise. My exams were finished on the 6th of this month, and then would be acceptable.
However, again despite the fact that we had signed contacts and paid admin fees for the second week of june another date was forced upon us. The first.
Despite being in the middle of university exams, we agreed because we really liked the flat. My boyfriend booked time of work to move and we've just received word that they won't have their side ready for the 1st and it'll be 'nearer the 3rd.'
If they couldn't get their work together why were we pushed and pushed earlier? And if the 3rd is acceptable.... why isn't the 6th?
My boyfriend just rang asking what date exactly as he's going to have to go through the hassle of switching shifts with someone and got a really snarky rude woman, who on a previous occasion I left my name and number and told she'd get back to, and didn't bother. Was told she'd get back to him.
Surprisingly enough he had to call again, to get barked at and told the 3rd- despite it being all their idea for the 1st originally.
Do not use this estate agent. They don't understand the idea of customer care- I've had better service in McDonalds.
Alanna · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hello Alanna. We are sorry to hear you have been unhappy with the service provided, and this is not reflective of our business. The branch manager Laura has been in touch with you to discuss your comments further. Do not hesitate to get in touch with us if you have any further comments or issues.
★★★★★ 1/5
GoogleAppalling service.
This landlord should be avoided at all costs. They fob you off repeatedly when you ask for anything to be fixed (which is very frequently as the property was so ill kept).
The property was so unclean on arrival that it required 6 hours of professional cleaning before it was even liveable.
When it comes to reclaiming your deposit they will be purposefully evasive & do their best to take every penny.
Please do yourself a favour and do not rent with this agency.
Trimalchio · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi there Joe, we are sorry to hear that you have had a negative experience. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address and we will look into this for you. Many thanks.
★★★★★ 1/5
GoogleThey lost most of our details when we moved in, twice, so three times we had to fill in all the paperwork and then chase emails up.
They set up our standing order incorrectly but didn't tell us, then tried to charge us because they hadn't taken our rent money.
The flat hadn't been cleaned when we moved in.
The washing machine was broken when we moved in, and took 2 weeks before an engineer came out to see it.
The furniture from the previous tenant took 3 weeks to move out.
The inventory still hasn't been sent after ten months.
The boiler's been broken for 6 months, the engineer who came out (after a week) said it needed repairing, but Leaders wont repair because the landlady is selling the flat.
We had no hot shower for a week, whilst they got the best deal possible on a new shower, then hired the plumber who took a week to fit it.
They turned up on three separate occasions unannounced with people to view the property. (This is how we found out the flat was being sold.)
Only rarely do they ring back, and when they do, no one has any idea what's going on.
Leaders is a synonym for willful incompetence.
1 star is generous by an entire star: they are as good at at being letting agents as Joffrey Baratheon would be at being an agony aunt.
I'd rather have Joffrey Baratheon as a letting agent. At least you know where you stand. Being crossbowed to the back of a bedroom door is probably still preferable to waiting for Leaders to do anything at all except take your money.
Avoid these guys like the plague. Actually, if you have Leaders as an estate agent, try and contract the plague - at least it will take your mind off it.
George · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi there George, we are sorry to hear that you have had a negative experience. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address and we will look into this for you. Many thanks.
★★★★★ 1/5
GoogleThe worst agency in the world. They refused to fix our heater till 3 months after us asking and refused to give us any compensation. Our shower never worked properly all year, all the staff just shift blame, lie and ignore you.
We are being blamed for damage we did not cause and we never got an inventory when we checked in
I moved out on 30th June, its now 11th August and I still do not have my deposit back - bunch of incompetent halfwits
what they do is illegal never rent with Leaders
If only I could put 0 stars
Lucas · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi Lucas, we're sorry to hear you have had a bad experience. I have spoken to the branch manager who informs me that your deposit deductions have been sent over to you this afternoon, on instruction from your landlord. She will also be in touch with you regarding your complaint. Many thanks.
★★★★★ 1/5
GoogleAVOID AT ALL COSTS!!!
One of the worst companies I've ever had to deal with. Countless problems before we had even moved into the property. Had to repeatedly resend all of our contact details and guarantor details at least 5 times as they kept losing them.
When you try to email about anything, they are just all ignored, and will only reply when they are wanting money or something off of you. Have rung so many times, only to be told "no one is available to talk to, and they will ring me back", but they will never ring back, even when I told them they have ignored me several times.
Had to pay £80 each in admin fees, and it is the biggest waste of money, as they are not capable of doing any of it correctly. All of our names, and addresses were put incorrectly into our contract, and they are just ignoring any contact to try and fix this.
Their customer service is unbelievably shocking, so just avoid this company altogether!
Morgan · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi Morgan, we are sorry to hear you have had a bad experience. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address so that we can escalate and resolve your complaint.
★★★★★ 1/5
GoogleJust moved out after a year's tenancy, and never received an inventory at all, despite reminding them repeatedly over the course of the year, yet they're still managing to "encounter delays" with returning our deposits (no inventory, therefore nothing to go off when assessing the state of the house, therefore no grounds on which we can be charged for anything). The countless things that needed repairing or replacing were mostly ignored (had to contact the landlord directly in the end), including a really bad leak from the bathroom into the kitchen. During the period at which the leak was at its worst, they would still arrange viewings with prospective future tenants, and have the cheek to ask us whether we had reported the problem, whilst having to navigate their way round the waterfall/large puddles of water in the kitchen. As mentioned in other reviews, they don't EVER call back when they say they will, and are often rude and condescending to speak to. There's not a single positive comment I can make regarding Leaders' Fallowfield branch..... Nope, got nothing!
Peter · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi there Peter, we are sorry to hear that you have had a negative experience. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address and we will look into this for you. Many thanks.
★★★★★ 1/5
GoogleWorse company I've ever had the misfortune of dealing with. Still waiting for my deposit to be returned and haven't been able to get through to anyone in the office for the past 2 weeks despite calling up to 20 times a day. When I finally did get through to someone I was told they would "look in to it" and "call me back" but they didn't. Throughout our tenancy they let us down multiple times and it took months for them to send someone to fix our leaking shower. They didn't even come and complete the inventory/check of the house until 9 months in to the tenancy, when they did they just said "it's not changed much has it?" And we never received a copy of anything to see for ourselves. Leaders Fallowfield are a complete joke and should be avoided at all costs.
----UPDATE----
After weeks of ongoing calls to leaders (both the branch and head office) today I finally received the deposits back from out student rental. Leaders have took close to £400 from us with no explaination whatsoever. We have already been told by the landlord that we would be receiving the full amount back, as leaders failed to complete an inventory on time.. Now they have took £382 from us..
AVOID THESE CON ARTISTS AT ALL COST.
Josh · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi there Josh, we are sorry to hear that you have had a negative experience. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address and we will look into this for you. Many thanks.
★★★★★ 5/5
GoogleI am still waiting for the lawyer assigned by Lifetime legal to contact me.
Gary · 11 May 2025
Agent replied · 26 May 2025
Thank you for your wonderful review! We are thrilled to hear that you had a positive experience with us. Your feedback motivates our team to continue delivering exceptional service. We look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely awful service from this agent so far. Losing documents and information constantly, lose emails, never call back or seem to know what they're doing. Just today they've got my guarantor's name, my flatmate's guarantor's address AND our tenancy agreement (rent amount and flatmate's name both incorrect) wrong. This is an 'introduction only' service so we have so far paid them £330 to get just about everything wrong. Hugely disappointed. What exactly are we paying for?
Rebecca · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hello Becca, we are sorry that you have had a bad experience. The branch manager Laura has been in touch with you via email this morning to apologise and to ensure the documentation is all corrected and resent today. If you have any further comments, do not hesitate to contact the branch directly or email our customer service team to customerservice@leaders.co.uk.
★★★★★ 1/5
GoogleDisgraceful service and try to take every penny from your deposit. Tried to charge us for missing items that could clearly be seen in the images they had taken after me and my friend moved out.
Alex · 16 April 2024
Agent replied · 26 August 2024
Dear Alex Boyd,
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know … More
★★★★★ 5/5
GoogleI've been working with Leaders for many years and I find Jack Holmes to be professional, courteous and a pleasure to do business with.
Andy · 27 October 2024
Agent replied · 11 November 2024
Dear Andy Anderson
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleUsing them was nothing but a headache from the moment we collected our keys until the present day - a month after we moved out and still no word about our deposit.
Problem after problem after problem.
Until we could not be bothered to keep complaining with no result.
Avoid like the plague.
I would rather live on the street than use this estate agency again.
Only given 1 star because I had to.
Nicholas · 28 August 2016
Agent replied · 26 August 2024
Hi there Nicholas, we are sorry to hear that you have had a negative experience. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address and we will look into this for you. Many thanks.
★★★★★ 4/5
GoogleIt was a frustrating process with Leaders in the beginning of the tenancy and the terms and conditions of our tenancy agreement were not explained to us but the Fallowfield branch has had new staff put in place and they are much better, sorted out all our problems with the house quickly that we had been waiting months for and were very helpful. Much better service and hopefully will continue to improve
Laura · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi Laura, we are so sorry to hear that you have had a negative experience with our Fallowfield branch. Please can you email customerservice@leaders.co.uk with the property address and we will look into this for you. Many thanks.
★★★★★ 1/5
GoogleAppalling customer service. The agents are rude and trying to reach them at their office is an impossible task, with the phone rarely ever being picked up. I was told that the house I was about to make an offer for, was already spoken for, 20 minutes before I left the house for a viewing they arranged. Incompetent and uncaring agents, do not use these guys if you can help it, you'll regret it.
Tom · 27 August 2023
★★★★★ 5/5
GoogleI have been a tenant of Leaders for six years and I cannot rate the current staff highly enough. A couple of years ago they clearly went through some dramatic staff changes and there were one or two problems, but they have now got people in the office that really seem bothered about their tenants and actually care. I would therefore not hesitate to recommend Leaders now to anyone.
BennettsField · 28 August 2017
Agent replied · 26 August 2024
Hi there, thank you for taking the time to share your feedback. We will be sure to pass your kind words onto the team.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.