Trusted Agent profile

PlaceFirst Elevate reviews

4.0

★★★★★ Great

182 reviews across 1 platform

124-149 Clarence Road, Longsight M13 0YJ

PlaceFirst's Longsight office at 124-149 Clarence Road is rated 4.0 out of 5 across 182 reviews on 1 platform. Checked 9 October 2026.

Trustpilot logo

182

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Longsight office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Great service from Dave and Mia

Although we were moving quite a long distance, Dave and Mia were both very accommodating and made the process as easy and straightforward as possible. They were both very friendly and professional - nothing has been too much trouble for them and the couple of small issues we had have been dealt with quickly.

Amy · 22 March 2025

1/5

Trustpilot

Skye Edge review. Awful experience!

I've had some really tough experiences with landlords, but this one takes the cake. I’m not sure where to even start. It’s been a nightmare dealing with stolen property, broken windows, and feeling unsafe in my own home. I've even had strangers wandering around my house in the middle of the night! It was a really stressful situation until I finally moved out. The biggest issue was how unresponsive the landlord was. It was really disappointing and stressful.It seems like they (PlaceFirst) are more focused on their own financial interests, like insurance claims and maximising profits. While they've installed CCTV, it feels like it's mainly for their benefit rather than ours.They could really improve the neighbourhood by investing in things that would make us happier, like better security or maintenance. The home-security systems don't seem to be working as well as they could. They are not monitored 24/7 or implement a fast response mechanism. The bike store is empty for obvious reasons. It would be great to have security guards around or regular patrols, but unfortunately, that's not the case.It just seems like they're hesitant to spend money on these things.So, they have had a choice:Option A: Prioritise the residents' needs and invest in the community. This could lead to happier residents and a stronger sense of community (one of their mottos).Option B: Wait for others to solve the problems and continue adding to their kitty for their socials and end-of-year bonuses.Do I need to restate what their approach has been? They also have some other issues with how they manage things. For example, they say we can live here as long as we want (another of their mottos), but in reality, they chase people to sign yearly contracts months in advance.They also promise things like well-being facilities and outdoor spaces, but residents cannot even have plants outside their doors. And they won't install a playground or social space because they're worried about vandalism.Additionally, I’ve heard about issues with getting security deposits back, which is frustrating. It seems like PlaceFirst takes a lot more money out of the deposit than they should, even for normal wear and tear. It is just ridiculous.While the houses might look nice, I think the stress of living there might not be worth it. Maybe it’s best to look at other options.I understand that everyone's experience is different, so you might have a different opinion. If you're considering renting from this landlord, I'd recommend doing some extra research. Checking local crime statistics and taking a walk around the neighbourhood to see the security situation firsthand could be helpful. Pay attention to where the security cameras are pointing, as that might give you a clue about the area's safety.Also, you could try talking to some of the residents. Their perspective might be valuable. If you find that my experience doesn't match up with what others say, I'd be happy to remove this review.

Pal · 27 October 2024

Agent replied · 22 November 2024

Hey Pal,Thank you for sharing your thoughts and these have been passed on. While we understand your frustrations, we feel it's necessary to clarify some of the points you've raised.Security and safety are our top priorities, and the CCTV systems were installed to benefit the entire community, not just the company. They have proven effective in reducing crime and enhancing overall safety in the neighbourhood. If there were specific incidents where you felt unsafe, police should be alerted if there is immediate danger.Regarding communication and responsiveness, we pride ourselves on being available to address concerns. While there may have been delays in some situations, it's inaccurate to suggest we are more focused on profit than on resident welfare. We consistently prioritize urgent issues and aim to resolve any concerns promptly, though we acknowledge that there’s always room for improvement.As for the lease renewal process, it's a standard practice in the industry to secure renewals ahead of time. This ensures both the residents and the property are protected with secure tenancy agreements. We understand that not everyone likes dealing with contracts in advance, but it's a necessary part of offering stable, long-term housing.Your comments about well-being facilities and outdoor spaces are noted. We are constantly evaluating ways to improve the area and add amenities, but we want to do so responsibly and sustainably to ensure they benefit everyone long-term which is being done currently in the way of a community garden. Concerns around vandalism are not unfounded which is why we've had to consider all areas of introducing additional facilities such as additional anti-social behaviour which with your current security concerns wouldn't be appreciated, and as mentioned before security and safety are a top concern.Regarding the security deposits, we aim to be transparent and fair in our deductions, and if you or others feel this has not been the case, we encourage you to contact our team to resolve any concerns.We want to assure you that we are listening and will use this feedback to reflect on how we can better serve our residents. Thank you for your suggestions, and we hope to take steps towards improving the experience for current and future residents.

5/5

Trustpilot

The application process has been very…

The application process has been very smooth and easy, Liz and Mohammed were both very helpful and informative and have kept us up to date throughout the whole process. We can’t wait to move into our new house soon!

Nads · 26 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hey Nads, we love to hear it and will make sure Liz and Mohamed do too! Have the best time in your new property.

5/5

Trustpilot

Had a viewing today with our Agent…

Had a viewing today with our Agent Holly, she was friendly, professional and helpful in finding us our new home!

Shabnam · 20 June 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you so much for your wonderful review. We're pleased to hear that Holly made such a positive impression and helped make your viewing experience enjoyable and stress-free. Providing a friendly, professional, and seamless service is exactly what we strive for, and we're thrilled that Holly was able to support you in finding your new home. Congratulations on finding your new home, and we wish you all the very best for the future!

5/5

Trustpilot

Excellent service

Excellent service. On time move in as committed.Mohamed is very kind and supportive throughout the process.He explained everything clearly.I will recommend this property for future renters . Thank you so much

Selva · 10 October 2024

Agent replied · 29 October 2024

Mohamed is great isn't he! Thanks for the kind words Selva we hope you enjoy your new home :)

1/5

Trustpilot

Despite being sold on a dream of a…

Despite being sold on a dream of a wonderful LONG TERM home and community experience, place first is a temporary housing group unless you are happy with a 30% increase year on year! Lovely neighbours and great community but avoid as the place is riddled with rats/mice, repairs are slow with PF and rents are extortionate, well over priced for the area (L8 Toxteth).

Layla · 1 May 2025

Agent replied · 26 September 2025

Hi Layla, Thank you for both yours and your company Urban Paws' reviews. As we previously mentioned, we would welcome the chance to speak with you directly about your circumstances. If you'd be open to a conversation, please do reach out to our Resident Services Team at complaints@placefirst.co.uk. Thank you again for your feedback, it’s important to us as we continue working to improve the resident experience across our communities.

5/5

Trustpilot

Warm and friendly team

I have had a great experience so far with Placefirst, especially Mia who has been a fantastic help throughout the application process. A very warm and friendly team who have been quick to respond!

Connor · 29 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thanks Connor it's brill to hear the team were so helpful, especially Mia. We'll pass on your great feedback!

5/5

Trustpilot

We rented with Placefirst for 12…

We rented with Placefirst for 12 months. If we ever had any issues or concerns (which we didn’t) Sarah Forster was on hand to help. The best residents manager we could have hoped for.

Sammi · 6 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Sarah is absolutely brill isn't she! Fantastic to hear you enjoyed your time with us Sammi we wish you all the best 😁

1/5

Trustpilot

We had a really disappointing…

We had a really disappointing experience applying for a property with Placefirst.

Andy · 16 July 2026

Agent replied · 25 September 2026

Hi Andy, Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with your experience. At Placefirst, we always aim to help applicants secure a home wherever possible and will explore all available options to support a successful move-in. However, we are also required to comply with relevant legislation and apply a consistent referencing process and affordability criteria to every application. Unfortunately, there are occasions where we are unable to proceed if these criteria are not met. We appreciate that this can be frustrating, particularly where expectations have differed during the application process. We are sorry if the information provided initially did not fully reflect the outcome of the referencing assessment or caused any confusion. We continually review our processes, and feedback such as yours helps us identify where we can improve the clarity of our communication with prospective residents. Thank you again for your feedback, and we appreciate you taking the time to share your experience with us. Team Placefirst

5/5

Trustpilot

Excellent service from Holly

Taner · 4 September 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thanks so much for leaving a lovely review.

5/5

Trustpilot

Thanks to Sarah

Thanks to Sarah, us getting our house was a nice and easy straight road and would recommend people if they were thinking of moving to go to Sarah

Sarah · 29 September 2024

Agent replied · 29 October 2024

We can't agree more! Thank you Sarah for your lovely review :)

5/5

Trustpilot

Initial Thoughts

From the initial viewing, to getting my keys on moving in Placefirst and especially Sarah have made the process run so smoothly. On moving in Sarah took time to explain everything and made me feel very welcome

DB · 20 April 2024

Agent replied · 24 August 2024

What glowing feedback for Sarah! Thanks for this lovely review we hope you're loving your new home.

5/5

Trustpilot

Professional service from start to…

Professional service from start to finish

Rashaun · 17 August 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thanks so much for leaving a lovely review.

5/5

Trustpilot

I’ve rented a beautiful house with…

I’ve rented a beautiful house with Placefirst and I’m so excited to move in. Mia has been so helpful and explained everything. The agent was also really helpful and knew everything about the house and the area. I’m super excited to move in now.

Taylor · 16 November 2023

Agent replied · 30 December 2023

Hi Taylor, Thank you for leaving this 5 star review. It's great to hear how helpful Mia has been for you and how excited you are to move in. Kind regards,The Placefirst team

5/5

Trustpilot

Only had little experience so far…

Only had little experience so far however Liz has been amazing help just at the other end of the phone. Dave is great too. Definitely recommend

Miss · 15 October 2024

Agent replied · 22 November 2024

Thank you Brooke! It's fab to hear how well Liz and Dave were able to help you through the process :)

5/5

Trustpilot

It’s been awesome renting Placefirst…

It’s been awesome renting Placefirst property in Skye Edge Sheffield. The support network, the timely response to concerns by the property Manager Mohammed has been very helpful. I will rent you again

Daniel · 4 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

We're very glad to have you as part of our Skye Edge community and will pass on these kind words to Mohamed! Thanks Daniel have a great day.

1/5

Trustpilot

WORST COMPANY EVER!!!

I had a huge issue with having no heating in my property for months from when we first moved in and kept calling Place first to have someone come and fix the issue and everytime they sent men to the house they would temporarily get the heating on my taking the boiler cover off and overriding the thermostats but didn't actually resolve the issue and the heating would go off again a few days later. After 6 separate occasions of men coming to my house and the issue not being fixed I called to make a formal complaint. They then sent men to fix the issue which literally took lass than an hour to do!! They then adviced me that I have no grounds for a complaint as there was no evidence they had ever sent anyone to my house!!! I queried this and said I have a baby in my house and you are sending workmen to my house and there is no record of it anywhere!!! I was shocked as they blatantly lied to me and tried to conceal notes so they didn't have to deal with my complaint. I wouldn't go near place first if I was you as they are complete money grabbers and don't care about the residents. They advertise an communal garden for you to use but then kick off when you actually use it and put plants out or when children have toys out there. There are mice running around all the houses which everyone complains about yet nothing is done!! They put the rent up over the 5% increase limit and then force you to sign up to a year contract or they will evict you and put your property on the market so it's hard to be able to move out of the properties. Worst housing company ive ever been with DO NOT WASTE TOUR TIME WITH THIS COMPANY!!

Customer · 2 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate the opportunity to address your concerns.Firstly, regarding the heating issue, we want to clarify that your complaint was thoroughly investigated, and the findings were shared with you. Although you were asked to provide any supporting evidence, we did not receive any at that time. As a result, your complaint was closed in November 2023. We also let you know that if you are able to locate the evidence, we would be more than happy to reopen the complaint. We encourage all our tenants to report maintenance issues through our official channels to ensure proper documentation and timely resolution. We take these matters seriously and are committed to providing a comfortable living environment.Concerning the communal gardens, our policy requesting residents to store toys and personal items in private gardens after use is for health and safety reasons. We aim to maintain a safe and pleasant communal space for everyone and appreciate your cooperation in this matter.Additionally, seasonal pests do sometimes pop up, but any issues are always dealt with efficiently and in a timely manner. If there have been unresolved issues, please contact us directly, and we will take the necessary steps to resolve them.In terms of rent increases and tenancy agreements, our rent adjustments are in line with market conditions. We understand the importance of affordability and stability and strive to balance this with maintaining our properties and services. We offer fixed-term contracts to provide security for both tenants and the community. If you have any concerns we encourage you to discuss these with our team.We are committed to providing a high standard of service and take all feedback seriously. Please feel free to contact our customer service team directly to discuss your concerns further.

5/5

Trustpilot

We moved to Hetton!

My husband and I just moved in 05/06/2024 and it was such a simple and easy process, everything from viewing, completing forms, acceptance for the property, and hand-over of the keys! We met Dave on several occasions throughout this process and he has been fabulous!! Very knowledgeable and helpful! We required some adjustments for our move-in day where I met Dave at 10:30 where my husband was only able to come meet him at the property in the afternoon, but this was made no problem at all for our check-in. Got a lovely welcome kit too :) We are thrilled to be in our new property and it was in fabulous condition upon move in. We are currently in early stages as well and still sorting getting our utilities transferred to our name, but Dave has made this process simple for us and has been very helpful and easily accessible to if we ever needed anything then!

Jailyn · 10 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

This is so nice to hear Jailyn, we hope you love Scholars View as much as we do! Enjoy the goodies and your new Placefirst home, we'll make sure Dave hears of your lovely comments.

1/5

Trustpilot

Would not recommend

Would not recommend! (Bury)

Nadene · 13 August 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thanks for taking the time to flag this with us. Our Head of Lettings would like to pick this up with you directly if that is acceptable?

1/5

Trustpilot

Don't believe their hype

We've lived in a Placefirst property since July 2022, and they don't care about their residents at all. They say they care about their communities, but don't even take into account known disabilities. I have a severe lung problem, and we reported an issue with our boiler at the start of May. We have had no heating since, and we're told it's not a priority despite it affecting my health. Meanwhile, gas engineers have been in and out of an EMPTY property across the street... Sort yourselves out Placefirst, it's no wonder the residents are leaving in droves

Katrina · 24 May 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hey Katrina,Thank you for taking the time to share your feedback. We understand the importance of a functioning heating system, especially given your health condition.We would like to provide some clarity regarding the timeline of events:On 05/05, we arranged for an Out of Hours Engineer to attend and address the leak from your boiler and it was noted that a new AAV was needed, for which we had to wait for an order of new parts. Unfortunately the gas engineers present in the other property did not have these parts.On 24/05, we were made aware that your boiler was not working, and you had no heating. We promptly arranged for an engineer to attend on 25/05 to address the issue.Please know that we strive to address all issues as efficiently as possible and your feedback helps us do so. If there are any remaining issues or if you have further concerns, please do not hesitate to contact us directly. We want to ensure your living conditions are comfortable and safe.Thank you for your patience and understanding.

5/5

Trustpilot

Professional and friendly team.

I've been renting through Placefirst for the past three years, and I've been extremely happy with the experience. The team is friendly and always approachable, making communication easy and pleasant. The property itself was in excellent condition from the start, and any minor issues that arose were dealt with quickly and efficiently. This really makes you appreciate their professionalism. I highly recommend Placefirst to anyone looking for a reliable and supportive letting agency!

Vesko · 16 September 2024

Agent replied · 29 October 2024

We love to hear it and we've loved having you as a resident! Thanks Vesko :)

5/5

Trustpilot

Really easy process

Really easy process. Love the house. Liz was really helpful and knowledgeable. Move in went smooth. Our residents services manager Dean was great at welcoming us to our new home.

Alice · 6 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the glowing feedback Alice. We're so happy that you are part of the community, love your home and feel welcomed. We'll pass on your comments to Dean and Liz.

5/5

Trustpilot

Thanks to Sarah

I'd like to thank Sarah Forster the resident services manager for the Elevate Building in Manchester for all her help in making renting the flat a smooth process, and for always being on hand to help during my period staying here.

Alex · 4 October 2023

Agent replied · 30 December 2023

Hi Alex, Thank you leaving this review. It is great to hear how smoothly Sarah has made your rental process and how she's always on hand to help.Kind regards,The Placefirst team

5/5

Trustpilot

Abbeygail was very helpful and patient…

Abbeygail was very helpful and patient with us renting our first property. Me and my partner are very excited to move in! Thanks for all your help 😊

Alex · 19 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

Abbeygail is a legend! Thanks Alex we'll make sure she receives your feedback and we hope your move in goes smoothly.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Questions about PlaceFirst Elevate

How many reviews does PlaceFirst Elevate have?

PlaceFirst's Longsight office has 182 reviews across 1 platform: 182 on Trustpilot. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is PlaceFirst Elevate's rating?

PlaceFirst Elevate is rated 4.0 out of 5 across all 182 reviews, checked 9 October 2026.

Where is PlaceFirst's Longsight office?

PlaceFirst Elevate, 124-149 Clarence Road, Longsight M13 0YJ.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.