Every review we hold for the Leicester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleThe agency is terrible and the people working there don't act like professionals at all. They were ignoring us whenever we were telling them that the heating or water was not working. We were living in cold for the whole winter and we had to wash dishes in freezing water. We were stressed all the time because of people coming to our flat without us knowing about it earlier. The Landlord was very rude and on top of top of that after a few months, they didn’t give us the deposit back. They blame us for causing “damages”, but they never came to fix things that we were reporting from the start. The flat was literally falling apart, but as always no one cared, so they took our money.
I feel so sorry for the next people who are gonna move into this circus.
Julia · 21 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleWe bought our first home with Johals and we are pleased to say it's been a very good experience with this agent. We have viewed properties and put offers in with other agents as well, but Jagjit from Johals was the best to deal with, we felt as buyers we were treated with respect and felt Jag was very honest, straight forward, and reponsive to our enquiries. Our purchase went smoothly with no hiccups and was complete in slightly over 2 months.
Will always recommend if you're buying or selling.
Thanks again
Ayrun · 21 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleManisha was very helpful and informative about the house viewing. Had a great viewing . She was also very kind.
E · 12 December 2024
Agent replied · 9 January 2025
Dear Enny,
Thank you for your 5-star review! We’re delighted to hear that Manisha was helpful, informative, and kind during your house viewing. It’s great to know you had a positive experience.
If there’s anything more we can assist you with, please don’t hesitate to reach out.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible experience. Significant issues related to health and safety not addressed by the agency for months. You end up going back and forth between the agency and landlord to get things repaired. Deposit not protected, given misleading information about a deposit protection scheme, turns out that the deposit wasn't in this scheme, kept on avoiding response for 3 months and then refusing to return the deposit. No clear complaint process, and very poor communication. Recieved a call once stating that gas check is due now and needs to be done now and they wanted to get access to property with like 10 hour notice even if I am not there.
Update:
More and more inaccuracy and poor coomunication from the company side. I have contacted the deposit protection company mentioned in their email to me, the company updated me later that the deposit was withdrawn and deposited in another company which I was never able to get its details despite numerous e-mails. Noteworthey they bothered to reply to a review on google but not to my e-mails. I am already seeking legal advice as there was a clear violaton of the TDS cindition, no transparency at all. And as for the health and safety, I am not surprised it is not on your reports considering you responded after 2 months and this ended by the landlord sorting it out not the agency.
Islam · 23 May 2024
Agent replied · 20 June 2024
Dear Islam,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you feel this way, but we must address some inaccuracies in your review.
Firstly, our records show that no health and safety issues were reported to us through our online portal, where all maintenance requests are logged and tracked. We take these matters very seriously and always strive to address them promptly.
Regarding your deposit, deductions were made due to property condition issues which you did not agree with. You then raised a dispute with a different company, of which we had no prior knowledge. After three months of no response from you, the Tenancy Deposit Scheme (TDS) released the deposit to the landlord, in accordance with their procedures.
Concerning the gas safety check, numerous requests to gain access were made which were not adhered to. Therefore, as a matter of urgency for your safety, the check was planned with adequate notice.
We strive for clear communication and a transparent process and regret that your experience did not reflect this. We wish you all the best in your future renting endeavors.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleManisha was absolutely helpful.she answers all my questions and was respectful about it too. Very lovely environment and staff
Suliat · 3 December 2024
Agent replied · 10 December 2024
Thank you, Sulait, for your kind words and 5-star review! We’re thrilled to hear that Manisha was able to assist you so effectively and respectfully. Providing a lovely environment and exceptional service is what we strive for, and it’s wonderful to know we’ve met your expectations. We look forward to assisting you again in the future!
- JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleManisha is very helpful throughout the moving in process. The best agent I have ever met.Thankyou again Miss Manisha.
Samia · 3 December 2024
Agent replied · 10 December 2024
Dear Samia,
Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear that Manisha was able to assist you throughout the moving-in process and that you had such a positive experience. We’ll be sure to pass on your lovely feedback to her.
If there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to reach out. Wishing you all the best in your new home!
Kind regards,
JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleGrickleean was very welcoming and helpful throughout our viewing, she was so professional and answered all my questions politely. She's lovely!!
M · 25 October 2024
Agent replied · 8 November 2024
Thank you, M Abbakyari, for your kind review! We’re delighted to hear that Grickleean made your viewing experience welcoming and professional, answering all your questions with care. She truly enjoys helping clients feel comfortable and well-informed throughout the process. If there’s anything more we can assist you with, please don’t hesitate to reach out.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleDealt with Olivia top service thanks
Ajmal · 19 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleI made a visit to the office looking for a property and was greeted by Georgina who was very polite and welcoming although she was not working for lettings she was very keen to help with my enquiry. I hope to find a property with johals soon. There was a great atmosphere in the office.
Beth · 21 June 2022
Agent replied · 20 June 2024
Thank you so much for your feedback, Best wishes, Georgina &Team Johals
★★★★★ 5/5
GoogleGrickleean was absolutely brilliant.
Adepoju · 26 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleGrickleean is a good personal . She is good at what she does .
Da · 17 January 2025
Agent replied · 22 January 2025
Dear Peter,
Thank you for your fantastic 5-star review! We're delighted to hear such kind words about Grickleean. She truly is great at what she does, and your feedback means a lot to us.
If you need any further assistance, feel free to reach out anytime!
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe identified Johals as our agent due to a sale in the neighbourhood. Johals have been very professional in our sale of the property in West Knighton area. Several potential buyers were identified pretty soon, and the sale completed on time. Every time there was an issue in the process, Jag was at hand to support us. Very reasonable fees, and we'll worth it. We very much recommend them, and wish them all the best.
Varuna · 21 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleThat is a great place, and you have provided excellent support and service. Thank you very much, Manisha Liyanage.
Saranga · 18 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Saranga Kumara,
Thank you so much for your fantastic 5-star review! We are delighted to hear that you had a great experience, and we truly appreciate your kind words about the excellent support and service provided by Manisha Liyanage.
At JLA, we are committed to delivering outstanding service, and your feedback is incredibly encouraging. We're grateful for your trust in us and look forward to assisting you again in the future.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleGrickleean was great, had a great viewing, absolutely amazing. Will definitely be working with again and would absolutely recommend.
Fred · 17 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Fred,
Thank you for your fantastic 5-star review! We're thrilled to hear that you had such a great experience with Grickleean and enjoyed the viewing. We truly appreciate your recommendation and are delighted that you plan to work with us again. Your feedback means a lot to us and reinforces our commitment to providing excellent service.
We look forward to assisting you in the future!
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 1/5
GooglePlease do not trust these guys with your deposit, they will not return it even after two months with big reductions. After my personal experience staying at their badly maintained properties, rude and unprofessional staff have been looking at their reviews and realized I'm not the only one. Should have read the reviews before choosing their property, disappointed.
UPDATE: It is funny they respond to reviews yet do not respond to emails and resolve the issue. it has been almost six months already.
Madhav · 27 February 2024
Agent replied · 25 August 2024
Dear Madhav Maddy,
Firstly, we would like to extend our sincerest apologies for the experience you've described. At JLA (Johals Letting Agents), we take all feedback seriously, and it is disheartening to hear that we did not meet your expectations.
Regarding the deposit, we adhere strictly to the Deposit Protection Scheme regulations, and any deductions are made based on the property's condition at the end of tenancy compared to when it was rented. If there are discrepancies or delays, it is not our practice, and we are committed to investigating and resolving such issues promptly.
Our goal is to continuously improve our services and customer satisfaction. We have taken note of your feedback and are looking into it as a matter of priority. We are committed to providing quality homes and professional service, and it seems we have fallen short in your case.
Please reach out to us directly at your earliest convenience. We would value the chance to speak with you to resolve any outstanding issues and hopefully restore your faith in our agency.
Thank you for bringing this to our attention, and we hope to hear from you soon.
Warm regards,
The Team at JLA (Johals Letting Agents)
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give 0 stars I would. Not only have we had several issues with the property, but the support from johals is shocking. We do not receive updates or even confirmation of our emails for weeks at a time. The staff are also extremely rude.
UPDATE - johal's response below is unfortunately a lie, again showing their shocking customer service support.
No contractor reached out to us last Friday, but a contractor did allow themselves to access our property without our knowledge on the Saturday which is a breach of our contract.
It's important to note that we understand the importance of open & prompt communications, hence the bad review we are leaving. We have had contractors miss the appointments on numerous occasions, and for absurd 'reasons'.
Again, our issue with Johal's not solely relates to the lack of getting issues sorted (E.g. an ongoing leak that has lead to black mould for months), but the lack of communication / updates as to when things will be getting sorted.
I highly recommend reconsidering your brand ethos.
Georgia · 21 February 2024
Agent replied · 20 June 2024
Dear Georgia Thompson,
We regret the issues you've faced. It's important to note that our hands are tied regarding the landlord's choice of contractors, and we ask for your understanding in this matter.
Regarding communication, our records show that our contractor attempted to reach you last Friday, but unfortunately, there was no response, leading to a missed appointment. We stress the importance of open and prompt communication to avoid such situations.
Please contact us directly to discuss and swiftly resolve these matters.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 1/5
GoogleThe agency is terrible and the people working there don't act like professionals at all. They were ignoring us whenever we were telling them that the heating or water was not working. We were living in cold for the whole winter and we had to wash dishes in freezing water. We were stressed all the time because of people coming to our flat without us knowing about it earlier. The Landlord was very rude and on top of top of that after a few months, they didn’t give us the deposit back. They blame us for causing “damages”, but they never came to fix things that we were reporting from the start. The flat was literally falling apart, but as always no one cared, so they took our money.
I feel so sorry for the next people who are gonna move into this circus.
Kosa · 11 December 2022
★★★★★ 5/5
GoogleMR. Noman is a smart worker who is also active, respectful, and responsive.
He took the initiative to assist me in any way he could, and he went above and above to do so.
He adds value to the business.
Syed · 26 July 2023
Agent replied · 20 June 2024
Dear Syed Tariq Ali,
Thank you so much for taking the time to leave us a wonderful review! We greatly appreciate your kind words and feedback. We are thrilled to hear that Mr. Noman provided you with excellent service.
At JLA (Johals Letting Agents), we take pride in having a team of dedicated professionals who go the extra mile to assist our clients. Mr. Noman is indeed a valuable member of our team, always striving to exceed expectations and provide exceptional service.
We are delighted that he was able to assist you in every possible way and add value to your experience with us. Your satisfaction is our top priority, and we will continue to work hard to ensure that we consistently deliver outstanding service.
Thank you once again for your trust in JLA and for choosing us as your letting agents. If you need any further assistance, please do not hesitate to reach out to us. We look forward to serving you in the future.
Best regards,
Johals Letting Agents
★★★★★ 5/5
GoogleViewing went and the agent Manisha was nice and she really did make me feel alot interested.
John · 25 October 2024
Agent replied · 8 November 2024
Thank you, John, for the great feedback! We’re so pleased to hear that Manisha made your viewing experience enjoyable and helped spark your interest in the property. She’s dedicated to making every visit informative and welcoming. If there’s anything further we can help with, please don’t hesitate to get in touch.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleThank you Grickleean for your communication throughout the process has been excellent, and we’re grateful for your insights.
Fayas · 8 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Fayas,
Thank you for your kind 5-star review! We're delighted to hear that Grickleean's communication and insights made a positive impact throughout the process. At JLA, we strive to keep everything clear and smooth for our clients, and it's fantastic to know we met your expectations.
We truly appreciate your feedback and look forward to assisting you again in the future!
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleManisha was great at the viewing.Thankyou for taking your time.
Rushna · 15 January 2025
Agent replied · 22 January 2025
Dear Rushna,
Thank you so much for your 5-star review! We're delighted to hear that Manisha provided a great experience during your viewing. She always strives to make the process smooth and enjoyable.
If you need any further assistance, feel free to reach out to us.
Best regards,
The JLA Team
★★★★★ 5/5
GoogleRavina has been working relentlessly since the beginning. Our commercial/residential property was evaluated, detailed, promoted, and currently in the process of being rented.
Her timely updates and helpful guidance has been highly appreciated.
Thank you Ravina!
Rupesh · 24 September 2023
Agent replied · 20 June 2024
Hi Rupesh,
Hip Hip Hooray! 🥳 Thank you for the brilliant five-star review! We're delighted to hear about your positive experience with our superstar, Ravina. From the get-go, she's been on a mission to evaluate, detail, and promote your commercial/residential property, and it's fantastic to hear that it's now in the process of being rented. 🏠
Timely updates and helpful guidance are part of the package, and we're so glad you appreciated Ravina's efforts. Your kind words are the wind beneath our wings, and we're here for you whenever you need us. 🕊️
Thank you for being amazing!
Best wishes and virtual hugs,
The JLA Team 🤗✨
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a property through this agency recently and the process was smooth. Cassandra was the agent we worked with and she was very professional and nice. I appreciated her prompt responses throughout the whole process.
Sanadia · 24 September 2023
Agent replied · 20 June 2024
Hi Sanadia,
Yay! 🌟 We are so pleased to read your wonderful review and are delighted that you found the rental process smooth. Professionalism and prompt responses are top priorities for us, and we're thrilled that Cassandra was able to deliver on those fronts. It's always our goal to make the process as seamless as possible for our clients.
Thank you for your kind words, and we hope you enjoy your new home!
Best wishes and happy living,
The JLA Team 🏠💖
★★★★★ 1/5
GoogleUsed this business recently to rent a property, we went and viewed the property, we then left a holding deposit and made an application after having a informal meeting with their client/ landlord at their office. We proceeded with the application and submitted reference checks. We needed a guarantor so found one and completed the reference checks. The letting agent decided to cancel our application and not proceed with the let. They have then witheld our holding deposit and are refusing to comment on the matter. They believe they are above the law and are not subscribed to an ombudsman service. They have kept a sum of over £300 from me in the belief I cannot obtaine it back due to civil solicitor or lawyer fees. I have contacted trading standards as a matter of course.
Isaac · 23 December 2023
Agent replied · 20 June 2024
Dear Isaac McKenzie,
Thank you for sharing your recent experience with us, and we sincerely apologize for any inconvenience you've encountered during the application process. We take all feedback seriously, and we would like to address your concerns.
It is our standard procedure to conduct thorough reference checks as part of the application process to ensure a smooth and successful tenancy for both tenants and landlords.
In your case, we encountered difficulties during the referencing process, specifically related to credit and CCJ disclosures, which were not initially provided. We extended the opportunity to secure a guarantor; however, regrettably, they were unable to meet the referencing requirements as well.
In line with industry practices, we must prioritize the best interests of all parties involved, including our landlords. As a result, we were unable to proceed with the application and had to withhold the holding deposit accordingly.
We understand your frustration, and we encourage you to contact the referencing agencies directly for more information regarding the declined application. We believe in transparency and accountability and want to ensure you have access to all relevant details.
We genuinely wish you the best of luck with your future housing endeavors, and we apologize that, on this occasion, we were unable to assist you further. We value your feedback and will continue to work towards improving our services.
Sincerely,
JLA Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.