Every review we hold for the Leicester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience with Abbey Lettings & Sales. Very professional, helpful, and made the whole process smooth and stress-free. Highly recommended!
Kalpesh · 14 October 2025
Agent replied · 14 April 2026
Thank you very much for your lovely review and we wish you all the best for the future. Kind regards AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleBig thankyou to Toby for the initial viewing and the very clear communication provided throughout the whole process , Claire was also fantastic on my key collection day.
Highly recommend these guys they are fantasticPositiveResponsiveness, Professionalism
Matt · 24 August 2021
Agent replied · 25 May 2023
Thank you for your review, lovely to hear you are pleased with our service. Kind regards, AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent service throughout the deal
and special thanks to William for his help and support.
Shafi · 8 October 2023
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for lovely review. Kind regards, AbbeyLS.
★★★★★ 5/5
GoogleAbbey are extremely helpful and also very professional.All through the sale process they have kept me updated and have been a pleasure to deal with.Thank you Karl and the team
KEITH · 25 May 2022
Agent replied · 25 May 2023
Thank you for your review Keith and kind words we are very happy to hear you was happy with our service. This is much appreciated.
Kind regards
Karl and the Abbey Team
★★★★★ 5/5
GoogleI rented through Abbey Lettings for almost eight years and was really happy with the service I received during that time. They were always quick to respond to maintenance issues and other enquiries and they made the application process straightforward and hassle free. They were also extremely quick to provide a reference to the lettings agency for my new property when the time came for me to move out.
Simon · 25 April 2023
Agent replied · 25 May 2023
Thank you for your lovely review and for always being a lovely tenant. We wish you all the best in your new property and for the future. If you ever need any help please do not hesitate to contact us.
Kind regards,
AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleI have nothing but good to say about my experience with abbey lettings. One agent Toby went above and beyond for me and made me feel extremely valued as a customer.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Ben · 24 August 2021
Agent replied · 25 May 2023
Thank you very much for your review we are happy to hear that your experience with us was a good one and we are always here for continued support during your stay in our property.
Kind regards,
Abbey LS Team
★★★★★ 5/5
GoogleFirst class service . Will was so helpful . Kept me updated . Went above and beyond .
Rachel · 18 May 2023
Agent replied · 25 May 2023
Thank you for your lovely review Rachel, we hope you are very happy in your new home and we would like to wish you all the best for the future. Kind regards, AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleAbbey Sales & Lettings have been absolutely incredible. From the beginning, they responded quickly to our request for putting our house for sale. They gave a clear indication of costs and all our options. Within a few days pictures of our house were ready and our portfolio was live! They booked viewings immediately and our house sold within 3 weeks. Throughout the process, they supported us and were prompt in replying to queries. Such friendly, warm staff who give a true personable experience. Couldn’t recommend them enough! Thank you so much!!!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Zainab · 24 August 2021
Agent replied · 25 May 2023
Thank you very much for your review we are happy to hear that your experience with us was a good one and if we can be of further assistance in the future. Please do not hesitate to contact us. We wish you and your family all the best in your new home.
Kind regards,
Abbey LS Team
★★★★★ 1/5
GoogleVery unprofessional + only cares for money and not people. A headache to deal with
Just to quickly address your response Abbey Lettings, the issue you describe is not the main issue, however you did say you'll let me know once you find someone and tell whether or not that person will be able to cover the last month but you never did, I had to find out on my own that someone already rented it and chase you asking when they'll be moving in. However, that was only one of many issues and I've made a numerous complaints both to you and the landlord
Anna · 25 May 2021
Agent replied · 25 May 2023
Hi Anna,
I am sorry to hear you was not happy with our service.
I have looked through our records and I can see you vacated the property in August 2020, but your 1 months notice did not end until September 2020, we informed you if we found a tenant to move into the property earlier than your official move out date you would get a refund on any rent for days remaining from your last months rent. But unfortunately we did not find a tenant to move into the property until after your official move out date.
I cannot see that you ever made any complaint or any emails to say you were unhappy, we always responded to your emails and when you vacated the property your deposit was refunded in full.
If you would like to email me so I can understand what you was unhappy with I would be more than happy to look into this further for you my email address is joanne@abbeyls.com.
Thank you
Joanne Simons
Abbeyls
★★★★★ 1/5
GoogleId leave 0 stars if i could, I requested a viewing for this property over a week ago, i accepted the proposed date which was for today. I work nights sometimes so upon waking around noon today, i had a voicemail asking me if i still wanted the viewing from a chap called Toby, i called back 3 times to try and get through to speak to someone, no answer so i left a voicemail and had faith that as I've booked it and their voicemail should be checked regularly that someone would be there.
Upon realising no one was going to turn up to carry out my viewing, i rang back to which Toby did answer on the second call, he informed me that he basically cancelled the viewing, no one would be there till half 3 and no one would be able to see me till half 4, as today was booked off over a week ago for work which already was an inconvenience, this was just not possible to delay my bosses even longer, regardless of it all Toby could of at least tried to sound genuine, no apology, no trying to resolve it basically just wait till half 4 or don't view it so i just put the phone down, very unprofessional, ruined my day at work for no reason and can't even be sincere enough to sound empathetic, if a house is listed by abbey lettings that i like, i will not be contacting to view and waste my time once more.
Skye · 25 May 2021
Agent replied · 25 May 2023
Hi Skye,
Sorry to hear your problems and that you where inconvenienced today. We have a protocol in place, where all our viewings get a call in the morning to confirm the viewings. If you did not answer we would have left a message, if you do not confirm we do not attend as there is a lot of time wasters out there not saying you are one of them but this is why we put these things in place.
Unfortunately we are very busy at the moment this is why your call was not answered and you had to leave a message, we do pick all our voicemails up and we would always call people back.
As we were back there later in the day you were offered another time for a viewing which you mentioned above. Also after you had put the phone down on Toby he did all the agent and she said she would go back to the property for you, he tried to call you to let you know but you did not answer. So he did try to resolve this for you.
We would like to wish you all the best with your property search and all the best for the future.
Once again Sorry.
Regards,
Joanne Simons
Abbey Lettings & Sales
★★★★★ 5/5
GoogleI rented an apartment between 2015-2019 from Abbey; I received excellent service, and especially from Claire; once again, thank you abbey , thank you Claire
Nasser · 25 May 2022
Agent replied · 25 May 2023
Hi Nasser, Thank you for your review, we are happy to hear this. We hope you are doing well. Thank you. Kind regards Abbeyls Team
★★★★★ 5/5
GoogleThank for all your support.
Gladys · 13 November 2025
Agent replied · 14 April 2026
Thank you for your lovely review. Kind regards AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent experience with abbey lettings the staff was very nice and Amrit khera she really helped alott to sought in our whole procedure thanks alott
Priyanka · 3 April 2025
Agent replied · 30 May 2025
Thank you for your lovely review, we hope you are happy in your new home and if we can be of further assistance please do not hesitate to contact us. Kind regards, AbbeyLS
★★★★★ 1/5
GoogleMy experience with this agency has been the worst ever. *I would urge Landlords to not use them** They have communicated the incorrect information about the tenancy. They don't receive emails for some reason and you have to send them multiple time, give the agency a call and tel them to check if they got it. Most of the times I have called their agent can never hear me so I you to repeat yourself multiple time. I had to keep calling them for updates rather than them updating their customer. it was the worst customer service.
Sukhman · 25 May 2020
Agent replied · 25 May 2023
Hi Sukhman,
We are sorry you feel this way, we are aware that your frustration has been due to the referencing process but we have to make sure all references are in place before we can move any tenants into one of our properties for the security of the landlord. All our tenants or perspective tenants are very important to us but making sure all the checks are done fully to a high standard for our landlord is highly important to us too.
If we are having problems being provided with references from your referees from the information you have provided on your application form we sometimes have to ask you to get involved which we had to in this instance. Things did take a little longer then we would usually expect but this was purely down the your referees not providing references and we would never move someone into one of our properties without the correct checks being completed. So we apologise if this did not meet your expectations but this is our company policy and we have to get involved working with our referencing company to make sure everything was completed for the move in date which you asked for, which it did and you did move into the property on the date you asked to be moved in for.
With regards to any maintenance issues at the property we informed you at the move in this is a tenant find property and any maintenance issues would have to be reported to your landlord as we do not carry out maintenance on behalf of the landlord. But if there were any issues with anything on the inventory to report it to us which you have and we have forward this to your landlord as discussed as these are issues which you would like to be resolved.
We would like to wish you all the best for the future and we hope you enjoy your time in your new home.
Kind regards
Abbey Lettings & Sales
★★★★★ 5/5
GoogleAbbey Lettings has a friendly team who offer a personalised service. They have responded quickly to all our enquiries and questions. The small number of minor issues encountered with the property have been sorted out very quickly and any work carried out has been to a high standard. The team obviously take great pride in offering well maintained properties for rent. The online referencing service that they use makes starting a tenancy with them very easy, painless and quick. Well done - keep up the good work!
Sarah · 25 May 2020
Agent replied · 25 May 2023
Thank you for your lovely review Sarah. We always try our best to meet each tenant's individuals needs. We hope you enjoy your stay with us.
Kind regards,
Joanne Simons
★★★★★ 1/5
GoogleThe worst service. They will take referencing amount for reviewing our personal check and guaranteer then for simple reasons they will reject. Then last with simple sorry they will tell you can’t have the property. I’m reviewing this to share my personal experience that again it should not happened to anyone. This people literally care about money nothing else and worst case there refund took almost 3 weeks.
Mohamed · 25 May 2022
Agent replied · 25 May 2023
Hi Mohamed, I am sorry you feel this way, you provided us with 2 different guarantors and both guarantors failed referencing and unfortunately you did not pass referencing without a guarantor. Your refund took 3 weeks because I was waiting for all of you to confirm that you were happy for the refund to go back to 1 account not 3 separate accounts as you all paid individually. I received confirmation today that you were happy for this to be refunded to 1 account and this was done straight away.
You all signed a document to say that if you failed referencing you would loose your Holding Deposit which you all failed and both of your guarantors failed also, so by right we did not have to refund you any of the holding deposit but we did as a good will gesture and to help you in finding a new property.
So I feel your statement and review is very unfair as you did not meet the criteria for the property which is out of our control. We wish you all the best with your property search and all the best for the future.
Kind regards, AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleGreat estate agents.
I privately rent and as soon as you call them and report a problem they are on it straight away. If you don't get a call from a contractor on the same day you will definitely get one the following day.
They are really friendly and treat you with the upmost respect.
Heather · 14 August 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi Heather, Thank you for your lovely review we always try our best and are always here to help. Kind regards, AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleDealing with Abbey Lettings has been a breeze; their staff is friendly, professional, and always willing to go the extra mile. They are very thorough in their work, providing excellent attention to detail and ensuring everything runs smoothly. Their communication is prompt and clear, making the whole process seamless and stress-free.
Rocky · 30 April 2025
★★★★★ 1/5
FacebookWe have rented several properties through different landlords and estate agents and I’ve to say this is my worst experience.
While living at the property I suffered a broken leg from falling down the stairs that were faulty, basically one of the treads has become lose.
Safety of a property should be checked before renting it out.
I was also pregnant at the time so nightmare situation . When I first informed abbey letting about this, no one came round to check the property or if we were ok , but they are pretty quick to carry out their 3 monthly inspections.
Then when it came to repairing the stairs which of course meant not being able to use them , abbey letting suggested we remain upstairs while they were being fixed, bearing in mind we have a 3 year old and just had a newborn.
We have recently moved out of the property and of course we gave the property a deep clean but of course Abbey letting are trying to get £90 deposit off us as they say that what it will cost to clean it again . I have a video of the state of the property when we left it too, which was very clean. The amount of money we lost with my husband not working when he was looking after me while I had a broken leg and they are trying to get £90 off us.
To show they are being unfair , the following is what our last landlord sent us
“Hi. Just wanted to thank you for being model tenants. You have looked after our property and left it the same as you found it. If you ever need a reference we would be happy to help. Once again many thanks and good luck in your new home. “
Naomi · 24 July 2019
Agent replied · 25 May 2023
Hi Naomi,
We are sorry to receive your review and that you feel this way.
You had been living in the property for 8 months before the incident happened and you had never reported any problems with the stairs/step before your accident. It also took you 4 weeks to report this to us after you had fallen, but if it was reported to us sooner we would have been able to report this issue sooner to NHBC. We also understand your partner continued to use the stairs between your accident and it being reported to us.
The property was checked before you moved in and you received a full inventory condition of statement which you signed and we also allow 3 working days for you to also check to make sure your happy with the property. We have also had tenants previously living in this property and there has never been any problems or reports of any issues with the stairs/step. We also carry out inspections every 3 months and on these visits it was also never mentioned to us and we did not find any issues.
As you are aware the property is insured by NHBC as it is a new build property under a 10 year warranty and we worked closely with your landlord and NHBC to resolve the issue, which was on NHBC timeline not ours so this was out of Abbey Lettings & Sales and the landlords control, but when an NHBC inspector came to the property he deemed the stairs/step “fit for use” his words not ours, even though they were damaged and needed some repair work. They also informed us that you would be able to stay at the property whilst the work was being carried out and recommended that you could stay up stairs whilst they did the work on the step as it would take too long and with you broken leg you would have easy access to the toilet. This why we informed you of this as this is what we had been informed but after discussion with the landlord we saw this was not a fair option and your landlord offered you hotel accommodation or discounted rent so you didn’t have to be at the property when the work was being carried out, which you requested for the discount on your rent which you received on a couple of occasions.
A member of our staff came to visit the property with the landlord to check the stairs/step. They spoke with yourself and your partner and took photos and a video for evidence. Our number of members of our staff have also been to the property on several occasions when NHBC visited and various trades people as your husband was at work and could not take the time off. We have always stayed in contact with you throughout via email with updates as soon as we received any information to inform you to keep you in the loop.
Any dispute with the claim for a clean in certain areas, through your deposit after the move out inspection had been carried out and has been sent to you via email can be discussed privately which is not an issue this would have been the correct process and we can provide you with photo evidence of these areas and discuss this further with you.
We are more then happy to discuss any issues to resolve these in a timely manner as we believe we always do and we are sorry if you feel any differently about this.
We also have no issue with helping you in the future with any references as we have had no issues with you as tenants and we would like to wish you all the best for the future.
Kind regards,
Abbey Lettings and Sales
★★★★★ 5/5
GoogleBrilliant end to end service from Abbey Letting & Sales! William and colleagues were fantastic from the initial viewing through to collection of keys a few months later - very patient while the legal process was ongoing and without fail, provided routine updates from their side. Would undoubtedly recommend and use again the future.
Jeevan · 28 June 2023
Agent replied · 5 July 2023
Thank you for your lovely review and we hope you are very happy in your new home. Kind regards AbbeyLS
★★★★★ 5/5
FacebookAbbey are the best I give 5 stars all day they not expensive. they keep you updated .there advertising is far better than other company's that only add few photos .There photos sold the property before viewing. They are polite and helpful and always call you back with updates .go with abbey not biggest company as abbey care about you .
Tracey · 10 August 2022
Agent replied · 24 April 2025
Thank you for your comments Tracey so nice to hear and so pleased you are happy with our service. We always try our best to make sure our customers are happy and come first. Thank you once again.
★★★★★ 5/5
GoogleI have used Abbey Lettings for property management for a number of years and have found them to be very professional, friendly and most importantly responsive. Finding tenants and switching tenants has always been an easy transaction, and rent payment is always timely. I have faith and trust in them and would definitely recommend their service.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Kirit · 24 August 2022
Agent replied · 25 May 2023
Thank you so much for your review, so happy to receive your feedback and we will continue to provide you with the best possible service which you have always received. Kind regards, AbbeyLS
★★★★★ 5/5
GoogleAbbey Lettings & Sales Ltd are a highly professional team and simply good at what they do.
The team are very friendly and helpful with the sale of the property.
Carol · 25 August 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hi Carol, Thank you so much for your lovely review much appreciated. Kind regards, AbbeyLS.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been dealing with Abbey Letting for nearly 10 years and have have always found their service exceptional.
Karl and Joanne Simmons are very professional and are absolutely dedicated in ensuring that the right tenants are matched to your property.
All the staff at Abbey Lettings are very friendly and go the extra mile in providing the best customer service. I would highly recommend them to both landlords and tenants.
Abeda · 25 May 2020
Agent replied · 25 May 2023
Hi Abeda,
Thank you for your lovely review, we are happy to hear that you are happy with the service we provide our landlords and tenants. We always aim to provide the best service possible to meet everyones needs.
Kind regards
Karl and Joanne Simons
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.