Every review we hold for the Kent office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy mum has chronic COPD as well as just…
My mum has chronic COPD as well as just under going a hip replacement. Our down stairs toilet doesn’t flush, our boiler doesn’t work 99% of the time so she calls orbit to be told she can manage going to the upstairs toilet when she has literally been downstairs bound since having the opp. The lady said copd isn’t that bad to go upstairs and the boiler shouldn’t be a issue??!! What kind of service is this? I didn’t know they had there medical certificate or maybe they would like too take this up with a medical professional??
Shan · 25 April 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotLeft trapped in my home as the fire…
Left trapped in my home as the fire door that Orbit supplied to my flat got jammed and would not open.2 locksmiths later and a £400 bill I now can get out of my flat. The response from orbit.... It's your door so you need to get yourself out!!!!
Emma · 14 August 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Emma, we're sorry to hear about this. So that the team can look into this for you could you please respond with your details to the Trustpilot request we've just sent privately. Thanks, Orbit.
★★★★★ 5/5
TrustpilotDonna was very helpful
Donna was very helpful, professional and friendly. She gave me lots of options to improve my life.
Simon · 19 September 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Simon, we are so pleased you were happy with the service you received. Thank you for your review
★★★★★ 5/5
TrustpilotDonna was very helpful and seemed very…
Donna was very helpful and seemed very sympathetic and she was lovely and made me feeel good thanku
Carrie · 23 August 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Carrie, thank you for your kind words. We are glad you were happy with the service.
★★★★★ 5/5
TrustpilotDigital skills and better days for to help with social isolation I’ve had for 12 years its like a prison here
Was contacted by Amy about I can have get more digital skills from a course by orbit and also any link ups to meet ups so as not to be so isolated fingers crossed she was very polite and helpful but I find orbit have been discrimative about my physical and disabilities needs in placing me on the top floor climbing four flights of stairs to my flat causing me unnecessary stress and anxiety for past 12 years although trying and tried to request a mananagement move for years …..to no avail.
Tabitha · 15 April 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Tabitha, thank you for leaving your feedback, we are glad you received great service from Amy. I am also sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact our Customer Relations Team so we can try and assist you further: Customer.Relations@orbit.org.uk or 02476438244. We are open Monday - Friday 8am to 6pm. Thank you
★★★★★ 5/5
GoogleJust moved in to our new home in Westwood Cross and have to say that the Orbit team have been amazing from initial contact, right through to moving in day and beyond. Cannot fault them and the process from the buying end has been quite quick and very straightforward.
Highly recommended by us.
Kevin · 31 May 2024
Agent replied · 11 June 2024
Hi Kevin, thank you for your positive review. We will pass your comments onto the team. Kind regards, Orbit Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe housing association who make hard working families homeless!
Not sure where to start with this housing association to be honest. 1. Moved into one of their new build properties in 2018, it was an aspire before you buy property. With every reason we wanted to buy a percentage of the property now it's 2022 and unfortunately it's a change of circumstances caused by covid and lockdowns as it affected work and my personal circumstances which I've made orbit well aware of that I can't put a percentage down on the property anymore, I've tried to work with orbit to have another 5 year contract so I can buy a percentage they refused, I asked how about changing the tenancy agreement over good tenants, always paid rent, no complaints. They refused. So instead they are serving an eviction notice when they legally can! This is now leaving me, my partner and 2 children homeless! Never heard of a housing association making a vunable family homeless. They don't understand how much this has affected me it ended up with me almost hospitalised with a psyotic breakdown which I've ended up being medicated for.How does it make sense making a good hard working family homeless all while there are people living in your properties not paying rent, damaging your properties, causing anti social behaviour! But let's make the people who always pay rent, work, good citizens on the estate homeless!2. Service charges, over charging every year since 2018. I'm being charged for services I don't even have for example window cleaning! 3. Parking. They have now decided to change parking companies. Lied to the local counseller nicola saying we have recieved letters on how to apply for a e-permit no one has recieved any letters but rules on the car park. Not enough car parking spaces for people who live on the estate! 4. Visitors are banned from parking in erith park estate. For someone like myself who need weekly support from friends, family I don't think they understand how much this is going to affect people. What about people needing carers, midwives, doctors, health visitors. 5. They lie! They have lied so many times I have lost count. They have said residents have recieved information when we haven't. People have had damage done to their properties, cars, communal postal area. Ask for cctv even the police have asked for cctv do we get it? No of course not. Constantly lying saying the cctv was down, the cctv isn't active in that area of the building. 6. Dangerous cladding which turned out not to be dangerous but now impossible for anyone to sell their properties. 7. Negligence to residents who need repairs doing. I've spoken to many neighbours where someone has a collapsed ceiling which was due to the building contractors via the cladding where water got in, got through to the ceiling this has been 2 years now. Another neighbour where her whole property is full of mould, collapsed ceilings, collapsed walls due to leaking 3 years for her now. Another neighbour her balcony glass is shattered now can not use the balcony. How dangerous is it these repairs are not getting done. I would fix minor problems myself which most residents probably do but my god collapsed ceilings due to leaking? I'm going to the local newspapers, getting solicitors involved, I have contacted watch dog, housing ombudsman, good morning Britain. the housing crisis is so bad in this country. Imagine making residents homeless, Negligence towards repairs, lying through their teeth.
Avril · 10 April 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 4/5
TrustpilotLucy was very helpful
Lucy was very helpful, she ensured that my issue was dealt with. I was very pleased with the way she took her time in dealing with my query and thus extremely happy with the outcome
Bose · 21 October 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi there, thank you for leaving such a lovely review, we're glad you have received such great support from Lucy.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely shocking housing…
Absolutely shocking housing association!! Been with these a year and the amount of phone calls/emails/complaints Iv had to make is completely ridiculous (some still on going) will give a few examples.. rented our flat to us with a very old, not working water tank so we had no hot water for (wait for it) 3 MONTHS! With two children one being a 5 month old baby, couldn’t bath etc! The next problem was upstairs had a leak and it got in to our ceiling and cut off our electric, water was dripping out of the fire alarm which orbit took off the ceiling and failed to replace for almost 2 MONTHS! The amount of times I had to call them to replace it you wouldn’t believe. Another issue.. the flats are full of damp and mould! Orbit’s reply “open windows (in January) which we had no choice but to and it was frozen in our flat, and “keep the rooms warm” sorry what?! So warm the rooms and watch the money we have spent heating the rooms leave the windows once they’re open 🤦🏻♀️ Our bed my babies bed are full of it.. mattresses/sheets full of mould patches and I’m on a wait to get that “looked at” seems they have “forgot” as heard… NOTHING!!! Orbit don’t give a s**t about their tenants.. but soon quick enough to chase you for rent and threaten to take you to court etc!! Trust me if I could take them for court for how we have been treated they’d soon keep their letters to themselves because they’d not have a leg to stand on.. no fire alarm for one is illegal! Disgusting HA! Can not wait to leave and I will never go with orbit again!
Jade · 1 April 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotBe aware of this company ringing RANDOM…
Be aware of this company ringing RANDOM numbers as rang me today x 3 and I ain't even got an account with them. 🤬🤬🤬 rang again the day after but loads of missed calls from the number. And finally number is off their system (Welsh water debt collectors. )
Karl · 2 August 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Karl, we're sorry for the inconvenience this has caused. So that we can remove your contact details from our database, please could you respond to the Trustpilot request for your details that we've just sent privately. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI'm now disputing my entire tenancy due…
I'm now disputing my entire tenancy due to the fact building control inspections wasn't done competentlyI'm requesting my 5 years of rent be returned bacause I was rented a property that shouldn't of passed building control. Which makes the tenancy in question because a tenancy can only occur if building control said all is ok.Unless your going to tell me it was visually checked and they signed off a broken plug socket, signed off a bathroom that wasn't completely sealed.... Which lead to the issues that occured and not just to me but to other neighbours it's very obvious your "independent" building controller nhbc isn't very good at their jobs.So now I'm living in a property til the end of the month that I know could have more issues then I'm aware of. Building control should of spotted the issues instead it's left to tenants to do their job. It's very obvious my house shouldn't of passed if it was inspected correctly.
Gail · 17 March 2022
Agent replied · 13 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotI signed up tenancy and according to…
I signed up tenancy and according to them my tenancy and liability for rent started on the same day and that required me to pay rent for 2 properties at once. Orbit wasn't helpful and didn't want to move the tenancy start date in order for me to be able to cope financially. Flat hasn't got no flooring and repairs taking months to be addressed.On top of that I pay my rent regularly but keep on receiving notice of seeking possession because my rent is in arrears according to them. No understanding by advisers and good luck with trying to get through to them on the phone line provided.
Justyna · 13 March 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotSo after reporting my leaky roof to the…
So after reporting my leaky roof to the ever helpful orbit, and them telling me that they couldn’t repair it for weeks and two no show visits to even look at the problem, I decided to repair it myself. I had no choice as rainwater was continually getting into my electrics.I managed to climb onto the roof and push back the three tiles that had slipped. I wonder if there will be a reduction in my service charge as I’m now doing my own repairs. Thanks again to all of the team at orbit for the lack of concern and help! So looking forward to selling my property and never having to deal with orbit again.I would advise anyone buying a property that involves orbit, not to do it.
Mr · 5 March 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotI’ve been waiting a year for all the…
I’ve been waiting a year for all the issues with my property to be sorted. The surveyors report states what needs doing and orbit haven’t completed anything to do with all the issues with Damp and Mould PLEASE READ SURVEYORS REPORT that’s was done back in August 2023
Miss · 14 August 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Kelly, we're sorry to hear this. So that the team can offer you an update, could you please provide us with the latest information on the form below, or call us on 0800 678 1221. Thanks, Orbit. https://www.orbitcustomerhub.org.uk/contact-us/report-damp-mould/further-information/
★★★★★ 1/5
TrustpilotLeaking roof
Phone Orbit to report a leak in the roof of my block. Told them I was top floor flat owner of the property and that they are responsible for the roof, which they agreed. I also told orbit that water was getting into my electrics. Orbit then told me they could not repair the roof for a number of weeks and to be careful that we didn’t get an electrical shock from the electrics in the property, and if we did it’s not there responsibility.
Mr · 2 March 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
GoogleWe recently purchased our home at Westwood Point through Orbit and the whole experience was brilliant from start to finish! The whole team was excellent and worked with us and walked us through the entire process to make it as straightforward and pain free as possible. We would thoroughly recommend to anyone
William · 31 May 2024
Agent replied · 11 June 2024
Hi William, thank you for your positive review. We will pass your comments onto the team. Kind regards, Orbit Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotOrbit is definitely the worst housing…
Orbit is definitely the worst housing Association! Repairs not being fixed and ASB antisocial behaviour and hotspot building I live in well known for drug den / dealing and doing! Orbit seem to let everything happen there properties! Safe haven for those who want to use and abuse the system! Long as orbit get there rent money honestly they don’t care what happens and states there buildings get into! Dogs and possible dog breeding so forth!
Skyler · 17 August 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Afternoon,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotNotice of Seeking Possession
Orbit are aware that I have ongoing mental health issues. They have issued a Notice of Seeking Possession of my home because I was seven days late in paying one hundred and ninety pounds rent.I do feel sorry for all the hard working and well meaning staff at Orbit, I know from personal experience that there are many. I also know from personal experience that this organisation is not fit for purpose. I have paid the £190. I wont contacting Customer Services.
R · 10 February 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotI spoke to Donna from orbit today she…
I spoke to Donna from orbit today she was extremely helpful an very understanding of my situation
Gemma · 15 August 2023
Agent replied · 11 June 2024
Hi Gemma, thanks so much for your review. We will share this with the team.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid avoid building houses and not…
Avoid avoid building houses and not having safety certificates for electrical components wiring solar panels orbits just like Blackpool all front and ball shi#t💩 i applied for a job on Friday with orbit they asked what i could do i said fu#k all I start on Monday
Daniel · 18 August 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Daniel, we take any reports concerning property safety very seriously. So we can investigate further, please could you respond with your details to the Trustpilot request we’ve just sent privately. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotOrbit housing do not respond to…
Orbit housing do not respond to dangerous repair work ( like an upstairs double glazing window hanging on by a thread… they will not respond following a telephone call,Badly managed Weak staffThis is the sort of outfit whom probably deal with low life’s and therefore treat everyone with disrespect,Avoid at all costs even if you are homeless Stay homeless for that bit longer to avoid these rat infested outfit,Regarding reply I doubt you can it’s deep in your DNA
Chris · 16 March 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotAwful housing association
Awful housing association. Left living in a mouldy house (which im allergic to) i have to go out the housw for hours at a time because the effect that its having on my breathing so much ive had to start using steroid inhalers and salbutamol just to be able to sleep here. I have a son with special needs and theres water dripping off his ceiling from the damp and the mould in loft aswell as the unsafe beams up there. Hopw you like what happens next orbit you have had almost 5 years to rectify this and you havent. Your unethical and unsympathetic but soon as any payments late you send out notice of possessions making peoples anxiety and depression worse well done for being so evil. Love the generic replies contact customer relations been there done that still nowhere. My solicitors told me to not contact yourselves now 👍
Gemma · 24 January 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor landlord to have
My housing complex, Golding Court Ilford, was recently changed by Orbit. Since then the onus has fallen on me to manage this transition. I don't accept this. I also don't accept any late fees that could occur because Orbit's chosen manager's portal didn't work when I tried to register. Overall Orbit have handled this appallingly. Considering the complex is a retirement block with many elderly residents, this is unacceptable.
Tej · 12 April 2023
Agent replied · 11 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to raise a complaint regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotRachel was very good at listening and…
Rachel was very good at listening and explaining on who to ring to get help with filling out my PIP renewal form and also putting me intouch with people to help with mental health issues
Mrs · 19 July 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi AntheaThank you for taking the time to leave us this review, we're glad you received the support you needed from Rachel.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.