5/5
What a amazing team to deal with very kind and friendly especially Leah

Trusted Agent profile
Verified
★★★★★
365 reviews across 2 platforms
44 John William St, Huddersfield HD1 1ER
Part of Martin & Co, see every office.
Martin & Co's Huddersfield office at 44 John William St is rated 4.0 out of 5 across 365 reviews on two platforms, including 364 Google reviews rated 4.0. Checked 9 October 2026.
What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.
We specialise in residential lettings and house sales in Huddersfield, Holmfirth and the surrounding areas - providing specialist advice, to buyers, sellers, tenants, and investors alike since 2009. The Director at Martin & Co Huddersfield is William Taylor who has excellent on-the ground knowledge of the area and local property market. Huddersfield is a market town located within the historic county of West Riding Yorkshire and is a popular location for families, with good school and amenities. Delivering a friendly and supportive service makes us truly stand out from the crowd. Whether you have a house to sell or you are looking for a property to rent and around Huddersfield, our team is always on hand to find the best solution to suit your individual needs, so please do get in touch. Why not get the ball rolling with a free online valuation? Find out what your property is worth in a matter of minutes, and let Martin & Co Huddersfield get you on the move.
Every review we hold for the Huddersfield office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
What a amazing team to deal with very kind and friendly especially Leah
5/5
Acted as letting agents on a property and also acted as estate agents whilst selling property. Very professional in both aspects. Take all the load off as a landlord and achieved an excellent rental income. Property was well-maintained throughout tenancy. A little pricey for property maintenance. Peace of mind. Sales advice was always on point and the team made every effort to sell the property and achieved a sum I was very pleased with and in an agreed timeframe. Overall, very nice people to deal with, professional and get the job done. Would definitely use again.
5/5
Acted as letting agents on a property and also acted as estate agents whilst selling property. Very professional in both aspects. Take all the load off as a landlord and achieved an excellent rental income. Property was well-maintained throughout tenancy. A little pricey for property maintenance. Peace of mind. Sales advice was always on point and the team made every effort to sell the property and achieved a sum I was very pleased with and in an agreed timeframe. Overall, very nice people to deal with, professional and get the job done. Would definitely use again.
5/5
We are very happy with the MARTIN&CO! Our agent, Emma, was professional, attentive, and always ready to help. She handled everything efficiently, guided us through every step, and made the process as smooth as possible. Thank you for the excellent service!
Thank you for the 5 star review. This is very much appreciated.
1/5
Last year, a different letting agency has told me and 3 of my friends who I was supposed to live with that a house we already paid a deposit for has been taken by someone else, and that was a few days before our first day at University. We had to look for a different house and quick, and we found one through Martin And Co. At first everything seemed fine and apart from the fact that the house was a mess ( which we understood as we took it on a very short notice) everything was fine. But after a few months trouble started. Constantly no hot water, boiler not working therefore no heating. We had yellow water coming out of our sinks and showers. There was water leaking out of our boiler and we got told by e-mail to fix it ourselves using youtube. One day, we had a leak on the upstairs bedroom and water was all over the ceiling of my room. It was a Saturday and the emergency contact they provided us with, did not work. Finally, on Monday, someone came and stopped the leak. The agency then told us that they will fix my ceiling in about a week after I got told by their plumber that the ceiling could "collapse anytime". I said that IM paying for my room but I cannot sleep in it because IM afraid the ceiling will collapse and I wanted it to be fixed sooner, they said they wont do it as they have not enough staff and I have to wait a week. After a week someone finally came and fixed the ceiling but left a mess and left the ceiling brown and the walls white, nobody came to paint it back to what it was before. After our tenancy ended, they charged us 1020 pounds from our deposit which was 1200. They said they will take 100 pounds for "De-weeding" of our frontyard even though nobody has told us before that we are responsible for that and when we moved in the front yard was literally full in weeds anyway. They wanted 320 for cleaning which we just agreed on because we had problems with our kitchen floor and carpets before we moved out, and they wanted to take 600 for 2 beds which were missing as 2 of my roommates gave the beds to the agency earlier in the year for stoppage as they had their own beds. The agency just told us they terminated the beds and we have to pay for new beds to be bought into the property. We never told anyone to terminate the beds we just wanted to store them until we move out. We also left a gaming chair in the property as we had no room to take it with us, when we asked the agency whether or not we will be able to retrieve it later they said it will be OK under their supervision, especially that one of my roommates still had an important letter on its way to the property and she wanted that aswell. Few weeks later when we called inn hen we can get the letter and the chair the main manager didn't want to talk to me even though he was a in the office and said they have no access to the property and we wont get our stuff and he wouldn't even talk to me about it just told their office guy to keep telling me he wont speak about that with me, and that was it, Martin and Co stealing money off first year students and making sure their time at University is as bad as possible. I do not recommend this agency. All it cares about is how much money they can steal off you.
5/5
Dealt with this company for many years Jane Blackmore is so nice and professional she has always gone above and beyond Nothing is too much trouble
I'll make sure I pass this into Jane. Thank you for your comments.
1/5
Last year, a different letting agency has told me and 3 of my friends who I was supposed to live with that a house we already paid a deposit for has been taken by someone else, and that was a few days before our first day at University. We had to look for a different house and quick, and we found one through Martin And Co. At first everything seemed fine and apart from the fact that the house was a mess ( which we understood as we took it on a very short notice) everything was fine. But after a few months trouble started. Constantly no hot water, boiler not working therefore no heating. We had yellow water coming out of our sinks and showers. There was water leaking out of our boiler and we got told by e-mail to fix it ourselves using youtube. One day, we had a leak on the upstairs bedroom and water was all over the ceiling of my room. It was a Saturday and the emergency contact they provided us with, did not work. Finally, on Monday, someone came and stopped the leak. The agency then told us that they will fix my ceiling in about a week after I got told by their plumber that the ceiling could "collapse anytime". I said that IM paying for my room but I cannot sleep in it because IM afraid the ceiling will collapse and I wanted it to be fixed sooner, they said they wont do it as they have not enough staff and I have to wait a week. After a week someone finally came and fixed the ceiling but left a mess and left the ceiling brown and the walls white, nobody came to paint it back to what it was before. After our tenancy ended, they charged us 1020 pounds from our deposit which was 1200. They said they will take 100 pounds for "De-weeding" of our frontyard even though nobody has told us before that we are responsible for that and when we moved in the front yard was literally full in weeds anyway. They wanted 320 for cleaning which we just agreed on because we had problems with our kitchen floor and carpets before we moved out, and they wanted to take 600 for 2 beds which were missing as 2 of my roommates gave the beds to the agency earlier in the year for stoppage as they had their own beds. The agency just told us they terminated the beds and we have to pay for new beds to be bought into the property. We never told anyone to terminate the beds we just wanted to store them until we move out. We also left a gaming chair in the property as we had no room to take it with us, when we asked the agency whether or not we will be able to retrieve it later they said it will be OK under their supervision, especially that one of my roommates still had an important letter on its way to the property and she wanted that aswell. Few weeks later when we called inn hen we can get the letter and the chair the main manager didn't want to talk to me even though he was a in the office and said they have no access to the property and we wont get our stuff and he wouldn't even talk to me about it just told their office guy to keep telling me he wont speak about that with me, and that was it, Martin and Co stealing money off first year students and making sure their time at University is as bad as possible. I do not recommend this agency. All it cares about is how much money they can steal off you.
5/5
Best estate agents around! Each member of staff that dealt with my house sale & purchase were extremely helpful and completely took all the stress away from myself. I would highly recommend and I am very grateful to everyone at Martin & Co. Thank you so much for everything.
Thank you for your positive feedback. Very much appreciated.
5/5
Great experience from start to finish. The team was professional, responsive, and made the whole process smooth and stress-free. Highly recommend.
Many thanks for taking the time to discuss your experience!
1/5
We were very unhappy with our experiences of this outfit. We believe they totally mismanaged our property, loads of examples for instance writing to us to suggest we extend our tenants contract even though they were not paying their rent. We believe we were lied to on other occasions. Avoid this outfit.They even asked me to call them to check I had the right business!! Sort of proves my point really! I have their correspondence to us to prove it. Just give them a wide berth.NegativeProfessionalism
Dear Mr Westerby, Unfortunately we do not have a record of you as a landlord client? Perhaps you could call us to confirm you are discussing the correct business? Thanks
5/5
I have utilised the services of Martin and Co for the last 8 years and consistently found a highly professional response from all staff especially William Taylor, John and Lee Brown. Always helpful and friendly. I have sold,bought and rented with them during this time and i would highly recommend them and indeed i have used other Martin and co offices in other areas on the strength of my relationship built with the Huddersfield office.
1/5
Firstly I agree with the reviews previously made by other customers. I actually feel for the owner who actually trusted Martin and co . I reported number of issues to the agent and nothing was done about. For over 6 months the velux windows were leaking . The door lock was temperamental , we were advised to put wd40 on it , luckily it’s a wet safe building so we used to leave it unlocked. This is an apartment in valley mills in elland. Do not rent from these cowboys and landlords they don’t care about your property. I’m regards to your response from the owner , no maintenance reviews were conducted we advised of the issues aswell , each time you booked an appointment no one showed up , only on the 17th of November 2021 where I cancelled the inspection due to previously of no one showing up or getting in contact with us to let us know that you are unable to make it. So I’m the two years of renting the property no inspections were doneNegativeQuality, Value
Thank you for taking the time to provide feedback Mr Pervez. If you would like to discuss your issues in more detail, I would be happy to discuss these with you in more detail. Having looked into your issues and photo's, it appears that they relate to building maintenance which is dealt with by the block managers. It would certainly have helped progress repairs if our colleagues were able to attend for periodic inspections from time to time. Thanks again and I look forward to speaking with you.
1/5
Pretend to be nice before you sign the contract and pay the money. Assure you they have corrected everything needed in the property but as soon as they got your money they don’t care about you anymore. Lee always advices you to use your money to correct everything and cancelled most of the things that needed fixing. Overall company is run by a clown. Expect an auto reply to this. Sorry my mistake. They start calling and Harassing you and how did you call me if I was hiding???NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Unfortunately this person is wrong in all aspects of this review and has a very immature view of the world. I have just called him to discuss his concerns to be met with a barrage of verbal abuse and name calling, very childish behaviour! This tenant was in arrears and was upset that his deposit was awarded to the landlord to pay for the arrears left on his account. During the tenancy a total of 22 maintenance jobs were completed for the tenant. To confirm, this is not an auto reply, but an honest account of a bad person with a bad attitude who will not even post reviews with his own name. Good luck to you Sir!
5/5
Many thanks for your excellent service selling my flat Zac worked hard very patient and helpful at times when the sale seemed to stalling. Thanks again
Thank you for your kind words!
5/5
Martin & Co sold our property with ease. All viewings were done by them and it was such an easy, seamless process. Zak dealt with everything and would Highly recommend them for any property sale.
Many thanks for the 5 star review, this is very much appreciated. Best of luck for the future.
5/5
Professional and good client relations in dealing with sales and letting. You won’t regret doing business with them.
Thank you for your kind words. Kind regards Lisa
1/5
Firstly I agree with the reviews previously made by other customers. I actually feel for the owner who actually trusted Martin and co . I reported number of issues to the agent and nothing was done about. For over 6 months the velux windows were leaking . The door lock was temperamental , we were advised to put wd40 on it , luckily it’s a wet safe building so we used to leave it unlocked. This is an apartment in valley mills in elland. Do not rent from these cowboys and landlords they don’t care about your property. I’m regards to your response from the owner , no maintenance reviews were conducted we advised of the issues aswell , each time you booked an appointment no one showed up , only on the 17th of November 2021 where I cancelled the inspection due to previously of no one showing up or getting in contact with us to let us know that you are unable to make it. So I’m the two years of renting the property no inspections were done
Thank you for taking the time to provide feedback Mr Pervez. If you would like to discuss your issues in more detail, I would be happy to discuss these with you in more detail. Having looked into your issues and photo's, it appears that they relate to building maintenance which is dealt with by the block managers. It would certainly have helped progress repairs if our colleagues were able to attend for periodic inspections from time to time. Thanks again and I look forward to speaking with you.
1/5
Pretend to be nice before you sign the contract and pay the money. Assure you they have corrected everything needed in the property but as soon as they got your money they don’t care about you anymore. Lee always advices you to use your money to correct everything and cancelled most of the things that needed fixing. Overall company is run by a clown. Expect an auto reply to this. Sorry my mistake. They start calling and Harassing you and how did you call me if I was hiding???
Unfortunately this person is wrong in all aspects of this review and has a very immature view of the world. I have just called him to discuss his concerns to be met with a barrage of verbal abuse and name calling, very childish behaviour! This tenant was in arrears and was upset that his deposit was awarded to the landlord to pay for the arrears left on his account. During the tenancy a total of 22 maintenance jobs were completed for the tenant. To confirm, this is not an auto reply, but an honest account of a bad person with a bad attitude who will not even post reviews with his own name. Good luck to you Sir!
1/5
We were very unhappy with our experiences of this outfit. We believe they totally mismanaged our property, loads of examples for instance writing to us to suggest we extend our tenants contract even though they were not paying their rent. We believe we were lied to on other occasions. Avoid this outfit.They even asked me to call them to check I had the right business!! Sort of proves my point really! I have their correspondence to us to prove it. Just give them a wide berth.
Dear Mr Westerby, Unfortunately we do not have a record of you as a landlord client? Perhaps you could call us to confirm you are discussing the correct business? Thanks
5/5
Very efficient and professional, we didn't get the 1st property we wanted to rent but another was coming up and we was given 1st refusal before it came on the market. They go the extra mile.
Thank you for your review Jack. Very much appreciated.
5/5
Really helpful made the moving process efficient and not stressful
1/5
As an ethical and fair landlord I am totally shocked at how martin and co treat their tenants
Unfortunately we do not have a record of your business as a client of Martin & Co. I have tried to call your business this morning to discuss your concerns, but your number is 'not in service'... Perhaps you could contact us on 01484 453935 if you have genuine concerns?
5/5
Having worked with Martin & Co for over 10 years San Pedro Properties has found this a very good working relationship. They are very professional in finding good tenants. The communication is always efficient and they are UpToDate with all statutory requirements. Helping our business' stay compliant as regulations and requirements change
Thank you for your kind comments and feedback.
5/5
My sister died suddenly, and we had to deal with everything from 300 miles away. We had two agent valuations, and chose to appoint Simon @ martin &co Huddersfield to handle the sale. … More
I am pleased we were able to help you at such a terrible time in your life. Wishing you well.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Martin & Co's Huddersfield office has 365 reviews across two platforms: 364 on Google, 1 on View Agents. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.
Martin & Co Huddersfield is rated 4.0 out of 5 across all 365 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 364 reviews, checked 9 October 2026.
Martin & Co Huddersfield, 44 John William St, Huddersfield HD1 1ER.
Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.