Every review we hold for the Hinckley office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleWe have rented out 2 properties with Wards for a couple of years now and have always been very happy with the service we've received, in particular I'd like to mention Kelly who has always dealt with our properties. She is friendly, professional, polite and resolves any issues quickly and efficiently. Kelly makes the whole process easy and stress free.
Sam · 19 March 2024
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for your excellent review!
★★★★★ 1/5
GoogleSeen a property to let online and contacted wards who advised they would send over a virtual tour which I assumed would be immediate as didn’t advise otherwise, after waiting a few hours I called again to check when would be sent and was told before 5:30 yesterday. I waited checked my junk as advised and still nothing so I called again today to chase it up was advised the lettings team were busy and would be in touch so I asked if would be today and was told yes .. heard nothing been sent nothing and after looking at the reviews I will not be chasing again seems they are a nightmare to deal with !!! Shocking customer service !! Lady that answers shouldn’t talk over people very rude !!!
Char · 18 June 2022
Agent replied · 17 June 2024
Dear Charlotte
Thank you for taking the time to leave a review.
Please accept our apologies that you have not been happy with the service you have received.
I have spoken with the agent who manages the property you have enquired about. It appears that the email address we took down originally was incorrect as the virtual viewing was sent on the same day you enquired, and we received no bounce back of the same, but it was not received by you.
When you called the following day, unfortunately the relevant property manager was on inspections for the remainder of the afternoon, but another colleague was able to take your details again and the virtual viewing has been sent to your correct email address first thing this morning.
We hope this response satisfies any concerns you may have going forward and would be pleased to have you as a future tenant.
Should you have any further queries or concerns please do not hesitate to get in touch on 01455 251771 opt 2 or info@wardsonline.co.uk.
Kind regards
Wards
★★★★★ 1/5
GoogleWe really liked a property in Sapcote and we had just missed out on it after enquiring but the application didn't go through for whatever reason. We weren't contacted and told its back on the market so we called them to show interest and booked a viewing
The young lady who showed us around was rude from the start. We told her we were very interested and would like an application form so we went into the estate agents a few days later and she was rude then. She didn't try and make any conversation regarding the property which I thought was strange.
The landlord decided to choose other applicants and it seems that hasn't gone through as it came back up on Rightmove and is STILL on there two weeks later. We haven't been contacted again. I called to show our interest but had no return call
We have been treated with utter contempt and to be honest it's disgusting. I think I'm being discrimated against either by the estate agents or the landlords because they think I'm Polish which I'm not. If it was any other reason they would just tell us, wouldn't they?
If you have a surname like Smith you'll be OK. If you have a surname like Czerpak then good look.
Stef · 18 June 2022
Agent replied · 17 June 2024
Dear Mr Czerpak
Please accept our apologies if you feel that the service you have received has been poor and that you indicate that you did not receive a call back. Very occasionally agents can misplace numbers or neglect to call a party back, however, thankfully this is rare.
To clarify the position re the subject property, the Landlord of the property ultimately decided to sell the property albeit wanted the property to remain live as a letting listing for a period until they made their decision, hence the property reappearing on listing sites but with no lettings progressed.
Finally, and for the avoidance of doubt, your accusation of discrimination is rejected. We are a wholly inclusive agency are not discriminatory whatsoever.
I trust this confirms the position but please contact us directly with any further concerns.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleI have had the most amazing support and support from Kelly Benz whilst I have been renting from wards.. She has always been very professional and helpful whenever I have needed to get help with anything .
Helen · 25 January 2025
Agent replied · 26 July 2025
Hi Helen
Thanks for taking the time to leave a review and your positive feedback.
Kelly and our rental team pride themselves on their excellent customer service and it is great to be recognised with a positive review.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleWe are so pleased to have Wards as our residential property management agent. We had a difficult experience with a different agent prior to using Wards which took a lot of our time. Working with Wards makes a big difference. They are pro-active, knowledgeable, and always responsive to emails. Very pleased with their service overall.
Oana · 29 March 2024
Agent replied · 24 December 2024
Thank you for your excellent review! We hope to continue to uphold our high levels of service.
★★★★★ 5/5
GoogleAt all times Anna was efficient, professional and above all very helpful expediting a move on the requested date.
Richard · 18 June 2023
Agent replied · 17 June 2024
Dear Richard
Thank you for taking the time to leave a review and your positive feedback, it means a lot to us.
We hope you are settling in well in your new home.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleWe are so pleased to have Wards as our residential property management agent. We had a difficult experience with a different agent prior to using Wards which took a lot of our time. Working with Wards makes a big difference. They are pro-active, knowledgeable, and always responsive to emails. Very pleased with their service overall.
Scarlet · 19 March 2024
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for your excellent review! We hope to continue to uphold our high levels of service.
★★★★★ 1/5
GoogleVery disappointing, Wards either can’t be bothered or just have no people skills. I called Wards during the pandemic to enquire about a property, I had a lengthy conversation detailing my situation and my interest for a property they had listed. My call was taken by a young girl who had no clue of any of the properties Wards currently had in their portfolio as I was also keen to hear of any properties similar as I was looking to move ASAP! I was informed someone would need to call me back to discuss. No problem until the next day I went back to the website to find the property removed. 2 weeks later still no call. It’s a shame as there are similar/suitable properties on the website but after this experience I wouldn’t dream of renting from Wards.
Joshua · 18 June 2021
Agent replied · 17 June 2024
Good Morning Joshua
Thank you for taking the time to leave a review.
Please accept our apologies that you are unhappy with the service you have received.
In a busy office environment very occasionally numbers can be noted down incorrectly or messages missed by an agent. Thankfully, this a very rare occurrence albeit if this has happened to you we are sincerely sorry. We pride ourselves on providing exceptional customer service to our clients which is evidenced in our other reviews.
In respect of the rental property being removed from our website, this is company policy when an applicant is successful in applying for a rental property. It is therefore likely that the property you enquired regarding was under application at the time of your enquiry. Please accept our apologies that this was not communicated to you by our agent at the time.
Moving forwards, we would be delighted to assist you with your property search and would invite you to make contact with us on lettings@wardsonline.co.uk or 01455 251771 (opt 2) if any of the properties we are currently listing are of interest, as you indicate in your review. We would be delighted to have you as a future tenant.
Please let us know any queries moving forwards.
Kind regards
The Wards Team
★★★★★ 1/5
GoogleIf you’re looking to rent a property then I wouldn’t bother. REALLY poor communication. Get fobbed off call after call (aswell as leaving numerous messages and nobody calling back!) and then told someone jumped in line to rent a property over the weekend despite being told nothing was happening until Monday. Complete farse of a business. To whoever gets the house we should have been able to apply for on Friday, enjoy. Back to the drawing board for us. Thanks Wards (not!), -
I don’t wish to discuss further away from this platform. Looking at the other reviews I’m not to only one to suffer at the hands of your lax attitude / poor communication by the looks of things. Hopefully others read this feedback and either stay well clear and don’t waste their time, or you clean up your act, or both.
Hannah · 18 June 2021
Agent replied · 17 June 2024
Dear Hannah
Thank you for taking the time to leave a review.
We apologise if you feel that the service you have received has been poor.
We were inundated with enquiries for the property you enquired regarding on Friday and were preparing a virtual viewing of the property to be sent out to all parties that enquired the following Monday which was communicated to you. For all of our properties, viewings are strictly by appointment only and the current Government advice is that initial viewings should be undertaken virtually, which we were duly following in respect of the subject property. However, a party attended the property late on Friday with no appointment to view and happened to meet the Landlord at the property who offered to accompany a viewing. This party later applied for the property and the Landlord wished to progress with a letting to them. As soon as the Landlord confirmed their instructions in respect of the property, we communicated to this to you. Please accept our apologies that you missed out on this property; however, we are obliged to take our client’s instructions and action the same therefore this decision was out of our hands.
Moving forward, we wish you all the best for your search for a suitable property.
Should you have any further queries or concerns please do not hesitate to get in touch on 01455 251771 opt 3 or info@wardsonline.co.uk.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleHarry was great finding me a new commercial unit for my restaurant. He spent time taking me to see units he thought were a good fit then stayed in close communication through to completion. Thanks Harry
Ant · 18 June 2020
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for taking the time to review, Antony. We wish you all the best in your new premises in The Borough.
All the best from the Team at Wards
★★★★★ 5/5
GoogleWards found me an office for Your Energy Broker Ltd quickly and efficiently, and kept me up to date with the process. Harry was friendly and professional, and I recommend Wards as a commercial estate agent.
Andy · 18 June 2020
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for taking the time to review, Andy. We wish you all the best in your new premises at Hinckley Business Centre.
All the best from the Team at Wards
★★★★★ 5/5
GoogleVery friendly and helpful
Graham · 4 December 2025
Agent replied · 16 April 2026
Thanks for your great review, it is much appreciated!
★★★★★ 5/5
GoogleFantastic estate agent, you can call Kelly at anytime she always puts you at ease and sorts any queries you have , lovely manners and very patient especially with regards to me as someone who has had strokes I sometimes find it hard to explain myself 10/10 from me 😀 …
Patricia · 19 March 2024
Agent replied · 17 June 2024
Dear Patricia
Thank you so much for taking the time to leave a review, your kind words are much appreciated.
We hope to uphold our strong levels of service.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleWe have a portfolio of properties both residential and commercial lettings. Wards manage a large part of this portfolio expertly well, building relationships with our tenants and providing a great service at both ends.
If you are either looking to let properties or, are looking for a place to rent (commercial or residential), look to Wards to make your experience professional, efficient and well managed.
Thanks Wards, keep it up!
Ben
Ben · 18 June 2022
Agent replied · 17 June 2024
Dear Ben
Thank you for taking the time to leave a review, your kind words are much appreciated.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleVery profesional company and team members, especially Lauren. Strongly recommend. Thank you.
Tomasz · 18 June 2023
Agent replied · 17 June 2024
Dear Tomasz
Thank you so much for your positive feedback, it means a lot to us.
We wish you all the best moving forward.
Kind regards
Wards
★★★★★ 1/5
Google‘Wards’ is synonymous with ’Discrimlnation’
If you want your self est££m messed up then this is the perfect letting agent for you. …
Insidelife · 16 April 2025
Agent replied · 16 April 2026
Good Morning
Unfortunately, as you have not provided any details, we are unable to ascertain … More
★★★★★ 1/5
GoogleWards have been great until our landlord served us a notice of repossession. No fault of our own. Given 2 months to leave. 1 week ago. Wards have made no effort to contact us, explain the situation or help us to find a new house despite being contacted by phone AND in person approx 5 Times. No empathy or sensitivity towards the matter from the rental lady. Instead she repeats the same statement over and over. feel completely left in the dark and under unappreciated as a tennant using their services. Disgusted at the way we've been ignored and avoided. Tried to book two viewings with no info sent on so would never had found the addresses. Clearly no idea how to work with people, especially in sensitive situations . Avoid.
Charlotte · 18 June 2020
Agent replied · 17 June 2024
Hi Charlotte.
We are very sorry to hear you have been unhappy with the service you have received. Please allow us to clarify a few points - We have spoken to your household via telephone and in person on a few occasions and disclosed all the information we have at our disposal. We would be more than happy to investigate specific instances where you feel you have been ignored and would invite you to please contact us directly to discuss this.
With regards to viewings, it is our understanding that you booked a viewing at one of our properties, but cancelled this due to finding alternative accommodation with another agent. If you are indeed still seeking a property we are more than happy to support you in your search.
All the best from the Team at Wards
★★★★★ 5/5
GoogleWard's dealt with the sale of a commercial property we purchased in May 2021. Throughout the purchase they were professional and informative and responded quickly with any queries. They acted as liaison between all parties to move things forward when required. Subsequent to the purchase they have been helpful with information required about the property and the site in general. I would have no hesitation in recommending them.
Ros · 18 June 2022
Agent replied · 17 June 2024
Dear Ros
Thank you for taking the time to leave a review, your kind words are much appreciated.
We hope you are settling in well at your new business premises.
Kind regards
Wards
★★★★★ 1/5
GoogleAstoundingly Disorganised, I was looking to buy a house on baptist walk in Hinckley and as such called Wards to arrange an appointment. After several questions about my current living situation and what I had to sell (which was nothing as I am a first time buyer.) I was told I would be called back. So after two weeks without reply I tried again, after another two weeks I figured I would be as well to physically walk in and book that way. after a very non-committal discussion with a nice enough chap I was provisionally given a time and date, and gave details of my number in case anything was to change so sure enough, upon arrival at the house I was amazed that not only was nobody from wards there to show me around, After calling them to find out where they were they told me i was to be shown the house by the current tenant!!! So needless to say from the point of view of a first time buyer, This company is garbage. Though it must be great for tenants who can presumably earn discounts and sales commissions by doing the agents jobs for them.
Sam · 19 June 2019
Agent replied · 17 June 2024
We are sorry to hear your thoughts, Sam.
Firstly, we ask a relatively similar set of questions to each and every viewer, these are for security purposes to do the best job for our sellers and customers.
I have searched against your number in recent call logs without any results - the first show of any contact is on December 29th, which is when you came in and spoke to our contact in the office. I understand the situation with the current tenant was explained to you at this particular property and that the "provisional date" could unfortunately not be guaranteed without confirmation from the tenant, which being the holiday season proved to be difficult. With a tenant in situ at this property, we have to organise viewings in conjunction with them and their availability and movements.
We would have been happy to discuss issues and difficulties with you, but didn't feel it necessary for your representatives to then use abusive tones and derogatory language towards staff members in our shop.
We wish you all the best with your property search for the future.
Wards Residential
★★★★★ 5/5
GoogleThe team at Wards led by Harry delivered excellent service all through the process. Many hurdles were overcome with reassurance and a most professional determination. Over 43 years of buying and selling I have never been more impressed. Thanks to all at Wards, best regards John Parkes.
John · 19 January 2024
Agent replied · 17 June 2024
Dear John
Thank you so much for your positive review, it means a lot to us.
We are delighted the sale was able to complete just before Christmas.
Thank you once again for your instructions and we wish you all the best for the future.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleThe best estate agent in midland of England they work hard and fast very good service very friendly customer service mon to Friday just email them they’ll help you straight away I been so many estate agent but no one good like them again well done and thanks for all 👍✅
Ahmad …
Turkish · 18 June 2023
Agent replied · 17 June 2024
Dear Ahmad
Thank you so much for your positive feedback, it means a lot to us.
We wish you all the best moving forward.
Kind regards
Wards
★★★★★ 5/5
GoogleHarry was excellent, very professional and helped us through every stage of securing our premises. Would highly reccomend, many thanks for all of your efforts.
Chris · 18 June 2020
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for taking the time to review, Chris. We hope you are settling in well at your new premises at Mistral House.
All the best from the Team at Wards
★★★★★ 5/5
GoogleOur property was sold within 2 weeks of being on the market! A fantastic service from Harry & Anna from start to finish. Faultless, efficient & friendly. Highly recommended - don’t hesitate to go to Wards!
Judith · 10 June 2024
Agent replied · 17 June 2024
Thank you for your excellent review, Judith! It was a pleasure to deal with the sale of the property.
★★★★★ 5/5
GoogleKelly provides great service as a rental manager. She always responds promptly to any email or phone call and does her best to resolve any issue big or small.
George · 24 September 2024
Agent replied · 8 December 2024
Thank you for your excellent review! We look forward to continuing to work with you and maintaining our high level of service.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.