Every review we hold for the Headcorn office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI was nominated through my council for…
I was nominated through my council for a property under Orbit Housing, I had an affordability assessment review with my council prior to being nominated for a property. However, when I done the affordability assessment with Orbit I had made a mistake on the assessment and because of that I was refused. I had appealed the same day and within a day of me appealing, they had already released the property without going through my appeal which I’m utterly disappointed about. The property I am currently renting has a high volume of anti social behaviour with myself being marked at urgent to get me out of where I am now. Two years I have been at my current residence, no rent arrears (always paid early) no arrears in any other bills. The colleague I had spoken with didn’t bother to get a reference from my current landlord. I am a single female in need to help to move out of a property that is not safe for me to live in and they refused to help, and didn’t follow through with my appeal. My current rent is relatively high in comparison to the property I was nominated for. Disappointed all round.
Hayley · 6 April 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to raise a complaint regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhy can't i hive no stars
I have been and still am a tenant of Orbit. They may become vindictive after this honest review.
Norman · 9 December 2025
Agent replied · 24 December 2025
Hi Norman, we’re really sorry to hear about the ongoing issues with your heating and the stress this has caused you and your family. This isn’t the experience we want for any resident. Please reply to our Trustpilot request so our team can look into what’s happened. Thanks, Emma
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppaling service yet again from Orbit…
Appaling service yet again from Orbit and their contractors. They left me and my disabled son without hot water and heating for twelve days and I received no phone calls or correspondence from them in that time. I had to chase the contractors and Orbit on a daily basis and had missed appointments but received no communication about missed appointments. Utterly disgusting and appalling service all round. No care whatsoever. Will be taking my complaint to Housing Ombudsman now. Update - I have already logged a formal complaint which is currently at stage 2 of Orbit's complaints procedure. I was utterly appalled at their initial response to my complaint and await their final response to my case. If still not satisfactory I will be contacting my local MP as well as the housing ombudsman.
Allison · 28 March 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing regarding your hot water. If you wish to raise a complaint regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 24 so that we can resolve this matter.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotLady was very nice and polite
Mr · 7 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hi Philip, Thank you for taking the time to leave some feedback, we're really glad to have helped. Thanks, Orbit
★★★★★ 1/5
TrustpilotMushrooms 🍄 growing
I am currently the proud tenant of a property that has been vacant for some time due to several problems that haven’t been fixed including a leak in the roof traveling in to the property creating mould and damp issues - i now have several mushrooms growing from my ceiling, structural surveys indicate movement and require urgent action-NOTHING! Please don’t not tell me to contact anyone else about this issue as I have been doing it for hours!
Hayley · 17 May 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good morning, I am sorry to hear about the difficulties you are facing. If you wish to talk to Orbit regarding these issues, please call our Customer Relations team direct line on 02476 438 244 to discuss further.Kind regards,Customer Relations team
★★★★★ 5/5
TrustpilotDonna was very helpful with her…
Donna was very helpful with her information it’s the first person who has explained any think to us about help we didn’t no we could get
Linda · 4 September 2023
Agent replied · 14 June 2024
Thank you for your review Linda. We will share these kind words with the team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI just wanted to review orbit housing…
I just wanted to review orbit housing association. My kitchen window cracked last December, it was eventually fixed today, 7th March 23. It was a long wait with several cancelled appointments by the contractor. In fairness to orbit customer service they did their absolute best for me and tried to bring the work forward but the contractor wouldn't allow it. They even compensated me because of the wait. I have a disabled son and orbit have been fantastic to us and very supportive with their safeguarding team. Orbit have been very helpful.
Velda · 8 March 2023
Agent replied · 14 June 2024
Hi Velda, thank you for leaving the time to leave a review. We are pleased you were happy with the service received from Orbit.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGas Engineer was so friendly and got…
Gas Engineer was so friendly and got the job done quickly
Jasmine · 11 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi,Thank you for taking the time to leave some feedback, we're glad to have helped and will share your comments with the team. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo support
Hi My fiancé who lives in Coventry in Katie LewisFLAT 5 CEPHAS COURTCHARLES STREETCOVENTRY CV1 5BFHas had no heating for the whole of winter ! Her housing association has sent engineers out 6 times to fix heating every time they say they can’t fix it and just leave her with an electric blow heater!! Today they sent another engineer ( gas) to fix an electric boiler!! The guy was gobsmacked she had been left with no heating all winter with two small children! I visited the flat and found mould everywhere! Above one window was a 20kg bit of render that could of fallen off and killed or serious hurt one of the children , I made her make a complaint to environmental health as these issues are dangerous, since she did that she has been threatened with eviction saying she hasn’t allowed access to flat to sort issues! She has! Stay’s in every day waiting for issues to be fixed! Toilets don’t flush !!! Hob doesn’t work And she’s constantly fobbed off!! The Damp in the place is off the meter! Unhealthy for anyone let alone young children! Now she has no hot water after gas engineer came to fix electric boiler!!!!Please can someone help her 🙏
Ro · 1 March 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning i have passed your details onto our complaints team who will contact you shortly to discuss this matter further.Thank you
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpoke to Donna
Spoke to Donna, this lunchtime, after getting a missed call and text. Confirmed my DD for rent had been set up. Donna couldn’t have been nicer, such a credit to the organisation.
Rose · 28 February 2023
Agent replied · 14 June 2024
Hi Rose, thank you for your kind words, we will make sure this is shared with Donna.
★★★★★ 1/5
TrustpilotYet again Orbit fail.
i have been a tenant of orbit since 2009. I am 75 disabled and seriousely ill. I have to say that orbit are the worst company if you need repairs fixed in a decent time. They use MPS for their repairs, who are another cowboy company who should be closed down. I have a recurring problem with the shower in my wet room, at least twice a yeear it stops pumping waste water away and floods my wet room and soaks the carpets in my hallway. I have waited up to 4 weeks to get it repaired, and thats after 3-4 bodgers who try to fix it, and fail. orbit do not give a toss about there tenants, even people like me who are supposed to be a priority are left unable to wash properly, even I have serious infection which need to be kept clean to avoid serious problems, I have been hospitilized several timrs because of this. yet orbit tell me one thing which is often a lie.
Bob · 26 February 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Afternoon, I am really sorry to read the issues you have had, this is not the service we expect our customers to receive. So that we can look into this further can you please contact our Customer Relations Team on 02476438244.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI'm a new tenant to orbit I waited 6…
I'm a new tenant to orbit I waited 6 weeks for hot water to be sorted floorboards all going through upstairs on one bedroom floor thin plyboard ongoing complaint and still awaiting the matter of urgency to get this fixed properly to make it all level and not raised up like how fortems have left it with disabled children in my household they don't care I've stressed how unsafe it is to be leaving a Tennant like this and I've been like this since 27th January I'm disgusted I really wish orbit would help and sort the matter.out surely health and safety is a concern and people with vulnerabilities they priorities you have to contact them to get blood out of a stone they give you mix match communication I'm sick of waiting in all day and no one turns up you have to injure yourself before safety is there concern pay my rent on time and they expect people families live like this oh I need to contact repairs well isn't that your job orbit that's why I've raised a urgent repair they send me a inspector who goes banging around the house and goes oh I go back to fortem still waiting for this got told today this afternoon 1 till 5 someone will come out oh look no body does to many coffees break are needed before work is done
Charlotte · 20 February 2023
Agent replied · 14 June 2024
Hi Charlotte, Thank you for taking the time to raise these issues with us. This is not the level of service we expect our contractors to provide. Can you either contact us directly so we can obtain further details and then feed this back appropriately. You can reach us on 02476438244.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDISGUSTING
DISGUSTING. To list the number of problems that we have had with orbit would take too long. But our biggest problem was our neighbours who had 5 dogs constantly barking. Repeatedly begging intimidated and bullied by them. Tenants were commuting tenancy fraud. Racist - with a video recording as evidence. Rubbish outside their garden. Photos taken. Foul use of language and continuous argue if- evidence if this all. Tenancy fraud- evidence of this too. Cameras over looking my own front and back garden. Breach of tenancy. The above is a small list of issues I’ve had with my neighbours. Despite the evidence provided to orbit. Nothing has been actioned by then but in fact they have been victimised. The entire estate has had rat problems - despite endless reports this has still not been sorted or even looked into. We literally had rats in our loft which was confirmed by a pest control agent but this was completely ok for orbit and they have still not been out to clean the rat droppings or disinfect the place. I have two children under two and I have been forced out of my house because of my neighbours. Orbit never took the time or cared to investigate my issues with them. I have been a victim of threats, verbal abuse everyday for a year, name calling, racial abuse and physically being blocked in my parking bay by my neighbour. Despite the number of complaints not only by me but other neighbours. I have been forced to be homeless with my children because orbit simply do not care for nothing other than their rent. They are a racist company or at least one particular agent is and a horrible organisation to see to your problems. They are the problem. Honestly wouldn’t recommend or praise them on absolutely anything.
Brati · 7 September 2020
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon’t bother putting in any complaints…
Don’t bother putting in any complaints about Orbit as not even the complaints department cares. I have an ongoing issue with Orbit service charge team since 2018, and it has still not been resolved. I have put in a complaint on the 01/06/2021and still waiting for a reply, now my second complaint (06/11/22) still about the same issue, is also unanswered. If you want to be overcharged for service charge fees for things that do not even exist or have not been maintained as promised, Orbit is the right place for you. Absolutely shambles!Update: Dear Orbit, thank you for your reply on Trustpilot, would be great if you could also finally reply to my complaints which I sent to this exact email address you have provided on this platform. Seriously, if I could give Orbit minus stars they would receive the highest mark! This company is beyond a joke!
J · 1 February 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning,I am really sorry to hear of all the issues you have faced and that you have been made to feel we don't care. Would you contact us directly so we can resolve these matters for you. You can reach us on Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI was left waiting for 40mins on the…
I was left waiting for 40mins on the phone to speak to someone, 40mins!!! After getting through I requested an update on a complaint I had started 6 working days previously, to be told it hadn't been signed off/started.....she said she would leave a note to say I was chasing it up. Then I requested an update on the outstanding work I'm still waiting to ge done, as the subcontractors have yet again cancelled and rebooked,now they have me booked in for 2 different dates and she didn't seem to understand that I need to know which date they are coming? She told me to ring back to get an update, 40mins no way!!!! Terrible customer service 😡
Sam · 28 January 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning, I am sorry sorry to hear of the service you have received. Could you contact our Customer Relations Team directly on 02476438244. We currently have no wait time. I will ensure the team are aware of your call and that your complaint is picked up urgently. Thank youChelsee
★★★★★ 1/5
TrustpilotPassing the blame
Robert heath heating came to do a gas safety test on the 24th of Jan at 5pm, found a leak so turned off the gas and was told someone will be with us on Wednesday 25, no show,Thursday26 no show, Friday 27 no show after saying they will be here between 8am and 1pm then 1pm-6pm every single day Contact orbit every single day regarding the issue to be told the system says they coming out today..Been left without heating or hot water for four days and looking like the weekend aswellUpdate the earliest they can come out is Tuesday the 31st so seven whole days without heating.
Sam · 27 January 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning Sam, I am really sorry to hear of the issues you have had both with ourselves and our contractor. So we can assist you further can you please contact us directly on 02476438244.thank youChelsee
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo care customer care
Among the endless list of the problems we had with Orbit who just don’t want to hear or fix any problems as they have low customer care standards, they still haven’t provided any grit for our road who is icy. We almost fell’ a neighbor fell and cars slide. We raised the matter a month ago but nothing has been done. Same problem for the extremely bright and too many lamp posts in the development. They just ignore us. Worst developper ever with zero consideration for its customers.
Lilou · 26 January 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning, I am extremely saddened to read your review as this is not the service we expect our customers to receive. So we can pass you concerns onto our Homes team can you please contact us directly on 02476438244.Thank youChelsee
★★★★★ 1/5
Trustpilot1 star is too much if I could give zero i would
Your customer service is by far and away the worst I have ever experienced in any product, service or or establishment I have encountered. You never sort any issue. I never receive a call or email back. Even when I have complained I get nothing. Gurveer was polite and nice but the company they work for should be ashamed of the service they provide. I no longer have any faith in Orbit homes, I would suggest a look at how you treat customers because it is just a constant disappointment and let down. I would advise anyone to seriously consider their options when thinking of purchasing a home with Orbit. Doubt I'll even get a response from this 1 star review.
Dylan · 7 July 2020
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have been recieving help from Kathryn…
I have been recieving help from Kathryn at orbit for the past 12 month she has helped,supported and advised me with benefits and rent support I don't know where I'd be now if it hadn't been for her help and support many thanks Kathryn 👍👃
Julie · 9 April 2021
Agent replied · 14 June 2024
Hi JulieWhat lovely feedback! Thanks for taking the time to post this review.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe chap that came broke the boiler…
The chap that came broke the boiler door tried to remove the cupboard , made a mess and said he couldn’t do it ! And left which meant I had to ring them and find out when someone would come back and take more time of work ! Appalling . They came back 2 days later to rectify
MISS · 7 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Louise, thanks for taking the time to share your feedback. We're sorry that this work wasn't right the first time and apologise for the inconvenience it caused you. Thanks, Orbit.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThey are ready to help you with full financial support. Some of the organisations they were mentioning that are there to help me/people. I never knew or heard of it. I just work and pay my bills.Tnx
They are very excellent and ready to help because I.have been thinking of how to pay my bills and clear my debt.Even I took over draft from the banks to pay dome of this bills. I also use all the accrued holidays hours payment to pay my bills since after the incident/accident on my last night shift on 14/15/08/2022.I have been struggling financially and coupled with my ailment/systoms of Diabetes with insulin twice a day HBP with medication for it and heart/chest pain started last three months and I have been prescribed OMEPRAZOLE 20MG CAPSULES as permanent to use now.I just have an assurance thst I am going to get help pending the time I get work from home jobs (WFH) until I get better to get another job.Once again,thanks for being there for me and your help.Kind regards Remi Popoola
Remi · 23 January 2023
Agent replied · 14 June 2024
Hi Remi, thank you for taking the time to leave this review and we are glad the team were able to help and share their knowledge of organisations which could help. We will make sure to feed this back to the team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotEngineer was lovely
Engineer was lovely. He was respectful and efficient.
Karen · 6 August 2024
Agent replied · 23 August 2024
Hi Karen,Thank you for taking the time to leave some feedback, we're really glad to have helped and will share your comments with the team. Thanks, Orbit.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo shower since 18th of December
I have had no shower now since 18 of December I don’t have a bath as I live in a bungalow i have a wet room Orbit contractors keep making appointments to fit new shower and keep cancelling and sometimes it’s not even phone call to tell you they are not coming you sit in all day waiting for them and they just don’t turn up they keep telling me they can’t get the part it’s a complete new shower are they trying to tell me there is a shortage of showers there are plenty of showers on the shelf I’ve just been told a load of lies i’m not very happy about this I am now going to seek legal advice for compensation
Allan · 6 January 2023
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning, I am really sorry to hear you have been without a shower for so long, this is not the service we expect. Could you contact us directly on the below so we can work with you to urgently resolve this matter. Customer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolute Pond-Life - Turbocharged. 🤬
This surly, tardy and disgusting outfit are the very worst experience of my entire life. Moving into an orbit property is the single biggest mistake I've ever made. 😩Never have I watched people treated so badly and with such contempt and disregard - including my own personal experiences. 😡Despite searching my recollections for something good or positive to say about this outfit, I can find absolutely nothing whatsoever. If I were to document here the truth and the distress which this vile outfit of specimens have caused me and others, the reader would conclude that they are stories of fiction - born out of embitterment. 😡As I cannot find a single pleasant experience with this vile outfit, I'll just post a tiny overview. You wouldn't believe the facts if I detailed my own experiences. 😡I really do implore readers of these orbit reviews to take very serious note of them because once you take up a tenancy and move in, it'll be hell trying to get back out quickly - especially as most people will have used up their position on their respective housing register. Don't go and ruin your life by making the same mistake as I made. This outfit really is absolutely vile. All they give a damn about is YOUR RENT, IN FULL, ON TIME - or else - and that's their only interest in you - you can live in a slum hovel and they couldn't care less. I've seen eviction notices to folks at the drop of a hat - elderly and vulnerable included. 🤬I have nothing further to say - other than to take serious note of the reviews about this outfit. 😩EDIT: 18 April 2022I overheard the family of a new resident where I live, as they entered the building yesterday."So how are you?", they asked."Well, I've still got no water; there's a letter from TV Licencing informing me that they're investigating illegal viewing in my flat ... and I have a letter from Orbit informing me they're about to take legal action because I owe them over a thousand pounds ... and I haven't even been here a week!"Draw your own conclusions. One thing is for certain - you won't be short of warnings about this vile outfit. 😡
Aron · 29 December 2022
Agent replied · 14 June 2024
Good Morning,I am sorry to hear of the difficulties you have faced, can you please contact my Customer Relations Team so we can try and assist you furtherCustomer.Relations@orbit.org.ukor02476438244.We are open Monday - Friday 8am to 6pm.Thank you
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.