Every review we hold for the Harlow office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotForget your deposit to be back
They will try to take each and every penny of deposit by charging for simple wear and tear, and because you are dealing with a company your choice would be to either go to court or forget your deposit and it will be locked in protection scheme till you die. Would never rent with them again.
Muhammad · 30 November 2023
Agent replied · 31 December 2023
Hi Muhammad,Thank you for responding to our find reviewer request, allowing us to identify your tenancy.We’d like to highlight that tenancy deposits are held with the TDS (Tenancy Deposit Scheme), they are an independent adjudicator between the landlord and the tenant. Should the tenant want to dispute the proposed end of tenancy deductions, they can do this through the TDS, who will independently review the information provided by both parties to reach a final and fair decision. Unfortunately, we can see that you objected to using the TDS services. This therefore means that the onus is on the party who has withdrawn consent for TDS to carry out their duty, to then refer the matter to the court. If evidence isn’t provided to the TDS that court proceedings have been issued within 6 months from the date of their letter then they may, at their discretion, pay any deposit they hold to the other party. If you would like any further information to discuss the end of tenancy deposit processes and for clarity on your options, please contact the team and we would be happy to chat through them with you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotVile, rude and arrogant
Will take your money for a holding fee without even viewing the property. If you’ve got bad credit and a guarantor that meets criteria they still won’t offer you the properly. 48 hours before moving and they’ve left me and my family homeless. Do not recommend at all.
Amy · 15 May 2024
Agent replied · 24 August 2024
Hi Amy,Thank you for responding to our find reviewer request, allowing us to be able to identify you and your records.We are unable to accept applicants who do not meet our criteria and guarantors are an option if this is the circumstance, providing that the guarantor also meets the criteria. We’re sorry that your move in was unable to progress on this occasion but we can see that there were some changes to your application which meant there were only 3 days between getting your referencing back and our original proposed tenancy start date. Tenancy start dates remain proposed until we have all documentation back and we have the green light from referencing.
★★★★★ 5/5
TrustpilotJust moved into my new Simple Life home…
Just moved into my new Simple Life home and I can’t wait for the journey!! They have been very friendly, very patient and understanding and I feel very lucky to be picked for one of these lovely homes, after searching for over 3yrs for a home
Sasha · 20 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for your lovely feedback, Sasha!
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat customer service made my 2.5…
Great customer service made my 2.5 years with them wonderful! Special thanks to Hannah Bishop!
Brennan · 23 May 2023
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for taking the time to leave a review Brennan!
★★★★★ 5/5
Trustpilotexcellent fantastic service
Fantastic service,always update me, answered my Questions with knowledge, i really appreciate their Advices especially Mr Adam S. was amazing.Mr Adam S. always responded to smallest of our Queries. Thank you for all you help.This is my 3th time i moved home with them,will definitely use them again.Brilliant service from start to finish. Very good company always there to help, made my moving experience very smooth and easy.We as a Family recommend this company without hesitation, the new property was just right,its all well and good going,nothing worse,extremely helpful, professional people, answer the phone and phone you,very friendly staff,i found their service excellent,they are so helpful from my experienceThank you Mr Adam SThey always seem to put their customers first,excellent !!Great service they consistenly deliver a great service-comprehensive well organised Can honestly say best estate agent i have dealt with would definitely recommend this.I can't rate them highly enough,and will definitely use them again.Thank you
Abderazak · 6 March 2021
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for such a lovely review. Great to hear that you've stayed with Simple Life for several moves and that you and your family are enjoying your new home. We hope you'll remain happy with us for many years to come!
★★★★★ 4/5
TrustpilotSimple life great company
Simple life are a great company to rent from. The house are nice and spacious. They are in lovely locations also. Only issue is the maintenance. They take a long time to fix any minor repairs.
Rachel · 26 November 2024
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for your review and honest feedback Rachel. We try to manage expectations as best as we can by assigning a timeframe for each maintenance request based on it's priority rating. I will pass your feedback on to the team to check up to see if there is anything outstanding that needs following up on for you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotLeft with no heating, no hot water, leaking water - one year old baby!!
If I could give zero stars I would. Absolutely AWFUL customer service. I am currently a tenant at one of the properties, where we pay £805 a month (you would think that this would amount to a good service) We have had a broken boiler for six days now which is leaking water all over my surface where there is electricity sockets. I have been told, many times, that it would get sorted ASAP. Now my heating and hot water has completely gone off, I have a one year old baby in the house with no heating or hot water and this is not considered an emergency? What is an emergency? I have leaking water by an electricity socket, no heating and no hot water. Please think before renting one of these properties, I have rented houses before where landlords would’ve fixed this within hours of a complaint and now we are on day SIX. It has been 0 degrees in the last few days, how is this not classed as an emergency? Completely awful service by anybody’s standards. Would not recommend.
Elizabeth · 17 February 2021
Agent replied · 29 October 2023
Hi Elizabeth,Thank you for your feedback.We’re really sorry you have had issues with your boiler. We’d like to reassure you that a boiler fault resulting in a loss of hot water and/or heating is classed as an emergency and should be seen to within 24 hours. From looking at your record, we can see that contact was made with our out of hours’ service on 12th February however it was not logged as an emergency because no loss of hot water or heating was reported at that time and the leak was contained. We can see that a loss of hot water and heating was then raised with us on 18th February.We’re pleased to see that a contractor will be with you today, 19th February.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery helpful and friendly staff
Very helpful and friendly staff. Any questions the team are only too happy to help. Property is lovely and the whole thing was made very stresd free. Thanks Simplelifehomes
SAM · 23 September 2021
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for sharing this great feedback Sam! Hope you enjoy your home!
★★★★★ 1/5
TrustpilotNot such a Simple Life
We have lived in a Simple Life property for the past 3 years and they are by far the worst company that either myself or my partner have rented with. The obsessive property inspections coupled with the poor standard of the property have made for not such a simple life. They amend the rent for March, but yet complain when your January rental payment isn’t to the new amount? Can’t get hold of them normally but if they perceive your rental amount to be wrong you can’t get rid of them! Their emergency response is a 3 week delay, if you’re lucky, if not then you get an email 2 months later asking if the issue has been fixed? Estates are packed in with roads far too narrow for the number of houses present, an absolute nightmare. If you value your privacy and sanity stay as far away from this company as you can!
Lex · 12 February 2021
Agent replied · 29 October 2023
Hi Lex,Thank you for sharing your feedback with us. We’re sorry to hear that you’re unhappy with your experience to date.From your tenancy record we are pleased to see that maintenance requests submitted over the last two years have been completed, with only the most recent request taking a little longer than normal due to a breakdown in communication. We’re sorry for any inconvenience caused, however we’re pleased that you were happy with the standard of the works carried out, giving a 5* contractor review.We’d like to reassure you that the number of inspections we carry out are in line with industry standard. Due to lockdown restrictions however, there have been no inspections carried out in the last year, apart from gas safety checks. We are looking into alternatives for those residents who would prefer to carry out their own inspections and we will let you know more about this as soon as we can. Building trustful relationships with our residents is really important to us.Unfortunately, we do not own the roads to the development and therefore while we can try to encourage residents to keep the roads clear, we are unable to have any control over this. We allow parking for two cars per household as standard and feel this is reasonable. We hope that your experience is more positive moving forward.
★★★★★ 1/5
TrustpilotFine until you move out
After an initial struggle and lack of clarity in regards to payments prior to tenancy agreement, a relatively happy tenancy, now the tenancy ended I cannot seem to get my deposit back. I got one extremely vague email about some deductions and for almost 3 weeks no further updates. The asset manager Olivia ignores all emails, and no one to speak to over the phone.
Grzegorz · 10 March 2023
Agent replied · 27 August 2023
Hi Grzegorz,Thank you for your feedback and sharing your experience with us.We have investigated your records and all communications sent to you. We apologise for any delays you have faced in receiving confirmation of your deposit deductions and delays in subsequent communications to you. Your initial email was to advise that there were to be deductions, however reviewing this email, we completely appreciate that the information could have been a lot clearer and we have fed this back to the Asset Manager as a development point. Subsequent delays have been due to gaining accurate quotes for repairs, until we have received these from suppliers, we are unable to confirm actual proposed deductions. We’re pleased to see that since leaving this review, you have received clarity over this and both James and Olivia have been in touch with you. As you will know, any deduction disputes are to be raised and managed by the TDS.
★★★★★ 5/5
TrustpilotCatalina was absolutely amazing in…
Catalina was absolutely amazing in helping me be approved for a new apartment. Would highly recommend to everyone and can’t wait for the apartment to be finished to move in!
Leia · 7 July 2021
Agent replied · 29 October 2023
Hi Ieia, Thank you for your lovely review! Catalina will be delighted with this feedback! We're looking forward to getting you moved in.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHi I am a simple life tenant I disagree…
Hi I am a simple life tenant I disagree with some of the comments we have had slight issues and all issues have been sorted. I understand people’s frustration but would mark some of the comments as rude. Simple life have gone to great extents with our homes with overly budget interior and appliances and I think the homes way live up to their marketing promises. We love our home and are very grateful and thankful. Absolutely beautiful estate. Couldn’t have asked for more. Thankyou simple life homes you have truly gave us our dream home ! .
Charlene · 11 January 2021
Agent replied · 29 October 2023
Hi Charlene, Thank you so much for taking the time to share your positive experience, it is really appreciated. We are pleased to hear that you are happy with your home, the location and our service to you. We look forward to having you with us for a long time to come!
★★★★★ 5/5
TrustpilotGood experience
We are very happy to deal with Simple Life as we had a great experience. Rebecca is very helpful and efficient staff. Thank you so much.
Chung · 15 February 2022
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for your wonderful review Chung!
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat tenancy experience
Great tenancy experience so far. House is nice and problems get fixed properly.
Pat · 28 June 2023
Agent replied · 30 July 2023
Thank you Pat!
★★★★★ 2/5
TrustpilotSimplelife…not helpful
Since moving into one of Simplelife properties over two years ago, we have been complaining about the bad road in front of the house. We have been given numerous dates for the road to be repaired but all has been a big lie. I have been calling and emailing regarding this issue, but it seems simple life don't care at all. We had to get a different car because of how bad the road is when getting into our drive but this didn't help. We just replaced the tyre of our new car which wasn't even two days old just because of the bad road leading to our drive. My partner called to complain about this and Simple life customer adviser over the phone was very condescending. I did understand the pandemic caused a bit of delay but c'mon two years complaining about the same thing is completely not acceptable. Simplelife find it easy sending nuisance text messages to alert you of outstanding rent when 100% of times the rent has already been paid but find it difficult repairing a road for over two years!
G · 29 December 2020
Agent replied · 29 October 2023
Hello and thank you for your feedback. We’d like to reassure you that we do everything we can to influence the speed that roads are topped. This is an element of the build that is managed between the council and the house builder at most new housing developments. From looking at the updates from the housebuilder, there was an unforeseen delay as the Highways Agency had asked for a change to the previously agreed specification. Since leaving this review, we can see that we sent you an update on the 5th of January confirming that works to complete the roads will start in February 2021. We’re very sorry for your wait on this and thank you for your patience.
★★★★★ 4/5
TrustpilotGreat 2 years
I have been renting with simple life since November 2022 and had really good experience for my deposit getting 80% back for it, and I’ve moved into a house with them now and just been simple easy move.
Lucinda · 16 October 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for your review Lucinda! We're delighted to hear that you have decided to stay with Simple Life for your move!
★★★★★ 3/5
TrustpilotMixed experiences
I think it would be better if a prospective resident could be assigned a dedicated admin assistant. I have had mixed experiences trying to gain information from the team. Additionally it would be a good idea to have a show home. It is tricky to sign up for an £18,000 commitment without every seeing anything other than an indicative set of pictures. When I have managed to get in touch with the team, they have been helpful
Debbie · 6 August 2021
Agent replied · 29 October 2023
Hi Debbie,Thank you for your valued feedback.We always try to maintain one point of contact for a customer where possible and we can see that your dedicated contact for lettings and your application was Jade, who liaised with you throughout. Unfortunately once a customer moves in to their property, their point of contact does change at this point, as it is a different team that has the expertise in the property management side of the business. However, I am sure you will be pleased to hear that as a resident you also have one dedicated point of contact to keep things consistent.The ideal situation is to have a show home or empty properties available so people can view at the early stages, however when we have particularly popular sites, occasionally all built homes are already let with the other properties still being under construction and therefore unavailable to view. We do however, offer any applicants the chance to look around their property and plot as soon as we have the keys and before they move in. I am aware that you have recently spoken to our Head of BTR and he is making sure you are taken around the property before you move in.
★★★★★ 1/5
TrustpilotA company that’s great at fobbing people off. We have had so many issues with our…
We have had so many issues with our brand new property which cannot be put down to teething issues. The majority have been plumbing related with burst water pipes two weeks after moving in, for the entire downstairs to flood. It then took then 5 months to replace the brand new flooring. We’ve had countless issues with the shower and shower cubicle. Requested compensation as we pay £750 a month to rent what on the surface looks a really nice house but come inside and it’s a different story. Complaints are always passed around and they’re never taken seriously. Instead of sorting it themselves, I now have to deal with the developer Countryside Properties which I do not pay the rent to but Simple Life cannot be bothered to deal with anything so long as you are paying your rent on time. It’s so frustrating as it’s marketed as the new, simple way to rent homes but it’s far from that with all the issues we have.
Sam · 10 December 2020
Agent replied · 29 October 2023
Hi Sam, Firstly, we would like to thank you for your review. We value all our residents’ feedback as it helps us to understand where we can improve. We take all complaints seriously and do our best to ensure customers get their maintenance requests seen to as soon as possible, especially for urgent items such as the one you have mentioned. We’re sorry for the experience that you have had, this is not what we want for our residents and it doesn’t reflect our values. Unfortunately, like all our new build properties, the home is under warranty for 12 months, so often if you are in a brand new home, contractually, some fixes have to be seen to by the house builder and not our contractors. We know that during 2020 and due to Covid restrictions particularly, our housebuilders and their subcontractors haven’t been as responsive as we would like. Nonetheless it shouldn’t have taken this long to get these issues resolved and for that we’re really sorry. We believe everything is now resolved and you are now satisfied with the outcome.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSimple life experience!
I’ve been with simple life for over two years currently! The process of moving in was fantastic, lots of support from the team and Olivia! Communications are also very good, emails, texts and an easy to use simple life App for easy and constant access! Any issues are dealt with very quickly and with quality! I’d highly recommend simple life to anyone!
Gaz · 23 May 2023
Agent replied · 9 June 2023
Thank you for your review Gavin! We're pleased you're enjoying your time with us so far!
★★★★★ 5/5
TrustpilotI dealt with Jade Woodham who is a very…
I dealt with Jade Woodham who is a very professional employee with great experience that I have from.
Naif · 9 January 2023
Agent replied · 29 October 2023
That's great to hear! Thanks for your review.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible company just awful way of dealing with people.
Looked at a house with them and was asked to pay a deposit to secure it and run checks. They asked if we had any adverse credit and I said only thing is I had was a CCJ from 2 years ago and it was a parking company over a parking fine that I didn’t even know I had but other than that we have no debt or credit. They said is that it as if you have anything they don’t know about then it would be declined and loose the deposit. I said that’s it go ahead. 2 days later they emailed me and said the credit check had failed as I had a ccj from 2 years ago and they can’t accept anyone with a ccj and I’ve lost my deposit and application rejected. I emailed back and said I know I have I told you about it before we went ahead, that’s fine if you can’t accept me but can you refund me the deposit as you knew about this before I applied. I got no reply and they have took the money and havnt replied to any further emails or call messages I have left. If that isn’t a scam I don’t know what is. Very naughty, we own our own home just needed to rent somewhere for a year ish in between new property being ready, we have decent savings and are lucky enough to be in a good financial position, but if this was the only money we had for a deposit and it was stole like this then we would of been in a very difficult position. Just be careful before you hand any money to these people especially if it’s the only money you have.Noticed they have removed reviews from Facebook now that they were Looking so bad. Tells you a lot..
Bryan · 18 November 2020
Agent replied · 29 October 2023
Hi Bryan, thank you for bringing this to our attention . Having informed us about your previous CCJ, we can’t see why your holding deposit would not have been refunded to you. Holding deposits are only non-refundable if we are not given the correct information prior to referencing. And, to ensure everyone has a good experience with us from the start, we only take potential residents through the referencing process when we feel confident that the necessary checks would be passed.We have a number of lettings teams across the country, so in order for us to look into this further for you, please could you email the marketing@simplelifehomes.co.uk with a little more information about the site and property you had applied for and who you spoke to. We want to get this resolved for you as quickly as we can, and we’re really sorry for any inconvenience caused.
★★★★★ 5/5
TrustpilotOutstanding service!
Outstanding service!I initially called about a property and wanting things to move quickly I was able to get an application sorted within 30 minutes of the initial call. Christine T was so helpful and responded so quickly with all the information I needed about the property
Samantha · 20 May 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for your wonderful review Samantha!
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service
Thank you to Jade for all her help. Very friendly and professional. Kept me updated all of the time.
Leah · 14 November 2022
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for your review Leah!
★★★★★ 5/5
TrustpilotJunior was helpful and polite and…
Junior was helpful and polite and resolved my issue promptly- excellent job
Locky · 29 June 2023
Agent replied · 29 October 2023
We're pleased to hear it! Thank you for your review Locky!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.