Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic customer service
Fantastic customer service Can't thank Sophie enough she is a great Ambassador for your organisation You hear horror story of insurance company I can honestly say I have had an amazing experience
Amelia · 19 August 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Amelia, I'm glad to hear that Sophie helped make your experience with us a positive one! Thank you for taking the time to let us know your feedback, we really appreciate it. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotCommercial Insurance
I have found that Covea Insurance (Commercial) service is one of best in the business. When I have questions they have answers. They waste no time providing you with the information you requested. The variety of policies Covea has to offer for businesses is brilliant. Covea can even tailor your policy to meet your company needs. They are thorough when making your policy. Covea are extremely competitive and are willing to work with you to keep the prices down. They offer education material about insurance and what you need to know before you buy. Also in terms of claims service is speedy and accurate.
James · 19 August 2020
Agent replied · 16 June 2024
Good Morning James, thank you for your detailed feedback about Commercial/Covéa Insurance. I'm really happy to hear you're satisfied with the variety of services you received from us. Thanks again, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have had business insurance in the…
I have had business insurance in the event if I loose my job or business they will cover me, recently due to current pandemic I lost the income I am self employed (taxi driver) had no income due to every thing being closed pubs clubs schools university etc. technically I become involuntary unemployed. I made a claim but I am told that I have to cease my business to claim when it is already ceased due to pandemic. Meanwhile I fell ill and they also requested doctors sickenote after submitting the sicknote I received another letter from them saying I need to cease my business to make a claim, I am so furious I have been paying this insurance company for three years never made any claim. Yet I am covered for involuntary unemployment and also covered for being off work due to sickness but they have refused to take my claim the only response I am getting back from them is to completely cease my business, infact it was ceased due to everything being shut and I have provided all the evidence but it just seems like they deliberately avoiding so people just give up on them. I paid £730 in the last 3 years thinking I'm covered for any unlikely event little I knew they bunch of scammers. Stay away from this insurance company.
Mazhar · 17 August 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Mazhar, I'm really sorry you're unhappy, the team have explained that they have advised what further information they need from you in order to progress your claim. If you would like to speak about it further please send your details (policy/claim reference and contact information) to social@coveainsurance.co.uk and we can arrange for one of the team to get in touch with you. Many thanks, Giorgia.
★★★★★ 5/5
TrustpilotA great experience for helping me with…
A great experience for helping me with getting my car repaired after my accident. Very promt very efficient with no hassle at all. Thank you so much Anya for all your kind help! Nichola pearce
Nichola · 3 July 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Nichola, thank you for your review and for your lovely words about Anya. Best Wishes, Giorgia.
★★★★★ 1/5
TrustpilotCovea is insulting grieving people - avoid this company!
I have credit card which is insured with COVEA Insurance. When my partner of 17 years, and fiance in recent years, died suddenly after 4 year battle with leukaemia I was left with the biggest loss in my heart and with funeral costs of £4500. Funeral bill have been paid with credit card as i did not have so much money in my bank account. I called COVEA, knowing that I am insured with them, to ask if they can help me to cover at least some of this bill. The lady on the phone told me that of course, they will be able to help me with this. They sent me papers to fill and i have done everything immediately. In their letter regarding starting my claim they put information how my insurance payment will be calculated:''We will obtain the balance on your card at the claim date. The insurance monthly repayment we pay is then calculated as being 20% of this figure, payable for 3 months. Therefore, as an example, if your card balance was £1000, the monthly amount we would pay to claim would be £200.The maximum monthly repayment we will pay is £3000''. Looks clear and fair right? Well... not until you get payment notification which I got 2 weeks later, only to find that my claim was successful and i got £114.60. Hmmm... it is less than 3% and if you have to pay back to bank £4500 it is simply insult. Having 20% would be huge help with repaying funeral cost and this is what i hoping for having this insurance. That it will help me if i will have any health or financial problems.I called COVEA to speak to them and although initially the lady who picked up the phone was nice, the mood and her voice changed. I was told that i do not understand my cover and they take balance from the month before event... This is not what is in their letter and this is not what I was told when the cover was sold to me. I cannot express how bad i feel. Not only i lost the love on my life and struggling to repay my credit card but also I feel like i was cheated by bank and by insurance company. COVEA told me to speak to the bank. Called them but line was so bad that it was not possible to have conversation. When I asked if they can call me back, they disconnected and never called. I will make official complaint to Financial Ombudsman but this review is to warn everybody to stay away from COVEA.
Barbara · 11 August 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hello Barbara, I’m so sorry to hear about the loss of your partner, my condolences are with you and your family. Thank you for letting me know the situation you’re in and I’m really sorry to hear how upset your dealings with us have made you as this is never how we want our customers to feel. Our review pages are monitored by the Marketing team and we don't have access to customer claim details, so please can you send your details (policy/claim reference, email address etc) to social@coveainsurance.co.uk so I can speak to the relevant team who have been dealing with your claim. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotConnect/ Covea insurance
After my previous review regarding covea / connect insurance I was assured that my complaint would be dealt within 8 weeks and theres still plenty of time for that. However connect insurance are still trying to bully us in to making a payment of £338 even though we havent been to court , dont have a date for court and in the email they sent saying the case is being re opened it only states appears to be going to court.How can a premium be due when we dont know the outcome?And surely if a complaint has been made then you wouldn't be required to pay until the complaint had been dealt with. The handling of this whole case has been horrendous and connect seem to think if they call, email you enough times you will give 8n and pay !
Heather · 11 August 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Heather, thank you for your feedback and I'm sorry for how upset you are in your dealings with us and Connect. I've spoken to the team and they are looking into this for you. Kind Regards, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you Chloe for a great customer experience
An amazing experience dealing with Chloe. I can honestly say the level of customer support was great and whilst it was a long conversation, it wasn't intrusive, it felt thorough and despite Chloe apologising repeatedly it really wasn't an issue. Covea should recognise the work this lady does, she was brilliant handling my call today. Thank you for your support during a conversation I really didn't want to have. I hope the rest of the process is handled as well as Chloe handled the call today.
LEE · 3 August 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Lee, thank you for your feedback. We understand that these types of calls can be difficult and I'm really glad to hear you were happy with the service you received from Chloe, I'll be sure to let her know of your kind words. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotWe have received a email from covea…
We have received a email from covea telling us that our case has been reopened when we were told October 2019 that the case was closed and dealt with.They are also saying we now owe an additional premium of £338 as the case APPEARS to be going to court whatever Appears means ?How can a case suddenly be reopened and the insurance company go back on what they have previously said. After being a customer of over 25 years I'm am appalled at how the whole thing has been dealt with by the people at connect and Covea.
Heather · 29 July 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Heather, thank you for bringing this to my attention and I'm sorry that you've had cause to complain. Please can you email your details, including claim/policy number and contact information, to social@coveainsurance.co.uk so I can look into this and speak to the relevant team for you. Many thanks, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotI was helped by Georgia O and she and…ups
I was helped by Georgia O and she and anyone else I’ve had to speak to over the course of my claim have been so lovely and helpful supporting me fully.
Michelle · 5 November 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Michelle, we're pleased to hear that we (Georgia O in particular) has supported you positively through this process. Thanks for the feedback and take care! Chennelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotI suffered a water leak from my…
I suffered a water leak from my bathroom to my lounge ceiling at night, myself and husband noticed it next day, I reported it to my insurer they sent a surveyor out to assess the damage, the surveyor took pictures and said you might not get anything for building cover but they should cover you for your content/ accidental cover, my wallpaper flooring got ruined, I waited for few days for my insurer to get back to me but they didn’t contact me so I contacted the insurer and they said unfortunately the damage was not one off event so we can’t pay you anything, I filed a complaint they still didn’t do anything about this, this company is horrible plz stay away people they just rob you. I will be joining a different insurance company
Ayesha · 24 July 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Ayesha, I'm sorry to hear that you're unhappy with how your claim has been handled. Please be assured your complaint is being reviewed by our customer relations team and they will be in touch. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not use this company they lie give…
Do not use this company they lie give out false information they ill advise useless rude my rating for this company is minus very in competent hopefully they will be in a situation and come off badly should not be allowed to trade iinexperienced people thoughtless mindless very very disappointed with way of being treated they told lies from the start how rude and inconsiderate perhaps going on a course for respecting people might help something should be done you should not be allowed to treat people like this but then I doubt it very much just a very useless company the best thing moving forward is for you to cease trading was sent a letter 3 months ago approx saying they were going to pay me money and that it would arrive within 5 days but as of yet still waiting for the cheque so they lied again
DENISE · 17 July 2020
Agent replied · 16 June 2024
Good Afternoon Denise, I'm sorry to hear at how angry your dealings with us have made you as this is never how we want our customers to feel. Please can you send your details, including policy/claim number, to social@coveainsurance.co.uk so I can investigate this for you and speak to the relevant team to help you. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotLucy was very professional and easy to…
Lucy was very professional and easy to talk to.
Phil · 31 August 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Phil, I'm glad to hear that Lucy provided great service! Thank you for your feedback. Kind regards, Melissa
★★★★★ 5/5
TrustpilotFabulous call handler!
My call handler was fabulous and extreamly helpful. I was left in a very difficult situation having no transport to get to my job. I work at a Learning Disability College, supporting and keeping Special needs Student's safe through this worrying pandemic. The insurance company sorted out goodwill hire car for me to keep me mobile until a decision has been made about my car.I was so appreciative of their kindness to do this for me. Wonderful x
Sadie · 21 January 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sadie, thank you very much for your feedback regarding the experience you had with us. I hope all goes well with your job and with the students too. Kind Regards, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotAn excellent representative of the company
A very, very professional gentleman.I would like to give him 10 stars out of 5. David is an example to follow by all your employees.Thank you very muchBest regards Krys Stanczak
Krys · 8 October 2020
Agent replied · 16 June 2024
Good morning Krys, thank you for taking the time to review us. Wow, 10 out of 5 is an impressive rating, we're pleased that David provided you wish such a great service. Many thanks and take care, Chennelle
★★★★★ 1/5
TrustpilotJust cancelled my policy after 13years…
Just cancelled my policy after 13years with Paymentshield who now use Covea to cover mortgage protection /unemployment cover l total waste of time ,have not got a clue how self employment works , insisting you cease trading even though universal credit want you to look for work and be available to start , had a cover letter off firm I sub contract to for over 4years , saying all sites were shut down , Covea now saying because it is classed as temporary unemployed im not covered .Would like to know how many other people have been told the same .
Martin · 24 June 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Martin, I'm sorry to hear that you've cancelled your policy and that you're not happy with the result of the complaint review however as you have received a final response from the team your next step would be to contact the Financial Ombudsman for an impartial review. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
GoogleI’m very stressed, very dissatisfied and extremely annoyed at how I have been treated, from the start of my claim I was made to feel like a 2nd class, like I was begging. I have or at least had planned for then expected by having mortgage protection insurance with this company.
The first call to them I spoke to an adviser who though he could and would speak to you as if he was the gate keeper, he made me feel like I was in the wrong for attempting to make a claim.
From there it has gone down hill, from my claims manager to any of the advisers, Yes I will admit I’m very short and to the point with them when I call but they have done nothing to make me feel any different towards them.
Mortgage protection should be instant not having to wait weeks, now becoming months, I started the claim early December and I’m still only at the first gate.
When initially taking the insurance I was never asked for medical records etc, now I’m told they have to check my health first, What the hell does a twisted knee have to do with previous health, if it has only just happened??
I’m now so close to disregarding my doctor and contemplating going back work on a damaged knee just so I can pay my mortgage. Two payments now have had to be covered by credit cards.
I explained this to my so called case manager, she sounds like she really does not care, neither do the advisers, I’m now stressed, not sleeping, arguments in the home constantly.
They correspond via snail mail 2nd class mail, apparently they don’t have e-mail addresses to send correspondence. Which company in today’s times does not have e-mail for corresponding?
Three times I sent my paperwork in twice they lost it?
I’m looking to get the ombudsman involved, avoid these if possible, the only reason why I used them was my financial adviser set up the policy. Shop around check reviews, I’m pretty sure most of the good reviews on here are fake.
Terrible customer service, terrible customer care, slow, inefficient,
28th January
Spoke with these again on the 28Th new exscuse now they not had paper work back from my employer, and wrong information sent from my doctors, this is just dragging on they dont care that people take measures to protect them selfs in cse of illness etc, they dont care eally care, The account manager is usless I really dont think these have a clue, the same as when you get these replys from customer services, please supply your details etc i will investigte it ... pffft please what are you going to investigate ... you still investigting my first complaint and you re no further.
30th January Called again spoke to yet another advisor who to be fair was alot more polite than the other two I've spoken with, Again I am delayed in been paid out as they need two days again to go through reports which now takes it to Monday next week.
Convenient for my case manager not to be in the office when I want to speak with her, she seems to be empowered buy the thought she is in control and can cause people un needed stress.
I get the fact that there are people who take the insurance companys for fools and things should be checked but this is ridiculous I've never heard of something taking so long to deal with
This will be my third month not been able to pay my mortgage in full, These insurance companies take the biscuits when messing people around. I'm now so stressed I don't sleep at night, I took this policy so this would not happen.
It will be no good to me if I land up getting stressed to the point I can't return to work. I've gone from having a knee injury to a nervous wreck.
Covea really do not care it seems. I've now been left with no option but to push the button on go to get the ombudsman and trading standards involved.
Patrick · 17 June 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Patrick, thank you for bringing this to my attention. I'm sorry you're unhappy with the service you've received from us as this is never how we want our customers to feel. Please could you send me your policy reference number and full contact details to social@coveainsurance.co.uk so that I can look into this for you. Best Wishes, Rachel
★★★★★ 1/5
TrustpilotCOVEA appalling company
Hi, After reading all the reviews and having my insurance with paymentshield for 16 years I’m now not surprised with the way your handling my claim.I started my claim on March 24th 2020 after my self employment ceased due to COVD19 and was under the illusion that my insurance would be swift.75 days have passed and Im still being pushed from pillar to post with incorrect information asked for by incompetent case managers (Alex) even though you have everything.I have made numerous complaints emails and phone calls which are logged and have email responses but still I have no payment.I’m absolutely disgusted with your handling and the lack of knowledge by your staff or maybe that is the point to not make payments.I’ve never missed one payment in 16 years and even since March 2020 of unemployment your still taking my D/D with no problems.Over the 16 years I’ve probably paid £13-£15,000 into this policy on the contractual agreement that my policy is paid after 28 days and this wholly and factually incorrect and deceiving.I want my insurance paid and backdated as my cover states from March 24th ASAP.I will take this further and if it means Pursuing You a small claims court this won’t be a problem or return my £13-£15,000.Kind regards
Matt · 7 June 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Matt, I'm really sorry to hear you're not happy with how your claim has been handled. Please be assured your complaint is being looked into accordingly. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
Trustpilotover the top charges
Hi my names John i have contents insurance with them i been paying by monthly instalments by direct debit and I missed a payment due to me being in hospital reason i missed payment i couldn’t get any Wi-fi connection to transfer some money to my other account when i got home from hospital there was a letter from them saying I’d have to pay 30£ for direct debit being missed and they would collect it when my next direct debit was due it took me many phone calls to explain to the the reason why I only had two more payments due which only cost 14 £ and said I’m not paying the 30£ as i offered to pay the missing payment 3 days after it was due eventually they said they would over look it this time as a good Will jester so if it happens to any one else refuse to pay it’s 30£ is scandalous for being 3 days late update the company reply shocked me by saying I’m sorry to hear you weren’t happy with the £30 charge. Would anybody be happy please leave a reply if u would be happy they did say glad u got it sorted haha
John · 29 May 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi John, sorry to hear you weren't happy about the £30 missed payment fee, but I'm glad the team offered to waive it for you this time. Kind Regards, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotRodent Damage
Update on this post. They approached us in response to the Trustpilot review; asked for details and have proceeded to treat us just as though we had made a complaint! Unsurprisingly, they have 'investigated' and found that:"I confirm I have now thoroughly investigated your complaint. Once again, I am sorry that you have had cause to complain. This letter sets out Covéa Insurance’s final response in respect of your complaint.........................they finish up by saying: This is a standard exclusion within our policy and is an exclusion that is applied to most other household insurance policies on the market. I am sorry therefore that I cannot uphold your complaint."What on earth was the point of bothering to get in touch with us at all? Other than to make it look as though they cared for anyone else who was reading the Trustpilot reviews!! We have a wine fridge in a garage; the wiring has been eaten by mice. Covea say 'tough' you're not covered. They say rodent damage is never covered (nor, apparently in any other insurance policy on the market) so, if you live in an old house and your fridge/freezer (even if it's in your kitchen) wiring gets eaten by mice - too bad! Their insurance is far from cheap and we have never made a claim - so much for customer loyalty! Sure you can guess we won't be with them much longer!
SJ · 27 May 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hello SJ, I'm sorry that you're unhappy with how your claim was dealt with as this is never how we want our customers to feel. Please can you email your full details, including policy/claim reference, to social@coveainsurance.co.uk so I can look into this for you. Many thanks, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotStill waiting for my settlement after 2 months
I had my case settled in court in march 2020, the solicitors appointed by Covea to act on my behalf have confirmed that they have sent the money to Covea in April 2020.Followed up with an email on 13th May, requesting my payment and a letter confirming that the accident shouldn’t have affected by NCD in order that this can be sent to my current insurer and still nothing. Typical insurance company will do everything to come after your for their money and will come up with every excuse not to pay out. They’ve earnt interest on my money will they give me interest on my money.
Vinod · 26 May 2020
Agent replied · 16 June 2024
Good Afternoon, I'm sorry that you're unhappy in your dealings with us as this is never how we want our customers to feel. Please can you send your full details, including full name, policy/claim reference and vehicle registration plate number, to social@coveainsurance.co.uk so I can investigate this for you. Many thanks, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat claims advisor.
Had a claim made against us, and rebekah rusell could not of been more helpful about talking us how the process works and went into great detail,did not rush is in the call and made it actually feel like she was giving us a decent service(no pun intended)her csm manager needs alerting to how her good work has passed off onto a customer. She needs a bonus.. and no we don't know her or are related
Ian · 2 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Ian, thanks for providing this wonderful feedback for Rebekah. I will make sure your comments are passed on. Thanks Koelby
★★★★★ 5/5
TrustpilotLucy is a great asset to your team
Lucy is a great asset to your team. I found her professional and polite and she took time to explain everything as we went through my claim. Many thanks Lucy.
Shaun · 12 December 2020
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for your lovely words about Lucy, Shaun. We really appreciate you taking the time to give us your feedback. Kind Regards, Giorgia.
★★★★★ 1/5
TrustpilotCovèa Insurance not worth the premium
Well I must say not entirely surprised by the email I have just receivedI made a claim on my contents insurance for the theft of 2 cycles taken from a secure locked bike store in the complex where I live Having spoken to a claims handler it has now been decided that as the door was not forced or broken my policy does not cover the theftThe entry to the store is by means of a key fob , which can only be activated by the concierge desk also the car park where the store is is also only accessible by a fob All this stated to Covèa and after me trying to contact Covèa did I receive a rather curt email with the findings attached at just before 5pm so I could not even ring them until after the weekend I found the investigators questions quite demeaning , almost accusing me of planting the evidence or doctoring the pictures and having to answer why I dont use the bikes every dayI am now looking at cancelling my policy and going elsewhere as they have obviously gone through the policy to extract a line to exonerate themselves from paying out Shocking behaviour and not what I believed insurance is there for(first claim ever on my insurance )
John · 1 May 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi John, thank you for bringing this to my attention and I'm very sorry you're unhappy with how your claim has been handled and your dealings with us. Please can you send your full details, including claim/policy reference and contact information, to social@coveainsurance.co.uk so I can investigate this for you. Many thanks, Giorgia
★★★★★ 3/5
TrustpilotIf i could deduct stars, i would
Based on my previous / past experiences with the company and in particular in view of my telephone call/conversation today; if i could deduct a star or leave no stars on this review, i would. Apart from being one of the most uncooperative insurance companies i have had to engage with, I was in the unfortunate position of having to call them to discuss a serious concern today. After holding on a call waiting system (35 mins to be precise), I was put through to a member of their customer service team who was one of the most difficult CS person I have ever experienced. Not this CS team member very unhelpful, belligerent and confrontational, she was the most argumentative customer service person I have ever had the unfortunate circumstance to deal with. Shouting and challenging everything i said without offering any clear explanation of how best to resolve the matter.All this in view of their failure to make a payment in respect of my claim (causing me a great deal of financial difficulties) and the reason given was that i had failed to properly date a customer statement i returned to them (even though this statement had been signed though). I should point out that no one contacted me or made any attempts to notify/contact me for over 4 weeks that there was an issue/concern with this payment and that it would not be forth coming. Absolute silence until i called in today to understand the reasons for the non payment.Anyway, TBH i would avoid having anything to do with this company as this is not how a serious company should operate and especially not an insurance company during the current circumstances.***Following my posting of this review, i did get a call back from the company's representative (on the same day) apologising for the CS team member's attitude and resolving my query and complaint satisfactorily. Maybe the CS team member was just having an off day.
DA · 1 May 2020
Agent replied · 16 June 2024
I'm really sorry that you're not happy with your experience with us, this is not how we want our customers to feel when dealing with us. Please could you send through your details to social@coveainsurance.co.uk so that we can investigate your case and call with us. Kind Regards, Rachel
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.