Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service from the first minute…
Excellent service from the first minute of contact . Amazing stress free no pressure experience. Easy to deal with . A+ comunication . Really helpful . Really quick agreed settlement and payment . Very happy using this company . Would recommend to anyone .
Gareth · 10 December 2024
Agent replied · 25 December 2024
Good morning Gareth. Thank you for taking the time to leave such lovely feedback. Don't forget to contact the claims team if any issues arise in future so they can assist. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTIME Wasting RIP OFF MERCHANTS
If i could give No stars i would absolutely useless service got burgled and they will do nothing on my claim as i don't have reciepts for stolen items such as gifts and heirlooms. My house was ransacked, my things stolen, broken messed up, my dogs terrified. they genuinely believe they do not give a toss. Do not use these rip off merchants for any insurance they will not pay out.
Miss · 14 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi, I'm very sorry to hear of the above experience you have had with us. So we can review your concerns further, please could you send your claim reference number and postcode to home.customerrelations@coveainsurance.co.uk. Kind regards, Melissa
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you Elise
The young lady called Elise was very efficient and charming. An absolute delight to deal with. Thank you for all your help. regards Trevor
Trevor · 16 May 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Trevor, I'm pleased to hear that you are happy with the service provided by Elise! Thank you for leaving a review. Kind regards, Melissa
★★★★★ 5/5
GoogleEllie was most helpful and reassuring to me an OAP.
Donald · 16 April 2024
Agent replied · 16 June 2024
Hi Donald, I'm so glad to hear that Ellie assisted you. Thank you for leaving this review. Kind regards, Melissa
★★★★★ 5/5
TrustpilotGeorge was very friendly and down to…
George was very friendly and down to earth. He gave me all info needed with no waffle. He answered questions without me having to ask them and sounded very experienced in his job which made me feel at ease and trust in the process.
Lauren · 9 March 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hello Lauren, I'm glad to hear George was able to reassure you during your conversations and help provide further information when needed. Thank you for leaving a review, we really appreciate it. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotLucy was brilliant
Lucy was brilliant. Caring, informative and very responsive. Liatened to me and was always in depth with what information I requested. Thank you.
Aaron · 8 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Thank you so much for this review! We'll make sure our team hear your kind words.
★★★★★ 1/5
TrustpilotObnoxious, obstructive, unprofessional
Oct 2020, I discovered an escape of water and a slight crack up the side of my house. Called Covea only to be told not their problem. I was spoken to like a dog and complained, which was upheld within the company. However, it did make me instruct our own loss adjusters. Covea, at every step have been obnoxious, obstructive and unprofessional. 22 months later we are still living in the property whilst Covea scrutinise every single thing in what they know is a genuine claim. At one point they put my claim on hold until I produced paperwork from 35yrs ago!! Unbelievable. The blogs they write about the company and themselves are better written than a Disney Fairytale, and just as believable. They love the word ‘empathy’ yet don’t seem to have a clue of the actual meaning. They have a team called ‘3 Musketeers’ who are supposed to help vulnerable clients. They are more like 3 Stooges! Not interested, but it sounds good on paper. The ‘manager’ now dealing with our claim didn’t even know they existed. I had to send her a screenshot with the information. Doesn’t bode well when they don’t even know what services they offer ( maybe that’s because what’s written on their blog is not reality )They also have a customer experience manager, who has the audacity to quote in her blog, Barack Obama and a speech he made on empathy towards others. Funny as I emailed her 8 wks ago. Had a reply saying she’d get back to me and she hasn’t. I emailed her 2wks ago with a few home truths and now she doesn’t want to know. Not that she was interested before. I’ve emailed the CEO, Adrian Furness, and he’s ignored my email. I invited him to see the conditions were being forced to live in. Holes in the kitchen floor, exposed gas pipes, no kitchen, exposed brickwork. It’s like living on a building site. No one has done a risk assessment and yet if it was a workplace H&S would be all over it. It’s easy to see how the staff don’t care if the CEO doesn’t. You lead by example. We have had been without a kitchen since March 2021 and have temporary floors. We now have a rodent infestation yet they still aren’t interested. In Dec 2021, the temporary floor collapsed causing my husband severe facial and chest injuries. When Covea were notified, they denied all knowledge of us living in the house. Strange as we’ve got a chain of emails showing we were still living here due to their unwillingness to pay for a suitable rental property. We again asked to move out, only to be asked ‘why’ We have now found a rental, and we are being held to ransom with threats/ultimatums being made by Covea and their loss adjusters, Sedgewicks. This is harassment at the very least. I told these at the beginning of the claim I have medical issues that make me vulnerable, and now 22 months later they are asking for a Drs letter as proof before they provide a suitable mattress in the rental property. This was asked for the day we were supposed to move in. Under the equalities act 2010, they are obliged to make reasonable adjustments. They’ve done the opposite. I know have stress related angina. This is all documented by medical professionals, yet Covea do not care. Our policy was taken out with Saga (who say they are just the broker so again, not interested) My concerns are that this company are dealing with the older section of society, some who may be frail or confused. Imagine how they are being treated if this is how they treat someone who is fully aware. We have reported all of this to the Financial Ombudsman, so I can prove every point I’ve made. Even though there’s an ongoing complaint, Covea are still as obstructive as they were in Oct 2020Last but not least, I’d laugh if it wasn’t so bad. A couple of the ppl from Covea who have replied on other ppls reviews are the same ppl who have been instrumental in making this claim as difficult as possible. So Covea, do not bother replying to this asking me to contact you. I’m not interested. Do not under any circumstances take out a policy with this poor excuse for a company. If you do, do so at your own peril..
Scouser65 · 13 July 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi, thank you for your review. I am sorry to hear about your experience while making a claim. I appreciate you don’t want us to contact you. However, if you would like us to look into this further we would require the first line of your address, postcode and/or claims reference. For your privacy can you email these details to home.customerrelations@coveainsurance.co.uk Thanks Riz
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely terrible. AVOID!
Absolutely terrible.I rang to ask for advise about an incident as a new driver (not a reckless teenage driver, may I add) and the claim was dealt with in an extremely negligent and lazy manner. I received no notification of proceedings and not advised well enough to be able to claim my side of the incident and was not given the opportunity of an engineer to assess my damage in comparison to the third party damage. Covea said they could only apologise for the way in which their colleague handled the situation. That is not good enough. We do not pay hundreds or thousands of pounds to be ignored, misinformed and charged extortionate amounts. I would not trust this company to deal with any claims or queries I may have in the future and have been left no choice but to take my business elsewhere. My knowledge of insurers is to act on behalf of the policy holders best interests which I feel was not adhered to at any point during my claims procedure. My advise, if you want a supportive, approachable or reliable car insurer go with any company other than Covea. My first experience with an insurance company has been in no way satisfactory and I feel extremely led down in a time of concern, worry and uncertainty. Avoid at all costs.
Ellie · 4 July 2017
★★★★★ 5/5
TrustpilotSasha was very helpful
Sasha was very helpful and made the whole process of making a claim easy. She explained everything clearly and carefully and was friendly and professional.
Susan · 29 March 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, thank you for your review. We are glad Sasha has been able to make your claims process as simple as possible. We will make sure this is fed back to her. Kind regards, Kieran.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppalling service
My husband had an accident two weeks ago and they still have failed to recover my vehicle from where they stored it or arrange a curtesy car. I am a zero hours worker who needs a vehicle to earn so I have lost potential earning, After many long lenghy calls with their staff they have failed to resolve anything. The staff are polite but do not offer any solutions and just try to blame everyone else.
Di · 13 December 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Di, We're sorry that you felt your experience with us did not meet your expectations. For your privacy and to address this situation, please email us on customer.relations@coveainsurance.co.uk with your concerns. Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286406. Kind Regards Tracey
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpoke to Jordan today he was very help…
Spoke to Jordan today he was very help a very good listener and has good customer service relationship. He talked me through more than I expected will always prefer to speak to Jordan anytime I need help. Thanks once again Jordan
Monsurat · 14 December 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Monsurat, I'm really glad Jordan helped you today and that you're happy with the service. Thank you very much for taking the time to leave us a review. Many thanks, Stephanie
★★★★★ 2/5
TrustpilotMy first contact was positive but the…
My first contact was positive but the solution offereddid not resolve my claim. Garage offered was 30 miles away from my home. I was expected to drive to them I thought an assessor would come to inspect the vehicle.Despite several phone calls an emails I am no nearer to resolving my claim even though their driver admitted liability, If I was a Company Director I would be concerned over this level of customer service.
Alan · 16 February 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Alan, we apologise that you have been dissatisfied with your interaction with us. To best resolve this, and for your privacy, please email us with your concerns on customer.relations@coveainsurance.co.uk or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286 406. Many Thanks, Shaun.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have had my house insurance with SAGA…
I have had my house insurance with SAGA (Covea) for quite a few years and the policy included ‘Accidental Damage’, which I had never made any claims.In May, I had a fall and I damaged my new spectacles which I thought I should telephone the insurer and I spoke to their employee Chris Bryant who was very considerate and he has helped me make a claim for the spectacles. He has been very professional, polite and now my claim has been accepted by the insurance and should be finalised in the next week.
John · 28 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi John, I hope you are well following your fall last year. I am glad to hear that Chris was able to assist you and that your claim is almost finalised. Thanks Riz
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not use this company or Close…
Do not use this company or Close brothers premium finance who sub contact the work. They don’t tally the booklet with what they say it’s a complete joke & the way I have been treated by the customer service representatives & the complaint I made wasn’t looked into properly so either companies do not care about people it’s all about the money.
Helen · 8 January 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good Evening Helen. I am sorry to hear that you are not happy with the service provided. Please email your policy or claim reference, and address to customer.relations@coveainsurance.co.uk and we will look into this for you. Kindest regards, Charlotte
★★★★★ 5/5
GoogleConner was as good as a therapist. He calmly sorted out my problem and gave me all the solutions and excellent advice.
Glyn · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good Morning Glyn, Many thanks for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you had a good experience with us. We'll be sure to pass on your comments to the team. Kind Regards Tracey
★★★★★ 3/5
TrustpilotI wrote a review of covea rejecting my…
I wrote a review of covea rejecting my personal injury claim, to their credit they saw the review and re-assessed my claim and reversed their original decision. It’s renewed my faith and it’s good to see a company that can admit and correct any errors,thank you 😃
James · 11 October 2024
Agent replied · 26 October 2024
Good morning James. Thank you for leaving updated feedback. I am glad we were able to resolve the issue for you. If you need anything else, please do not hesitate to contact us. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 1/5
GoogleAwful service wish I could give a minus star! Been over five weeks still no one had rang me after reporting the accident UNTIL I had to put a complaint through (AA) I then got a call through. Worst insurance I had to go through! Beth, Lucy all one by one awful to chat too and and spoke with pure arrogance as if I am a piece of dirt. Still nothing has moved forward and have no choice to put this review up. These companies just love to take money off you when getting insured but when it comes to pay out or provide a service after an accident they just fob you off! Embarrassing Hidden underwriters behind brokers! Covea is the worst company we have dealt with please check who the underwriter is when getting insured, and avoid Covea at all costs.
Khalil · 17 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Khalil, I am sorry to hear that you are dissatisfied with the service you have received. Please could you email customer.relations@coveainsurance.co.uk with your policy details and a further explanation of why you are dissatisfied so we can review this further. Kind regards Will
★★★★★ 5/5
GoogleEllise was very efficient and patient. She gave me all the information I needed with appropriate options. She had a lovely manner which was reassuring. Made the whole process easy. Thank you.PositiveProfessionalism
Fiona · 17 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Fiona, thank you for taking the time to leave your feedback. I am glad to hear that Ellise was able to assist you. Kind regards Will
★★★★★ 5/5
GoogleThe service we have had has been amazing. It was such a stressful time for us, with lots of storm damage at a time when hundred of people all over the country were experiencing similar problems. Our contact, Lisa, was so helpful, firstly with a very prompt phone call reply to our online claim/query, followed immediately by an email, with instructions on what to do next regarding photos and quotes. After emailing these things back, we received a reply just over 24 hours later, accepting our claim and asking for bank details. The prompt and helpful response have made it so much easier for us to cope with what was potentially a disaster.
I would definitely recommend this company and we will certainly be renewing our insurance with them for the coming year.
Elaine · 17 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Elaine, thank you for your feedback. I am glad to hear that the service you received was to the high standard we aim to provide. Kind regards Will
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis is the most appalling service
This is the most appalling service, even trying to speak to someone is virtually impossible. Eighteen minutes waiting yesterday & 15 the previous day, then got cut off. Covea offered me a pathetic amount for my 3 1/2 year old car after the brakes failed and it suffered bumper damage. This email offered payment by Bacs, but no alternative. I then received email sent at 7;45am and headed Good afternoon asking for my Bank details. No secrity assurances it was a safe network, no linkto Covea. Are this company unprofessional, incompetnt or was it a scam? I have now been without a car for19 days and no funds to purchase a replacement. Courtesy car not availble as have accepted the write off value! Making it impossible to contact this company keeps their money safely in their pockets for longer but what about the poor souls who have been paying premiums for such occurances. Now been on phone another 20 mins as no reply to my email. Useless service used by Saga who were always very good in the past. Marian
Maid · 16 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Marian, the service we provide our customers is our top priority and I am sorry to hear that the service you have received is not to the standard we aim to provide. So I can review you claim further to see why you have not received a settlement payment, please can you email customer.relations@coveainsurance.co.uk with your claim reference number, first line of address and post code. Thanks Will
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppalling Insurance Company
My home insurance was with Dial Direct, but when I made a claim for loss of jewellery, I was told Covea are the underwriters, so they deal with the claim. I was then passed over to SBS insurance, which also deals with the claim! Anyway, I submitted my claim a month ago and, on the same day, provided a detailed breakdown of all the items, including pictures and receipts. Since then, I have been passed from pillar to post, ignored, and the claim has been dragged out. It should not take more than one month to deal with a claim for loss of jewellery when all the information was given on the day the claim was made. I have had to chase constantly for any update, and although I have now issued a formal complaint, I have still not had my claim resolved. On Tuesday, I was offered less than the value of the jewellery with no explanation as to why they were offering me less, given that most of the jewellery is custom-made, memorial jewellery. So I have to get them remade myself. After I issued my complaint, someone came back to me yesterday telling me that apparently, SBS can replace my jewellery like for like for a lesser value. Hence, Covea says their liability is limited. How they can say that SBS can replace the jewellery for less than it is worth is beyond me, given that most items are custom-made. I accepted the offer yesterday because I have waited long enough for a resolution. I was informed a payment had been raised but was subject to the manager's approval, and as of 1.40 pm today, I have heard nothing!!You would think, given the type of loss incurred (sentimental value), the length of time the claim has taken, the terrible customer service and the fact I have issued a formal complaint, would mean Covea would make sure to prioritise the agreement in writing and issue the payment!!I took my insurance out with Dial Direct and did not know it would be Covea dealing with any claims. I also did not realise how unprofessional the company are. Had I known that, I would never have taken my insurance with them in the first place!!I have had a very stressful previous four months after dealing with the death of a loved one, resulting in losing my home and having to find somewhere else to live as well as working full time and studying part-time. The jewellery was lost during the process of packing up my old house! The way my claim has been dragged out and delayed is appalling, and I will be sending my complaint to the Financial Ombudsman Service.Dial Direct are quick to take your monthly premiums but not so quick in paying out valid claims!!I want this resolved today!
Lisa · 16 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Lisa, I am sorry to hear that you feel as if your claim for your lost jewellery has been ignored, as this is the last thing we want to make our customers feel at such a stressful time. So we can review this further for you please can you email Home.CustomerRelations@coveainsurance with your claim reference, first line of address and post code. Thanks Will
★★★★★ 5/5
TrustpilotGeorge Jackson was exceptionally…
George Jackson was exceptionally helpful and answered all of my queries promptly and professionally. Very reassuring for a lady in a first time accident with no idea what happens next. George understood all of my anxieties and put me at ease.
Samantha · 3 November 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Samantha. It's nice to hear that George provided you with such a good service, we have passed this onto George who was very pleased to hear the feedback. Many thanks, Chennelle
★★★★★ 5/5
TrustpilotTook a bit to get through to Corvera…
Took a bit to get through to Corvera via Hastings but Sundas was a friendly, very efficient customer service operator. Easier than I thought it would be due to her. Thank you for making a difference Sundas. I hope she gets recognition for this.
Kass · 6 November 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Kass, sorry you initially struggled to get through to us but thank you for your lovely words about Sundas, I'm glad that she was able to help you with your claim and I'll be sure to let her know of your review. Many thanks, Giorgia.
★★★★★ 1/5
TrustpilotYet again no response!
Yet again no response!! Having written a review and got a response within minutes I thought Covea may at last act. How wrong was I. I sent all the information requested by their response to my review immediately their automated response said they aim to get in touch within 24 hours it has now been 11 days, still nothing. Ok there has been a bank holiday weekend but even so, they don’t seem to appreciate its peoples lives they are ignoring. We have an uninhabitable flat after they authorised ripping everything out (after flooding) and then wouldn’t authorise putting it all back together again. We have been left in this state for 4 months now, stressed, upset and emotionally broken by this whole episode when we have done nothing wrong - flooding was caused by pipe issue in flat above!! Come on Covea finally do the right thing and get the work moving!!!
Paul · 7 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Paul, I am truly sorry that you have not had a response following my latest reply on here. Our Customer Relations Team are currently investigating your complaint and I am contacting the relevant departments to request you are updated on your claim. Thanks Will
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.