Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotClear, efficient, pleasant.
Riz was very clear and dealt with my slightly complex situation efficiently. And he has a pleasant manner. A positive experience!
Penny · 13 November 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good morning, thank you for leaving a review, it's great to hear that you are happy with the service that was provided by Riz. Kind regards, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat from start to finish
Great from start to finish! A stressful time made easier! Chris was great, a real credit to your company.Thank you again for the positive experience.
Louise · 2 August 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Louise, I'm really pleased to hear that Chris assisted you. Thank you for your review. Kind regards, Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotFraudulent company??????
Update time......i never received the payment.... they said there driver was denyng responsibility....ok my insurance cant do anything as you found in my favour...... So i ask what there driver had said to deny what happened... There answer: i cant tell you its confidential information....what???? Unless they put a claim in against me i cant get my car fixed unles i pay which I had to due to the mot running out..... This company IS FRAUDULENT IN MY OPINION.......They have left me in limbo telling me they have 5 years for there party to make a claim ......please make one now so i can counter claim...i am begging you please make a claim.....I have never know anything like it before honestly is not something I can associate with this company. How can you say that you are sorry you made a mistake????? What the hell is that all about?sorry we cant pay you out oh and now that your insurance company has closed the case because we found in your favor and we wont send any documents to them you now cant claim...I honestly believe this company is fraudulent.this is only my opinion but it is from a position of honesty.Daniel Lavelle please look and respond to this i beg of you.
DANIEL · 27 December 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Daniel, I am glad to hear that your claim has been dealt with in a timely and efficient manner. Kind regards, Kieran.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRobbed by Covea
Infuriating service! I got my van stolen in September. After chasing down paperwork myself from the police (should have been their job) I was offered half of the real price of the Van. (purchased and insured for £10794) After several debates they raised it to £8364 minus the excess so I am still not even close to the real amount. Not to speak that now a similar van with similar mileage costs around £15000. They speak of market value but they are not even close to that. I was robbed by lowlife thiefs and then by Covea. We are forced to pay enormous amounts of money for insurance, but at the end we are not insured properly. Nothing but legal theft, avoid like the plague.
Ladó · 19 December 2022
Agent replied · 16 June 2024
Good Afternoon, We're sorry to hear you are unsatisfied with our service. So we can provide more information, and for your privacy, please could you email us on customer.relations@coveainsurance.co.uk with your concerns? Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286406. Kind Regards Tracey
★★★★★ 1/5
TrustpilotDiabolical Communications
Disastrous experience trying to get hold of anyone. Given 3 different numbers to call after waiting for 20 mins+ on each call and couldn't transfer me. Unable to track down my claim quickly, which turned out to be because it was logged with the out of hours team, despite policy requiring you to log the claim immediately, and the information had not been transferred across in the 5 days since my accident. You don't think about insurer until you need them, but when you do, it is key they are responsive and helpful which Covea appear not to be.
Rod · 13 December 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Rod, We're sorry that you felt your experience with us did not meet your expectations. For your privacy and to address this situation, please email us on customer.relations@coveainsurance.co.uk with your concerns. Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286406. Kind Regards Tracey
★★★★★ 5/5
TrustpilotHad my car stolen in December and was…
Had my car stolen in December and was paid out by February. Fantastic customer service, joy to speak to on the phone and made the process really simple! Especially Tayler and Sophie who advised me about additional cover I wasn't aware of such as car seats and personal belongings
Hannah · 17 July 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Hannah, I'm sorry to hear about your car being stolen but really happy to hear that everything has now been resolved. I'm glad that Tayler and Sophie helped advise you regarding the additional cover too. Best Wishes, Giorgia.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThanks George for the wonderful…
Thanks George for the wonderful customer service you gave. Your knowledge of the company and professionalism was outstanding. You tried your best to resolve my problem to the best off your ability and for that I also thankyou. Definite 5* rating.
Customer · 30 September 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi there, it is lovely to hear that you received such great service from George. I will make sure they see this review. Many thanks, Diane
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible insurance company
Terrible insurance company, would rate zero if I could, water leak in house which damaged kitchen ceiling and had to take up bathroom floor to get to pipe, being in building trade did the work myself so saved them alot of money, sent all photos as requested, won't pay anything for damage to bathroom and very minimal amount for kitchen, will say anything to get out of paying, useless.
Steve · 24 October 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, we are sorry to hear you are unhappy with the way your claim has been dealt with. To look into this further for you, please provide your claim reference number and details to customer.relations@coveainsurance.co.uk. Many thanks, Diane.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDreadful service
Dreadful service. No updates, no communication whatsoever. My claim started at the beginning of April 2022 and despite my numerous calls for an update I only discovered the outcome in late November 2022 when I again called for an update. The outcome was not in my favour despite the information given by me which clearly demonstrated no fault on my part. I said I wanted to make a complaint. I was told this would be lodged but when I again called to ask why I’d not heard anything I was told it could be up to 8 weeks before I could expect a reply. Without seeming to prejudice against Covea I will leave it up to anyone reading this to make up their own mind. I personally am totally dissatisfied.
Katrina · 25 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Katrina, thank you for your message. Our team is already aware of your issue and will be in touch with you directly when there is an update. Please contact us on the details we have provided with any further queries. Many thanks, Shaun.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI spoke with Riz a very good experience…
I spoke with Riz a very good experience , he was professional , knowledgeable , friendly and put me at ease instantly , he answered all my worries , before I even asked them . I was so impressed that he took the time to help and assist me even though I am not insured with your company . I will be in the future . If you have a recognition scheme then I would like to put Riz forward for recognition . he was that good .
Mr · 25 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Gene, thank you so much for taking the time to leave a review for us. I'm glad to hear you were happy with the service you received, and will pass on your comments to the team. Many thanks, Shaun.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThese are the other parties insurance…
These are the other parties insurance company and so far have been very helpful in ensuring that my vehicle is repaired and ensuring there is no more inconvenience to me (apart from not having my car!!) Rizwan has been a pleasure to deal with and very polite & Informative.
Cheryl · 15 March 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Cheryl, thank you for leaving us a review. We're thrilled to hear that you're happy with the service that Rizwan provided, we'll be sure to let him know of your kind words. Best Wishes, Giorgia.
★★★★★ 1/5
Trustpilotvery disappointed with your service
To whom it might concern.Dear Mr/Mrs,My name is Stanislav Ivanov. I have business insurance with you, L&S 2014 cleaning, insurance ref number: COBI3103680XB. I contact you on 12/10/22 over the phone regarding my claim. I provided you with all the necessary details of my claim. I asked you to provide me with a claim number and you told me that you will provide it after a conversation with my customer. Till today you did not contact her which is more than 18 days now. I called you again on 23th in the morning and you promised to me that you will send me an email with the claim number by the end of the day, but you never did that too. I called you on 23th in the afternoon for third time and you wasn’t even aware of my claim. So you start to ask me again for the details of my claim. So I emailed you on 23th and you didn’t even bother to acknowledge my email. Please be advised that I made a complaint with Financial Ombudsman about your unwillingness to provide me with claim number and to register my claim.Again here is my statement for the claim in case you lost it and if you didn’t registered my claim on 12/10/22 I am giving you a chance to registered now and give me claim number: I cleaned curtain on 9/10/22 and it shrinked. I try to rectify the problem and bring it to dry cleaners for ironing to try to stretch it but it didn't worked. It is the same as it was. I used fabric rinse to clean it. I need case number to provide to the customer and I like to know what would be the access for that claim. When customer will be contacted? Please use email to contact me if you need something. Where to send photos?Also please answer to each of my questions in the same order and number. I need your answer to each of them clear and numbered:1) I need a reference number of my claim so I can provide it to my customer.2) Please confirm that you keep in your record the details I provided you about my claim over the phone on 12th of Oct. Please compose your system better and take that case seriously.3) I would like to know when you will contact the customer. You already have her details. I hope you did not lost her personal details which I already provided to you over the phone on 12/10/22 .4) Please explain to me your company relation with covea insurance. What service you provide for them? Are you part of covea insurance and how covea insurance transfer the claim to you. On what base? Why I wasn’t informed about this transfer of rights when I paid covea? I need that explained clearly so I can understand. Please do not send copies of documents I can’t understand.5) What would be the access I need to pay?6) For how long you will deal with the claim and step by step I need to know till what date what progress you will have. As till now there is none.I am very disappointed with your service and attitude towards my case.I will wait 48 hours for your respond to each of my 6 points.Please be advised that I want all the correspondence to be in written and send by email to meKind regards,Mr Stanislav Ivanov.
Katerina · 13 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hello. I am sorry to hear about the issues you have been having. For your privacy, please email us on Customer.relations@coveainsurance.co.uk with your concerns; or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286406, and someone will be happy to look into this further for you. Kind Regards Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy husband had life insurance with Dead…
My husband had life insurance with Dead Happy who were underwritten by Covea. When he passed away I was told that they would be paying out the claim. 4 months later they decided they weren’t. Due to the extremely poor customer service they offered me an insulting £500. Due to cost of living crisis and my husband passing and Covea not paying out, I have found myself in the position of having to accept their cheque. It has now been presented 3 times and been returned 3 times. No communication from Covea or apology. Their customer service has been poor from start to finish in a very turbulent and traumatic time.
Claire · 5 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hello Claire. I am so sorry to hear of your frustrating experience, and that you feel cause for complaint. For privacy, could you email your or your husband's address, postcode, date of birth, claims number if known to Customer.relations@coveainsurance.co.uk someone will be happy to look into this for you. Kindest Regards Melissa
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery informative
Very informative, helpful, friendly, takes away the stress in a stressful Situation. A gentleman called Riz spoke to me and he was very clear fast working and to be honest a lot more useful then my own insurance company working on the matter. I have currently not be with a car for 15 days and one phone call with him I have now got a car to be able to make my own way to work, until I have my one fixed.
Jenny · 3 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Jenny. I'm very happy to hear that Riz was able to fix your motor issues so easily; thank you for sparing the time to leave us a 5-star review! Kind Regards Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotThird party insurance
Third party insurance The covea client hit my carHad call on same say from insurance they accepted the faultThe hire car provided not same class as my car and they said landlover is expensive and can’t provide even they didn’t provide plug in hybrid just diesel (I have to pay from my own pocket for diesel as I charge it at home)I didn’t go with their repair company and they made very inconvenient situation for meNot recommend at all and worse customer service ever I seen in my lifeJake is dealing with me and they not explain process to me and now they said they do not guarantee if I go to my own garage then I can’t go to their garage any more and they don’t pay directly to me.They didn’t explain at all despite I asked them so many times in email”please explain writing the process “Not good at allVery stressful and very bad experience
Sara · 1 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sara. I'm very sorry to hear about your frustrating experience. For your privacy, could you please email your address, postcode, date of birth, vehicle registration number, and claim number if known to Customer.relations@coveainsurance.co.uk someone will be happy to look into this further for you. Kind Regards Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy family home was broken into
My family home was broken into on the 24rd July 2022 while away on holiday, My son was living there, He was held with a knife while they ransacked my home, Damaged items and stole items as well, and also took my 2021 Honda Civic. I have Mental health issues and it has impacted my health and now have GOG therapy. I am still waiting for an update from them 3 months later. Last message from them was 27/9/2022 saying they are awaiting for the Police, to obtain a copy of the report. Come on Covea please keep me updated.28th October 2022 still no contact, what is going on no updates still.
Dale · 28 October 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Dale. I'm very sorry to hear about your frustrating experience. For your privacy could you email your address, postcode, date of birth and claims number if known to Home.CustomerRelations@Coveainsurance.co.uk and someone will look into this ASAP for you. Kind regards Melissa
★★★★★ 1/5
Trustpilot*buyer beware* on student cover
I bought a home policy via Swinton and the student cover was a welcome aspect of the policy, Having never claimed on home insurance before I called Covea to ask if I was covered for a games console damaged in transit from Uni to home at the end of the uni year and was told I was. I have accidental away from home personal possessions cover. It was my student daughter’s console so I called back the next day to claim and was told I’m not covered after all because (even though we were on the way home from Uni and she’d handed in her Uni key and slept at home that night ) they don’t cover items for kids who ‘live’ away from home at Uni(even tho most kids spend about 6 months of the year at home!) Their policy on ‘inbetween home and uni’ is unclear. The ombudsman said they can’t make them clarify the policy, and they’ve not acted unfairly re the current policy, So basically your kids stuff isn’t covered until they step foot into the house when they get home fromUni. They have no cover outside the home for their stuff. The weight given to misinformation on the phone is very light considering I will now probably have to declare this for future insurance. Faith destroyed, god knows what happens if your house burns down, I’m sure Covea would find an ambiguous clause not to pay out, **buyer beware**
Customer · 27 October 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hello. I'm very sorry to hear about your frustrating experience. For your privacy, could you email your address, postcode, date of birth, and claims number if known to Home.CustomerRelations@Coveainsurance.co.uk and someone will be happy to look into this further for you. Kind Regards Melissa
★★★★★ 5/5
GoogleEllie was very patient and sympathetic whilst taking details following my accident. She explained everything clearly, and I felt she was genuine in her sympathy.
Philip · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good Morning, Many thanks for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you had a good experience with us. We'll be sure to pass on your comments to the team. Kind Regards Tracey
★★★★★ 5/5
GoogleVery pleasant experience dealing with Sam, as opposed to some of his other colleagues where promises and assurances have not been followed up or promises adhered to. I’ve had to chase Covea quite a few times before dealing with Sam, however he’s been a very decent guy, straight forward, knowledgeable professional.
Overall a very professional supportive experience with Sam as opposed to often having to deal with “screen readers” who nothing !!
Steve
Stephen · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Steve, Thank you for your review - we're pleased to hear you were happy with your experience with us. We'll be sure to pass on your review to the team. Kind regards Tracey
★★★★★ 1/5
TrustpilotSHOCKING!
I'm annoyed i have to even give one star in order to get this review posted. Lost my mobile phone this weekend, after talking to three different people today all taking details of whats happened I now have to wait 9 days for a further telephone interview to take details of the claim. Its a small mobile phone claim that I am now expected to wait 9 days to even give information before providing with any documents they request. Absolute joke of a company and extremely poor service, will NOT be renewing! Have already emailed in my complaint, no doubt a further interview to take details of the complaint in more detail! Truly shocking!
Kat · 24 October 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Kat. I'm very sorry to hear about your frustrating experience regarding your mobile phone. Could you please email your address, postcode, date of birth, and claims number if known to Home.CustomerRelations@Coveainsurance.co.uk someone will be happy to look into this further for you. Kind Regards Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotI am after a fire at home 4 months ago
I am after a fire at home 4 months ago, except for the cleaning team, nothing has been done. we received a job quote from two companies submitted by Covea which they do not agree to. We have no windows and doors for 4 months. it's very cold outside, we live in fear that someone will break into our house. very poor quality of services, frequent lack of contact. the case handler is currently on vacation, so we have to wait the next few weeks for his return. I sincerely advise you not to use their services, as soon as this nightmare is over, I will open an official complaint with evidence and call recordings.
Bas · 20 October 2022
Agent replied · 16 June 2024
Morning Bas, I am sorry that you are unhappy with the service received. For your privacy, if you would like to email your full name, address, postcode and claim number to home.CustomerRelations@coveainsurance.co.uk we would be happy to look into this for you or you can call us on 01422 286306 where you can speak to one of the team. Our lines open at 9am. Kindest regards Tracey
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have had to raise a formal complaint…
I have had to raise a formal complaint with their customer service management team.After hey made an initial positive impression in dealing with my case, they have done nothing other than avoid dealing with issues or keeping me updated with whats happening. They have not taken responsibility for delays in getting my car repaired (50 days now and counting) leaving me out of pocket and having to cover my own transport costs.
MR · 5 July 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, I'm sorry to hear this. So we can chase this up for you, please could you send your claim reference number or vehicle registration to customer.relations@coveainsurance.co.uk. Kind regards, Melissa
★★★★★ 1/5
Trustpilotcommunication is terrible and bad to do business with
I got told by end of business day on Friday about a major update on my claim however I am unhappy about how Covea left the update up until the last day of the week before sharing it, additionally, did not pay the claim yet and wants the rental car. So, I have now to figure out something for the weekend and pay a lot of money out of my pocket even though it was not my fault in the first place. Overall experience is bad.
Sali · 9 October 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sali. I'm so sorry to hear you've been experiencing issues. For your privacy, could you email your address, postcode, date of birth, vehicle registration number, and your claim number if known to Customer.relations@coveainsurance.co.uk and someone will look into this for you. Kind regards Melissa
★★★★★ 4/5
TrustpilotHelpful Advisor
I spoke to Patricia today as one of your customers hit my car. Patricia was very helpful and gave me all the information I needed. Very good service so far. Will give 5 stars once my car is fixed.
Donna · 29 October 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Donna. Thank you so much for taking the time to write us a review. I'm very pleased to hear you are happy with the service you received. Many thanks, Diane.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.