Trusted Agent profile · Ellesmere Port

ABC Property Shop Ellesmere Port reviews

3.9

★★★★★ Good

134 reviews across 1 platform

36 Station Road, Ellesmere Port, CH65 4BQ

ABC Property Shop's office in Ellesmere Port, at 36 Station Road, is rated 3.9 out of 5 across 134 reviews on 1 platform, including 134 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

134

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Ellesmere Port office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Lucky to even get 1 star these are an absolute jobs worth run you through every take money from you and then cancel your application due to their delays now left to source a home else where I was due to be living in the property after 15 days of making the holding fee absolutey horrendous business

Jamie · 11 January 2024

Agent replied · 9 June 2024

Hello Jamie, We're very disappointed to read your negative review. Yes, we can confirm your application was cancelled by the landlord but this was due to them having have waited 35 days since your application form was sent for your references to be returned. They were unable to wait any longer for a tenant. We understood that some of the delay was out of your personal control but when we cannot obtain references despite persistent chasing, we cannot proceed with offering a tenancy. As you are aware, we refunded your holding fee in full so whilst you may not have secured the property, you did not lose any money. We're sorry that you felt the need to leave a negative review but we wish you all the very best in your property search. Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

We recently sold our house with ABC Property Management, Brett our estate agent was tremendous in all aspects of the sale we would highly recommend ABC for the sale of your property … More

Mark · 28 January 2025

Agent replied · 23 August 2024

Hello Mark, Thank you for your kind review it is very much appreciated and thank you for choosing ABC Property Shop to sell your home. We'll pass your comments on to Brett and thank you for the lovely recommendation. Kind Regards, ABC Property Shop

1/5

Google

I think the gag clause in the tenancy agreements, which prevents posting reviews ect, is the reason the average score is not lower!! No one can review their experience!

J · 19 February 2025

Agent replied · 28 May 2025

Hello, We're sorry to see your review and would like the opportunity to discuss this with you. Could you please contact our office via phone or email at contact@abcpropertyshop.co.uk. Many thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

Avoid this Agent. This is a joke. Still wondering why this Agent stil here. Letting me an old apartment. Just after 3 months, we had to moved out there was mould on the wall, which affected our newborn baby. And the ridiculous part is that the Agent didn't return the deposit and used the deposit for re-decorating the wall due to mould. They compromised with a private contractor saying that the mould was because of the tenants. This is a joke. Never never never deal with this ABC property. A truly recommendation

Nguyen · 11 June 2020

Agent replied · 10 June 2024

Hello, Having looked into your tenancy information, we can see that you not once reported any issue with mould prior to vacating. The mould was discovered by us after you vacated and you vacated at the end of your fixed term tenancy as you stated you would be at the commencement as this wasn't a permanent property for you. All of our deposits are held by the Deposit Protection Service (DPS) and they made a decision on whether a deposit deduction is awarded to the landlord, ABC as the agent do not. The DPS are fair, unbiased and regulated. Your review contains libel comments. We profusely deny the allegation of conspiring with a contractor. 3 independent contractors all surveyed the property and it was deemed that the toxic mould was caused by a tenant's living and not a natural occurrence. Due to the libel, we request that you remove or amend your review. Thank You, ABC Property Shop

5/5

Google

As a Service Provider to ABC Property Shop for a number of years we have found them to be extremely ultra efficient in their work ethic and provide an extremely professional service to us by both telephone and e mail. Ebony who is our contact keeps us up to speed with all required quotes and Customer / Tenant requests I can confidently recommend this company J Hudson Director Cestrian Glazing & Conservatories Ellesmere Port & Chester (W) www.cestrianglazingchester@gmail.com

Cestrian · 11 June 2020

Agent replied · 10 June 2024

Hello Cestrian Glazing, Thank you for your kind words, we really appreciate it and we look forward to our continued partnership. ABC Property Shop

1/5

Google

Do not remove this complaint, I've made on behalf of my partner, the tenant agreement from ABC has a gagging order preventing a negative review, so they can force it to be removed. Most unprofessional vile bunch of cowboys I've ever encountered, avoid like the plague

Michelle · 11 March 2024

Agent replied · 9 June 2024

Hello Michelle, Having checked our system, we do not appear to have a customer matching your name. We'd like to be able to address your comments. If you could kindly contact the management team on contact@abcpropertyshop.co.uk. If we don't hear from you in a few days, we will ask Google to remove this review as we're not sure that you are a customer and therefore this may not be a genuine review. Many thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

I had broken toilet for over 2 months with toilet water leaking into the dining room and under the floor boards I had a broken boiler that was eventual replaced after 3 months I was broken into through back door and was replaced with see through glass i was locked in my house from the inside and door was opened by agency but was left with a giant hole for over 6 weeks when asked over getting fixed was told if I was going to get broken into I would get broken into regardless of hole in door or not. Done nothing but decorate the home and was given less then mediocre reference, also had environmental health out over black mould, abc didn’t even acknowledge this!

Sarah · 12 June 2019

Agent replied · 10 June 2024

We won't comment on individual cases online, however tenants are reminded: 4.1.17 The tenants agree not to engage in the submission of any information pertaining to the Tenancy and with particular reference to either the Landlord or the agent- namely ABC Property Shop on any multi media networking site including but not limited to facebook; twitter; instagram before, during or after the tenancy term has ended and for a minimum period of 3 years thereafter, unless invited to by the Agent or Landlord. Should it ever be found that items have been entered onto a multi media site all items / comments whether complimentary or derogatory must be removed within 24 hours of request. Failure to comply to this clause will result in proceedings being commenced by either the Agent or the Landlord

1/5

Google

Gave them a list of things that needed fixing at the property and nothing was done for the year and a half we were there. They would never try to accommodate for people working 9-5 mon-Fri so had to use holidays for inspection and other things , general phone manner is terrible, wouldn't speak to my enemies with the tone they used. Only positive from our experience with ABC Is a staff member called Ebony she was delightful to talk to, she is wasted at that company

Steven · 12 June 2019

Agent replied · 10 June 2024

Hello Steven, We're not quite sure why you've given us a one star review. Having looked at your tenancy, the property was fully refurbished prior to you moving in and during your tenancy, any repairs and maintenance issues you have raised have been dealt with. Whilst yes, our inspections are conducted between the hours of 9am and 5pm Monday to Friday, we give all tenants the option to change to suit them (providing it is within office hours) and also give tenants the option to have somebody else grant access or even allow our agents to use our master keys if they wish. We're sorry if you feel our customer service has let you down, your feedback has been noted. We've also passed on your compliments to Ebony and management. We wish you all the very best in your new home. ABC Property Shop

5/5

Google

Absolutely amazing service had from all. I was really keen to look at a property, but due to me working full time, was unable to make it through the week. They had accommodated this for me and made an appointment for me to go over the weekend. The member of staff was very helpful and polite and throughout my whole processing time, the staff were all really helpful and answered any queries I had. Very friendly and made my move really easy for me and my two children. I had been going through a rough patch but the guys at ABC really helped me through it. Thank you so much to all staff at ABC!!!

Yvonne · 12 June 2019

Agent replied · 10 June 2024

Hello Yvonne, Thank you for your positive feedback!

1/5

Google

Absolute awful company, bin in my property 4 years and had nothing but problem after problem, when something needs fixing they are so rude to you and leave as long as possible, for example left me for 3 weeks with no boiler when I have 2 babies and was the middle of winter! Made me move out for a week 3 days before I give birth, now 4 years later I have bin refused a refrence because I need one for my new property that I am waiting to move in to. Joke of a company would deffinatly not recommend!

Ryan · 12 June 2018

Agent replied · 10 June 2024

This review is not by a current or previous tenant of ABC Property Shop therefore we cannot respond.

1/5

Google

Appalling. Moving in date was delayed several weeks to allow for damp works, we moved out ten months later due to excessive damp mould growth in all rooms of the property, causing chunks of plaster to fall off the bathroom wall, shoes to grow mouldy just by being in the hallway for any prolonged period of time and a multitude of health problems. ABC offered to send somebody to survey the issue but refused to offer any times outside of Monday - Friday, 09:00 - 17:00, leaving us the option of taking time off work or getting out as fast as possible. Pre-Vacation inspection was not arranged very quickly and we did not receive enough time to make any alterations they suggested. Deposit has not been returned, nor has any contact been made to discuss the deposit, almost a month after we vacated. Also, when our boiler broke down ABC sent someone to repair it but the key they provided did not fit the lock to our building so this work was also delayed, and we ended up having to take time off work to accommodate. Generally unhelpful, difficult to reach and slow to react. The property was a disgrace and both the landlord and letting agent should be ashamed of themselves. Avoid ABC Properties for your own safety.

Carrick · 12 June 2017

Agent replied · 10 June 2024

We won't comment on individual cases online but will remind tenants: 4.1.17 The tenants agree not to engage in the submission of any information pertaining to the Tenancy and with particular reference to either the Landlord or the agent- namely ABC Property Shop on any multi media networking site including but not limited to facebook; twitter; instagram before, during or after the tenancy term has ended and for a minimum period of 3 years thereafter, unless invited to by the Agent or Landlord. Should it ever be found that items have been entered onto a multi media site all items / comments whether complimentary or derogatory must be removed within 24 hours of request. Failure to comply to this clause will result in proceedings being commenced by either the Agent or the Landlord

1/5

Google

Disgusting how they treat their omgoing tenants. Been waiting since December to sort out my front door which doesn't lock properly or even shut properly. I've been having omgoing problems with my boiler and other bits and before anything gets done I either have to report them to the housing or threaten to do so. Been with them for almost 2 years and it's non stop hassling them to fix things. Soon as I refuse payment they come knocking on my door demanding payment. Did this last week and the next day someone came to look at my door. Now waiting for them to actually confirm that the door cam actually get fixed. My heating isn't working so phone the emergency number for them to come fix it and I have to wait till tomoz before they do anything. Not much of an emergency number is it. I'd give no stars if there was an option. Appalling

MaMa · 12 June 2017

Agent replied · 10 June 2024

We will not comment on individual cases online but we do remind tenants: 4.1.17 The tenants agree not to engage in the submission of any information pertaining to the Tenancy and with particular reference to either the Landlord or the agent- namely ABC Property Shop on any multi media networking site including but not limited to facebook; twitter; instagram before, during or after the tenancy term has ended and for a minimum period of 3 years thereafter, unless invited to by the Agent or Landlord. Should it ever be found that items have been entered onto a multi media site all items / comments whether complimentary or derogatory must be removed within 24 hours of request. Failure to comply to this clause will result in proceedings being commenced by either the Agent or the Landlord

1/5

Google

If you don't want to give a property why are you stressing us to provide more document at the end you give it out other people. unprofessional set of people. You are even lying on your platform. Can you prove I sent incomplete documents ? Just accept you guys are biased and unprofessional

Hadassah · 11 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

Hello, It is stated on our adverts that ABC Property Shop have always operated a first come, first served system with property applications. At the point of application, you must submit all required documentation and application forms. We will not accept partly completed applications and may process another application if you have not submitted all required documentation. Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

Had such a positive and smooth experience with everyone at abc property shop from the viewing all the way to collecting keys. Not a single fault and all such lovely staff! Thank you

Jasmine · 16 August 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi Jasmine, Thank you very much for your glowing review! Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

Made moving home so much simpler and very professional service. Highly recommended!

Lee · 31 March 2026

1/5

Google

We was suppose to going away for the weekend in one of there properties for a weekend, however due to COVID-19 it was cancelled these refused to give us the money back and said there company was not offering refunds. This it outrange keep away from this company and there prepares they are con artists what sort of people cash in on something like this? a company with no moralsNegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

James · 11 June 2020

Agent replied · 10 June 2024

Hello James, We're not the company you've had dealings with as we do not do short term lettings. We're a long term letting agency with residential properties, not holiday lets or anything like that. If you click our website, it'll take you to our Rightmove page to verify this. We appreciate that this is a mistake on your part and we're sorry to hear you've had a poor service from a company but as your review affects our star rating, may we kindly request that you remove your review? Many thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

Having rented a property from them for nearly 3 years. Only had one visit and was praisedfor it. Few months ago. Put my notice in...wow attitude is not the word for the way i have been treated since. Now refusing to give me deposit back. The way i was spoken to when i went in was disgusting. Off to solicitors today wouldn't recommend rentingfrom them.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Lynn · 11 June 2021

Agent replied · 10 June 2024

Hello Lynn, We have advised you that you do not need to contact a solicitor as your deposit is secured with the DPS and as the deposit is in dispute, their adjudicators will make an impartial decision based on the evidence provided. Due to the aggressive nature of your associate when visiting our office, we did ask them to leave for the safety and well-being of our staff. We're sorry that you felt our staff did not speak with you or your associate in the manner you would have liked when you visited our office. As mentioned, your deposit is in dispute and the DPS will respond in due course. We're confident that the DPS will make fair and impartial judgement. ABC Property Shop

5/5

Google

Very professional and at the same time very friendly service. I am very happy that ABC Property Shop are my letting agents.

Ferguson · 6 December 2024

Agent replied · 9 December 2024

Hi Lee, Thank you for taking the time to write a review, it's really appreciated! Many Thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

Really unhappy to share about your agency team .. U collect bunch of details and promise to give a house and final moment u gave it to somebody and say it's not available. and show another house and say in final moment it's not available, u loose your reputation from the public, really disappointedNegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Arun · 11 June 2022

Agent replied · 10 June 2024

Hello Arun, We're sorry that you were unhappy with your recent experience with us. Our advert clearly details our application process: ABC Property Shop have always operated a first come, first served system with property applications. At the point of application, you must submit all required documentation and application forms. We will not accept partly completed applications and may process another application if you have not submitted all required documentation. The property rental market right now is fast moving, properties are in high demand and unfortunately there is only so long we can wait for an applicant to provide the requested details. Again, we're sorry you were unhappy and we hope that you do manage to find a property. ABC Property Shop

1/5

Google

Joke if an agency. Won't schedule viewings outside of their office hours, Monday-Friday 10-4. So how is anyone with a full time job supposed to view? I wonder if their clients know this? I've also noticed the 'good' reviews on here are 2 x people with no other reviews & 1 person who's other reviews are for places in Nottingham or Cyprus. Does that seem a bit dodgy to you??

Andy · 12 June 2018

Agent replied · 10 June 2024

We will always do our best to accommodate viewers but yes, the majority of our viewings are conducted between 10am and 4:30pm weekdays.

5/5

Google

Fantastic personal service. Very professional and they actually know what they are doing instead of pretending.

Adam · 5 December 2024

Agent replied · 9 December 2024

Hi Adam, Thank you for taking the time to write a review, it's really appreciated! Many Thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

Amazing how the reviews for ABC are either 5 star or 1 star!! Suspicious to me that!!!! Could this be real tenants giving real reviews or is it the landlords? Also I think the 4.1.17 gagging order against tenants complaing on social media for 3 years is a nice touch great contract manager can I have his phone number.

Mikey · 11 June 2021

Agent replied · 10 June 2024

We're sad to see you've rated us just one star, especially when we've just been awarded 5 stars and received the Gold Award for the 2020 - 2021 British Property Awards! As your comments don't explain the reason for your review, if you'd like to talk further, please do email us. ABC Property Shop

5/5

Google

ABC offer a professional and reliable service as well as being both supportive and caring.

Jon · 5 December 2024

Agent replied · 9 December 2024

Hi Jon, Thank you for taking the time to write a review, it's really appreciated! Many Thanks, ABC Property Shop

5/5

Google

ABc lettings are so very polite an helpful altho it wasn't was we needed they said they would keep an ear out for a more suitable property for me thank you x

Coralie · 13 December 2023

Agent replied · 10 June 2024

Hello Coralie, Thank you so much for your kind review, very much appreciated. Kind Regards, ABC Property Shop

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read ABC Property Shop's Google reviews

Questions about ABC Property Shop Ellesmere Port

How many reviews does ABC Property Shop Ellesmere Port have?

ABC Property Shop's Ellesmere Port office has 134 reviews across 1 platform: 134 on Google.

What is ABC Property Shop Ellesmere Port's rating?

ABC Property Shop Ellesmere Port is rated 3.9 out of 5 across all 134 reviews, and 3.9 out of 5 on Google from 134 reviews.

Where is ABC Property Shop's Ellesmere Port office?

ABC Property Shop Ellesmere Port, 36 Station Road, Ellesmere Port, CH65 4BQ.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.