Trusted Agent profile Β· Ellesmere Port

ABC Property Shop Ellesmere Port reviews

3.9

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Good

134 reviews across 1 platform

36 Station Road, Ellesmere Port, CH65 4BQ

ABC Property Shop's office in Ellesmere Port, at 36 Station Road, is rated 3.9 out of 5 across 134 reviews on 1 platform, including 134 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

134

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Ellesmere Port office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Brett was very welcoming, professional and knew a lot about the property. Gave us the tour and then stepped aside to let my partner and I discuss between ourselves.

Michael Β· 24 July 2024

Agent replied Β· 23 August 2024

Hello Michael, Thank you for your kind review following your viewing with Brett, it is very much appreciated. Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

Superb service from ABC. Brett was a great help. I highly recommend ABC.

David Β· 2 March 2025

Agent replied Β· 20 May 2025

Hello David, Thank you for your review, very much appreciated! We wish you all the very best in your home and we'll pass your comments on to Brett. Best Wishes, ABC Property Shop

1/5

Google

All the 1 star reviews are spot on. I've been trying to get leaking windows fixed for over 10 years. I literally get water pooling in my living room when it rains. …

Mike Β· 14 December 2025

Agent replied Β· 14 April 2026

Hello Mike, If you would like to discuss the issues you have raised in person, please do … More

5/5

Google

I just bought my first house from these guys made everything stress free for me and got everything sorted quick and easy

Tyler Β· 14 February 2026

Agent replied Β· 14 April 2026

Hi Tyler, Thank you for your kind review, it's very much appreciated! We wish you all the very best in your new home. Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

Absolutely excellent. Our property was sold within 2 days of being posted. Unfortunately 2 days before exchange the buyers pulled out! Brett then quickly reposted the house and it was sold again 2 days later! Brett really goes above and beyond he kept me in the loop through the whole process. I would recommend ABC to anyone selling a property.

Garry Β· 4 December 2024

Agent replied Β· 9 December 2024

Hi Garry, Thank you so much for your kind review, it's been a pleasure for us to help you with the sale of your property and we'll pass your comments on to Brett. We wish you and the family all the best for the future in your new home! Best Wishes, ABC Property Shop

1/5

Google

They are unprofessional and I would not attend their viewings. They are serious time wasters.

Mette Β· 14 March 2026

Agent replied Β· 14 April 2026

Hi Mette, You originally made a reservation on 4th March to view a tenanted property on 9th March. As the property is occupied, we arranged access with the tenant in advance. On the day of the viewing, we asked you to confirm that you were still able to attend. At that point, you requested to move the viewing to the following day. Unfortunately, due to the arrangements already made with the tenant, we explained that this would not be possible. You then advised that you would no longer be attending, so the viewing was cancelled. Approximately 30 minutes later, you requested to book a viewing again for the same day at 11:30. As the appointment had already been cancelled and the tenant had made other arrangements, we advised that we could not reinstate the viewing at short notice and explained the reasons behind this. We’re sorry that this experience left you feeling disappointed, however we do need to work within the constraints of tenant availability when arranging viewings on occupied properties. Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

Been with ABC property shop for over 10 years now. Never had any problems...Jane, Matty, Ebony & the whole team are really amazing with problems and also nice people! Also our hall, stairs landing at 19, balls road all have been refurbished and look great...new intercoms and everything! Repairs done to flats right away. Recommend ABC property shop πŸ’―πŸ‘ŒπŸ‘Well done guys! X

Janet Β· 12 September 2024

Agent replied Β· 11 November 2024

Hi Janet, Thank you for your glowing review - it's really appreciated. We'll be sure to pass on your compliments to the team. Many thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

Very unprofessional, they tell you house is rented and return your deposit then you still find same house advertised by them online via rightmove, then they try all lies saying the house not the same as you viewed and I'm like the tenants in the houses have same set of bathrobes, same telly same small like office in one bedroom,same place to keep dinning tablandexact make and I'm wow,they are good at lying

Mary Β· 10 February 2024

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Mary, As we've already discussed with you at length, unfortunately we received a high number of applications for the particular property you wanted. As such, we put all applications to the landlord for their selection. On this occasion, another application was chosen and we were unable to proceed with your application. You mention the property was listed on Rightmove at a later, this was in fact for another flat in the same block and we did explain this to you. We're sorry that you are disappointed but during these times when rental property is in such high demand but of limited availability, we are doing everything we can to please all but sometimes this just cannot be. We wish you all the very best in your property search. Best Wishes, ABC Property Shop

5/5

Google

Been with ABC property shop for over 10 years now. Never had any problems...Jane, Matty, Ebony & the whole team are really amazing with problems and also nice people! Also our hall, stairs landing at 19, balls road all have been refurbished and look great...new intercoms and everything! Repairs done to flats right away. Recommend ABC property shop πŸ’―πŸ‘ŒπŸ‘Well done guys! X

Janet Β· 16 August 2024

Agent replied Β· 23 October 2024

Hi Janet, Thank you for your glowing review - it's really appreciated. We'll be sure to pass on your compliments to the team. Many thanks, ABC Property Shop

2/5

Google

So... If you're selling your ex rental on Riveracre Road with these people you used to rent it out with then good luck. We arrived 4 mins late for our 2pm appointment. To be greeted by a rude agent! Who said I was about to go... 4 mins late! Really.... we really put him out by turning up! He had places to go, the question is how long do they allow for viewings, if he was leaving after 4 mins! I'd move agents and get some professionals in to sell your property! What I will add in response to the below. Is that he wasn't in his car, I watched him lock the front door and get into his car....he saw us enter the street and said you here for me! He was very put out. SLA to your client I'd say is very poor. Appointment wasn't confirmed. I rang your office 20 mins prior to confirm my attendance as I'd not heard back. And no one has called me to actually ask what I thought of the property!

Kelly Β· 11 June 2023

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Kelly, We're sorry that you were unhappy with your recent viewing with us. Having reviewed the diary for this day, it looks as if appointments were quite tight and the agent had a couple of no-shows at that specific property and he was sat in the car in readiness for his next appointment just in case you didn't show. Although a few minutes late, thankfully, you did show and he was able to show you the property. We've taken your feedback onboard and will address with our team accordingly. Many thanks, ABC Property Shop

1/5

Google

EDITED below to add reply as no reply function available. Disgraceful company leaving a vulnerable adult with no water or heating in a mouldy house. Terrible customer services absolutely no empathy or effort to resolve issue. Steer clear. EDITED to add The issue with the boiler has been known about for 12 months never mind 48 hours. This is what happens when a very old boiler is left to rot and not properly serviced because parts are no longer available. All very avoidable and bordering on negligence. 1 heater was dropped off 12 hours after the problem was reported at 9pm after repeated phone calls. By then it was the equivalent of putting a candle in a industrial fridge and cost Β£14 to run for half a day. I understand that you are just an agency and not the actual landlord but maybe you should keep an eye on the type of owner you have on your books. From the outside looking in it looks a lot like a slum landlord who doesn't care one bit about their tenants living conditions and only about how much money they can squeeze out from their investment by scrimping on important things like boiler care. Also maybe keep the properties you look after closer to where you are actually based as then you would be in a better position to offer support when problems arise.

Liam Β· 10 June 2023

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Liam, Sorry but we disagree with some of your comments here. There has been significant effort to resolve this issue. Within an hour of the report regarding boiler failure, an engineer was sent to the property. We then, the same day, provided temporary electric heating whilst the issue was looked into further. We are working hard with the landlord to have the boiler replaced as it cannot be fixed. We're sure you can appreciate that whilst this is not an ideal situation for a tenant, replacing a boiler in less than 48 hours of the issue being reported isn't always possible and our team are working to rectify the problem. Whilst this is a live issue, we cannot comment any further. Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

Matt was really great and very helpful, thorough and professional. No info or detail about the property went untouched.

Shae Β· 11 April 2024

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello, Thank you for your review, much appreciated! Many thanks, ABC Property Shop

5/5

Google

I am writing this review to highly recommend ABC Property Shop for their outstanding service and professionalism, particularly during a complicated time. …

Dr Β· 14 November 2025

Agent replied Β· 14 April 2026

Hello, Thank you for your kind review, it's very much appreciated! … More

5/5

Google

really brilliant service from start to finish friendly and professional 10/10

Sandra Β· 14 February 2026

Agent replied Β· 14 April 2026

Hi Sandra, Thank you for your kind review! We wish you all the best in your new home. Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

ABC Property Shop have been absolutely amazing with our 2 recent property sales. Professional, always keeping us up to date with progress, relaying messages quickly. We had Brett as our point of contact, nothing was too much trouble, very knowledgeable. Very well priced for their services, highly recommended 5***** Cathy

Cathy Β· 19 November 2024

Agent replied Β· 23 November 2024

Hello Cathy, Thank you so much for your kind review, it is very much appreciated. It has been our pleasure to help you with the sale of your two properties and thank you for your kind words. We wish you all the very best in your new home! Best Wishes, ABC Property Shop

5/5

Google

Truly professional, Brett is dealing with the sale . Good representation of the property, photos and video are lovely. I would recommend

Jackie Β· 15 August 2023

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Jackie, Thank you for your kind review, much appreciated! Best Wishes, ABC Property Shop

1/5

Google

I’ve come back to review so people don’t have to go what I went through. When letting through this company my landlord shouted and intimidated me at 1am in the morning over the phone over a radiator that had corroded due to being so old and causing a leak. We were left from November until end of Jan with no heating in the bedroom and because the landlord dealt with everything directly had no leg to stand on. The agency itself was rude and extremely unprofessional with no customer service skills! I have various emails in which they belittled me and expected me to be homeless so I can pay for a debt back that micro managed because they knew I was vulnerable and a young female? β€œ I'm surprised you felt that rather than pay your outstanding debt you chose to go forward with a new property” I quote from their email. Looking back on it I should have sought legal help. For example, I have emails to say in the pre-move checks they wanted me to paint the door white or red. When painting it white they then charged me for a new door because they in fact only wanted it red! Which when questioned on they said it was a poor job hence the charge however in their Final Vacation Costs it states: β€œFront door has been painted white. As per the landlords lease the doors have to remain the same colour throughout the communal block. Therefore, the door will require sanding down, undercoating and repainting back to red.” I would not recommend this company if you’re a first time renter / young person with little renting experience as you will be stamped over with legal jargon spat at you to scare you. I have now moved on and understand what a decent agency/landlord consists of however live with the crippling anxiety of thinking everyone is like this company which is completely draining in day to day life. I wish I was more in the know when this was happening to me however I can hopefully save other people the hassle. As you can tell from my examples very poorly conducted. Like I say I’m older and wiser now but at 18 was just taken for a show and unfortunately has caused a lot of distress, furthermore nearly caused issues with future housing opportunities.NegativeQuality, Professionalism

Leah Β· 24 August 2022

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Leah, It appears that recollections may vary here. We won't comment on individual cases in to much detail, however as we ask of all our tenants, we do expect properties to be returned to us in the same way they were received and in your instance this was not the case and action to rectify was required of you and your partner. We expect this of all tenants, regardless of age, gender, etc but sadly when tenants don't act as they should, we have no option but to re-coup the costs to repair, repaint, clean etc from the deposit and if costs exceed deposit, then we will pursue the tenants and guarantor. We hope that you now understand how a tenancy should be conducted by a tenant and what is expected. ABC Property Shop

5/5

Google

We really enjoyed our viewing today with Brett, he was very informative and allowed us time to have a good look around the property on our own aswell as with him. He gave us good advice and was very approachable enabling us to ask him any questions or queries that we had.

Zara Β· 2 August 2024

Agent replied Β· 23 August 2024

Hello Zara, Thank you for your kind review following your viewing with Brett, it is very much appreciated. Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

The team at ABC are fantastic to deal with. They help 100% throughout the renting process, they are fair, honest, reliable and always available. They communicate really efficiently and you get paid on time, every time. They take all the … More

Frank Β· 29 December 2024

Agent replied Β· 9 December 2024

Hello Frank, Wow, what a fantastic review - thank you! We really appreciate you taking the time to write such lovely comments. Best Wishes, ABC Property Shop

1/5

Google

I have a vulnerable relative who rents a property through this letting agent, however they are gagged from commenting on anything relating to their tenancy due to the tenancy agreement. The attitude and professionalism of the staff at ABC leaves a lot to be desired. They are often rude and slow to act on issues. They often enforce unreasonable demands citing the tenancy agreement, often times this is open to interpretation. They have, in the past, ignored professional advice, that a tenant may seek from solicitors or housing charities, opting instead to threaten and belittle the tenant. If you are a vulnerable person or first time renter, please check the tenancy agreement carefully before you sign. Please also take on board the reviews here. Once my relative has moved out I will update this review with specific examples, however I do not feel able to at the moment for fear of retaliation. Ego seems to rule ABC, rather than professionalism. I fully expect a reply to this review which will attempt to brush aside any criticism, this is evident from any other negative reviews that have been left by other tenants.NegativeQuality, Professionalism, Value

K Β· 11 June 2022

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello K, We're sorry to read your review and we'd like to discuss this with you further to see if there's anything that can be done to help. We don't like to hear of any tenant in distress, especially if they are vulnerable. We ask that you give us a call or drop us an email and we'll do what we can to provide assistance. Kind Regards, ABC Property Shop

5/5

Google

We had the most incredible service from ABC property on our recent house purchase. They couldn’t do enough for us, so professional and friendly. Would recommend to anyone thinking of selling or buying through them. Brett and Matt are so helpful and went above and beyond to make our experience stress free. Thank you ABC.

Chloe Β· 10 May 2024

Agent replied Β· 23 August 2024

Hi Chloe, Thank you so much for your kind review. We hope you'll be very happy in your new home! Best Wishes, ABC Property Shop

5/5

Google

Have recently rented a new property with ABC Property Shop and the service has been amazing from the start. Process was very thorough, but the staff were friendly and helpful throughout and I'm so happy in my new home. Would happily recommend to anybody.

Thomas Β· 12 June 2019

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Thomas, Thank you for your positive review - much appreciated!

5/5

Google

I am thrilled to share my experience with ABC Property Shop as they have been nothing short of exceptional. From the moment I engaged with them, it was clear that their commitment to professionalism, responsiveness, and customer … More

David Β· 29 December 2024

Agent replied Β· 27 December 2024

Hello David, Thank you for your glowing review, it's an absolute pleasure to read! Many Thanks, ABC Property Shop

5/5

Google

I have used ABC Property for over ten years and the service provided by Sue and all her staff is outstanding. Nothing is too much trouble and they always go the extra mile to help where they can. Very professional, competent and extremely friendly staff who always respond quickly and get things done. I can't recommend ABC highly enough and am endebted to Sue for her amazing service over the years. Thanks guys, you're all fab!

Chris Β· 11 June 2022

Agent replied Β· 10 June 2024

Hello Chris, Thank you for your kind review! Kind Regards, ABC Property Shop

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read ABC Property Shop's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.