Trusted Agent profile · Derby

Frank Innes Derby reviews

4.5

★★★★★ Excellent

483 reviews across 1 platform

18 St. James Street, Derby, DE1 1RN

Frank Innes's office in Derby, at 18 St. James Street, is rated 4.5 out of 5 across 483 reviews on 1 platform, including 483 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

483

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Frank Innes Derby hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Derby.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Derby office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Great experience renting a place from them. Georgina and Olivia were extremely helpful throughout the process.

Aadit · 8 November 2022

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your terrific 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

Lydia went above and beyond in finding an apartment for my partner and I. Even after we moved in she was quick at responding and ensuring we were happy and settled in. Thank you!

James · 7 July 2018

Agent replied · 6 July 2023

Thank you James for recognising, with your 5* review, the hard work and attention given by Lydia in our Frank Innes team at Derby. It is great to read that you felt the experience provided was above and beyond your initial expectations when looking for a new home. Kind regards, Scott.

5/5

Google

it was nice to deal with charlie , them response is very quick and helpfull . they get my deal very fast and i got the keys of new house , thanks team and charlie

Daljit · 25 September 2024

Agent replied · 25 October 2024

Thanks Daljit for your great 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Google

According to Frank Innes they are just here to communicate with the landlord and ourselves nothing else. So you paying agent fees for nothing just to pass messages on!!! I’ve had a great response so far so anyone else that’s had issues email me @ crystaltbrown8@gmail. Com we need to highlight these issues on a bigger scale going to the Media, watchdogs. We are being treated like we do not matter, our money does not matter just the landlords. Let’s stand together and fight back. I have have recently moved out of a house chaddesden, I had issues with the landlord before moving however, always resolved issues myself even if it ment me paying for repairs to the property. Since moving out the agent are having trouble contacting the landlord I am currently in disputes about my deposit. The check in inventory states issues in which I have repaired but now the landlord is trying to charge over £2000 pounds for wear and tear. I have also got belongings stolen in which we had an agreement of when these things will be collected. I did report this matter to the police but they cannot help as the landlord is claiming that we didn’t have permission to collect the things on another day. I have evidence of check in and check out inventory. I just feel that will the housing crisis in the uk at the minute landlord are taking advantage of people and trying to scam money out of them, even when it’s evident that they are lying. I’m a young parent to 4 month old baby the property had mould, always payed rent on time. Most importantly I improved the property. In which the agents support and do nothing for their customers.

Crystal · 7 July 2019

Agent replied · 6 July 2023

Hi Crystal, I am sorry if you were not happy in your experience we us. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at review@countrywide.co.uk Kind regards, Scott (Customer Relations Team)

1/5

Google

Criminally negligent. We rented from them, when we moved in there was broken glass, mould in the freezer, an actual knife in the shower (why?), rotting garden waste, etc. They lied about work which would be done before we moved in (and was never done). They failed to fix a hole in the roof or inform the landlord of it - can't be doing much good for the wooden supports! Obviously, when we moved out they assured us the house was clean and we wouldn't have to pay anything... Then tried to claim half the deposit, meaning we got none back for 4 months. Avoid.

Richard · 7 July 2019

Agent replied · 6 July 2023

Hi Richard Thank you for taking the time to leave these comments. I am sorry to hear about the issues you have had. If you would like to discuss this further please contact us on customercare@countrywide.co.uk Kind regards, Jake

5/5

Google

I cannot put into words how thankful I am to have cooperated with LYDIA YOULE during my 26 months of tenancy! From the very beginning, she was just on top of everything. Besides her sharp professionalism, she was always patient, kind and a great listener to what I needed. She was always fair, honest and available at anytime. She did lots of chasing and liasing with the landlords whenever there was an issue with the flat and she was always informative and knowledgeable! I am really happy that I met her! I would definitely recommend her and I wish her all the best as she deserves it! LYDIA you are fantastic!

Evi · 7 July 2019

Agent replied · 6 July 2023

Hi Evi, it is very pleasing to read that a colleague (Lydia) provided such an excellent service. Your kind words will be passed on to her, and the local Frank Innes team appreciate the 5* rating. Best wishes, Mark

5/5

Google

Frank Innes have been amazing when purchasing our first home. Alice Lambert who showed us round the property and dealt with our sale was really helpful and always a pleasure to deal with. We did everything through Frank Innes/Countrywide and used their recommended mortgage adviser Lee Perkin and solicitors. Communication with Frank Innes was always easy and we received regular updates throughout the process. I would always recommend using Frank Innes Derby and the range of services they offer. They’re great! Thank you to all the team!

Lydia · 1 June 2019

Agent replied · 31 May 2023

Hi Lydia, thank you for taking the time to leave us with your fantastic review of the 5 star service you received from Alice and the team at Frank Innes in Derby. It is brilliant to read that the communication was easy, that you received regular updates and were a pleasure to deal with. Best wishes in your first home! Emma.

1/5

Google

deposit.. £155 and they said it was refundable. But they said won't give my money back. Day light robbery.... don't go with fank innes. They Tell lies..

Jonathan · 16 January 2025

Agent replied · 23 January 2025

Hello Jonathan, I'm sorry to hear about your experience with us regarding the deposit. We take such matters seriously and would like to resolve this issue for you. Please contact us at review@countrywide.co.uk so we can address your concerns directly. Best regards, Lucy, Customer Relations Team

5/5

Google

Georgina was extremely helpful and kind throughout, very excited to move in!

Nikola · 8 March 2023

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your brilliant 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

1/5

Google

I have tried to contact the agency about the property they've listed and the lady who picked up the phone, was very unfriendly, making me feel like I'm making her day worse simply by calling for the enquiry.

Veronica · 25 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hello Veronica, I'm sorry to hear about your experience. We strive to provide excellent customer service and will address this issue. Please contact us at review@countrywide.co.uk so we can assist you further. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

4/5

Google

I dealt with Alice on a recent property purchase and found her to be very helpful and responsive. I would definitely recommend! Thank you!

Kay · 6 July 2021

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your 4* review and great comments! Best wishes, Scott @ Customer Relations

5/5

Google

The team at Frank Innes especially Alice were excellent with the smooth sale of our house. They were very helpful and responsive. Thank you!!

Laura · 6 July 2021

Agent replied · 6 July 2023

Wonderful to read such great comments and thank you for your 5* review! Best wishes, Scott @ Customer Relations

5/5

Google

Easy to work with, they were attentive during the whole process and were flexible with me, for example when I asked for extra viewings during the sales process I was able to go several times with contractors ready to start work the day after the transaction completed. Alice in particular was very helpful and was a good mediator between myself at the sellers as there were some sticking points during the process.

Nicole · 6 July 2021

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your brilliant 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

I have been really impressed with the Frank Innes team in Derby. I would specifically mention Euan for his speed and quality of follow up and responsiveness.

Simon · 28 December 2024

Agent replied · 11 January 2025

Thank you for taking the time to leave us this tremendous 5* review Simon. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

We worked with Alice Lambert at Frank Innes, she was very professional and always kept us informed at every stage of the process. I would recommend Frank Innes Derby and Alice Lambert.

Angray · 7 July 2018

Agent replied · 6 July 2023

Good morning, thank you for your excellent 5* review of the professional service you received from Alice at our dedicated Frank Innes office in Derby. Best wishes, Emma.

5/5

Google

Lydia has been fantastic and efficient throughout our whole process expecially with us having to do things remotley, her communication has been fantastic.

Joe · 6 July 2021

Agent replied · 6 July 2023

Many thanks for the fantastic 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

Amazing service from start to finish A friendly approachable and informative team Nothing was ever too much trouble First time buyers - but Luke from Frank innes rang and emailed constantly to keep us informed Thank you for making the process a pleasant one Highly recommend them

Maryam · 25 December 2023

Agent replied · 1 January 2024

Hi Maryam! It is wonderful to see your 5* Review and kind comments! Best wishes, Scott @ Customer Care.

5/5

Google

I have been with Countrywide and Frank Innes for 22 years as a landlord and the service and people have been great. When I was interested in selling my house Frank Innes advised my tenant was interested in purchasing the house. This was all organised and I used Conveayncing Connect as my solicitor and the sale was seamless. I would highly recommend Frank Innes. Thanks!

Anthony · 31 May 2022

Agent replied · 31 May 2023

Thank you for your thoughtful 5* review and recommendation! I will make sure your kind words are passed on to the local team. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

Rented my first property in Derby and the team, specifically Helen, were friendly, efficient and quick in getting me moved in.PositiveResponsiveness, Professionalism

Stuart · 25 August 2021

Agent replied · 6 July 2023

Many thanks for your great 5* review. Best wishes Lucy, Customer Relations.

1/5

Google

I have only put the one star as it would not allow me to put none!!!! Worst experience ever!!!!! We paid £8500 in advance six months rent and moved into a property in need of silly repairs as simple as broken toilet roll holders on walls, shower doors falling off when used, doors and windows sealed shut and when you call to complain or ask for them to be repaired you get spoken to as if you are dirt and told you should not have moved into it then???? Shocking, customer service defo not the staffs strong points!!!! So we try to contact the branch manager Simon, although very polite again not really much intrest if he can fob your call off to somebody else he will!!! So we then try with Lee Robinson the owner of Frank Ines!!! lol been waiting two weeks now for the call to be returned!!!!! Repairs still not done but at least nine weeks down the line they finally removed the letting board after 11 phone calls!!!! I made one call to remove the leaders letting s board it was gone first thing the next day!!! Frank Ines = don't put yourself through the stress!!!! Use a company that appreciate the money you spend with them and treat you with some respect!!!!!! They told my landlady that their all the same landlords just after the cash!!!! Don't realise it involves work!!!! How rude when my landlady is lovely and pays them to manage her property!!!!! SHOCKING!!!!

Sarah · 7 July 2017

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for bringing this to our attention. We understand that the matter has now been drawn to a close. If there is anything further we can do to help in the future please don't hesitate to contact us at the office. Many Thanks, Branch Manager

5/5

Google

I was extremely happy with all aspects of the buying process with Frank Innes, communication was brilliant and I would highly recommend. Purchasing a house can be a stressful time and Frank Innes made the process painless. Special mention to Alice Lambert who looked after us throughout the process and gave 5 star service.

James · 6 July 2021

1/5

Google

By far the worst Company/ Organisation ive ever worked with Frank Innes & Countrywide have complete lack of knowledge when it comes to law and legislation regarding the responsabilities of a landlord and tenant, i moved into a house which was filthy, insecure with a rubish filled garage that i was unable to use and eventually with zero success from the property management team at countrywide i ended up paying out my own pocket to clear the garage. also having the front door lock brake having no access to the house countrywide refused to help me "as their office closed in the next 5mins" disgusting and zero customer service they proposed that i slept in my car for the night (in mid december) till they could get a locksmith out to see me, absolutely appauled at this company!! also just to add, when ever i have been in conversation with this company via the telephone they never listen and continue to talk over you with terms and conditions, general social skills are lacking majorly!! its fair to say that the left hand is definitely not talking to the right hand here, after making endless complaints about my garden not being secure one occasion my dog escaped and was injured which as you can imagine cost a bomb in vets fees i kept in touch with counrtywide and frank innes throughout and eventually got back up to date with all rent they then hit me with a £30 chanrge which i disputed against given that it was their responsability to maintain any external structures (Government Legislation) since then i have had Zero contact with both Frank Innes or Countrywide which led be to believe that the dispute had gone in my favoryet i have only just found out that they have added yet another charge to the existing without notifying me. company integrity must not be on their list of priorities

Greg · 7 July 2016

Agent replied · 6 July 2023

We have been in talks with you about the situation and hopefully this is all now resolved, we look forward to speaking to you soon to finalise the end of your tenancy and would like to thank you for your cooperation in arranging viewings.

1/5

Google

Why don't google let me be honest and leave ZERO Stars?? ONE star is very generous! Short and sweet: if you want to buy your dream home then stay away from this estate agent like the plague. This experience has been the WORST experience in my life, and has put me off from buying, especially from these bunch of nonses. They promise the world and then make up other rival buyers to bump up the prices so they can profit. Ran by underage inexperienced mobs that don't have a clue about selling. After telling me that the vendors have accepted my offer of the asking price and sealing the deaL, they then went back on their word and made me increase my offer (bearing in mind it had been accepted) to £15,000 over the asking price which I politely REJECTED. ALL their properties get Sold over asking price then miraculously come back on the market because the 'prospective buyers' changed their mind.

Cafe · 7 July 2016

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mr Afsar, we are extremely sorry to hear that you feel this way, and we understand both selling and buying can prove to be a stressful process. Your comments are disappointing to hear as we would never make up rival buyers and give false information to our customers. Your offer on the property was accepted verbally but not officially as we were still waiting for outstanding information from you. As you were fully aware, there was an incredible amount of interest in the property, and an applicant who viewed prior to your offer being accepted came forward with an offer, we are duty bound to put forward all offers as we act in the best interest of our clients right up to the point of exchange of contracts. As per our vendors request we asked for best and final offers from both yourself and the other party. Unfortunately in this instance the vendor decided to accept the other offer, the decision as to which offer the vendor accepts is down to them. We are more than happy to discuss anything further with you so please contact the sales branch at 01332 565296. Kind Regards, Branch Manager.

1/5

Google

If I could I would give them 0 stars, appalling doesn't even begin to describe their service. Will never ever go there or view their properties ever again. We were told that the house that we took off the market a few weeks ago was up for sale and that we can only live there for 3-4 months just before they gave us the contract which was 2 days until we had to move out of our old flat, leaving us with our hands tied, not to mention the 2 viewings we booked with them we took time off work to go and see the properties and no one was there both times they forgot to book us in even though they told us the viewings are on. Waste of time! Very unprofessional and forgetful.

Ellie · 7 July 2016

Agent replied · 6 July 2023

Dear Elista, thank you for your review, I am very sorry to hear that your experience of Frank Innes has not been positive. I can see that you signed a 6 month contract with a three month break clause as the Landlord wanted a short term tenancy only, we did make you aware of this in a verbal and written format. As you are aware the Landlord served notice for possession whilst you were in the property meaning that you would have to move out on 19th December 2015. You then gave notice meaning that you yould move out earlier at your request. With regards to the two viewings that you booked with us, we attempted to confirm the appointment on the day but did not receive confirmation, when you called the branch from the location we immediately travelled to you to conduct the viewing. We could not get access into the second property as it is tenanted, we did try but could not confirm the viewing. You were informed of this and we arranged another day/date/time for you to view but you then cancelled the viewing. As you are aware we have shown you six properties during your search so it is very disappointing to hear that you are unhappy. We are very sorry that you are not happy with our service Elitsa, and I would welcome the chance to speak with you, if you would like to discuss the matter please do not hesitate to contact me on 01332 565295. Branch Manager

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Frank Innes's Google reviewsLeave Frank Innes a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Frank Innes Derby hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Derby.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent