Every review we hold for the Colchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
Googlewith our experience of Jackson and Co where do I start. We had been on with another estate agent for nearly two years. We kept getting offers and accepting and then it was falling through Danny kept coming to our door and I just now wish I had taken up his offer sooner. We decided to change and go with Jackson and Co due to Danny persistents and I can not fault this part of the process. They came and done the photos organised an open day and from the open day the offers came flooding in. The open house was on a Saturday and then it was sold on the Monday. An amazing result and very well worth the money The next part you are then given to Debbie Mead. What can I say about Debbie. An absolute credit to Jackson and Co. Wow she absolutely goes out of her way to take all the stress from you. Debbie takes control and takes the lead and guides you. Debbie has definitely kept us sane in this whole process!! If you want to move i would definitely give 5 out of 5 because Debbie is amazing. She keeps you updated, she rings you back straight away, never left us wondering. Debbie puts her heart in to her job and because of her passion we as a family are now able to reach our family goals and look forward to the future. Our move ment so much to us and it also ment so much to Debbie. Debbie listens to your needs and understands and also empathis with your situation and wants you as a family to achieve the best and that is what Debbie did for us So I would rate Jackson and Co for Danny and his persistence and getting the house sold and for Debbie with her passion, empathy, understanding, always answers the phone and always knows what to do and explains every step. Anyone to work with Debbie is very lucky as you know the job will get done!! An outstanding service provided by Debbie Mead
Anna · 30 November 2022
Agent replied
Hey Anna, Thank you very much indeed for those kind words above! Debbie has read your review and is delighted to hear what you had to say about your experience with her! We hope to see you again in the future!
★★★★★ 5/5
GoogleThank you! I was helping a family friend's student daughter who had never rented a property before in the UK. With her parents abroad it was vital that I found a trusted and professional letting agent and I have been thrilled with the service and extra bits of help we have been offered with Jackson & Co. She is now settled into her new place and her parents are thrilled too - credit where it was due as you have really helped and given us all peace of mind. Special mention to Sam Jackaman who really went the extra mile. Thanks Sam - you're a star!
Sue · 30 November 2022
Agent replied
Hi Sue, Thanks so much for your kind words! We strive to be as helpful as possible during each step of the process, so it's great to see that's the case here!
★★★★★ 5/5
GoogleMatt was super helpful he knows how to deal with customers i would suggest matt for future as he is very knowledgeable i also dealt with him on behalf of my parents as i found out he left his previous company and now he spoke with me for renting he will talk to you he wont talk rubbish tell you upfront if the process can happen or not. matt will try find you something if he has a property available.
MoniQ · 29 November 2022
Agent replied
Hi Moniq,
Good to know that Matt has been looking after you. At Jackson & Co, we strive to be honest and transparent, so it's great that a tenant like yourself understands how we operate!
★★★★★ 2/5
GoogleReally wanted to this to be the flat I stayed in longer than a year but they made it impossible. Right before we even moved in they were making it such a hassle. Awful communication in how our application was doing. I had to call them before they finally told me why we had heard nothing. Honestly would've gone somewhere else if they didn't waste the last two weeks of my previous tenancy just sitting on our application. They couldn't even give us a chance to look for another option. Reputation so bad other agencies are talking about them during their own viewings, how notorious they are. Really wish I read reviews first. Luckily for us, we didn't have as many severe issues as other reviewers are noting. However, it took us weeks to understand how the hot water system worked (mind you, they told us little to nothing about setting up bills when we asked how things worked.) They gaslighted us about our hot water system for WEEKS. We knew it wasn't working. That it wasn't normal to just not have hot water. And then when they finally got a contractor to show up (after saying we had gotten so many visits and threatened to charge us because "everything was fine") it turned out the timer was broken. After that, it took them over a month to replace it, after I had called numerous times. It was only when we told them we were going to file a complaint with their property ombudsman that they sent people to replace it. Always dragging their damn feet. And I've taken note of all the reviews about how they like to behave at move-outs and with deposits. I'm absolutely ready for them.
Margarita · 18 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleMy experience with Jackson and Co, specifically with Sunni Dewing, was outstanding. Sunni was incredibly patient and helpful throughout our entire home search process. Her friendly demeanor and willingness to go the extra mile made a significant difference in our journey. Thanks to her, we found the perfect home that met all our needs and preferences. I highly recommend Sunni and Jackson and Co for their excellent service!
Rongsen · 20 March 2025
★★★★★ 4/5
GoogleWe had a great experience with Jackson and Co Property. They made the process of finding a home smooth and stress-free. A special thanks to Inga for her support and guidance throughout. She was friendly, helpful, and always quick to respond. We are very happy with our new home. Highly recommend their service!
Antony and Ramy
Antony · 4 July 2025
★★★★★ 1/5
GoogleDo not ever think to rent a property from this agency. It was a horrendous experience from start to finish.
They stole my money and ignored all my correspondences. They treated me as if I were stupid. These people are liars and the most shameless individuals I have ever encountered in my life. Renting a property from them was the biggest mistake of my life - I regret every inch of it.
I agree with all the negative reviews. It is obvious to me that they do not operate with good intentions. They are also quite passive-aggressive. So, do not waste your time and money, and preserve your sanity.
Ali · 20 March 2025
Agent replied · 4 May 2023
Hello Ali, I am sorry you have had a bad experience with us. I can't seem to find any of your details, is there a contact number we can reach you on to discuss this?
★★★★★ 1/5
GooglePlease do not use this estate agent. We used them a few years ago, and had the most awful experience. We are looking to rent again, and the experience I had with Jackson and Co was so awful, I have such anxiety over renting again.
We paid a deposit for a flat, the day before we were meant to move in, we were told that the property had been sold! We had to rush to find another flat before I started my studies, I wish I went to another estate agent then… but as we were due to move the following day, I was under stress to chose another property on the spot… also, they still held our deposit money! I was visibly upset when I got to their office, as anyone would be. One of the estate agents there was very patronizing and told me to “calm down”.
Whilst renting, the estate agents would turn up without any notice… and this was during a pandemic!
We were left with no hot water at times as well.
Please, please, use another estate agent. They may seem nice when trying to ‘sell’ you a property, with lots of false promises (ie. car parking spaces when there were none) but it is just a set up. They seem to prey on students, who are first-time renters.
Avoid at all costs.
Charlotte · 20 March 2025
Agent replied · 27 September 2024
Good Afternoon Charlotte,
We are sorry to hear that you had problems around 4 years ago, I have attempted to look at your tenancy to investigate what you have laid out in your review but we do not have any tenants with your name. Management has changed since the Covid pandemic, please contact us to go through the items that you have highlighted.
Thank you in advance,
Jackson and Co
★★★★★ 5/5
GoogleHave been working with Jackson’s for a few years now and feel they have an incredible team who are happy to help at the drop of a hat. Sam has been our most recent hands on negotiator, who has been a pleasure to work with. Along with the rest of the team who have been nothing but wonderful. I’d highly recommend Jackson’s for your property needs.
Emma · 21 May 2023
Agent replied
Hi Emma,
Thanks a lot for the kind words :-)
Sam has read your review and is delighted to know how happy you are with the service he has provided.
Many thanks!
★★★★★ 5/5
GoogleHad an excellent experience with Sunni at Jackson & Co! She was professional, friendly, and extremely efficient. Her attention to detail and commitment to providing top-notch service made the entire process seamless. I highly recommend Sunni and the team for their dedication and outstanding customer service. I’m really grateful. Thank you so much Sunni.
Abdulkhalig · 22 June 2025
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give this agency zero stars, I absolutely would. This has been the most unprofessional, frustrating, and disgusting experience I’ve ever had with a rental property. From start to finish, their behavior was appalling.
When we moved out, they told us that the apartment would be inspected within 10 days and that we’d be contacted regarding our deposit. Of course, we never heard a single thing back from them. I had to chase them for answers, when I called the first time, they told me someone was looking at it right then and that I’d get the deposit details by the end of the day. Surprise, surprise, no email, no call, nothing.
When I called again, they suddenly changed their story and told me they weren’t even responsible for handling the deposit, and that I had to “wait to be contacted by someone else.” What a complete joke. So which is it? Either they were lying the first time or they’re completely clueless about their own responsibilities. Honestly, both seem true.
As a student, I was treated like I didn’t matter, completely ignored and brushed off. The moment my mum got involved and called them herself, magically they finally sent over the deposit breakdown. And when we saw it, it was unbelievable. They had deducted money for “cleaning” when the apartment was spotless when we left. Meanwhile, when we moved in, it was far from clean, but of course, that didn’t seem to matter to them.
They even deducted money for a mark on the wall that we had reported to them the day we moved in. We literally have email evidence showing it was there before we arrived, and they still blamed us. That’s not just unprofessional, that’s dishonest.
This entire experience has been a nightmare. The way they treat tenants, especially students, is absolutely unacceptable. They have zero communication, zero accountability, and zero professionalism.
⚠️ STUDENTS, DO NOT RENT FROM THIS AGENCY. They will take advantage of you, ignore you, and then try to keep your money I wouldn’t wish this experience on anyone.
Following up from my previous comment, I reported this matter further on to the Deposit Protection Services and we won our deposit back. I would recommend to every STUDENT that they do the same!! The best word that described Jackson&Co is disgusting, unprofessional and completely useless! Every one who works there they are completely unprofessional. The funny thing is that when i called and told that to the “manager” he told me i know and that they will be under new management from now on! This company should be closed down even rebranding under new management wouldn’t save it!
Stefania · 20 January 2026
★★★★★ 1/5
GoogleJackson & Co have perfected the art of selective communication. After my tenancy ended in September, there was complete silence until November, when they suddenly appeared with an imaginative list of £1,070 in deposit deductions only after I started chasing them.
Thankfully, the DPS exists to distinguish evidence from creativity. After adjudication, most of Jackson & Co’s claims were dismissed and the deductions were reduced to £390. Walls, furniture, redecorating? All rejected lol.
Helpful tip for future tenants: don’t wait for Jackson & Co to “get back to you”, they won’t. Chase your own deposit, expect inflated claims, and rely on DPS to do the actual fairness.
Fabiha · 20 January 2026
★★★★★ 5/5
GoogleAfter a disappointing experience with another local agent, Jackson and Co came to my rescue and sold my home in just a few days. I honestly can’t recommend them enough, or put into words the level of commitment, professionalism and care they have shown. Nothing has been too much trouble, and as a sales team they really have gone above and beyond. Danny, Kitty, Josh and Adam, you have all been amazing! You’ve been great communicators, made me feel valued, given me guidance and reassurance, restored my faith in estate agents, and made the buying and selling process a lot less stressful for me. For anyone looking to sell their home, you won’t find better than these! 🙂PositiveResponsiveness, Professionalism
Wendy · 20 July 2021
Agent replied
Thank you for your review Wendy, we are so pleased you are happy with the service you have received. Thank you for taking the time to write us such a lovely review, we can't wait to get you moved into you new, dream home! From all the Sales Team, we wish you all the best.
★★★★★ 5/5
GoogleAfter an appalling experience with another estate agent, Kitty & Debbie restored my faith that professional, efficient & friendly estate agents do exist! I can not thank them enough for always getting back to me & perusing necessary avenues to get the sale to completion as soon as humanly possible. They will always have my business, I will always recommend them. I’d also like to Thank the rest of the team whom at times were involved in my purchase.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Claire · 13 July 2021
Agent replied · 3 June 2024
Thank you Claire, it has been a pleasure helping you with your purchase. We wish you and your family all the best for the future.
★★★★★ 5/5
GoogleJackson and co have today exchanged on my late Grandfathers, and we was unfortunate enough to get caught up in a difficult chain. Debbie was outstanding and I’m confident in saying without her this sale would not have happened. Excellent service from the whole team from start to finish. We really cannot thank you all enough. Will 100 percent be using you again in any property sale or purchase.
Karen · 30 November 2022
Agent replied
Hi Karen,
Great stuff, glad you had a good experience with our wonderful team! Debbie was delighted to hear what you had to say, so thank you.
★★★★★ 1/5
GoogleDon't be fooled by the positive reviews!!! After I picked the apartment the agent asked me to leave a nice review and I did. Jackson&Co are completely useless and unprofessional. I moved into my apartment in September and the first few days were an absolute nightmare. The apartment reeked of cat piss and it was dirty. The smell was so bad that I didn't even sleep in the apartment the first night. No one bothered to come and actually check the state of the apartment. There were stains on the walls, the radiators were burned, a desk that collapsed when I tried to move it. I immediately went to the office and asked for someone to come and clean the apartment. The cleaning lady didn't do absolutely anything, she assessed the apartment as clean and for whatever reason she couldn't feel the smell of piss which seems very bizarre to me . I spent 3 days cleaning the floors myself, on my knees, as it was a hard wood floor I had to brush every crack. The apartment wasn't professionally cleaned as it was supposed to considering that the pervious tenant had a pet. The furniture was destroyed by the cat and I had to get rid of it myself because, again, no one was picking up my calls or emails.
Don't waste your time with this people because they can't be asked to do their jobs!
Cristina · 20 March 2024
★★★★★ 1/5
GoogleWish I could give 0 star. Took a month to recieve the paperwork to start our application. They then took months to repair our washing machine. Our fridge broke and they ignored it. Now it’s been over a month and we haven’t received our deposit. Called six days in a row to be told Morgan is busy or out of office. They want to charge us a ridiculous sum for cleaning fees however have not provided any proof of these fees and the property was left cleaner than when we arrived. Awful service, constantly just ignore your emails and when you call they just say ‘call back another day’. No matter how desperate you are. Do not use this estate agents. Still waiting on our deposit to be returned almost two months since moving out.
Tristan · 20 March 2024
★★★★★ 1/5
GoogleI would also give zero stars if possible. This company managed my mother in law's property when she moved into a care home. Property was mismanaged appallingly. A bad tennant who left causing damage and owing rent, long period of no tennants then a flood ( not sure why but we suspect heating not on frost setting!) Company then oversaw very very shoddy repairs and actually lied to me saying they had inspected property when they hadn't. They never responded to emails and never phoned back when they promised to. The one lady who was helpful had left a month later when I requested to speak to her. A completely different experience with a new letting agent who is polite and pro-active. I would strongly advise stay away from this company.
Juliette · 20 March 2024
★★★★★ 1/5
GoogleThis estate agency is totally not recommended. Listing fake properties to attract students. And when we actually contact them for viewing and more information. They will ask you to pay 12 month advance rent + deposit. Which is totally wrong. They do legal agreements and we pay deposit also. Who the hell ask for 12 month deposit. This is fraud. Don’t go for this agency.
Kashyap · 1 October 2022
Agent replied
Hi Kashyap, Sorry to hear your experience with us wasn't up to scrap - some landlords explicitly ask for rent in advance and as an agent it is our job to ensure we abide with the landlord's requirements. Having said that, we'd love to hear more about your experience to better the service we provide in the future. So, please reach out to our team on 01206 863900 to get this resolved.
★★★★★ 1/5
GoogleThis estate agency is totally not recommended. Listing fake properties to attract students. And when we actually contact them for viewing and more information. They will ask you to pay 12 month advance rent + deposit. Which is totally wrong. They do legal agreements and we pay deposit also.
Who the hell ask for 12 month deposit. This is fraud. Don’t go for this agency.
Kashyap · 30 September 2022
Agent replied
Hi Kashyap,
Sorry to hear your experience with us wasn't up to scrap - some landlords explicitly ask for rent in advance and as an agent it is our job to ensure we abide with the landlord's requirements.
Having said that, we'd love to hear more about your experience to better the service we provide in the future.
So, please reach out to our team on 01206 863900 to get this resolved.
★★★★★ 1/5
GoogleI am extremely frustrated and disappointed with this agency. I moved out of my previous property nearly two months ago and have contacted them more than ten times about my deposit. Every time, I get the same excuse that there’s a “long queue.” On Monday, they told me I would receive an email, and until Thursday, still nothing. When I called again, I was told they “can’t promise anything” and that the person who deals with deposits was unavailable.
When they wanted something from me during my tenancy (like arranging viewings), they had no problem calling me multiple times a day. But when I needed my money back, complete silence.
To make matters worse, they also fined me £80 for supposed “garbage issues” without any proof. They even admitted the fine was charged to the whole building, which made no sense. Despite me paying that fine under pressure, after they told my new letting agency they wouldn’t give a reference otherwise, they still shared it with the new agency afterward.
On top of that, they want to deduct £600 from my deposit for things like “marks on the wall” and “hair in the drains,” even though the carpets were left in better condition than when I moved in. When I asked them to recalculate and provide proof of the invoices for these charges, instead of helping, they suddenly added another £300 to the deductions, bringing the total to £900. Then they told me they would “waive” the extra £300 if I agreed to pay the £600 , which felt like they were trying to pressure me into accepting their amount.
It’s been a horrible, stressful experience from start to finish. Communication is awful, promises are not kept, and there’s zero accountability. I strongly advise anyone considering renting through this agency to avoid them and save yourself the hassle and stress. Also please take pictures before leaving the house, that’s the mistake I made, as they will try to take all your money! If I could give 0 ratings I would have.
Gehna · 20 November 2025
★★★★★ 5/5
View Agents TenantThanks Ashleigh Bastion, top marks
Ashleigh Bastion was amazing and really listened to all my housing requirements. When I was happy to sign for a specific property she even took the time to persuade me to view another which she thought suited me better. She was right, it did!!! I have now signed for a property which has ticked every box on my wish list. I can't wait to move in.
Thanks Ashleigh and the super professional and friendly team at Jackson & Co.
Denise · 6 February 2017
Agent replied · 6 February 2017
Dear Denise,
Thank you so very much for your kind review. The staff are delighted with your feedback and it appears they were equally delighted to do business with you too. Your time in taking to send this review is very much appreciated. Thank you.
★★★★★ 5/5
View Agents TenantLovely agency
I was a tenant with Jackson and Co from 2008 and found Lucinda and the team gave an excellent service, were attentive if I had any maintenance issues, quick to respond to any queries and made me feel valued as a tenant and I would not hesitate to use their services again. They also were there for me when I vacated and moved to Australia and Lucinda helped me to tie up loose ends and was very supportive throughout.
Cassandra · 17 January 2017
Agent replied · 19 January 2017
Dear Cassandra, thank you so very much for your kind review and we are delighted that you have been happy with our service.
★★★★★ 1/5
GoogleHi students!!! Especially the International Ones,
I am Ozgur, PhD student at Essex. Every student is encouraged to reach out to me through my school email. From the reviews, I noticed the pattern in regards to their capability, and professionalism. My experience is no different, they constantly lied (Among the things they have done; i) Monetarily, giving a wrong meter reading, lied about talking to landlord to change the mattress, which was covered with lots liquid. ii) Preliminary wise, so called 'professional cleaning' topic I am not even going to talk about it, out of work fans (which forced us to sleep in a moldy rooms), broken cupboards, pipes etc.). But more importantly, due to their monopoly around the University, they literally don't care about the consequences. For instance, like many of you, I have been waiting my deposit to receive for 50 days. And, yes I tried everything, calling them, sending lots of emails etc., but the response of theirs goes along the ways of their professionalism.
That is why, I reached out to University in regards to their attitude to students, especially the international ones (Any British student can free to reach out to me, but my inclination is they probably little bit more 'professional' to students whose parent are living in the country). Please use my school email to reach out to me, and share your experience.
Ozgur · 16 October 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.