Every review we hold for the Colchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleHad a perfect experience from start to end, very quick with responses !! Shout out to debbie who has been wonderful from the start thanks for all your help !! Shout out to derry who was so polite showing me around a property and helpful when needed and lastly brian for such quick responses on the phones one of the fastest responses ive ever had, you three are great assetts to the company and i wish u all the very best in your careers
Luke
Luke · 6 June 2021
Agent replied · 6 June 2023
Dear Luke,
Thank you so much for taking the time to leave such a great review. Out Lettings Team work exceptionally hard, so it is lovely to have that hard work recognised. I will ensure they are made aware of your comments.
Regards,
Paul Howe (Boydens)
★★★★★ 5/5
GoogleWe have worked with Boydens as a contractor now for the best part of a year and it has been an absolute pleasure! Their dedication to providing an excellent service to not just their landlords and tenants but also any contractor working with them is admirable.
Nicola · 27 June 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thank you so very much for your review Nicola - this means the world to us!
All the best,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 1/5
GoogleAt first case they rent out property in not clean condition ,not painted walls ,not changed the flooring at turn tenant. Slow reaction to help in any maintenance issues. Rapidly increasing rental prices. At the end they lies ,sayes we are not giving back keys (but we did), also every way to pull out money from tenat pocket ,after almost 7 years rental.
I have had a few agency but Boydens is far the worst .NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism
Joseph · 27 August 2021
Agent replied · 6 June 2023
We would like the opportunity to find out how we can better assist you in the future. If you are willing, please contact us 01206 762244.
★★★★★ 1/5
TrustpilotShoddy, unprofessional and bullying
My opinion of this company is much the same as everyone elses - if you must rent via this agent make sure you have good quality dated photos when you move in and move out - although their inventory photos are useful if you have no others, and don't give in to the bullying emails they send out, the TDS process is there to support tenants and should be used. Good luck.
Customer · 19 September 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI have been a tenant with Boydens for 7 years in the same house and have just signed a new agreement for a new house with them and I wanted to write a review to tell everyone what an amazing Estate and Letting Agency this company is!!! They are friendly and approachable and most importantly they are honest and open! I would highly recommend, you will be made to feel safe and secure with this company.PositiveResponsiveness, Professionalism
Sharon · 27 August 2021
Agent replied · 6 June 2023
Dear Sharon,
Thank you so much for your fantastic review which will be passed on to the Lettings Team. We try hard to please, so it is always satisfying when we can see that we have been successful.
Many thanks once again.
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleI have worked alongside the Boydens Colchester team for a number of years now. They are all very professional and consistently exceed expectations. I would happily recommend the team to any of my friends/family and clients. Thank you all
Chris · 26 September 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you so much for your kind review Chris!
Best Wishes,
Boydens Colchester Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have been a Boydens customer since 1994, renting, buying, and now letting. Boydens make it possible for us to rent our house out with no worries and insecurity. I am particularly admirative of the maintenance department, which has always managed to sort out those inevitable house disasters quickly, efficiently, at a competitive price, and even with a friendly word.
Le · 21 July 2023
Agent replied · 26 July 2023
Firstly, thank you for being a customer of ours for so long. Thank you too for your kind review of our service, which we are delighted with. Your kind words will be passed on to the Property Management Team who I know will take great pleasure in reading them.
All the best,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 4/5
GoogleGemma Williams was very professional throughout our process. She communicated very well with us and was always available to assist. Thank you Gemma
Finance · 6 June 2022
Agent replied · 6 June 2023
Thank you for your kind review and for your feedback regarding Gemma, which we will ensure she is made aware of.
Thank you for taking the time to review us.
Best Wishes,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleNathan and the team were very easy to deal with and helpful, would recommend.
Liam · 7 April 2023
Agent replied · 6 June 2023
Thank you so much for your kind comments Liam - very grateful to you for taking the time to review us.
★★★★★ 5/5
GoogleHave used Boydens to manage rental properties for the last 3 years. I have always found their service to be professional and polite when dealing with me as landlord and also my tenants. Questions and problems are actioned promptly and efficiently
Peter · 27 July 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thank you so much for your review Peter - we are exceptionally grateful to you for taking the time to review us.
Best Wishes,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleA big thank you to Deri and the team at Boydens. Your help over the last few months has been greatly appreciated.
A truly professional company.PositiveResponsiveness, Professionalism
Liz · 27 August 2021
Agent replied · 6 June 2023
Thank you so much for your kind review - Deri has been informed and is delighted with your comments.
All the best,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 1/5
TrustpilotRip off
What a rip off never rent from them,they keep your money and make up lies
Mark · 14 July 2025
Agent replied · 26 December 2025
Hi Mark, you are welcome to contact us to follow our complaints procedure should you think you have been wronged somehow. In addition you were made aware of the free options available to you in terms of disputing a deposit return.
★★★★★ 5/5
GoogleMany thanks to David & Philip Boyden for their help, patience and understanding on the sale of our commercial property , a very friendly and approachable company whom I would highly recommend
Judy · 6 June 2020
Agent replied · 6 June 2023
Thank you so much for your review of our Colchester Branch. We work hard to please and so we are delighted to read that we achieved this on this occasion.
Thank you for taking the time to review us - we will pass this feedback on to the team.
All the best.
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleBrian Purvis has always been very helpful while finding us tenants for our properties. He also assisted with other matters relating to our tenancies. I have already recommended him to friends due to his excellent service.
Nick · 10 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Dear Nick,
Thank you for taking the time to share your experience with us! We're so pleased to hear that Brian has been helpful in finding tenants for your properties and assisting with tenancy matters. It's wonderful to know that you've already recommended him to your friends as we gain most of our new business from recommendations, your support means a lot to us.
All the best,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleBrian has really helped with any questions I’ve had and has answered emails right away . The service has just been so amazing !!
Would definitely recommend using Boydens to help with finding the right place
Abbie · 3 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Dear Abbie,
Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Brian was able to assist you so efficiently and that you had such a positive experience with Boydens. Providing prompt and helpful service is something we always strive for, and we're glad we could help you find the right place. Your recommendation means a lot to us! If you ever need anything in the future, don’t hesitate to contact us.
★★★★★ 1/5
Googlei had messaged them regarding a property that i wanted as i knew about this property though a friend who lived in the road i knew of the property it self
i had no response the them i was not given a chance to bid or speak to any one about the property is now GONE
i am very upset and angry they way they dealt with this not even a phone call or anything
Lina · 6 June 2021
Agent replied · 6 June 2023
Dear Lina,
I am very sorry to hear of the issues you have experienced. We try to please our clients but clearly did not do that on this occasion.
Would you be happy to let me know the address of the property you were interested in please? You can email me on paul.howe@boydens.co.uk where I will do my best to assist you.
Regards,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleBoydens have been very helpful on the assistance that they are offering to assist Landlords to ensure they are compliant with the law for the best interest of the landlords and also tenants, as it works both ways. Thank you for taking the time Debbie this is was very much appreciated.
Peter · 18 December 2023
Agent replied · 1 January 2024
Dear Peter,
Thank you so very much for your kind review. Your comments will be passed on to Debbie, who does a marvellous job of keeping landlords compliant.
Thank you once more.
All the best,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 1/5
GoogleAn appallingly terrible! Stay away if you're a landlord!
Costly delays, unauthorised charges, zero maintenance, no customer focus, rudeness and no interest in improving. The contracts are impossible to exit, their fees are higher than much better agents. Should be referred to NTSEAT
Anonymous · 14 August 2025
★★★★★ 5/5
GoogleHad the pleasure of using Brian from Boydens. He has worked fast to get us over the line with a new property, even letting us view again at a last minute request. Been very happy with the efficiency and communication with them. Highly recommend.
James · 28 April 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thank you so very much for your excellent review James - Brian will be delighted with your feedback!
Best Wishes,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 5/5
GoogleMoving house is one of the most stressful times in your life. Darren and the team at Boydens made sure it went as smoothly as possible in difficult circumstances. Can't recommend them enough. Thank you!
Jude · 7 June 2017
Agent replied · 6 June 2023
Dear Jude,
Very pleased to hear that we were able to help and surpass your expectations. All the best in your new home!!
Best Wishes,
All at Boydens
★★★★★ 4/5
GoogleMy recent house purchase went through as planned, despite a few hiccups that were promptly chased by the team at Boydens. They kept us up to date with the progress and answered emails/phone calls quickly.
Claire · 24 September 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you for your review Claire, and best wishes in your new home!
All the best,
Paul Howe
Boydens
★★★★★ 1/5
GoogleRented a property via the Sudbury branch and unfortunately it turned out to be one of the worst decisions I'd ever made.
The landlord charged £270 a month for utilities, with no proof of bill and then when my notice was handed in he demanded another £1100, again with no proof.
Returned home from work on Friday 7 days after he demanded the money to find he had illegally turned off all of the utilities. He demanded i pay £500 straight away to turn them back on.
Went into Boyden's to only be told that there was nothing they could do to help me.
Boydens entered the property without permission on more than one occasion and didn't once ring me to see how I was, given that I'd been rendered homeless.
Once my father had managed to resolve the financial issues regarding the deposit Boydens assured us that they would NEVER represent the landlord again.
Guess what!! Less than 2 months later they are advertising the property on right move again with no care for any future tenants.
Therefore would strongly recommend you never use them.
Sarah · 7 June 2019
Agent replied · 6 June 2023
Thank you for your review. Please be advised that the situation you refer, is not activity carried out by Boydens but by your landlord as you have stated. I personally worked closely with your father to bring this matter to and end and get the deposit back to you asap, despite the property not being cleared out as agreed. I worked very hard to resolve this once we were aware of the situation so it is disappointing to read your review.
Regarding the representation of the landlord moving forward, with respect you do not know the manner in which our instruction relates.
I wish you all the very best for the future.
Kind regards,
Paul Buck MARLA, MNAEA, Advanced Associate of The Guild
Head of Lettings & Operations
★★★★★ 1/5
GoogleI would not recommend boydens.
After having structural problems with a property I rented through them - faulty windows causing overflow of dirty guttering water and rainwater to fall through - boydens took 6 months to respond to my several emails and phone calls of the issue.
Many items were damaged because of this situation, and I was told as it was a building problem I would have to claim from their insurance - to which they refused to give me their insurance information!
No apology. Nothing discounted, no insurance information. A very unsympathetic company with no care for renting clients.
I would stay away. Apologies to the hard working employees there, but for a few specifically (though I shall not name and shame) they should not be in the industry of trying to help and maintain a property.
Matilda · 7 June 2019
Agent replied · 6 June 2023
Dear Matilda,
Thank you for your review, however this is not a fair reflection on the service provided as the matters that you refer to are block related rather than tenancy related for a property we don't manage and therefore we are not in a position to address the same as not within our remit.
Many thanks
Boydens
★★★★★ 1/5
GoogleI'm never one to complain, but I feel obliged to help others avoid the same experience I had. So yeah, to echo the most recent google reviews, Boydens Colchester are absolutely terrible. Definitely avoid.
The landlord told me 3 days prior to my moving in that due to an infestation he had to fumigate the property. The property was vacant for two months, and I'd accepted it over one month prior. Why this was found last minute is beyond me. He advised that I would not be able to move in at my required date, but made no comment as to when the move in date would then be. He has made no effort to contact myself or boydens since then.
I acknowledge the above is the landlords fault, but Boydens were equally incompetent. It's concerning that they hadn't flagged the problem at the previous tenants check out, nor at the inventory check that I paid for. They didn't answer my calls. I also found certain staff to be rude and unpleasant. Given the hours and hundreds of £s I spent on moving/movers, viewing appointments, etc only to have to cancel last minute, I expected more empathy. No apology, no offer to waive/discount fees, nothing. I ultimately just went with a different property at with a different estate agent.
In summary, absolutely awful. I'm sorry but I've never had an experience like it. I couldn't be more vocal about staying away from them.
P.S. In response to Boydens' reply - Yes, I have used a different name. Also, the landlord did not cancel the tenancy, I did; The landlord simply said I cant move in on the date agreed, and literally made no further contact. It says alot about yourselves this wasn't spotted during the check out for the last tenant, or even the inventory. They say the month's rent has been refunded, but It's not in my account - I'll acknowledge it may just be a case of the payment clearing. However I am *still* awaiting a refund of my application and inventory fees to be confirmed. I'll add the lettings manager (this may well be the author of the google review response) was initially very hesitant to refund the months rent, and insisted I wait for a response from the landlord that never came, despite having waited two days already - I had to end up speaking to someone else.
James · 7 June 2019
Agent replied · 6 June 2023
Dear James,
Thanks for your review, we had trouble trying to locate you as you have used another name. The landlord withdrew the tenancy as they had a moth infestation and did not want the tenancy to start badly. This was a new instruction to us, therefore, we were not aware of any previous issues. Once we were aware of this we advised you within minutes and a refund was actioned. If you have further concerns regarding the conduct of our staff may I ask that you contact me directly so that I can try and resolve.
Kind regards,
Paul Buck MARLA, MNAEA, Advanced Associate of The Guild Qualified
Head of Sales & Lettings
paul.buck@boydens.co.uk
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.