Trusted Agent profile · Chorley

Bridgfords Chorley Sales reviews

3.4

★★★★★

889 reviews across 2 platforms

16/18 High Street, Chorley, PR7 1DN, PR7 1DN

Bridgfords's office in Chorley, at 16/18 High Street, is rated 3.4 out of 5 across 889 reviews on two platforms, including 433 Google reviews rated 4.8.

Google logo

4.8 / 5

433

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

456

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Bridgfords Chorley Sales hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Chorley.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Chorley office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Great service from Bridgefords when selling my house, especially Emma who did a lot of the chasing up with my buyer, solicitors etc!

Fiona · 9 February 2024

Agent replied · 8 February 2025

Thank you for taking the time to leave us this tremendous 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations

5/5

Trustpilot

Bridgfords Halifax were excellent

Sarah Broadbent was our contact person and she was excellent from the start. We viewed the property online but Sarah ensured that we had a good look at the property although it was virtually, she explained/answered many of our queries as this area was new for us. Communication was great and Sarah ensured we had all the information before we moved to the property and she was present to hand us the key at the property. She made us feel welcomed to the area and the property and this will remain with us forever. We are very happy with the property, there was a little problem with the bathroom door, it was fixed within days. No other issues have been reported, but I believe they will take good care of it if any issue arises. I will strongly recommend Bridgfords and thanks to Sarah.

Rajeeb · 4 August 2021

1/5

Trustpilot

My experience with Bridgfords Letting…

My experience with Bridgfords Letting Agents in Newcastle was nothing short of disappointing. As a landlord, I expect a certain level of service and professionalism, none of which were demonstrated by Bridgfords Newcastle branch. I would strongly advise against using their services and will be seeking alternatives for my property management needs in the future.

Ppt · 29 January 2024

5/5

Google

Jane and the team were fantastic from start to finish ,couldn't thank them enough,would 100% recommend .

Sharon · 26 May 2024

Agent replied · 23 October 2024

Thank you Sharon Reed for your fantastic recommendation and 5* review. Kind Regards, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

From start to finish Lou and her team have been amazing. Would highly recommend, they was very quick to answer any questions via email or phone and made this normally stressful experience a lot easier. 10/10

Stephen · 9 February 2023

Agent replied · 8 February 2025

Many thanks for the great recommendation, 5* review and your kind words. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

5/5

Trustpilot

A big thankyou to Zahid, ,Mo and Adeel.

A big thankyou to Zahid, Mo and Adeel from bridgfords estate agents , hacienda ,manchester. Did a great job of presenting my house and all 3 were so helpful. Ended up getting four offers

T_ruth · 13 May 2026

5/5

Google

Bridgfords were great from the start. When I first registered my interest in the property I've now purchased, I was able to view just a few hours later. Emma and Louise kept me in the loop throughout the purchasing process and answered any questions I had promptly and fully. Highly recommended!

David · 24 October 2020

Agent replied · 23 October 2024

Thank you David for your outstanding 5*review! It's wonderful to read that you were kept fully informed and up to date throughout the process by our Bridgfords team. Many thanks for the recommendation. Best wishes, Lucy.

2/5

Google

Sam was brilliant really friendly. However "company policy" meant that the holding deposit was withheld even though we decided not to go ahead with the property. Be careful if you change your mind at any point that you dont incur costs. Very disappointing and the service was pretty good up until that point.

Mat · 10 February 2020

Agent replied · 8 February 2025

Hi Matt, Thank you for taking the time to leave us your comments. I am sorry that you are unhappy with not being refunded after you decided to pull out of the let after the completion of your references. It may help if i explain that on the 4th October you received an Application to rent form where it is noted clearly on page 2 that the money would not be refunded on certain terms, one if which was if you decide not to proceed. You returned this form to us on the 9th October signed and completed, acknowledging acceptance of these terms and conditions. I do hope my response has clarified the situation, however, should you wish to discuss further, please contact us directly via Review@Countrywide.co.uk. Kind regards, Scott

1/5

Trustpilot

WHY CANT WE AWARD A ZERO STAR?!

Unfortunately, there is no option for "no stars" or they would get it. Bridgfords Letting Agents, Whitworth St, they let me an apartment, allowed me to move in, wires sticking out of the fuse box, broken smoke alarm, no running water, they say its not their job to check the flat had services in situ. They refuse to say they have done anything wrong, and tell me, its legal what they have done. In their advert, they failed to tell me that the apartment is in a block,with specialist fire measures! Then my balcony door broke, I'm on the 13th floor and they left it stuck open for 6 weeks with driven wind and snow at one point! they sent a painter and decorator to try and fix it, who didn't have a clue, and broke it further with his plyers and a screwdriver. Then there was the bathroom, they sent a "plumber" out to fix a broken shower, who announced he had to "demolish" the bathroom to fix it. I had to stop him, and call the Landlord before he did any more damage. A proper Plumber was called and it was a faulty valve, which was replaced in 20 minutes.Just as we thought we had scraped the bottom of the barrel with their "talents" last night, they appear to have let themselves into my apartment (without my consent or knowledge) unmade my bed, moved my personal belongings and disposed of my bed. Now, I have to have the morning off work AGAIN to go and see what's gone on. In my opinion, they are an absolute disgrace and shouldn't be trusted with anyone's property.

Colin · 26 May 2021

5/5

Google

We cant thank the team at Bridgfords enough. They have gone above and beyond and been there for us every step of the way. Having great communication at every stage made the whole process alot less stressful. A big shout out especially to Louise and Lauren for just being amazing and very helpful!

Breesha · 25 November 2024

Agent replied · 9 December 2024

Thank you for your thoughtful 5* review Breesha! I will make sure your kind words are passed on to the local team. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

Really good experience. Bought our first house and it was stress free, Steph kept us up to date and chased relevant people throughout the whole process. From offer to the keys was less than 3 months. Very happy!

M · 24 October 2022

Agent replied · 23 October 2024

Thank you so much for this fantastic 5* review. We really appreciate your kind words for Steph too. Best wishes Graham, Customer Relations

5/5

Google

Bridgfords letting agent have worked tirelessly to support me rent out my property. Lyndsy and Katie especially have been amazing in their job . Going above and beyond providing the best service.. the asked percentage is also really friendly compared to other agent I have approached in the past. I really recommend this letting company .

Ivie · 23 September 2024

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for taking the time to leave us this great 5* review and recommendation Ivie. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

If I could score 0 out of 5 I would

If I could score 0 out of 5 I would. The worst letting agency I have ever encountered, even my landlord at University was more on the ball that these muppets! The customer service stops as soon as you’ve paid the extortionate agency fees and deposit. We moved into our flat in Didsbury and discovered that the Gas Hop was not working, I went through Bridgefords Maintenance Team to get this sorted, it took them Three weeks to get someone out to look at it, it turned out to be a very quick fix. A month later we discovers a leak from the skylight in the Bathroom and another in the Bedroom, this issue also took forever to get sorted, neither Bridgefords nor HML Properties would except liability for the problem and I had to do all the leg work as the people on both sides hadn’t got a clue!! We moved out of the property in September and the leak was still an issue, but I had given up by then as we had a warm and dry summer! During the start of the COVID 19 outbreak our tenancy was due to run out and Bridgfords wanted us to pay £125 to renew the tenancy, even on a rolling month by month they still were asking us to pay the renewal fee. Luckily the government introduced rights for tenants during lock-down so they couldn’t do anything, they never spoke of it again! They also asked us to pay more rent per month- I refused! We finally moved out of the flat in September 2020, and it started again! 10 days after vacating the property, it was left in a very clean state, better than we had received it I asked for our deposit to be returned. I was passed around until I spoke to a very inhospitable man called Mathew Healey who told us in a rude an abrupt manor that there were cleaning issues with the property and asked for £125 to cover the cleaning costs. I asked for inventory, it stated ‘left at good domestic standard’ he said they had signed it off and that a member of the Didsbury branch had high-lighted the cleaning issues. I asked for photos which took him a week to send over after much chasing up. He advised me to pay, I held my guns much to his annoyance and appealed through DPS and was got almost all of our deposit back. More than half of what they were asking for which was nice. Do not rent through Bridgfords they are daylight robbers and a circus of clowns who haven’t got a clue!

Michael · 19 December 2020

5/5

Google

Highly recommend! Jane was super helpful and really friendly when we were purchasing our new house. We would definitely use Bridgfords again 👍 …

Lauren · 24 October 2023

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for your fantastic recommendation and 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Google

This Estate Agents is horrendous no empathy or caring for their clients who rent their properties. Needs closing down.

Denise · 9 February 2024

Agent replied · 8 February 2025

Hello, I am sorry if you were not happy in your experience with us. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at review@countrywide.co.uk Kind regards, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

I cannot recommended this company highly enough! They were extremely responsive, always keeping in touch and the customer service/personal service received from Emma was 'first class'! Will definitely use them again to either sell a property or buy a property.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Michelle · 24 October 2021

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for your glowing 5* review and recommendation. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

Appalling Behaviour/Service

Our experience with an agent at our local Bridgfords has been utterly awful. They have behaved appallingly and their “sales” tactics could be described as bullying. They have used a form of emotional blackmail by using a property (That was Managed by them) we had expressed an interest in as a carrot so that they could sell our house for us. We knew this would be a conflict of interest but they have shown they are so desperate that they would stoop so low to actually try and bend ethics and morality. Would never ever use this company!!

Hannah · 23 September 2020

5/5

Google

Bridgfords in Chorley provided me with a excellent service and I highly recommend them. Louise, Kate and Emma kept me constantly updated from start to finish on my house purchase. They have a very friendly approach, always answered emails very quickly and provided me with all the information I needed straight away.

Tracey · 11 January 2019

Agent replied · 9 January 2025

Thank you Tracey for your wonderful recommendation and 5* review! It is great to read that you found our dedicated team of property professionals very friendly and that they kept you constantly updated and informed. Best wishes, Scott

5/5

Google

My partner and I are renting with this agency and we couldn't be happier. The agency has always been fast, reliable and friendly. Particularly noteworthy are Katie, who from showing us the house to giving us the keys, always welcomed us with a big smile and explained everything clearly and kindly, and Faith, who during the routine visit, was very attentive to solve any problem I presented to her, and also always with a smile on her face and a clear and kind attitude. I highly recommend the agency.

Josh · 9 February 2023

Agent replied · 8 February 2025

Many thanks for your outstanding recommendation and 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

So happy with the experience of buying our first home with the team. Big shout out to Emma as she’s been a diamond. Thankyou guys for making the experience so much easier!!

Sian · 9 February 2023

Agent replied · 8 February 2025

Many thanks for the fantastic 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

Very disappointed

Very disappointed. Cancel 3 appointment just 5 minutes before

Robel · 2 October 2026

1/5

Trustpilot

If only there was 0 rating I could give

If only there was 0 rating I could give. Worst experience with a letting agent ever, they have been withholding my daughters deposit for nearly 4 weeks now claiming work is being completed on the flat after her and her flat mate vacated on the 15th November 2024. When we went to finalise the cleaning on the weekend of the 15th Nov, there were clearly painters in decorating where the leak in the living room was (leaking for most of the tenancy) and a few spots in the bedrooms, I have pictures ofthe whole flat on vacating as proof. However, despite holding her deposit to this date the flat has already been readvertised on the 24th November ready to move into 9 days after she moved out because it is fit for tenancy, as we had left it! ! It is now the 11th Dec and we are still being fobbed off with excuses as to why they are not returning her deposit! Cleaning carpets apparently now!! We left the flat cleaner than when she first moved in and I have already cleaned the carpets. I have sent a complaint to their head office / parent comany, Countryside Residential Ltd and will be following it up by reporting them to their ombudsman! If anyone needs to know who the ombudsman is, it is 'The Property Ombudsman'. I sincerely wish I had read their terrible reviews before she rented the flat. Avoid Bridgefords at all cost!

Sylvie · 11 December 2024

5/5

Google

Huge thank you, an extra special thanks to Cathy. So professional, reassuring and helpful.

A · 19 July 2025

5/5

Trustpilot

Bridgfords Chorlton

Bridgfords Chorlton provided fantastic service from start to finish. John and Muneer were always on the end of the phone and email. Response to any queries was always dealt with promptly and efficiently. More importantly was the way they managed things when our dad sadly died during the sale process. They were caring and compassionate and still continued to support us through to a successful sale. We really cannot thank them enough.

Pam · 7 January 2022

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Bridgfords's Google reviewsLeave Bridgfords a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Bridgfords Chorley Sales hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Chorley.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent